Jumaat, 12 Januari 2018

SANTAIIIIIII

Assalamualaikum wbt semua

Di hari jumaat ni kita santai saja.. di bawah ialah hasil kedapatan bapak ayah di kampung. Merangkap bomo kampung Syed Omar ni

Perhati betul betul dalam sarang. Ayah x cuit sikit pun takut sarang merbah ni rosak atau relai. Kalau nak tau sarang burung ni sentiasa di repair oleh ibu burung. Kalau tak memang akan relai dan rosak dek hujan panas.

Burung merbah.. kenal burung merbah?


Ini lah burung merbah jika anda nak tahu. Ia dari jenis merbah kunyit. 

Kelebihan geliga dari burung umumnya untuk kerezekian. Bukan itu sahaja ia di gunakan oleh pemburu burung dan denak bagi memudahkan sesuatu jebak.

Ada yang menjadikan ia sebagai pengaseh malah ada yg jadikan sebagai pelunak suara... Burung mana bunyi tak sedap kan?

Untuk perubatan juga boleh di gunakan. Orang tua tua dulu dulu di kampung kampung merendamkan ke dalam air dan di beri minum

Orang bandar dan kotaraya mana lah tau kelebihan ini semua. Mereka mengkaji melalui apa pun ayah tak tau. Mereka ni suka memandai mandai. Hidup di kampung pun tak pernah. Di gigit pacat lintah pun dah menangis dan menjerit jerit. Itu lah mereka pengkaji mistik kononnya. 

Item ini cuma ada 1 sahaja. Dan ia akan di terbitkan esok. Tapi sudah tentu SPAM id juga akan cuba untuk grab. 

Maka ayah buka peluang .. bagi sesiapa yg mahu. Boleh direct kepada bonda JJ dan bagitau berapa anda sanggup lamar. Keputusan kejayaan lamaran akan ayah maklumkan esok di blog. 

Lihat gambar di bawah:







Bonda JJ : 0127845231


*KOMEN DI LUMPUHKAN

CARA BERURUSAN