Sabtu, 15 Februari 2014

PENGUMUMAN




Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera...


Untuk 1-2 hari ini sila TAKE RELAX Okay, Item tidak di masukkan berikutan Pihak kami Tok Mat GB sedang mengumpul item yang banyak bagi di masukkan selama ketiadaan TMGB di sini.

Nenek lica ada di rumah me-monitor aktiviti blog dan membuat penghantaran item seperti biasa. 

Tok akan bertolak pagi nanti pada jam 9.00am ke Golok untuk mendapatkan item item pilihan antaranya ialah Item ketik.... selama perjalanan ini Tok akan melakukan Video dan aktif mengambil gambar bagi setiap kembara Tok di sana. 

Tok akan Ke Bangkok pada 23hb bagi mendapatkan lebih banyak item Thai , di samping itu juga sama sama mengintai peluang perniagaan lain juga ( tu style TMGB daa) .

Insyallah , bagi tetamu yang ingin hadir, adalah di nasihatkan menelefon :

017-7409490

Nombor 017-8259540 akan ditinggalkan bersama Nenek, P.A Tok dan pembantunya akan tinggal FOREVER di Thailand bagi menyambut item item lain yang akan sampai kepada Mereka.

So....Lepas ni takde P.A la ... maybe akn ambil PA baru kot. Insyallah...

Kediaman TMGB di sana jauh dari sempadan dan sememangnya tiada line lah untuk berhubung ( talian Malaysia ), Insyallah Tok akan updatekan nombor Thailand di bahagian Ulasan di bawah ini apabila ada kesempatannya.


Ada 1 blog revealkan sumber untuk ambil batu yang banyak di Indonesia baik sintetik atau asli, Waaahhhhh , syoknyer... lepas ni boleh TMGB p amik kat sana dan jual di pasaran umum sahaja, dalam blog untuk item Special dan penarikan... Dan item Indon tu boleh menjadikan Tok sebagai Suplier Permata besar untuk pasaran pasar malam, Kedai kedai permata di Jhr, dan jika maju, insyallah siapa tahu akan jadi Pembekal Besar Malaysia.

Terima kaseh kepada Beliau merevealkan tempat tersebut walau niat asal untuk mengkondemkan orang, namun sebenarnya itu membuka peluang yang lebih besar kepada peniaga permata dan pemborong bagi mereka meluaskan kuasa niaga Permata masing masing.... Setiap apa yang berlaku pasti Ada NIKMATNYA yang Allah ingin berikan...... Alhamdulillah


Untuk semua.... semoga berjumpa lagi apabila Tok sudah pulang ya , alhamdulillah...

Rebutlah peluang sementara masih belum ada yang terbang ke sana bagi menjadi pembekal terbesar Malaysia..... 


* dari sana , semua pertanyaan akan di jawab seperti biasa sebab Tok ada langgan Wifi Thai... So.. dont worry be happy, item akan masuk macam biasa, Tok ada bawak bekal item item, sebab nak snap gambar malam ni, memang x sempat.. banyak sungguh nenek bekalkan,.. sampai tak larat nak snap haha

31 ulasan:

  1. semoga sgala usaha tok di permudahkn Nya...

    BalasPadam
  2. Selamat pergi dan selamat pulang Tok, smoga dipermudahkan urusan Tok.

    BalasPadam
  3. aslmkm tok smoga jauh perjalanan meluaskan peluang perniagaan.beroleh keberuntungan jangan lupa kami sentiasa mendoakan yang terbaik bust tok.

    BalasPadam
  4. Sy doakan yg terbaik ,Semoga segala urusan Tok berjalan lancar dan dipermudahkannya.

    BalasPadam
  5. Semoga di permudahkan segala urusan tok dan selamat kembali ke tanah air nanti , insyaAllah Amin Ya Rabbal Alamin..

    BalasPadam
  6. See u soon tok.. Baik baik jalan.. Jatuh bangun sendiri ya.. Hehe.. Takecare tok... Will miss u..

    BalasPadam
  7. Smoga d prmudahkn sgala urusn Tok....slamat dlm prjalanan, pergi dn balik.......

    BalasPadam
  8. smoga tok selamat pergi dan kembali dgn item yg hyper super duper rare..amin...hehehe..

    BalasPadam
  9. tok, balik ti bawa katalog perempuan single kat siam haha

    BalasPadam
  10. penulis blog tu baru pi seberang tgk macam tu dah beria-ia cite...pi la pi tgk kat Pakistan,Yaman,Turki,Afrika,Aussie,China ...siap kilang lagi..he he..Jauh perjalanan luas pengalaman..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aduhh.. mcm mana melayu nak maju ni.... kita baru nak buat persatuan utk membantu dan memajukan bangsa melayu.

      Benda baik ada saja halangannya... tak hairan lah melayu malaysia dari dulu tak membangun, bukan semua..tapi kebanyakan.

      Apa saja niaga...

      1) kedai makan : tak habis dengan sihirnya
      2) Tanam kelapa : Ladang di bakar org
      3) dan lain lain

      1 mula jual goreng pisang, habis sederet jual goreng pisang

      1 mula jual jambu asam boi, sederet jual jambu asam boi

      1 Mula jual lemang, berderet orang jual lemang

      1 mula jual apa saja yang nampak laku, sederet dan berderet deret orang jual juga...

      Dari apa yang kita lihat.... kita tiada kreativiti, idea dan tidak tahu membuat analisis perniagaan . Sebenarnya setiap perniagaan ada kelemahan. Dan kelemahan ini adalah tidak mereka nilaikan dan sukat.

      Kita ingin mewujudkan sebuah persatuan kebajikan bagi peniaga peniaga blog melayu terutamanya dengan menyokong dari peringkat ubi sehingga ke teras dengan cuba untuk mengeluarkan dana pinjaman bagi yang kekurangan modal , dan sesebuah perniagaan baharu akan di wujudkan ahli ahli kita. GB selepas ini akan menjadi peneraju kepada peniaga peniaga blog dengan memberi bantuan nasihat, kewangan bermodal serta lain lain yang dieprlukan bagi memulakan perniagaan blog. Teras utama ialah perniagaan blog. setiap perniagaan yang di jalankan ahli ahli persatuan berdaftar akan di nilai dari masa ke semasa sehingga seseorang itu berjaya di dalam bidang perniagaan blog.

      Ia akan di realisasikan dengan bantuan ahli ahli GB yang berpengalaman di dalam pengurusan persatuan dan hal hal berkaitan.

      Tok berharap suatu masa nanti ramai melayu terutamanya menguasai pasaran Blog dan internet Malaysia , dan lebih lagi jika mampu menguasai pasaran antarabangsa.

      Jadi, pihak kami di sini meminta anda berdoa agar usaha kami ini dapat di jayakan dengan sempurna kerana ia bukan demi kepentingan kami sahaja , namun ia adalah umum untuk 1 Malaysia

      Padam
  11. kim salam kat geng gb yg stay kt sana tok.. smoga tok slamat pegi dan balik.. jumpa tok n geng bila balik bt nanti...

    BalasPadam
  12. Semoga tok dirahmati Allah sentiasa...amin...slmt pegi balik tok...

    BalasPadam
  13. Kami mendoakan Tok Selamat pergi dan blik Amin.

    BalasPadam
  14. Kami mendoakan semoga Tok Selamat
    pergi dan blik.Amin.

    BalasPadam
  15. Wah..P.A Tok dah duk rmh sana plak..patutnya dorg pun kena buat lesen international aritu..biar senang nk merayap kt sana..haha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhu drg dah dapat yang special tuan, Semalam tok siap briefing agar mereka ambil kesempatan ini utk mencari item item Thailand yang tak ada di Tempat kita atau mahal kat sana... untuk mereka biz sendiri sambil bekerja. mana ada bos macam tu kan tuan hahaha.... Tok la satu satunya pun.

      Petang ni tok baru nak p ketik. dah 2 hari rehat je ni, makan tido , makan tido je , haaa bahagia drg

      Padam
  16. tok mat. saya nak mintak keje boleh tak? sanggup di stationkan kat thailand hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya master seth, terima kaseh kerana berminat, sebenarnya Tok baru nak mencuba tanpa merancang apa apa di sini. Hahah, kira main terjah sajalah.

      Drg kat sini lebih kepada bisnes lain iaitu item berkulit, gadget, pakaian dan lain lain. Itu part... dah bisnes lain. Tok Mat GB dah bagitau bukan ini sahaja item biz TMGB. item perniagaan di perbanyakkan kepada cabang2 lain, insyallah. Tok berharap nak menjadi ahli perniagaan komersial , domestik dan antarabangsa. sekurang kurangnya ada juga la wawasan kan haaaahahhaa

      Padam
    2. wawasan terbaik tok! kalo ada vacancy bagitau saya hehe

      Padam
  17. Salam. Tahniah sbb da ada cawangan kt Thai. Lepas ni banyak la barang tok. Semua barang bermodal. Da tak jadi geliga bunian lagi la sebab bukan barang tok tarik. kire da tak de mistik. Tak syok la macam ni. Apa-apa pon tahniah atas kejayaan Tok. Semoga dimurahkan rezeki. Amin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. w.salam wbt tuan, barang bermodal thailand buat masa ini cumalah item item ketik sahaja, tok akan melakukan video kembara tok kali ini dan akan merevealkan pula suasana di ketik tersebut. insyallah. Utk item indon, dalam passport Tok mat belum ada lagi Cop kerajaan Indon selama 2 tahun ini. Tok mat cuma alu alukan pemborong dan individu lain jika mahu ambil peluang keemasan ini untuk menjadi saudagar batu permata

      Padam
    2. Bila agaknya tok nak balek JB ye. kalau balik tu bawalahjajan banyak2 tok

      Padam
    3. insyallah tak lama kat sini tuan, rindu san nun haa .

      Nanti takut my heart will bleeding here, nangis nenek kang haa...

      Tok dah order baaaaaaaaaaaaannnnnyaaaaaaaaakkk barang siam, nanti jangan x beli pulak... kang tok yang nangis kang haaaa...

      Video tok masuk ketik, suasana ketik, dalam kawasan tok pekong dan ada org kanan sami meniaga di dalamnya, vid tu akan kita sama sama saksikan, termasuklah sifu woman yang juga penjaga kesucian "item" begini di dalam sana... semuanya akan kelihatan dalam video nanti... tungguuuuuuuuuu

      Jangan tunggu lama lama, nanti di kebas orang... eh eh .... nyanyi pulak dia ye

      Padam
    4. semoga tok selamat sampai ke Jb. Amin Ya Rabbal Alamin

      Padam
  18. REHAT DAH TAMAT, 2 HARI CUKUP LA REHAT ...

    ITEM AKAN DI MASUKKAN PADA HARI INI, JAP HP SEDANG DI CAS...

    Jazakallah hu khairun kathira

    BalasPadam
  19. Hoihhh, tergezut den alih alih ada org lalu pulak

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN