Selasa, 9 Julai 2019

IJAZAH ILMU KEBAL PERANG











Alhamdulillah , Item dari Guru di Chumphon akhirnya berjaya landing ke Malaysia dengan Selamatnya. 

Ini ialah pinang yang di hiris oleh Tuan Guru  Haji Mustopha Somad ( hari ini tok kenalkan kepada anda atas izinnya ) dan ia sudah diisikan dengan Bacaan ayat untuk ijazah ilmu Kebal perang. Dia tak sebut kebal darurat ya. Bagaimana pinang ni boleh terkeluar dari Benak tok ... tok bertanyakan kepada beliau apa yang berlaku di Pattani dan bagaimana Ustaz Yusuh Yala mendapat berkat Allah dan terselamat. Kata Tuan Guru Haji Pa di siam ini masih ramai orang tua tua, malah orang muda muda masih mengamalkan ajaran lama. walau semoden mana dunia, namun mereka masih berhadapan dengan serangan dari musuh islam, malah terkadang kerana perbuatan dengki dan khianat atau tidak berpuas hati mereka sanggup ingin menembak dan membunuh orang yang mereka tidak gemar. 

Amalan orang melayu lama tidak di lupakan apatah berada di Selatan Thai ini yang penuh gejolak perang saudara dan dengki khianat. 

Kata Tuan Guru Hj Pa sendiri  kalau di Malaysia itu Ya kerana sudah dan masih aman, tapi nanti kalau jadi apa apa.. usah di katalah senapang kah, pistol kah, bom kah mana kita rakyat biasa mampu memiliki , akhirnya akan kembali juga ke zaman lampau di mana lebih kepada untuk mempertahankan diri dari serangan musuh. 

Dulu masa Wilayah islam nak meletus pun, bukan ada amaran, takda angin takda ribut tau tau saja PAmmm sana Pammm sini...bommm sana bommm sini, berapa ramai yang terkorban nu awang lihat di Narathiwat kerajaan Siam buat seluas 11 hektar kompleks untuk balu balu orang islam, Kalau di Yala sana kadang kadang masih boleh kita dengar kejadian letupan sana sini , ini semua punca sebab hati hitam, dengki dan khianat, tak boleh tengok orang lain maju atau dapat bantuan kerajaan lebih sikit, mula lah. 

Tok kemudian menceritakan perihal Malaysia pula, akan apa yang sedang berlaku kini, dan mungkin ke depan akan berlaku, Haji Pa menggelengkan kepala..." sayang kalau ada ramai anak muda tapi tak tahu apa apa mengenai peperangan, di dalam perang musuh tahu kita tak pandai main senjata sedangkan mereka sendiri curi curi menembak di dalam hutan dan berlatih, jika ramai saja tapi tak da kualiti sama juga umpama macam tak ada". katanya. Kemudian tok bercerita masalah orang kita ni adalah malas nak amal, guru sudah beri ilmu tapi kalau boleh nak segera... kata Tuan Guru..." kalau nak segera , habisnya juga segera.. lemahnya juga banyak, keburukannya banyak, mu make mee.. meehon ( maggi ) makanan segera, cernaan juga pantas, keburukannya juga banyak, kenyangnya pun tak lama. Kalau nak kenyang lama kita kena makan benda macam Nasi, beras. kunyah perlahan lahan, kenyang pun tahan lama malah memberi kesihatan pula kepada tubuh. katanya kepada tok. Tok cuba masuk beberapa kali akan maksud tok bahawa orang kita malas beramal mungkin kerana tak ada masa... dia berkata pula " Allah  sentiasa ada masa dengan HambaNya, kenapa nak amal sedikit ilmu tidak boleh?"..mu cari sebanyak mana pun harta dunia ni takkan cukup.. mu tak sedar kalau mu mati semua ni tak berguna lagi, ada harta banyak pun nak wat gapow... ramai orang fikir benda jauh, nak cari kaya, sanggup pergi jauh jauh, buat benda besar besar.. mereka tak sedar benda paling bernilai ada dekat dengan diri mereka, iaitu diri mereka sendiri iaitu nyawa... selagi nyawa ada.. nak buat apa pun boleh, nak bela anak, nak bela isteri, nak beri kasih sayang.. nak cari makan. Manusia sanggup berkata mampu bergadai nyawa untuk kaya, tapim kalau dah mati apa guna kaya?...kalau kita cakap dengan kaya nak bantu orang... kalau kita mati duit tu belum tentu anak anak kita wariskan dengan betul.. sia sia... Tok cuba lagi masuk tajuk tadi dan akhirnya selesai bebelannya yang berguna, pak guru mengeluarkan beberpaa biji buah pinang dan menghirisnya dengan kacip perlahan lahan, sambil itu kami berborak mengenai Kapal Replika kayu buatan anaknya, pernah sampai ke US untuk pameran kapal kayu tu... kemudian dia bersandiwara.. nak ke US buat kapal kayu, nak ke Mekah buat kapal apa ya?.. tanyanya sambil sedikit ketawa.. tok hanya tersenyum.. hirisan demi hirisan , tok melihat dan nampak arwah pak Guru Tok yang juga muridnya.. hiba dan sedih kerana kehilangan orang yang berharga sekali... tubuh tua ini pun entah bila lah bertahannya semoga umurnya panjang.. masih banyak lagi benda kena tok pelajari... akhirnya setelah setengah jam berlalu 2 bunjut hirisan siap di potong, beliau meminta untuk bersolat sunat dahulu dan solat sunat ini adalah untuk memohon kepada Allah agar perbuatannya mengisikan Pinang ini mendapat keberkataan dan sesiapa yang memakannya Akan di jaga hatinya oleh Allah SWT dan di berikan keselamatan dari Peluru dan aniaya manusia lain termasuklah sihir. 

YA Hanya dua bunjut plastik air teh o tu yang tok bawak balik ke Malaysia dan belum tok maharkan di Blog ini orang di Kedah dan Perlis berpusu pusu untuk memilikinya. Tinggal lah sedikit . Nasiblah sesiapa yang sempat.

Mahar di bawah ni cuma kos perjalanan tok pergi dan balik Ke Chumphon sana dan sedikit makan dan minum pak Guru di sana , itu saja, dia tak mintak tapi tok sengaja nak minta dari anda untuk tok sediakan buatnya di sana bila tok ke sana lagi. Dan memang tok takkan lupa menyebut duit duit itu dari penjualan pinang ini.

CARA GUNA

Ia mesti di makan 1 hari 3x sekali makan cuma sekeping, dan makan sampai habis... kalau cuma 3 hari, maka 3 hari lah, kalau 4 hari maka 4 harilah, kalau hari last sempat 2 keping sahaja, masa 2 keping sajalah. 

1 Bekas ni untuk 1 orang. 

Di makan dan selesai semua di makan baru ilmu itu ada tegap di dalam diri kata Pak Guru Haji Pa. Bekas yang di sediakan pun sebenarnya 2-3x di beli tunjuk kat dia saiz bekas mana yang sesuai sesuai dengan ketegapan ilmu ini. dan di atas yang di persetujui dengan bilangannya. 

Cuma ada 5 sahaja. ada sikit lagi yang belum di pack dan kita namakan sebagai stok dapor lah, jadi kalau habis di atas , in sha Allah untuk 5 lagi masih ada . lepas tu takda dah lah. 

Bila nanti JIKA berlaku peperangan di mana anda berada , mana tahu esok lusa anda ke Luar negara dan berlaku perang di sana, Jika terkena tembakan in Sha Allah boleh dengar peluru bersimpang siur tak kena badan, kalau kena cuma luka luka kecil sahaja atau tak luka langsung cuma lebam. Mudah mudahan. 

PANTANGAN

Di Larang Berzina

Di Larang Minum Arak

Di Larang Makan wang Judi


Ia tak makan diri, tapi hal ini antara anda dengan Allah Sahaja, Wallahualam. 



Kod Produk : PIKEBAL 3719
Bentuk : Pinang Ijazah Ilmu kebal
Kuantiti : 5 Unit sahaja
MAHAR : RM 150




Siap Kos Pos, dont worry be happy untuk semenanjung dan Borneo kini

Pantangan Membeli Item Mistik ialah JANGAN meminta kurang kecuali di beri promosi, berkurangnya Mahar maka berkuranglah Khasiat dan kelebihan, Ini lah peraturan dunia Mistik Semenjak Berabad lamanya



*we use FREE Shipping In Malaysia  
( No Postage cost will be charge )


Id " Tanpa Nama" @ " Anonymous", sila lakukan pengesahan id di no khusus yang kami sediakan yang berhubung dengan sistem canggih kami di +601111113044, Atau komen anda tidak akan di terbitkan

Hantarkan whatsapp nama anda dan komen GRAB yang anda lakukan di halaman tertentu

Bagi Pelanggan Baharu ( Id Baharu ) sila Whatsapp juga Nama anda ke Nombor ini Sebelum Komen anda di terbitkan

Kami ingin menggelakkan SPAM ID dari pesaing blogger lain yang meniagakan item yang sama bidang

Sekiranya ada peniruan ID , Pihak kami akan merujuk kepada pemilik asal ID dan memintanya melaporkan kepada pihak berkuasa di atas penyamaran yang di lakukan

GRAB Melebihi dari 1 di dalam 1 Halaman Perlu pengesahan ID di 01111113044 KECUALI bagi OTAI LAMA BLOG, Jika Tidak GRAB anda tidak akan di Pamerkan


Sila Tinggalkan ulasan GRAB anda dan semak semula dalam masa kurang 2 jam sebelum melakukan permaharan, sekiranya anda berjaya mendapatkannya, maka sila lakukan bayaran dalam tempoh 12 jam Ulasan GRAB di tulis


Maybank 551016691626 My Gemstone
RHB : 2012 9160 00660 3
Paypal : Mohdyasirahmadrozi@gmail.com

Atau Jika anda ingin menggunakan medium RHB atau PAYPAL, sila rujuk header blog di atas akan maklumatnya . 


Kemudian hantarkan detail bayaran anda ke Bonda JJ  ATAU BONDA SHA Blog ini yang menjadi admin anda dan pemudah cara anda di dalam permaharan bersama GB




BONDA JJ : 0178259540







BONDA SHA : 0127845231

23 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Payment Done.detail pada bonda jj.

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah. Jazakallahu khairan kathira

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN