Rabu, 17 Jun 2015

RAMADHAN SUDAH TIBA

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah. 

Ramadhan yang di perkatakan sudah tiba menjelang esok hari. Keraian menyambutnya sudah hampir 1 bulan kita jalankan di Geliga Bunian samada Promosi promosi special dan juga item item yang Hot. Insyallah keistimewaan ini akan terus berlanjutan sehingga ke penghujung Ramadhan ini sebagaimana special dan istimewanya Ramadhan ini kepada Kami di Geliga Bunian. 

Pihak Kami di sini ingin mengucapkan Salam Ramadhan, Mohon maaf jika ada salah dan silap baik dari tutur kata mahupun dari perbuatan. 

Di ramadhan ini marilah sama sama kita berpuasa menjalankan kewajiban sebagai seorang muslim dan muslimat semoga puasa ini dapat melupuskan kehitaman di hati, jiwa dan akal kita, semoga ramadhan ini mendidik kita menjadi insan yang lebih bertakwa kepada Allah , Sebagai manusia akur, patuh dan setia itu sudah Nabi Kita didik, iktikad kepada niat, setia kepada janji dan akur kepada Taqdir dengan apa yang sudah di tetapkan Allah kepada kita sebagai HambaNya, ingin diingatkan bahawa dunia sudah terlalu hampir mencapai kemuncaknya, dan ini bukanlah sebuah kata kata normal yang pernah di perkatakan sebelum ini, jika tok menyatakan ia sudah hampir benar maka ia memang bermaksud amat amat hampir. Kedatangan Panji Panji Hitam sudah menyerlah dan ketibaan Tentera tentera yang bakal menghalang Bait Imam Mahdi Di Mekah juga sudah tiba di Iraq. Yang kita nantikan kini cumalah perkara dan detik akhir sahaja. Maka persiapkan iman kita, taqwa kita Kepada Allah Jauhi segala tipu daya dajjal dan tenteranya , Banyakkan membaca surah Al-Kahfi ayat 1-10. Perkara ini berulang ulang di perkatakan dan tok yakin jika ada 10 hanya 3 yang menghafalnya kini. 

Akhir kata, gunakan apa sahaja yang Allah cipta untuk usaha kita dan janganlah di persia siakan sedikitpun dengan apa yang Allah jadikan di atas dan juga di bawah muka bumi, Berawas dengan islam sekuler yang di kawal Zionis dan barat untuk menjadikan kita menyerah dan berserah tanpa usaha kepada mereka. Lengkapkan diri dengan item item yang Allah turunkan untuk kita melakukan persiapan , semoga bila datangnya hari itu kita terselamat dari bala penganiayaan dan penindasan. Semoga Allah meletakkan diri kita dari kalangan wira , mujahidin yang mati di jalan Allah demi Ugama, bangsa dan negara kita ini. Insyallah.

Sempenan Ramadhan yang mulia ini , kami di G.Bunian Bercuti selama 1 hari bagi memuliakan hari ini untuk seluruh muslim  menikmatinya tanpa gangguan dan menikmatinya dengan penuh nikmat. 

Jumpa Pada 19.6.2016


15 ulasan:

  1. T.kasih tok atas nasihat dan pesanan yg berguna utk kami semua khasnya sahabat2 gb yg dihomati..semoga kita diberkati dan dilimpahi rezeki di bulan yg mulia ini..saya ambil kesempatan disini mengucapkan salam ramadhan kepada tokmat,tuan baz,semua pihak warga gb dan sahabat2 yg dihormati dan disayangi ...

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Selamat menyambut ramadhan al mubarak ye tok mat, en.Baz dan sahabat2 semua....semoga Allah sentiasa memberkati kita semua....amin.... ^_^

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum w.b.t..Segala puji bagi Allah SWT Tuhan sekalian alam,selawat serta salam buat junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW,ahli keluarga & para sahabat baginda.Selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak buat Tok Mat serta keluarga,warga GB & tuan2 sahabat sekalian.Semoga rahmat keberkatan Allah SWT memayungi kita semua di bulan yang mulia ni.Amiin Ya Rabbal Alamiin.

    BalasPadam
  5. Amiin..
    Bismillah hirrahman nir rahim
    Alhamdulilahi rabbil a' lamin
    Allahumma sali ala saidina muhammad
    wa la ali saidina muhammad
    Mudah mudahan Allah kabul kan doa doa tuan tuan sekalian.
    Saya disini ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada tok mat sekeluarga, baz sekeluarga, ahli gb sekeluarga dan tuan tuan sekeluarga yang berada di blog gb selama ini..moga Allah berikan yang terbaik kepada kami semua di bulan yang mulia ini.
    Amin ya rabbi a' lamin

    BalasPadam
  6. Inshaallah tok.. Kami cube sbaik mngkin.. Bile di dedahkn dgn kebesaran allah.. Baru dpt rase btape besarnya kuasa allah.. Btapa agungnya allah.. Smoga amal di terima.. Amin.

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum... Marhaban ya ramadhan

    BalasPadam
  8. As salam tok dan semua sahabat2 geliga bunian yg ber agama Islam.. Hehe.. Sy x pandai sgt nak berucap.. Di kesempatan ini, sy nak mengucapkn slamat mnymbut bulan penuh keberkatan Ramadhan al-Mubarak pada thn ini, smga ibadah kali ini lebih baik drp sblm ni.. InsyaAllah.. Amin.. :)

    BalasPadam
  9. Assalam kepada tok,Mr baz dan ahli gb saya ucapkan salam ramadan al-mubarak semoga di bulan yang mulia ini segala amal kita akan lebih di berkati aamiin..silent folower.

    BalasPadam
  10. assalamualaikum amiin tok,saya pun nak ucapakn selamat berpuasa kpda tok mat, tn baz da suna sahabat di sini, semoga kita debri kekuatan untuk meningkatkan lagi ibadat kita suma amin..

    BalasPadam
  11. Salam tok.. Nk tnye skit.. Bulan puasa ni.. Khadam pun kne kurung gak ke tok? Hihi khasiat batu2 permata ni aktive gak ke waktu bulan ramadhan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha ni soklan maut jawapan pun maut gak

      Khadam ni bukan syaitan, bukan iblis. Yang kena kurung tu iblis yang 1, namanya azazil tu.. omputeh panggil lucifer.

      Dari segi agama, bukan setan atau iblis kena kurung @ ikat, tapi nafsu kita lah sebenarnya yang perlu di kurung dan di kawal, Pemahaman bab benda kena kurung ni kena faham, kalau x esok jumpa hantu tengah jalan, kang goyang pula akidah " utz kata hantu setan kena kurung, ni macam mana boleh ada pulak ". jadi sila betulkan asas akidah, insyallah solamat.

      Khasiat batu batu tok semuanya akan pulih bagi yang lemah dan kekuatannya berganda mengikut amalan seseorang yang memilikinya di dalam beribadah.

      Seperti yang tok bagitau. banyakkan membaca ayat ayat pemagar agar terhindar dari fitnah jin dan syaitan atas apa yang telah Allah keruniakan kepada kamu... benda yang bernama anugerah bukan sahaja benda percuma, malah benda yang kamu perolehi dengan apa sahaja jalan... isteri kamu...? ..bukan percuma , bukan hadir macam tu saja terus kahwin bukan.. kamu kena usaha , banyak wang, tenaga di perlukan nak memujuk, nak menikah pun skrg hantaran 10k ke atas dah. Isteri itu ialah anugerah dari Allah buat kita

      Padam
  12. Baik tok trima kasih atas pencerahan tok..

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN