Ahad, 21 Julai 2019

BULUH PERINDU DEWA DEWI


JENIS PENUNDUK


PENUNDUK MANUSIA


Cara Guna : Simpan dalam bag, Tok akan balutkan dengan kain kuning usah risau

Kuantiti : 5 Set













PENGASEHAN TINGGI


Cara Guna : Simpan dalam bag, Tok akan balutkan dengan kain kuning usah risau

Kuantiti : 5 Set



- PASUNG HANTU-
*Gambar kena request dari admin





Alhamdulillah keluar juga di blog ya, semalam tok hanya sempat masukkan gambarnya sahaja tanpa deskripsi memandangkan semalam tok balik rumah dalam keadaan terlalu letih, balik tu nak kena uruskan segala peliharann pula.. sebut peliharaan ni, tok ada 3 peliharaan yang perlu tok bagi makan, bagi vitamin , suap makan.. binatang la, bukan hantu wakakaka... kalau sebut peliharaan je mesti sangka hantu lah , hantu raya lah , pocong lah kan.. aah pocong nak kena suap la kan sebab tangan terikat hahaha. Tidak lah .. tok ada excotic pet nak bagi makan, semalam uruskan dia punya lesen bela amik masa juga lah , binatang tu tok amik dari siam, kemudian amik lesen di Malaysia pulak, di sempadan pun lama juga nak buat pengesahan bagai semua. 

Oklah di atas jenis buluh perindu PENUNDUK, khusus menundukkan. Beberapa hari lepas ada tok maklumkan tuan Gunawan yang tok dapat mimpi dan petunjuk ada buluh perindu khas di kebun tok, tapi nak amil petang tu tak sempat. maka 2 hari lepas tok ke sana. bermalam 1 malam di rumah parent dan 1 malam di kebun atas pondok tak berdinding . Tanah tu ialah tanah pusaka dan pernah di rekodkan ada harta karun pernah di tanamkan di situ, orang yang tanam tu dulu menandakannya dengan Pokok Perak. Kalau di temnpat lain ia di panggil dengan nama Pokok Manga Belanda , pokoknya dulu naik dah macam pokok balak, rendang dan mempunyai buah seperti buah mempelam tapi ia tidak bermusim dan kerap berbuah sepanjang tahun, dalam tanah tu zaman ayah tok ia masih ada lagi, masuk ke zaman tok ni dah kena tebang dah, tapi masih ada tanda . Di katakan oleh tok nek moyang kami belah ibu dulu pernah di datangi 1 Hamba Allah Bernama Panglima Saleh yang melarikan diri dari istana Kota Kuning kerana telah mencuri harta istana, harta yang di curinya amat banyak sehingga memerlukan 4 ekor kerbau bagi membawanya dalam bentuk kereta kerbau.



 Dari Kota Kuning ke kampung tok ni kalau naik kereta zaman ini sekitar 20 minit dalam kelajuan 60km/j . NANTI DULU... kisah ni ada kaitan dengan Buluh perindu ini. 

Panglima Saleh ini sampai ke Kg Abi Batas Paip dan ingin bersembunyi di Gua Penchuri berdekatan Kebun Moyang tok ini, keesokan harinya Moyang Tok datang berjalan kaki bersama parangnya menuju ke Tanah Kebun bagi menyambung kerja kerja penerokaan hutan, sedang moyang melakukan kerjanya, dia hairan apabila melihat 4 ekor kerbau ada di luar gua Penchuri ( Waktu tu belum di namakan begini ). Moyang tok sebelah ibu ini juga bukan calang calang orang, dia beranggapan mungkin ada rombongan orang luar datang ke kampungnya dan berhenti berehat di Gua tersebut, moyang pergi ke gua itu dan memberikan salam, salamnya di jawab dan Panglima Saleh mulanya memperkenalkan diri sebagai NAMA lain ( nama apa nenek tok tak cerita, kalau aku boh nama suka suka, sat g dah menipu hangpa pulak ). perbualan di langsungkan dengan ramah, moyang tok mengajak Panglima saleh ini duduk berehat di Pondok kebun buatannya kerana katanya gua ini kerap menjadi sarang babi, Tanpa berlengah Mereka pun menyeberangi sungai pemisah gua dan Tanah kebun ini dan berehat di Pondok yang ada waktu itu. Lama Panglima Saleh berada di sini kata Nenek tok lebih dari 1 bulan , dan setiap kali maghrib beliau akan berjalan mengelilingi tanah kebun itu sambil membacakan sesuatu , mungkin agar pengawal istana tidak nampak ia di dalam  kawasan itu, sementara di luar sana pemburuan di lakukan oleh pihak istana, ramailah pahlawan pahlawan di janjikan hadiah berupa harta benda jika di jumpai Panglima Saleh ini. 1 Purnama beliau di kebun ini, dan selama ini lah rupanya Moyang tok mempelajari beberapa ilmu darinya, Ilmu yang masih kekal di dalam keturunan keluarga kami juga banyak.. malah hari ini pun ada 1 saudara kami yang mewarisi ilmu kebal tinggal di KL dan bekerja sebagai salah 1 menteri di dalam Kabinet.  Ilmu kebal itu hanya boleh di pelajari oleh 1 orang sahaja dalam 1 masa. 

Dalam pada masa yang sama, Panglima saleh juga meletakkan panglima panglima, orang orang ghoib di kebun ini bagi menjaga dirinya dari di jumpai, sampailah bilangannya terlalu ramai dan menjadi sebuah Negeri kerajaan Alam Ghoib di kebun ini. 

Berita Panglima Saleh ini sudah memenuhi pelosok Negeri Kedah waktu itu ( Perlis belum di pecahkan dan masih dalam Kedah ). Sehinggalah pada 1 hari orang kampung mulai mencurigai gerak geri Moyang tok yang lebih banyak duduk di Kebun dari rumahnya, mereka mengintai di kebun pada waktu petang dan melihat ada Najis Kerbau, sedangkan kawasan kampung itu hanya beberapa orang sahaja yang membela kerbau ( org kaya2 ), hal ini di sampaikan kepada pihak istana ( ambil masa berhari juga nak sampai ke telinga istana ), dalam waktu inilah ilmu Moyang tok sempat di khatamkan dan mereka berdua berikrara sebagai saudara dunia dan akhirat, Panglima Saleh amat berterima kasih dengan layanan dan khidmat yang di berikan Moyang dan beliau kemudian memberikan bahagian 2 ekor kerbau bersama kerbaunya sekali harta itu, bahagian 2 kerbau ini di tanam di dalam bahagian kebun tok dan di tanamkan dengan pokok Perak  sebagai tanda. Selesai menanamkan pokok ini , Panglima Saleh melakukan sebuah hal ritual di dalam kebun ini dan dengan hal hal tertentu sampai ia dapat ke tangan tok sekarang. 

Berpisahlah mereka pada hari itu , Panglima Saleh menuju ke daerah Beseri dan Lari Ke Gua Bukit ***** di belakang MRSM Perlis dan menyembunyikan hartanya 2 kerbau di situ , manakala moyang pula di suruh Panglima Saleh pergi Ke Satun bersama 2 Ekor kerbaunya, 1 Ekor di berikan pada saudara di Kampung Ramai dan seekor lagi di berikan kepada saudara Kami di Pulau Tammalang Satun, Thailand. 

Cerita ni tak sedap sangat sebab ni kisah aku dapat, kalau nak menambah nambah sat g kata aku memandai mandai.. so tok cerita apa yang di ceritakan. 

Apa jadi pada moyang tok , apa semua.. maka sekiannya tiadalah terkait dengan kisah buluh perindu ini. 

Buluh Perindu ini di berikan oleh Makhluk Ghoib yang menetap di tanah ini sebagai 1 syarat. Dulu masa tok dapat pusaka ni pun tok dapat berpakej... ada telaga, terkejut ibu tok sebab katanya moyang dulu nu, punya susah dok berangkut ayaq kat sungai nak siram pokok. La ni ada telaga pulak... dan 1 lagi barang yang tok dapat tapi tok bagi balik kat depa. 

So apa yang anda belajar hari ini ialah, harta bawah tanah nu mesti ada kisahnya yang di ceritakan oleh nenek moyang pada kita, kalau saja saja dapat mimpi bawah rumah ada emas la, duit la.. tu bukan dia, percuma saja buat.. yang tok ni nak korek pakai JCB pun boleh, cuma tok belum mau lagi sebab tok tau benda dalam tanah lebih dari berapa berapa meter bukan hak tok, tapi hak kerajaan, so.. biar dulu lah. 

Penunggu kawasan ini memberikan buluh buluh ini pada tok dan ia untukm kegunaan yang tok tulis di bawah setiap gambarnya. 

Kuantitinya tak banyak. Jadi nasib hangpa la nak dapat tak dapat tu .



Kod Produk : Ikut Nama di Gambar
Bentuk : Buluh Perindu Jin
MAHAR : RM 250


Siap Kos Pos, dont worry be happy untuk semenanjung dan Borneo kini

Pantangan Membeli Item Mistik ialah JANGAN meminta kurang kecuali di beri promosi, berkurangnya Mahar maka berkuranglah Khasiat dan kelebihan, Ini lah peraturan dunia Mistik Semenjak Berabad lamanya



*we use FREE Shipping In Malaysia  
( No Postage cost will be charge )


Id " Tanpa Nama" @ " Anonymous", sila lakukan pengesahan id di no khusus yang kami sediakan yang berhubung dengan sistem canggih kami di +601111113044, Atau komen anda tidak akan di terbitkan

Hantarkan whatsapp nama anda dan komen GRAB yang anda lakukan di halaman tertentu

Bagi Pelanggan Baharu ( Id Baharu ) sila Whatsapp juga Nama anda ke Nombor ini Sebelum Komen anda di terbitkan

Kami ingin menggelakkan SPAM ID dari pesaing blogger lain yang meniagakan item yang sama bidang

Sekiranya ada peniruan ID , Pihak kami akan merujuk kepada pemilik asal ID dan memintanya melaporkan kepada pihak berkuasa di atas penyamaran yang di lakukan

GRAB Melebihi dari 1 di dalam 1 Halaman Perlu pengesahan ID di 01111113044 KECUALI bagi OTAI LAMA BLOG, Jika Tidak GRAB anda tidak akan di Pamerkan


Sila Tinggalkan ulasan GRAB anda dan semak semula dalam masa kurang 2 jam sebelum melakukan permaharan, sekiranya anda berjaya mendapatkannya, maka sila lakukan bayaran dalam tempoh 12 jam Ulasan GRAB di tulis


Maybank 551016691626 My Gemstone
RHB : 2012 9160 00660 3
Paypal : Mohdyasirahmadrozi@gmail.com

Atau Jika anda ingin menggunakan medium RHB atau PAYPAL, sila rujuk header blog di atas akan maklumatnya . 


Kemudian hantarkan detail bayaran anda ke Bonda JJ  ATAU BONDA SHA Blog ini yang menjadi admin anda dan pemudah cara anda di dalam permaharan bersama GB




BONDA JJ : 0178259540







BONDA SHA : 0127845231










32 ulasan:

  1. Salam tok grab pengasihan tinggi.

    BalasPadam
  2. Salam Tok, pasung hantu tu apa khasiatnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Utk Tangkap Jin, dan sihir org ke atas rumah dan kedai, brg ni cuma ada 1

      Padam
  3. Grab satu buluh perindu pengasihan

    BalasPadam
  4. Salam tok, grab 1 buluh pengasihan tinggi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Payment done tok..detail dah wasup pada bonda..Terima kasih

      Padam
  5. Tok grab buluh perindu pengasihan tinggi satu

    BalasPadam
  6. Grab pengasihan tinggi tok.payment 1hb boleh tok?

    BalasPadam
  7. Ada lagi ke tok utk pengasehan tinggi...time ni plak dye kua...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada stok dapor tak banyak, cuma 2 sahaja lagi. pm bonda

      Padam
    2. Ok tok...dah deal dgn bonda..Alhamdulillah terima kasih bnyk ye tok...

      Padam
  8. Salam tok
    Payment done
    Details dah wassop bonda jj
    Tq tok

    BalasPadam
  9. Assalam tok ayah, grab 1 buluh perindu dewa dewi pegasehan tinggi

    BalasPadam
  10. Salam tok
    Tanya
    Bulug perindu pengasihan tarok dlm wallet kalo kita duduk pecah tak

    BalasPadam
    Balasan
    1. w.slaam wbt tuan, ia tak sesuai di taruk dalam bag duit, kecuali poket

      Padam
  11. salam tok..sy grab jenis penunduk 1 tok tp sy bankin 25hb ni..boleh tak tok?

    BalasPadam
  12. tok..maaf tumpang tanya,penunduk buluh perindu ni sma kekuatan dgn teras kayu penunduk tak?

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN