Sabtu, 30 Januari 2016

KURSANI JERANG







Kursani Sungai Jerang, Jelebu... pernah pergi ke Sungai Jerang?.. masa tok tinggal di Jelebu tok suka lepak di Kg Sungai Jerang ni, sekejap saja tok di sana mengikut tunang yang berpindah tugas dan kini wife der.

Jenis ini tak habis habis mengikut ke mana saja tok pergi... ada yang kata pada tok ada pulak tarik batu ledang kat Gunung Tebu, ada pulak tarik Batu Gunung Bintang Kedah kat Gerdong, ada dan ada ke ek... macam macam lah, tok senyum je .,.,. last last tok tanya... habis org tarik duit kena tarik depan BANK la ye?.... boleh pulak depa buat nu dalam kawasan Kola Nerang yang hulu dalam hutan nu ( maksudnya jauh dari Bandor ) , haaa terdiam la sat dalam setahun dua, pah tu dia tgk org dah lupa agenda dia, dia pakai balik modal tuh... huhu.. susah nak kata apa ... setahun dua tak maju maju lagi daa, dok tang tu la jawabnya lagi 10 tahun pun daaa... kita berniaga ni rezeki memasing... pikiaq.. ada akai apa?.. Allah bagi elok dah ... sama sama meniaga cari makan, insyallah Allah bagi aih... Bukan dengan cara memburukkan orang lain... ni teknik dah lapuk, org zaman internet dah tak pakai, radio pun dok pesan banyak kali dah... 

Okok... bukan takat gerdong ja, dalam bilik tok pun boleh buat, sama dengan tarik duit, org buat dalam kelambu ja tarik duit. kekadang dalam hutan nu, atas puncak gunung, dalam gua gunung senyum... ada Maybank ka dalam gua tu...?... tu sebab ilmu... ilmu ni penting. Kalau dulu ngaji sekolah x pandai tapi ilmu kenal tu ada, takpa.. kira cerdik juga , tapi jangan kita jadi bodo teruih, dah sekolah dulu piang, ilmu bab mistik pun piang, tak tau nak kata apa dah la... mengeluh kami asew.. nak klasifikan macam mana dah kalau tera tu . 

So di GB ni kami sertakan sekali dengan ilmu, gunakan ilmu pengetahuan di sini untuk kehidupan anda, insyallah. 

Kursani jerang ni dapatnya kat Gerdong, nun asal dia dari Sungai Jerang nun Kat Jelebu. 

Kelebihannya :

Kekebalan darurat

Penaik seri wajah 

Sedikit kesan pengasehan


Kod Produk : KJERANG 27116
Bentuk : Kecubung Jerang
MAHAR : RM 40



2 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN