Jumaat, 24 Julai 2015

KECUBUNG PUTERI SAIBA








Alhamdulillah.... hari ini sudah bermula Tok kembali ke Betong bagi melakukan ritual.... bagi Tok dah habis sudah tempoh beraya ( untuk diri tok la nak p sana sini, memang xde dah ).... 

Di atas ialah Kecubung pemberian Puteri Saiba... Ada 3 orang mau melamarnya, namun Takdir itu lebih berkuasa, ada yang x sempat lah, ada yang di ganggu dengan tugasan lah, ada pula yang nak datang tapi Tok pula takda lah.. Ya lah..kalau belum Jodoh... hah...Kan sudah ku bilang, Tiada daya upaya selain Dengan izin Allah.. walau ada duit berapa banyak , ada masa yang lapang..Jika belum izin, maka sudah pasti belum tiba rezeki atau Jodohnya... Ya Kan?.

Alhamdulillah medium best di atas ialah jenis kecubung. dan ia adalah batu asli..... Ini kalau pro, tengok pun kenal.... kegunaan bagi kecubung jenis ini lebih ke arah kewibawaan, menundukkan, orang segan dan orang hormat, Apatah la kalau orang tu ada buat salah dengan kita ...lagi lah tertunduk tunduk segan... Apa pun.. kita kembali kepada fitrah batuan permata. Yang pertama... keindahan rupa parasnya, yang ke dua... setahap mana popular nya ia, Tahap ke tiga... apakah kegunaan dan khasiat mengikut kepercayaan sesebuah kaum dan Tahap ke empat baru lah .... dari mana sumbernya. Jangan meletakkan Kepercayaan mistik itu di tahap pertama, khuatir calar akidah, risau rosak iman. Didiklah hati untuk memiliki ia kerana keindahan dan kebesaran Allah Swt. Melihatkan kebesaran Allah di atas penciptaan Batu Permata pun belum tentu Mampu KHATAM sehingga sakaratul maut.. Ini kan mau melihat Bunian atau Jin beralaskan Ingin melihat kebesaran Allah, walhal apa.....jika sudah mampu melihat, menguasa?.... pasti mau hidup senang lenang tanpa usaha bukan?.... sudah... Tok di sini bukan tidak pernah bersemuka manusia berniat begini.. hanya alas sahaja.... sudah beribu manusia di temui atas alasan yang sama.... namun hati masih bernafsu mahu memiliki Harta yang banyak dan juga wanita yang cantik. Akibat kehendak yang terdalam, Maka Allah uji dengan kegagalan ...mau di lihat sejauh manakah kesabarannya. 

Jika mampu berfikir setahap ini.... apa bisa dunia itu di jadikan nombor satu?... 


Kod Produk : GB03 15715
Bentuk : Permata
MAHAR : RM 90

18 ulasan:

  1. Taniah tuan adli.
    Ini dia tok yang satu tunggu tunggu tapi terlepas.
    Betoi kata tok itu semua jodoh masing masing.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks tuan rizal..slmt hari raya tuan rizal dan jg tok..brg2 tok x pnh mengecewakan..

      Padam
  2. Sudah tentu tu tok.
    Hehehe..
    Gb dengan izin Allah tidak mengecewa kan.

    BalasPadam
  3. Dashyat betoi la..
    Saya dua minit dua minit asyik buka blog..lihat ini item je..hehehe..

    BalasPadam
  4. Hehe... Mmg cantek tuan.... Nak lock da td... Tapi mungkin jodoh lg

    BalasPadam
  5. Ada yg lebih baik lagi..hehe rahsia..ssshhh

    BalasPadam
  6. Ada yg lebih baik lagi..hehe rahsia..ssshhh

    BalasPadam
  7. Hehe...tuan jembalang ada yang lagi lebih dasyhat ka...

    BalasPadam
  8. Hehehe hanya yg otai lama jer yg tau mende alah ni..memang dasyat giler..ssshhh...ambo siap ngan sniper dok aim ni..hahaha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hari ni masuk jam 1200pm. sebab semalam yang jam 900 dah masuk dah, ( termasuk ) haa

      Padam
  9. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN