Sabtu, 23 November 2019

PULANGGGGGGG

Alhamdulillah sudah mau berangkat pulang. Mai sorang sorang ni x leh lama. Rindu kat bunda2. Mintak2 kastam x minta buka bag. Sebab ni kali bukan bawak balik Khodam botol. Tapi jasad nyata terus ... Bawak balik pun sebab buyer nak sangat . Mentang mentang aku tak reti juai mahai.

Natang apa tok bawak balik kali ni?

NYAI BLORONG....


Astagfirullah.. itulah ungkapan yang layak. Tapi udah tok ni pemegang amanah orang. Kalau mau ikut tugas. Memang dari dulu tugas tok begini sejak tahun 2009. Macam macam lah kalau dulu tu. Jadi posmen hantar minyak dagu dari Thai ke Kuching lah. Hantar barang kebal lah. Hantar minyak ngasihan Iban lah . Kurier berbayor...murah2 masa tu Sekali kurier boleh beli persona cash sebiji masa tu. Minima pun Viva sebiji cash .
Tapi sekarang ni org mintak pakai molottt... Sodap Yo. Tapi ga pa pa juga.nanti Dia kansel belian ( cuma mau tgk aja nyatanya) .aku hantar aja ini nyai cium leher dia waktu malam KEH KEH KEH. Gurau aja yuk ... Kalau ga mau tak apa. Kita amankan dulu sampai ada buyernya.

Jadi mintak... Abg abg dan kakak kastam... Mau lihat bagasinya ya silakan. Tapi jangan di minta buka benda isinya dalam kain hitam besar tu... Memang aku tak mahu buka. Tapi sebab aku ni jenis kalut. Ya kalau korang minta buka. Aku buka. Tapi kalau apa apa jadi malamnya. Jangan cari aku sudah. Tok ni bila turun pesawat , jalan kaki lagi jauh mau ke scan kastam Dll. Penat kan kita ni. Lepas tu belakang kita masih ramai org. Jadi kalau kastam minta buka. Ya memang aku buka aja. Hihihi.

Kepada buyer. It's better sediakan wangnya sekarang. Jangan hanya tahu cakap ribu ribu tapi cuma sebenarnya mau nengok aja. Serius makan habuan. Kalau memang niat mau nengok aja. Bilang aja. Tak marah. Tapi jangan diam terus . Aku ni orgnya jangan di cabar cari sesuatu yg korang mahu. In Sha Allah memang aku cari sampai jumpa walau ia ada di kuburan sekalipun .aku gali ( upah org ler..takdenya Tok yg nak gali Kiki )


5 ulasan:

  1. Assalamualaikum tok saya nk minta bantuan tok utk usahakan saya barang kebal umum at least rambut x putus kalau digunting atau digillete asalkan maharnya x lah terlalu keras sangat kalau 2,3 ribu insyaAllah sebab saya ada buyer yg nk sangat bolehlah saya cari untung tok mohon ya tok tks

    BalasPadam
    Balasan
    1. W.salam wbt.

      Raye brg kebal umum ialah

      Kos pemilik asal Maharkan rm 28000-Rm 48000

      Kadar upah tok ambil ialah separuh dari kos mahar antara buyer Dan seller.

      Kalau 1000-2000 itu brg kebal darurat dan penawar

      Padam
    2. Baik tok insyaAllah akan saya usahakan. Yang penting saya dah ada tempat utk mendapatkannya once dah ada dananya.

      Padam
  2. Satu lagi tok kalau raw manigajah 2 alam tu agak2 dananya berapa ya tok kalau mohon utk mendapatkannya? Just bertanya dulu ya tok. Mohon maaf

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN