Rabu, 26 Jun 2019

JED MAHARANI





















































































Assalamualaikum wbg kepada semua dan salam sejahtera, Apa Khabar mu di sana?. Tok di sini alhamdulillah sihat walafiat malah maiin bam bam pulak kerana asyik berjaga malam. 

Ini ialah Jade Maharani, di sebutkan Maharani kerana di berikan oleh Maharani Chomel iaitu salah satu dari isteri Maharaja Ong Maha Perita Deria , item ini tok dapatkan di Sebuah kawasan yang dulunya adalah istana Raja Bersiung ( nama gelarannya ). Raja ini di katakakan menjadi Zalim setelah Memakan Gulai bayam yang terkena hirisan dan berdarah seorang tukang masaknya, makanannya menjadi sedap ( mungkin masakan dulu tak ada garam jadi bila masuk darah rasanya sedap ) , setelah itu di pendekkan cerita Raja Menitahkan setiap hari agar masakannya di masukkan darah manusia, semua banduan di hukum pancung dan darahnya di ambil untuk memenuhi selera Raja ni ( rasanya raja ni dah jadi Vampire ), Apabila dah habis semua banduan, di kerahkan pula pengawal menculik kanak kanak.

Perbuatannya ini bukan saja di tentang rakyat jelata, malah juga dari Maharani Chomel isterinya dan pada 1 hari maharani berpakat dengan Menteri besar untuk mengusir Raja Ini dari Istana dan jangan di bunuhnya atas permintaan Maharani. 

Permintaan ini di laksanakan apabila 1 hari Maharaja Ong ini sudah tidak lagi ONG di kepung semua bala tenteranya sendiri dengan di ketuai Datuk Menteri ., Maharani Chomel hanya melihat dari dalam istana suaminya di usir dari daerah. 

Sebelum Maharaja ini pergi beliau menyumpah bahawa kerisnya akan membunuh Maharani kerana mebelotnya dan akan membunuh segala isi genap keturunan Dato Menteri dan juga bala tenteranya, Keadaan ini berlaku lebih kurang 4 Purnama di mana keris ini terbang di malam hari mencari mangsanya, banyak yang terkorban, Pada 1 hari Maharani Chomel membawa seorang Dukun sami dari Kerajaan Siam dan melakukan beberapa perjanjian untuk mengamankan Negeri, Keris ini di pasak di dalam istana secara ghoib dan ia ada di sana sehingga ke hari ini... Anda tahu apa berlaku ke Tapak Istana ini kini?.. ia sudah menjadi kebun pisang, namun kerisnya masih ada di sana. Tiada siapa sanggup untuk mengambilnya, silap ambil rupanya kau salah satu dari keturuna yang di sumpah.. hahaha , mau tak cukup tanah di kejarnya nanti. 

Pada Tahun 2002 tok pernah ke sana untuk mencuba ambil atas cabaran seorang Guru Dari Baling . apabila tok memasukinya, Ada 7 jin menjaga keris ini di sekelilingnya. Salah satu dari mereka mencabar tok untuk berlawan, katanya jika tidak berjaya mengalahkan dia tok takkan dapat keluar lagi ke dunia manusia. Masa tu umur tok baru 20 Tahun sahaja. Tok yang membawa keris pusaka menghunuskan keris. 

Di antara 2 perasaan.. 1 perasaan belas dan bersalah, sudah lah kita masuk tempat orang masakan mau di lawan orang itu.. keduanya tok sudah berasa tahu masakan seorang manusia boleh bermain tikam keris dengan Jin yang kuat.. di antara kedua perasaan ini perasaan pertama paling hebat sekali melanda diri tok. 

Tok menerkam dan dia menghunuskan kerisnya, dan kemudian tok menyarungkan kembali keris ke sarung. Jin ini bertanya, kenapa tok menyarungkan kembali sedangkan di ajaknya bertikam?.. tok menjawab, aku datang ke tempat engkau dan ingin bertikam keris, hanya kerana sebilah keris yang aku tidak kenal hujung pangkal. Maka lebih baik aku menamatkan sahaja dengan aman . Tidak di sangka Jin ini menjadi terpinga dan memperbetulkan kembali dirinya tadi yang seperti kuda kuda bersilat. dan Menyarungkan kembali kerisnya, lalu tangannya di hadap junjung atas kepala dan menyebut Gelaran tok pada ketika itu yang juga suami kepada Puteri Lindungan Bulan . Dengan penuh hormat tok di persilakan ke laluan keluar namun sebelum itu tok di ceritakan akan kisah ini berkenaan Raja Bersiung yang dzolim. 

Bersambung kepada Raja Bersioung yang sudah tidak ONG itu. 

Selepas beliau di usir keluar daerah, beliau melarikan diri ke Sik dan menyembunyikan diri di sana selama 7 tahun di dalam  sebuah gua di Bukit enggang dan semasa bertapa ini beliau bermuhasabah diri dan akhirnya insaf. 

Beliau kembali ke Sik dengan menyamar sebagai lelaki tua menutup semua kepalanya kecuali mata sambil bertongkat , tujuan beliau ke sana adalah untuk menamatkan sumpahan, namun setibanya beliau ke sana di dapatinya istananya sudah di jadikan istana singgah Raja Siam, dan Isterinya Maharani Chomel sudah menjadi pelayan kepada Raja Siam ( Gundik ) dan menetap di Siam. Beliau juga kecewa kerana kerisnya sudah Ghoib dan tidak sampai hajatnya untuk menarik balik sumpahan, Beliau akhirnya terus berjalan sehingga ke Baling dan setibanya di Baling beliau mencabut siungnya / taring dan di baling ke sebuah tempat, lokasi dia membaling siung ini di panggil BALING dan lokasi siungnya di campakkan di gelar SIUNG sehingga ke hari ini. 

Kisah di atas di ambil dari penceritaan Para Jin yang menunggu keris ini dan kisah baling serta siung ini di ambil dari cerita penduduk tempatan. 

Maharani Chomel kini berada di Istana Ghoib Raja Bersiung dan menunggunya pulang tidak kunjung tiba , rupanya selama perkahwinan dengan Raja Siam, sang Maharani di perlaku hanya selayaknya Hamba Seks dan pemuas nafsu Sang Raja . Dia juga melarikan diri dan akhirnya Ghoib di salah sebuah tiang seri istana lamanya bersama Raja Bersiung ke alam sana sambil menjaga keris ini serta menunggu bekas suaminya yang tidak akan kunjung tiba. 

Permaisuri ini bujang lagi . Kalau hangpa nak , ambil ler, aku tak mau hahaha. kerana selama dia menunggu di sana akibat dari tulah keris ini muka dan badannya menjadi cacat dan huduh

Raja Bersiung memulakan hidup baru di Baling dan menjadi Petani , dia mengahwini seorang gadis kampung di daerah itu dan melahirkan keturunan, Guru di Baling yang mencabar tok itu adalah salah satu dari keturunannya.

Berbalik kepada kisah Jade di atas, Jade ini ialah salah satu dari simpanan Maharani dan Maharaja, masih banyak lagi barangan dari dalam istana Ghoib mereka dan ia akan di berikan kepada kita manusia di alam ini kerana sang Maharani tidak ada Zuriat dan pewaris. 

Jade ini berasal dari Pemberian Raja Siam dan ia mempunyai kelebihan di dalam :

Penunduk umat

Penakhluk jiwa

Kekuatan darjat dan kerezekian



Kod Produk : JEDMHRANI 21619
Bentuk : Jade Maharani Chomel
MAHAR : RM 70


Siap Kos Pos, dont worry be happy untuk semenanjung dan Borneo kini

Pantangan Membeli Item Mistik ialah JANGAN meminta kurang kecuali di beri promosi, berkurangnya Mahar maka berkuranglah Khasiat dan kelebihan, Ini lah peraturan dunia Mistik Semenjak Berabad lamanya



*we use FREE Shipping In Malaysia  
( No Postage cost will be charge )


Id " Tanpa Nama" @ " Anonymous", sila lakukan pengesahan id di no khusus yang kami sediakan yang berhubung dengan sistem canggih kami di +601111113044, Atau komen anda tidak akan di terbitkan

Hantarkan whatsapp nama anda dan komen GRAB yang anda lakukan di halaman tertentu

Bagi Pelanggan Baharu ( Id Baharu ) sila Whatsapp juga Nama anda ke Nombor ini Sebelum Komen anda di terbitkan

Kami ingin menggelakkan SPAM ID dari pesaing blogger lain yang meniagakan item yang sama bidang

Sekiranya ada peniruan ID , Pihak kami akan merujuk kepada pemilik asal ID dan memintanya melaporkan kepada pihak berkuasa di atas penyamaran yang di lakukan

GRAB Melebihi dari 1 di dalam 1 Halaman Perlu pengesahan ID di 01111113044 KECUALI bagi OTAI LAMA BLOG, Jika Tidak GRAB anda tidak akan di Pamerkan


Sila Tinggalkan ulasan GRAB anda dan semak semula dalam masa kurang 2 jam sebelum melakukan permaharan, sekiranya anda berjaya mendapatkannya, maka sila lakukan bayaran dalam tempoh 12 jam Ulasan GRAB di tulis


Maybank 551016691626 My Gemstone
RHB : 2012 9160 00660 3
Paypal : Mohdyasirahmadrozi@gmail.com

Atau Jika anda ingin menggunakan medium RHB atau PAYPAL, sila rujuk header blog di atas akan maklumatnya . 


Kemudian hantarkan detail bayaran anda ke Bonda JJ  ATAU BONDA SHA Blog ini yang menjadi admin anda dan pemudah cara anda di dalam permaharan bersama GB




BONDA JJ : 0178259540







BONDA SHA : 0127845231

12 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN