Sabtu, 6 April 2019

GUCHMANI







Perjalanan Tok dulu di seluruh Malaysia membuatkan semua Guchmani di semua kawasan menjadi Pupus.. dan bila tok keluar ke kawasan baru, Allah.. banyak di perolehi.. tapi bukan 1 kawasan tu dapat semuanya tidak. average perjalanan 120km ada 1.. samada dalam simpanan orang tua tua kat Kemboja dan mereka pun dah tak tahu nak buat apa dah dengan benda ni , harta benda dah di beri kepada anak anak untuk menjadi taukey besar nun sampai ke China. Pengaruh geliga ular cinta mani bukan kecil kecil bagi mereka yang tahu bagaimana nak kecapinya... nak kecapinya..sudah tentu bukan dengan makan gaji.. mesti dengan berniaga baru nampak hasilnya ... berniaga pula mesti la kasi lojik sama... takkan goreng pisang tepi jalan boleh jadi jutawan dalam masa setahun.. pisang pun ada masalah stock juga, hangpa jangan bohong tok, tok pernah berniaga goreng pisang tepi jalan suatu masa dulu... kita jual laku mana pun... sedap mana pun, crunchy mana pun... kalau esok stok pisang takda, kita yang Pishaaaanggg tau. haha. Berniaga Gadget ke.. Kain baju ke... Kalau Gadget direct China.. tok bagi 1 cth lah... Cover plastik hp modal baru RM 0.20 sen..jual dah RM 5.00 di kawasan jauh dari Bandar.. Sekali turun padang berapa ratus dapat dalam 1 produk?... Kalau kain baju di Malaysia tu , di GM shah Alam lah, tempat murah... tapi tok selalu p sana untuk curi design keh keh keh.... 1 lagi tempat tok curi design ialah Terminal Bas Larkin atau Pasar Pandan JB... di sana ada tudung tudung design terbaru dan kemudian tok hantar ke Tak Bai , Siam untuk duplicate ribu ribu helai... baru sehelai jatuh RM 6-8 ..jual dah RM 20-30 sehelai.. ok la kan ... produk sekali keluar 10,000 helai di hari raya, yang laku katakan 7000 helai... tak ke balik modal PLUS untung?... yang tak laku tu kalau dah habis trend, hantar pasar borong je jual borong RM 10 atau RM 15 , still lagi untung. 

Ni semua tok dah buat dah, akibat tak cukup tangan.. ni bahana Blog GBunian la punya hal.. tak boleh nak tinggalkan dia ( Blog Ni ).. mungkin sebab dah bidang dan tok pun minat benda mistik. 

Tapi kalau anda nak berniaga kain tudung jadi taukey tudung. tok tak kedekut ilmu nak bagi ke anda semua... ada modal..kita jalan... Tak perlu kita yang susah payah jual.. kita hantar ke kedai kedai tudung je, dorang jualkan.. tau tau nak raya duit masyuuukkk.. 

Ada part jika and perasan tok tinggal jap blog ni.. masa tu lah tok buat.. memang x cukup tangan. Walaupun perolehan meniaga tudung lebih lagi dari batu permata ni... tapi tu lah... minat punya hal.. tok tak malu berniaga ni, seronok dapat berkomunikasi dengan pelanggan . Cuba anda lakukan sekali.. nak berniaga memang kena berani keluar modal, usah risau zaman sekarang ni tok tengok orang jual mata cangkul lama pun orang beli beb. Setiap orang ada minat masing masing dan mereka merealisasikannya, tak macam zaman dulu dulu lah. 

Guchmani ni ada 1 yang tok simpankan untuk diri tok... yang dapat bersama perolehan ni lah. dan sudah tok cepat cepat buatkan 1 cincin siap siap, cincin murah je tok pakai haa, nak cepat punya pasal. Kalau nak tengok.. wassap tok lah na... kalau minat pun, mahar dia lebih Rm 200 je dari biasa. sebab batunya bukan cincinnya, cincin tak kiralah, cincin murah. 

Geliga Ular cinta mani adalah fosil kepada ular cinta mani sendiri, anda perlu tahu ulaq jika mati badan dia akan kecut macam cacing dan tanda dia nak mati , dia akan mulai mengecut bermula ekor dan terus ke badan sampai ke kepala.. lalu mati. 

Untuk menfosil ular perlu mati di dalam kawasan yang sejuk, contohnya kawasan berair, paya atau dalam selut , Ular cinta mani tidak mereput macam Bangkai Burung Merbok.. Ya burung merbok tak reput.... misterinya semua binatang ....... setiap binatang ada tempat dia nak mati secara alami..bukan di bunuh ya maksud tok ni.... anda pernah nampak bangkai burung bersepahan sana sini?..... Burung merbok mati dalam Gua yang di pilih dan gua ini sejuk. Ular cinta mani memilih tempat semadiannya di dalam selut hampir dengan tanah liat dengan kepalanya di dalam tanah liat dan badan serta ekornya di dalam lumpur, kalau di korek, nampak macam cacing besardok jongoi ekornya di atas selut. 

Kedua haiwan ini tidak mati mereput termasuklah burung Cenderawaseh... WHY?........itulah persoalan yang perlu kita manusia kaji, inilah Kebesaran Allah SWT... dan kenapa binatang ni bangkainya tak mereput?... 

Untuk kegunaan manusia sebenarnya....

Nak Kaya segera, duit orang mai hantar, bantuan mudah dapat, jiran selalu mai hulur makanan, ambillah barang atau makan ular cinta mani buat sup, ular ini berbunyi macam itik dan ada pacam paruh tapi bukan paruh..mulutnya tu bentuk macam paruh okay, tapi bukanlah paruh itik yang keras tu. Fosilnya di ambil , di canai dan di buat batu cincin. Ramai orang keliru dan mengatakan ianya adalah fosil Raja Kayu, bang... kaja kayu kaler merah, dan uratnya tidak berbintik silara. Dan setiap orang ada kepakaran dan pengetahuan berbeza, maka sama sama lah menghormati pendapat masing masing, jangan mempertikaikan jika kurang ilmu di dada. 

Jika anda nak awet muda, makanlah burung merbok yang di sembelih.. orang tua tua cakap ...petua org lama lah ya.... memakan 40 ekor burung merbuk dalam 1 masa akan menjadikan anda awet muda... tapi masalahnya mungkin mayat anda tidak akan mereput dan berbau harum.. mana datangnya harum tu wallahualam. cuba lah dulu , nanti dah meninggal baru tanyakan kepada anak isteri anda betul ke tak ya. Tapi petua ni memang menjadi.

Orang selalu kata, org zaman leni lah.... Petua melayu kolot.. mengarut ..... 

Tapi jangan lupa

ALAH ILMU KERANA PETUA

Petua lebih lama dari ilmu amalan ni semua kalau nak tau.... amat amat lama... dan orang dulu dulu mengkaji setiap binatang, serangga , tumbuhan yang mana bermanfaat kepada manusia, dan kalau nak tahu peradaban maju paling mundur di dunia ini ialah peradaban kita sekarang... peradaban paling maju ialah di Zaman Nabi Adam dan berakhir pada Zaman Nabi Nuh A.S.... Contohnya.... Dinamo yang boleh menghasilkan tenaga letrik tu sebenarnya dari teknologi zaman dulu, omputeh cuma ambil dan copy paste sahaja... Nuklear zaman kita cuma boleh membinasakan tahap musnah kita panggil kritikal, tapi zaman dulu dulu sampai jadi padang pasir dan kawasan itu berhaba panas dan ozonnya pun belum pulih seperti sedia kala. Itu sejarah padang pasir, dulunya ada kerajaan kerajaan besar yang berteknologi tinggi dan mereka berperang. sampai jadi habuk, pasir. Kalau boleh buat bangunan okay juga pasir tu. 

Apa yang tok belajar ialah ilmu ilmu orang melayu lama yang di perturunkan turun by temurun... dan kena ingat ilmu Tanah melayu berasal dari 2 sumber

1 dari Utara Malaysia bersumber pengaruh Siam

2 dari Selatan Malaysian bersumber tanah Indonesia

Tengah tengah Malaysia ni dulu kawasan orang cari duit, contohnya KL dulu pusat lombong ???... lupa sejarah dah tok ni. 

Kerajaan melayu terhebat pun di Melaka, Kedah Tua dan Pattaya..bukan di KL na.. bukan di Selangor pun. 

Guru tak pernah ajar ilmunya 100% kepada murid... katakan di Perlis guru mengajar 80% yang dia belajar dari nenek moyang siamnya dulu.... Sampai pada tok 80%... tok berkelana dan tok mengajar di KL, tok tak ajar 80%, tapi tok cuma ajar 60% , murid tok pula akan ajar di Johor atau Nismilan 40%... dan sampai yang akhir sekali mungkin cuma ilmu ada ada saja.. perlu trick lah, perlu silap mata lah, perlu sekongkol dengan jin lah... nak pembuktian punya pasal...... Contohnya ilmu gelanggang.... di gelanggang Silat Bunga tahun 80-an murid murid semua boleh cantas buah pisang sampai putus jarak jauh... di tahun 90-an pisang dah tak boleh pakai, hanya banyak main jurus terpelanting.... sekarang... kekadang ketua gelanggang pun tak berani main jurus takut tak jadi.. ni contoh sahaja. 

Itu belum zaman by zaman... berapa banyak ilmu sudah menjadi kurang?... 


Sebab tu ramai anak anak Felda air tawar salah satu yang tok kenal ialah Black air tawar 4, dia sanggup ke kedah, merantau sehelai sepinggang setahun hanya untuk belajar ilmu di Utara Malaysia untuk dia bawa balik ke Tanah Johor sebab dia sedar tentang hal ini. 

Okay tok teruskan... geliga ular cinta mani ni untuk orang yang teringin nak kaya.. tak salah pun kaya... ada orang kata miskin pun takpa... bila kata macam ni maka jelas anda bukan fahaman Sunnah wal jamaah... sebab dalam fahaman Sunnah wal Jamaah, suruh kita berusaha dan kaya..bila kaya baru kita ada kuasa nak bantu orang yang memerlukan dan tertindas... ingat.. tertindas..BUKAN PEMALAS.  

Jika anda kata , cukup lah..miskin pun tak pa... maka anda berfahaman Qadariah... ikut pada nasib dan ketentuan, padahal Allah tak pernah menetapkan kamu menjadi miskin.... semua atas usaha sendiri dan akal yang Allah berikan. 

Sebenarnya nak berniaga ni, modal Rm 500 pun cukup dah.. tak perlu modal besar... berniaga tak semestinya modal besar untung besar... ada modal besar, untungnya pun tah ke mana... Kalau ikut kepala tok ni, banyak benda boleh berniaga, tok ni kalau takda modal pun masih lagi boleh berniaga... bukan dropship... orang yang kenal tok tahu..tok boleh menjadikan sebutir pasir itu menjadi sebutir berlian nilainya. Dengan ilmu.. tiada apa yang mustahil. 


Kod produk : GUCHMANI 7419
Bentuk : Geliga Ular Cinta Mani
MAHAR : RM 500



Siap Kos Pos, dont worry be happy untuk semenanjung dan Borneo kini

Pantangan Membeli Item Mistik ialah JANGAN meminta kurang kecuali di beri promosi, berkurangnya Mahar maka berkuranglah Khasiat dan kelebihan, Ini lah peraturan dunia Mistik Semenjak Berabad lamanya



*we use FREE Shipping In Malaysia  
( No Postage cost will be charge )


Id " Tanpa Nama" @ " Anonymous", sila lakukan pengesahan id di no khusus yang kami sediakan yang berhubung dengan sistem canggih kami di +601111113044, Atau komen anda tidak akan di terbitkan

Hantarkan whatsapp nama anda dan komen GRAB yang anda lakukan di halaman tertentu

Bagi Pelanggan Baharu ( Id Baharu ) sila Whatsapp juga Nama anda ke Nombor ini Sebelum Komen anda di terbitkan

Kami ingin menggelakkan SPAM ID dari pesaing blogger lain yang meniagakan item yang sama bidang

Sekiranya ada peniruan ID , Pihak kami akan merujuk kepada pemilik asal ID dan memintanya melaporkan kepada pihak berkuasa di atas penyamaran yang di lakukan

GRAB Melebihi dari 1 di dalam 1 Halaman Perlu pengesahan ID di 01111113044 KECUALI bagi OTAI LAMA BLOG, Jika Tidak GRAB anda tidak akan di Pamirkan


Sila Tinggalkan ulasan GRAB anda dan semak semula dalam masa kurang 2 jam sebelum melakukan permaharan, sekiranya anda berjaya mendapatkannya, maka sila lakukan bayaran dalam tempoh 12 jam Ulasan GRAB di tulis


Maybank 551016691626 My Gemstone
RHB : 2012 9160 00660 3
Paypal : Mohdyasirahmadrozi@gmail.com

Atau Jika anda ingin menggunakan medium RHB atau PAYPAL, sila rujuk header blog di atas akan maklumatnya . 


Kemudian hantarkan detail bayaran anda ke Bonda JJ  ATAU BONDA SHA Blog ini yang menjadi admin anda dan pemudah cara anda di dalam permaharan bersama GB



BONDA JJ : 0127845231








BONDA SHA : 0178259540

15 ulasan:

  1. Alhamdulillah.byk Guchmani tok dpt kembara kali ni.klu dulu nk kena tgu lama baru msk blog.tumpang iklan sat klu tok izin.jika ada nk mahar geliga lipan terbaik.sy ada 2 biji grab kat tok thn lps.sebiji nk lpskn.jika ada mencari blh minta no sy kat bonda.

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Kalau letak dalam poket syiling pinggang..x buat cincin ok ke tok?

    Otai2 bagi review skit geliga ni blh?

    #tghkumpulduit

    BalasPadam
  5. AssalamMualaikum,

    Menarik juga bisnes tudung tu ye Tok🤔

    BalasPadam
    Balasan
    1. w.salam wbt , ya memang menarik... tudung ni kalau nak jual, buat puluh ribu set, hantar 1 malaysia.. ni nak raya ni Allah.... kaya bang ...kaya.

      Kalau nak tok tjukkan, tok boleh tjukkan mana tempatnya, kilangnya. p lah buat, tok nak tengok org kita kaya raya saja. tok tak kaya takpa.. memang tok nak lagu ni.

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN