Rabu, 12 Februari 2014

ANDA TANYA ????? TOK JAWAB !!!!!!!! ( EDISI 2 )




BUT !!!!!!!!





Halaman lama Sudah tidak available berikutan terlalu banyak Thread, jenuh nak klik by klik disebabkan terlalu banyak komen dan ulasan.

Kita akan update Halaman Tajuk ini Apabila terlalu banyak Thread ya

Untuk sebarang pertanyaan Major atau Minor , Bolehlah bertanya di sini, insyallah...

Jangan tanya soalan pelik pelik dan soalan yang mengaibkan diri, maksud Tok ialah membuka pekung di dada sendiri... itu soalan perlulah sms sahaja terus , sesiapa boleh Scan QR Code di Gambar Item maka akan dapat Apa Nombor personal Tok Mat GB Yang 011 tuh...... 

Yang tak Scan QR code tu. ... sms aja di Nombor biasa hehehe


APA ITU QR CODE ????


KLIK SINI !!!!!!



Is How To Success In Your Life

96 ulasan:

  1. Salam, tok cam mana nak bezakan bunian dan jin????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bunian is bunian, jin is jin, belajar dari guru bukan dari sekadar bibir. insyallah jika mahu gurunya , tok boleh bawakkan. Jika tok guru tuan, kita berkawan, dalam hal bercerita sudah tentu tiada kepercayaan antara kita di dalam cerita

      :p

      Padam
    2. Salam. Maaf tok minta penjelasan sket.
      1. Bunian ni wujud ke. Sbb dlm al quran xde menceritakan pasal bunian.
      2. Bunian ni jin ke betul2 bunian. Sbb kebanyakkan jawapan yg sy terima dr ustaz2 semua ckp bunian ni jin. Tapi xtaw la jin islam ke jin kafir.

      Padam
    3. Bunian ialah makhluk yang "serupa" dengan kita, Tok merujuk dengan seorang imam masjid dan ada hujah kukuh menyatakan mereka ini manusia, namun tok lebih memegang sebagai " serupa ".

      Di dalam Al-Quran memang tiada cerita mengenai mereka, namun sebaiknya marilah kita mengkaji 4 kitab asli iaitu taurat , injil, zabur dan al-quran.

      Sebelum wujudnya adam dan hawa, bumi pernah di huni oleh pelbagai bangsa hidupan lain.

      Ada satu kisah yang agak popular di versi blog yang tuan boleh rujuk di ;

      Setiap umat ada waktunya.....

      http://hijabulcrewz.blogspot.com/2013/09/gempar-kewujudan-makhluk-bersayap.html

      Ini baru satu jenis, sebenarnya ada banyak lagi makhluk lain. Al-Quran diturunkan kepada Nabi Muhammad untuk umatnya, dan apa yang terkandung didalamnya adalah berkaitan dengan umatnya sendiri. Mengapa kita tidak kaitkan Kitab kitab lain dengan Al-Quran ?. Sedangkan kitab kitab lain isi kandungannya tidak lah sama dengan Al-Quran kerana ia diturunkan kepada Nabi nabi berkaitan untuk pedoman umat nabi nabi berkenaan sendiri. dan apa yang terkandung di dalamnya ialah apa yang di panggil keperluan sesuatu zaman.

      Ingat tak di dalam Al-Quran :


      Tiap-tiap umat mempunyai batas waktu; maka apabila telah datang waktunya mereka tidak dapat mengundurkannya barang sesaatpun dan tidak dapat (pula) memajukannya.

      Setiap umat Nabi nabi terdahulu memulakan dengan kemunduran dan berakhir dengan kemodenan , malah mungkin lebih moden dari umat muhammad kini, sebagai contoh:

      -Umah Noh : Menciptakan Piramid sebelum piramid di mersir demi keseimbangan dunia

      -Pertemuan pertemuan teknologi lampau yang lebih canggih

      - Lukisan lukisan kapal udara yang lebih canggih di tembok piramid dan kawasan gunung yang di percayai pernah di diami.

      - Dynamo yang kita guna sekarang ialah pertemuan dynamo ( prototaip ) yang sudah tercipta semenjak pulahan ribu tahun dulu.

      Apa yang kita belajar bahawa manusia bermula dari kera, neolitik, paleolitik dsbgnya cumalah fahaman rovolusi dari pemikiran Darwin ( teori darwin ) sedangkan mengapa perlu kita percaya hanya kerana beliau seorang ilmiah... sedangkan Al-Quran itu adalah lebih lagi.

      Bangsa Bunian maju dari bangsa manusia 300 tahun ke hadapan, jika orang berkata bahawa mereka masih memegang tombak, ya..memang benar, namun tombak jenis apa?...

      Ibarat pistol zaman dahulu, hanya 1 peluru, kini pakai 7-12 peluru, masa depan mungkin pakai laser..bukan lagi, sebenarnya sekarang USA sudah mempunyai satelit yang mampu menembak laser ke arah kawasan musuh dan memusnahkannya... jika sebesar satelit mereka sudah menciptanya.... Apatah psitol laser macam dalam cerita star wars.....

      Sebenarnya teknologi begini tidak kita ketahui akibat kesempitan media dan larangan larangan tertentu oleh negara...

      Tok nak tanya... pernah memiliki set ipod yang mampu menari ikut rentak musik...?

      Anda mesti tanya... ada ke ipod yang mampu menari ikut rentak musik dengan sempurna sekali bukan?.....

      Sila lihat di sini :

      http://www.youtube.com/watch?v=v7h_7rfhNOs

      Item ini sudah ada di pasaran luar selama 3-4 tahun yang lepas, dan kalau sekarang jika anda mahu membeli pun, anda hanya akan dapat yang second hand sahaja......

      Jadi...teknologi dunia... adakah tidak wujud atau kita di sini sahaja yang di kelabukan mata agar tidak mengetahuinya???????

      Masuk youtube dan search
      " Sony Rolly "

      Mungkin ada di Malaysia, namun seluas mana pasarannya???

      Padam
    4. Ini baru musik, belum lagi Teknologi peperangan...... apa lagi yang disembunyikan?

      Padam
    5. http://www.youtube.com/watch?v=HTxdKi77G20

      Like benda ni, kat mana ada jual eh hahahaha

      Padam
  2. Salam Tok Mat. Bila agaknya ada item Permata Jabat Bunian Sugih Kekayaan . Saya dok tunggu sejak bulan OKTOBER 2013 sampai sekarang tak muncul2 pun tok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Barang tarik kita tatau dapat, kalo tu barang beli, esok pun boleh ada.....

      Jadi jawapannya ...tatau tuan bila Allah ingin mengaturkannya agar ada di blog GB ini

      Padam
  3. Tok..buat laa slalu geliga permohonan...,bt acap2 ckit..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. rasanya tak blh tuan buat selalu, kalau tak silap hanya 3 kali sahaja dalam setahun di buat geliga permohonan ni. kalau maklumat sy salah tolong betulkan ya

      Padam
    2. 3x setahun sahaja... sapa yang tak tahu , nasib.,.. kan qada dan qadar hehe

      Padam
  4. Tok..bila kem nk.mula dan yg da ada jadualnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. insyallah kem level 2 akan di buat di Pahang, itu pun jika tiada aral melintang, namun untuk tahun ini kem mistik akan di kurangkan kekerapannya berikutan pembukaan cawangan kami di Thailand. so Tok nak kena selalu ke sana monitor. jadi masa adalah amat sedikit sekali

      Padam
    2. kem mistik siri 1 yang seterusnya. sila datang melawat tuan :)

      http://kemgbsarawak.blogspot.com/

      Padam
  5. Tok bile nak update tokmat life blog.. Hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe sy suke bace kisah tok a.k.a tol membebel.. Hehe ap y tok taip boleh dkatakn 99% membuka minda sy

      Padam
    2. haha 1% tu tak tepat la ye, hehehe...

      Insyallah tuan

      Padam
  6. La mana post pasal kadam petrol. Br je baca da ilang. Lagi 1 tok maaf yea. nak tanya pasal kadam petrol tu. Niat di hati nak gak beli tapi bila baca komen td. Jd was2 lak. Bole bg penjelasan sket. Adakah batu tu yg membuatkan jimat minyak atau pun kadam pada batu tu. Maaf bnyak tnya. Sy org br pasal benda ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tok nasihatkan lihat video berkenaan pemakaian batu permata geligabunian ini. hal khadam dan sebagainya.

      Bukan minyak tak turun langsung, minyak turun , namun untuk long distance mcm tok ni ( selalu p siam dsbgnya ) ia adalah menjimatkan. jika pernah ke rumah tok dan lihat dalam kereta tok, semua kenderaan tok ada batu berbentuk jongkong emas ini. namun tok letak dan abaikan sahaja tanpa apa apa kehendak dan mengharap.

      batu kosong tidak akan dapat membuatkan ia jimat, memang ia adalah kerja khadam.

      Isikan minyak sehingga agak mahu melimpah, bukan sehingga nozzle tendang sendiri,

      Bila nozzle tendang sendiri, angkat sedikit dan isikan lagi perlahan lahan level 1 nozzle.. susah benda ni nak terangkan, tok nak ke Golok jumaat ni, sesiapa nak tengok.. dipersilakan ikut sekali... dari Jb sampai bandar mukhtafi billah shah baru isi semula. 2x isi sampai ke golok sana belum habis minyaknya.

      Kalau pakai frontier tok, lagi jimat, rm 90 pergi ( rate dulu ) dan 90 balik ( rate dulu sebelum minyak naik )

      Maksud tok sampai hanya ada sedikit angin ialah minyak hampir melimpah.. maksud tok pakai noozle rendah level 1 ialah agar angin di bawah tank minyak naik..

      Jika anda lihat, mengapa orang goncang kenderaan mereka?.... kerana masih ada angin di bawahnya... angin ini akan menyebabkan kerosakan kepada karburetor kenderaan jika di biarkan dalam jangka masa yang lama. kalau perlu goncang ... frontier tpok bagaimana nak goncang, sebab tu frontier tok masuk minyak full hampir 4 minit baru penuh benar.

      Itu maksud tok tinggalkan sedikit sahaja angin, jika anda tak pakai nozzle level 1 atau slow.. anda akan sangka sudah mahu melimpah, namun sebenarnya bila anda pandu semula kenderaan anda , udara di bawah akan naik, dan tiada lagi istilah udara "yang sedikit"

      Hal yang 1 ni orang tak faham sebab bukan semua isi minyak macam yang tok terangkan, isi..nozzle tendang, dah anggap full.... nop.. kekadang percikan minyak kepada sensor nozzle tu yang menyebabkan.

      Long distance baru anda boleh lihat kesannya.

      Tak cayo jom ikut tok p siam, usah risau...makan minum tok support, hotel toksah, sebab kita ada rumah 2 biji di golok sana untuk menginap

      Padam
    2. Tok minta Pengguna GB bijak di dalam meletakkan ulasan.

      Polisi kami sudah di failkan kepada consultant dan di jadikan sebagai polisi perniagaan kami di dalam Syarikat bertaraf sdn bhd.

      Selain item sampai kepada pelanggan dengan selamatnya, maka pihak kami masih berada di dalam secure dan itu yang kami akan pastikan sentiasa.

      Jika anda meletakkan sebarang komen menentang / membantah produk kami berdasarkan unsur mistik dan ditonton umum, maka ia di kira sebagai salah 1 jalan menjatuh dan merosakkan reputasi syarikat kami, jika anda faham dan baca betul betul di bahagian post berkaitan law blog baru baru ini. maka anda tidak akan sesekali cuba melepaskan amarah di dalam blog utk dijadikan tontonan pelanggan lain di sini. kerana kami mampu menjadikannya sebagai 1 "isu " untuk di failkan kepada Peguam Limbungan Maya sdn bhd dengan mensabitkan bahawasanya polisi kami sudah di umumkan dan ia sudah di baca oleh anda yang melawat blog ini.

      Jika tiada kepuasan hati, anda boleh memaki, menengking pihak kami dengan bebas di SMS< whatsup dan viber kerana itu tidak termasuk di dalam polisi perniagaan dan syarat syarat kami yang sudah kami pamerkan.

      Kami bukan badan kerajaan dan berkanun, kami badan persendirian dan berhak meletakkan apa sahaja undang undang perniagaan bagi polisi syarikat . di sana juga ada secure untuk pelanggan.

      Jika kami isukan sesuatu perkara yang negatif di blog ini di hadapan hakim, kami mampu memfailkan kerugian keuntungan kami dalam jangkaan 1 tahun sementara reputasi kami dipulihkan, anggaran pendapatan Syarikat kami di GB katakan RM 50,000...kemudian di kalikan dengan keuntungan setahun ... 50,000x 12 bulan ..jumlah yang kami boleh failkan ialah sebanyak RM 600,000.00 yang perlu pengulas bayar. mampu atau tidak bukan masalah kami.

      Jadi di sini Tok terangkan bagi yang belum benar faham akan Polisi Perniagaan yang Tok catatkan di halaman " Keputusan minit mesyuarat lock unlock", nampak seperti main main dan keanakan, namun sebenarnya kami failaknnya secara rasmi ke dalam fail polisi syarikat kami di zemintha management Bangunan menara Ansar JB.

      Kerana itu ia di tulis dengan terperinci dan tiada kekurangan sebagai 1 polisi perniagaan

      Kan manis jika Sms sahaja dari di katakan sebagai merosakkan perniagaan bangsa sendiri oleh orang yang berfikiran positif

      Padam
    3. Salam.. Saya berminat pd quote tok, "letak dan abaikan sahaja tanpa apa apa kehendak dan mengharap." Itu yg sy lakukan.. Sy jg mggunakan khadampet dan sy akui utk long distance, ada pnjimatannya. Dulu prjalanan sy dr Tumpat, Klate ke K.Trg, mlibatkan 2 bar/lekuk mnyak, alhamdulillah, skrg dah jd 1 stgh bar/lekuk. Mohon izin tok, ingin sy ingatkan pd semua, disamping pnggunaan khadampet, jgn dilupa ttg keadaan kenderaan anda, minyak hitamnya mcm mn, throttle kereta anda mcm mn, tuning enjin ke belum.Silap² tangki minyak anda ada kebocoran, pape hal, check kenderaan anda sebagai usaha/ikhtiar disamping tawakal kepada Allah.. Pnjimatan mnyk yg diperolehi sbnarnya adalah rezeki dari Allah semata² dan yg selebihnya itu adalah asbabnya shj.. Maafkan sy tok kalau panjang sgt dan kalau ada yg salah, mohon tok mat betulkan. Skadar brkongsi pngalaman. Smoga tok sukses slalu dan slamat pergi dan balik dalam prjalanan tok ke Bangkok.. Jazakallahu khoirr utk semua.. Wassalam..

      Padam
    4. Penerangan yang munasabah dan benar tuan. Tok pun servis kete 2 bulan sekali dan sentiasa pastikan ia dalam keadaan sempurna, maklumlah selalu long distance, kami datang ke sini dari JB - Golok kalau bab minyak, semua boleh tersenyum saja, PA tok sampai naik pelik dia takde batu jenis ni, Tok campak batu jalan je dalam kereta dia, dia pun pelik, minyak hanya kena tambah sekali sahaja. So.. semua hanya mampu tersenyum sahaja... masalahnya sekarang... harga minyak bukan macam dulu... itu masalahnya hahaha... ini baru 2014, belum masuk 10 tahun lagi.... adakah anda bersedia?

      Padam
    5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    6. wa 'aafiyatin 'alaik.. jazakallah tok..

      Padam
  7. Mantap n padat..
    Terbaikkkk tok..
    Gb ttap dhatiku.hee..

    BalasPadam
  8. Kita semua dalam ni adalah bersaudara..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu Tn yg penting silaturrahim antara satu sama lain

      Padam
    2. bagi tok, silaturrahim adalahs egalanya, jika ada terputus silaturrahim , mata tok pasti paling tidak bergenang air mata, jika memulangkan semula wang.. tok hanya tersenyum kerana jika cara itu lah dapat menyelamatkan sesuatu hubungan, maka ia adalah jalan yang paling terbaik untuk ketika itu, insyallah.

      Silaturrahim yang terbina bukanlah sesuatu yang mudah, ia memerlukan karma dan takdir dari Allah swt, tiada TakdirNYA, maka kita tidak akan kenal antara satu sama lain, silaturrahim adalah perkara yang paling penting di dalam kehidupan kita sebagai manusia kerana kita saling bergantungan antara satu sama lain, umpama buah seberkas anggur, patah tengahnya, banyak yang akan luruh, namun jika batang tengahnya kukuh dan sihat, ia tetap akan bersama berhubung walau salah satunya sudah layu sekalipun, ia tetap utuh dan keringnya juga tetap utuh di ranting yang sama.

      Terputusnya silaturrahim..... ia adalah sesuatu yang menyedihkan ibarat kehilangan orang yang kita sayangi

      Padam
  9. Tahniah dan Terbaik Tok,Teruja dgn penerangan Tok.Hidup GB!!!.

    BalasPadam
  10. Terima kasih atas penjelasan Tok Mat.

    BalasPadam
  11. Tok mcm mne nk

    1.buat kad pintar gb?
    2.daftar sebagai ahli kem?
    3.errr infỏ2 untuk kem mistik tok nk dpt kat mane?
    4. Last... Berape bnyk kumpuln gb y dh terbena sekarang

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1. Rm 50 seumur hidup.... lepas bayar sms kan nama dan ic number ke 017-7409490 utk kad gb ya

      2. Ahli kem kena masuk kem ya tuan, kem mistik

      3. Kumpulan GB selain blog tok ialah 2 sahaja, blog semut dan saudara pokcik lie

      Padam
    2. next kem mistik siri 1 ada kat sarawak tuan. info at:
      http://kemgbsarawak.blogspot.com/

      sila datang melawat :)

      Padam
  12. 1)tok mat ada buat pengisian khadam tak?
    2)kalau saya dah ada akar cenuai mcm mana nak buat minyak?.kalau nak hasilkan minyak pengasih jenis keras daripada minyak cenuai adakah perlu dimasukkan jin?

    BalasPadam
    Balasan
    1. seram juga soalan tuan ni hehehe. hati2 jika melibatkan jin

      Padam
    2. 1. ada

      2. kena ada mantera cenuai tuan, bukan sembarangan. semua minyak pengaseh ada jin, namun kena hati hati dengan mainan jin

      Padam
  13. Huhu..saja tanya..tapi bukan ada ke tok mat minyak pengasih tak de jin..maksudnya hanya diisi dengan zikie dan doa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya xleh nak jawab, kena tunggu tok jawab sendiri... tapi kalau tuan x kisah, saya cuma ada beberapa nasihat:
      1. keampuhan minyak ialah kepada keyakinan pengguna
      2. banyak bomoh google kat luar sana. nak bomoh asli pergi jumpa sendiri... kalau tuan pegi rumah tok mat, ada banyak jenis2 minyak yg tok mat buat sendiri termasuk sebotol besar minyak cenuai merah. saya pun heran apasal tok tak iklankan kat sini...

      Padam
    2. Haha... tok x masukkan sebab item bahaya utk 30 tahun ke atas sahaja, kalau mau kena dtg rumah... blog memang xde tuan

      zikir dan doa.. tok dah jelaskan dalam 1 thread ya

      Padam
    3. Maksud tok... dalam blog ini sudah ada thread tok jelaskan bab zikir dan doa secara isian ini

      Padam
  14. Assalamualaikum tok n rakan2 semua..tok minta penjelasan mengenai pantangan, penjagaan dan pengunaan dramu..nak baca ayat tu sblm pakai nak kena pegang + baca pada dramu..dan bulan penuh tu nak baca tgok bulan sambil pegang dramu ke.tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yap, tok menyampaikan saja apa yang di sampaikan oleh pemilik asalnya ya, bukan tok yang AJAR tau haha...

      Perinsip2 gok, niaga niaga gok... ehh.. baru la maju

      Padam
  15. tok ape kata kt blog sawadhitai2u tok buat ruangan testimoni pelanggan,dpt gak kte bkongsi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insyallah tuan, namun utk item begini jika kita lakukan page testimoni , tok merasakan seperti mengajar org menjadi syirik pula, bagi tok ia adalah sebuah perniagaan dan sekadar perniagaan item item thai super. Jika ada1 meletakkan testimoni positif... walau pun ia positif tuan... ia akan mengundang keparahan rosaknya akidah, benda bab akidah ni amat berat tuan, jika pembeli tahu menjaga hati tak apa. Jika yang lain ... kita tak tahu kan apa dalam hati mereka ... itu sebabnya... apa pun setiap perbuatan kita ada sempadannya

      Padam
    2. saya setuju tok. jangan nanti orang beli kemudian bagi testi mengagungkan barang2... last2 orang lain pun nak beli sebab testi tadi then lupa yang mengizinkan ialah Allah, bukannya hambanya...

      Padam
    3. Ya tepat tuan, itulah maksud tok.. niaga niaga juga, tapi tok x mahu subahat haaaa.. nayo nayo

      Padam
  16. Assalammualaikum tok, mcm mana pengunaan geliga dalam bidang perubatan tok

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haaa kantoi !!!!, kantoi la tuan bukan pengamal perubatan atau pawang dan bomo hehehe.. kalau mereka, pasti tahu menggunakannya.... gurau tuan ya

      Mcm tok cakap setiap permata dalam tanah mempunyai unsur organik, jangan telan tuan sebab ia takkan hadam... tuan kena masukkan ke dalam air suam, biarkan selama 10 minit , bismillah selawat dan minum, insyallah dengan kuasa Allah, dia yang menurunkan penyakit, maka dia jugalah maha mengubatinya tuan, insyallah

      Barakallah hu fik

      Padam
    2. Hehehe..lau permata da ikat cincin tok..rendam skali2 cincin ke tok..hehehee

      Padam
    3. Hehee..takde la tok..sy minat permata ni..cantik unik..seni yg indah..tgk urat2 dia..cantik..hehee..mengingat kan sy tentang keagungan penciptanya..sy slalu memerhati je baca diam2 blog tok..hehee..tok da bagi peluang bertanya..teringin gak nk bertanya..heheee..edisi 1 sy x sempat nk tanya..leh baca je..hihii..penjelasan tok ada logik..menarik..buat sy berpikir lagi nun jauh ni sana..terbaik tok.. :D

      Padam
    4. Alhamdulillah....

      Jika kejadian batu itu indah, apa tah lagikan kita sebagai manusia kan tuan... syukurlah

      Padam
    5. Hehee..alhamdulillah..betoi tok..simple words..tapi..dalam maknanya...hihiii... :D

      Padam
  17. Assalamualaikum tok mat saya nak tanya makhluk al HIN wujud ke tok mat?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya makhluk ni pun Tok baru dengar dari 2 tahun ni saja, dalam kembaraan tok selama ini, takde pulak orang lama lama, orang tua tua Jawa, Melayu, india, bahai, iban, kedayan, siam menyebut tentang benda ni, dan belum ada juga ada utz atau utzah cakap hal begini.

      Namun ia tidak boleh kita tolak atau kita terima selain kita mencari di manakah kebenarannya, di hadis atau di firman. itu yang lebih afdal tuan.. Apa pun... kepercayaan yang kuat akan mewujudkan sesuatu

      Padam
  18. Salam tok mat. Sy nk tnye item thai yg brnama maimong B. Yg berfungsi untuk penarik seks@kerukunan rumah tngga. Soalan sy:
    1-Ape kndungan dlm botol tue?
    2-boleh dibawa semasa solat x jika diletak dlm kocek seluar.?
    3-ade pntang or kekangan x jika guna brg tue.

    Maaf tok. Sy org baru dan ingin mendpt kepastian .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Brg siam x boleh pakai solat

      Kandungannya rahasia

      Jangan bawa tgk org ninggal dan bawak ke kuburan okay tuan

      Harap jelas ya

      Padam
    2. Ok2. Tq tok. Tp sy de 1 kemusyikilan la tok mat. Maimbong B nie melibatkan penggunaan jin ke? Dan kalo kita dh beli n ade brg nie dan kita bg kpd org lain boleh x. Contoh kat adik beradik. Sori la kalo bnyk tnye. Sy masih baru

      Padam
    3. Boleh bagi namun perlu diingatkan bahawa item begini memang menggunakan Jin, item mana x main jin?... biarpun diisikan dengan ayat ayat suci, pasti ada makhluknya yang Allah amanahkan, perlu diingatkan di dalam firman dan hadis mana mana pun yang kita ketahui, Al-Qurans ebagai pedoman dan panduan umat muhammad, ia perlu di fahami ..tiada perkataan yang menyatakan ia untuk diisikan di mana mana kecuali ia adalah olahan manusia sendiri sejak berzaman, itu cuma asa sahaja. Penerangannya panjang lagi, tu kena mai jumpa TOk Mat GB la tuan, kat sini tak sesuai di masukkan , nanti ada yang salah paham. Apatah jika sekadar memegang syariat sahaja

      Padam
    4. salam tok.. apa beza maimong b dgn maimong korn

      Padam
    5. item thai di maharkan oleh bekas sekutu kami dulu tuan.. atas nama group.. tok rasa mungkin beza pada kekuatannya

      Padam
  19. slm tok,blh x sy nk lebih maklumat pasal kem level 2 kat pahang..sy yang x tau apa2 pasal mistik ni cmane ? x blh ke join kem level 2... lagi sy nk tnya pasal penghantaran item..dulu servis penghantaran tok mmg cepat..skrg dah 2 kali sy dpt barang lambat(barang smpai dlm masa 4-5 hari) sy faham tok sibuk tp sy rasa soal penghantaran barang ni penting tok..klu tok x kekal kn prestasi mcm dulu..sy rasa lambat laun mgkin akan menjejaskn blog tok ni..ni cuma pandangan sy je tok,mgkin juga x benar sbb rezki allah dah bagi masing2 kn..itu je soalan sy stakat ni..maaf lau ada slh kata..moga tok apy n murah rezki slalu.amin..tq .

    BalasPadam
  20. Salam tokmat,Saya tlh menhubongi tn Munsih untk menjadi ahli persatuan GB.keterangan diri tlh saya berikan pd nya.Soalan : Adakah saya sudah menjadi ahli GB?tapi saya tdk diberi surat@kad pengesahan ahli yuran pun belum diba.yar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Tuan Wak..sekarang pendaftran persatuan dalam proses kelulusan..once lulus sahaja baru no ahli akan diberi.Sebab tu diperlukan maklumat-maklumat tersebut.Ttg surat pengesahan dan yuran didalam perlembagaan persatuan akan ada semua detail dan insyaallah semua ahli akan ada softcopy untuk rujukan dan sama juga perlembagaan dgn persatuan berdaftar yang lainnya.Insyaallah

      Padam
    2. Alhamdulillah, Terima kaseh. Penjelasan yg memuaskan.

      Padam
    3. Terima kaseh atas penjelasan Tuan munshee selaku pengurus persatuan. ringkas namun padat

      Padam
    4. salam tuan munshee. kalau ada softcopy nanti tolong save as pdf format supaya orang tak boleh alter. kalau tak reti buat boleh hubungi saya, saya tolong buatkan :)

      Padam
    5. Terima kaseh atas kesudian ingin membantunya tuan seth

      Padam
  21. Salam tok saya ingin bertanya beberapa soalan harap tok dapat huraikannya. ini adalah antara soalan yang saya di minta untuk mencari jawapannya oleh seseorang.sudah banyak orang saya tanya namun antaranya masih belum terjawab.
    1.apakah beza antara alam barzakh dan alam kubur.
    2.ketika kita solat kita mengadap kiblat dan kiblat kita adalah kaabah.namun apa y ada sebenarnya di dalam kaabah itu?
    3. dalam kita berzikir dalam satu tasbih sebanyak 99 biji.apakah maksud dan kekuatan 99 kali zikir itu dan kenapa tidak cukup seratus?
    4. ketika nabi menerima wahyu yang pertama di gua hiraq melalui malaikat jibarail yang mana satu zat yang mana satu hakikat?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hal ni kena datang jumpa tok, x leh dipersembahkan di sini tuan

      Padam
  22. Assalamualaikum...

    Saya masih baru so tak tahu cam mana nak lock sesuatu barang sekiranya mahukannya...boleh tak kiranya tunjukan caranya.apa yg perlu saya lakukan..terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. KLIK SINI YA TUAN :

      http://geligabunian.blogspot.com/2013/08/kemudahan-utk-org-baru.html

      Padam
  23. assalammualaikum tok ,
    saya dari Singapura , boleh kah saya self collect ?
    ,,, dan cara hantaran di buat klau di alamat Singapura.. ?
    terimakasih Tok

    BalasPadam
    Balasan
    1. penghantaran ke singapore ialah rm 50 untuk 2 item tuan...

      Penghantaran by hand dah x di buat di sana kecuali tuan datang jelebu ya

      Padam
  24. batu kepala gajah yang baru tu adakah lebih kuat dari Mani Gajah?adakah boleh buat pengasih super instan atau ambil masa juga? banding dengan permataMani Gajah mana lebih power?Saya baru tahu masa call malam tadi dr Seremban...aloev165@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya ia lebih kuat dari mani gah biasa... kepala mani lbh pekat dan berdarah

      Padam
  25. salam Tok Mat GB,
    minta sedikit penerangan tentang beza geliga lipan dan buntat lipan. saya org bru belaja. huhu..
    ada stok lagi x?
    tq

    BalasPadam
  26. salam...tok penah kata..orang yg bertarikat tak bole belajar dengan tok ..kenapa yer?

    BalasPadam
  27. salam tok....apa maksud perjalanan mengenal diri?? adakah faktor keturunan atau setiap hamba allah akan melaluinya di satu waktu nanti??...minta pencerahan tok....mati akal da ni..

    BalasPadam
  28. tok, nak tanya sikit. kalau batu akik tu ada retak sikit, apa maksudya? dulu elok, tiba-tiba retak, kenapa ye..masih ada isinya lagi ke??
    kalau batu akik tu ada bentuk seakan akan janin bila disuluh dengan lampu apa khasiatnye ye?? saya ada satu batu, ada bentuk nampak macam janin atau orang tengah rukuk, tapi saya tak tau la apa khasiatnya, tok boleh tolong bgtau tak?? dah lama saya pakai batu ni, men pakai jer, tak tau apa khasiatnya...

    BalasPadam
  29. tok mat, saya nak tanya sikit. kalau batu akik ada retak sikit apa maksudnya ye?? dulu ok je, tiba2 retak plak..batu tu dah kosong ker?
    lagi satu, kalau batu akik tu ada bentuk seakan akan janin atau orang tengah rukuk, apa khasiatnye ye? saya selalu pakai batu tu, tapi sampai sekarang tak tau apa khasiatnye, tok boleh tolong bagitau tak?? batu ni pun saya dapat daripada orang dulu, dia tak bagitau plak apa khasiatnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. urat batu di dalamnya membesar. batu ok xda masalah, namun kita tatau ia alami atau isian, kalau isian pula kita tatau apa ikrar pengisinya pada batu tu... mana tau ikrar ialah bila retak maka khadam bebas ke, wallahualam

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN