Selasa, 26 November 2013

BUAT CUSTOMER BARU



Anda konpius dengan kami ?????


Plzzzzz... Jangan Buat Lawak ok !!!!



Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera

Buat tatapan Pelanggan baru yang baru berjinak jinak dengan GB 

Alhamdulillah, Warkah ini di tujukan buat anda yang masih baru bagi menjernihkan suasana dan memberikan maklumat penting berkaitan berurusan dengan pihak GB

Untuk pengetahuan anda Semasa menjalankan urusan jual beli dengan pihak kami , beberapa perkara perlu anda ketahui , antaranya :

a) Jika anda memberi SMS kepada kami, pihak kami tidak dapat membalasnya serta merta kerana setiap sms yang di balas perlu mengikut giliran masing masing , Sekarang Tok hanya menyemak Sms 2x sehari iaitu pada tengahari dan Malam.

b) Ada cust mengata kami menipu hanya kerana kami tidak membalas mesej mereka dari pertanyaan berkaitan item pembelian mereka.

c) Anda perlu tahu bahawa PENGHANTARAN ITEM dan TRACKING KOD POS LAJU adalah melalui BLOG , semua TRACKING KOD hanya di berikan di dalam Blog sahaja iaitu page bernama " Tracking Kod ".

d) Pihak kami tidak akan sms No tracking anda di mana maksudnya kami terpaksa menghantar satu satu Nombor tracking anda termasuk ratusan SMS yang kami terima setiap hari

e) Kami tidak pernah menipu di dalam urusan jual beli barang, di mana kami tidak pernah slack menghantar tempahan anda, satu saja Tok cakap " Tak kaya RM 50 Anda tok nak tipu, lain la kalau 5 Juta, berbaloi tok nak jadi penjenayah pun " 

f) Selepas pembayaran di buat, anda WAJIB menghantarkan maklumat Gambar Slip Melalui Viber / Whatsup dan SMS BIASA nama, alamat dan kod item . Semua sms anda akan terus masuk ke sistem evernote kami secara automatik, sebab tu tok cakap, jika anda sudah memberi sms, maka selamat lah order anda, usah nak call call nak cakap " tok , saya ada buat bayaran, dah terima sms ke?"..... memang kami dah menerimanya, kira kiranya , itu boleh di katakan sebagai soalan bodoh kerana mereka tidak memahami bahawa kami di sini , kalau ada 8 tangan pun, belum tentu cukup.

Dengan :

- Pertapaan
- Hantar murid bertapa
- Tamu datang "berbual"
- Pesakit merubat
- Uruskan masalah pekerja yang bermasalah
- Balas sms 600-700 sms / hari ( sms biasa, whatsup, viber, PM FB, ) untuk 3 hp


Jadi Tok Haraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaapppppp sangat..... anda faham Kesibukan kami....... Apa yang penting adalah  Item order anda di hantar dalam tempoh 3 hari ( hari bekerja ) dan item melibatkan tempahan cincin, kalung, loket siap dalam masa 2 Minggu ( maksima )..... itu sahaja sebenarnya ya.... jadi usah ad apening pening kepala berurusan denga pihak GB.... kami diam bukan beerti kami LARI atau MENIPU. Jangan samakan kami dengan Peniaga lain.... Lihat establish kami dan cara kami berurusan sebelum ini sebagai RUJUKAN anda, maka anda akan faham ... BETAPA SENANG DAN MUDAH SEKALI BERURUSAN DENGAN PIHAK KAMI








SMILE PLEASE!!!!!



54 ulasan:

  1. GB TOK MAT we trust u..!! sya coustmer GB..!! sya berpuas hati berurusan dgn GB. brg2 di maharkan sangat berkualiti. msg cepat atau lambat pasti di balas juga. So dont worry guyss..

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. Sy sendiri asal dri brunei dn selama ni berurusan mahar brg dri blog GB ni tak pernah ada masalah pun.. Nak di kira2 item2 yg sy mahar tu bukan sikit tpi banyyaaaaakkkk.. Langsung TAK ADA MASALAH.. Semuanya ALHAMDULILLAH

      Padam
    2. laa tuan han orang brunei rupanya... nanti join kem kat sarawak ye? haha

      Padam
    3. InsyaAllah tn maestro.. Lgipun dh lama xturun p kch.. Rindu pulak kat sodara sana..

      Padam
    4. kami menjemput rakan2 semua sekitar sarawak untuk menyertai kem gb borneo. pendaftaran dibuka sekarang.....http://kemgbsarawak.blogspot.com/ sila lah mendaftar

      Padam
  3. bak kata Shuib Sepahtu.."Pening ar dia nie"

    BalasPadam
    Balasan
    1. Geligabunian terbaiik, yang tak pernah menghampakan, terus maju jaya hendaknya.

      Padam
  4. As salam semua saya zamry cheras akui bahawa tok mat gb amat teramat dipercayai saya kenal masa mula masuk cg dan mula dgn blog hingga sekarang cuma saya terlibat cara offline saja. Sehingga kini tok mat tetap the only one tok mat gb. Terima kasih tok mat sefamili dan rakan taulan. Insha'Allah tok mat akan terus maju tak kira apa diperniagakan.-

    BalasPadam
  5. As salam semua saya zamry cheras akui bahawa tok mat gb amat teramat dipercayai saya kenal masa mula masuk cg dan mula dgn blog hingga sekarang cuma saya terlibat cara offline saja. Sehingga kini tok mat tetap the only one tok mat gb. Terima kasih tok mat sefamili dan rakan taulan. Insha'Allah tok mat akan terus maju tak kira apa diperniagakan.-

    BalasPadam
  6. kalau tok mat GB penipu.....
    x meriah la blog ni der.........
    setakat ni, x pernah lagi la kena tipu ngan tok mat
    barang yg beli semua dapat elok je....

    IN TOK MAT WE TRUST!!!!!!

    BalasPadam
  7. Hoho...tok xpernah menipu..tapi pernah kena tipu.. Jgn risau lah..

    BalasPadam
  8. TMGB,PN LICA N TEAM GB terbaekk..keep up the good work..LOVE GB....

    BalasPadam
  9. sy slh seorg cust gb..insyaAllah GB TOK MAT org yg anda cari dan org yg anda blh percayai..trima ksh warga2 GB.smg usha ini mdpt berkat berkekalan...

    BalasPadam
  10. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum tok..saya antara custumer baru tok..tok dh buat terbaek..jadi jgn..PENING..Aaa..PENING..Aaa..semoga Allah je yg dpt balas segala usaha tok n keluarga..Amin

    BalasPadam
  12. Tok Mat penipu scammer! dia bukan datuk, dia muda lagi. anak2 pun masih kecil2 semua. mana ada cucu... anda jangan tertipu!!!

    (hehe gurau je tok mat ^_^)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mihahahah... ini tok nan punya kerja la bagi gelaran , lekat sampai ke la ni

      Padam
  13. Maaf tablet tok ada masalah technical no 94224505 ada masalah. Pada sesiapa yg nak contact to boleh telefon no 93814581.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hp tok dan nombor yang diberikan skrg ada dua, dua dua boleh pakai ya tuan tuan

      Padam
  14. Heee... Tok mat mmg malas jawab sms.. Hahaha.tp kena faham lah org nyer sibok.tp untuk new customer... So far customer mcm saya ni yg dh lama xprnh lg de masalah brg xsampai... Lau xsmpi pon posmen nyer salah kot. Dgn tok mat gb.. Alhamdulillah mmg brg best , brg on time smpi nyer ;-)

    BalasPadam
  15. Terima kaseh atas feedback pelanggan semua, alhamdulillah, di dalam blog ini lah bermulanya ikatan persahabatan dan misi blog ini sudah tercapai melalui kem kem dan aktiviti yang kita jalankan, SEGALANYA BERMULA DI SINI ......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tahniah tok mat.....teruskan perjuangan.....

      Padam
    2. Tok mat sy bdk bru nk.blaja... heheheehe.. dn sy mmg xd masalah brurusan ngn tokmat wlupn msg sy tokmat x bls... yg pnting item tokmat brkualiti itu sudh ckup... servis tokmat mmg trbaik... semoga tokmat success.. tq tokmat... ^^v

      Padam
  16. team GB mmg terbaek!!maju dan trus maju..amin..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wah pengantin baru da kembali..nway selamat pengantin baru tuan ejam..selamat melayari bahtera rumah tangga ye tuan..

      Padam
  17. salam tok...saya dah msg n kol no tok kat atas tapi tok tak reply...saya dah lock barang tapi xtau nak bankin kat mane....sesiapa yang tau sila tolong...erm...

    BalasPadam
  18. salam tok...saya dah msg n kol no tok kat atas tapi tok tak reply...saya dah lock barang tapi xtau nak bankin kat mane....sesiapa yang tau sila tolong...erm...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tuan faizal bole call pn alisha 0177409490 kalau call tok tak dpt.. tok mmg busy..

      Padam
    2. No account
      MY Gemstone 5510 1669 1626 maybank.
      Dah bank in sms nama, alamat kod item ke no pn alisha yang saya bg td.. kalau masuk guna cash deposit, whatsapp gambar slip.. kalau maybank2u, bagi sms reference number, time n date.. pastu tunggu je brg smp.. jgn risau..

      Padam
    3. Terbaik set kito. ....kemahhh....

      Padam
  19. Tuan faizal sila bace keseluruhan blog.. ad dinyatakn no akaun bnk maybnk milik tokmat.. klu gune mobile mmg xdpt tgk.. kn view versi web bru leh bace..

    BalasPadam
  20. Selama sya berurusan gan Tok Mat tak ada masaalah. TERBAIK.. Usah gundah gulana tuan-tuan.Kamarudin Tampoi TMJ.

    BalasPadam
  21. Tuan-tuan berurusan dgn GB bca dlu fahamkan salin no akaun bank mne.
    kan mudah...tak gitu Tok Mat.

    BalasPadam
  22. Sya prnah bca...Tok tulis dlm blog...ayatnye bgini...(klau Tok nie menipu,lama dah, blog nie, off)....Tok n Pn Alisya...servis terbaikkkkk.....

    BalasPadam
  23. Betul2 sye dak newbie at sni tp x ade mslh pun okey je kta org lbh mudah ckp drpda mlkkannya cba dok posisi tok mat bwu tau rsenya tp ape2 tmgb the best..good luck tok mat

    BalasPadam
  24. Jual beli ngn Tok terbaik.. and kpd Pelanggan baru TMGB.. jgn nk men tduh2.. da mcj skli ckup.. nnti x esk.. myb lusa Tok rply.. n sila bantu GB utk memastikan urusan berjalan lancar insyaAllah..

    BalasPadam
  25. salam buat semua,saya antara cust baru tok mat, takat ni semua urusan berjalan lancar dan item yg dimaharkn mmg top (cuma belom berkesempatan memiliki item idaman GMG-moga ada rezeki sy nanti,insyallah). akhirkata, jgn ragu utk berurusan dgn tok mat & team gb..TERBAEKK. salam kenal buat semua.

    BalasPadam
  26. walaupun kenyataan ini sudah di keluarkan, masih ada Pelanggan yang sms Tok " paling tak, balas la walau 1 sms ", aduii.... bukan tak nak balas, ada2 alasan di sini :

    - Tok di singapura amat sibuk dengan pelanggan dan pesakit
    - Semasa di Singapura, ada lebih 400 sms kami HOLD belum jawab sehingga lah kami pulang Malaysia semula.

    Kami di sana , takkan sambil berbual nak membalas SMS depan tetamu dan pelanggan, nanti di katakan kurang di hargai pula ..betul tak?

    Ada pelanggan baru yang tanya :

    " Konfirm ke brg kami asli semuanya "

    Kami balas simple saja :

    " Kalau x yakin jangan berurusan"

    Kerana kami tak PAKSA anda beli pun....

    Betul ke tak betul tok cakap ni?


    Hahaha

    BalasPadam
  27. Betui3.sms saya pn tok lmbat balas. Jenuh nk tunggu.hahaha. Tapi tok still akan balas.cepat @ lmbat. Nak cepat jumpa terus..tapi tok mmg terbaek la.walau x penah jumpa..soalan merepek meraban. Tak tau nk tebus ke tak lg. Tanya je lebih..tapi tok still akan layan

    BalasPadam
    Balasan
    1. soalan merepak boleh layanzzz lagi, kalo soalan sama tanya banyak kali, memang kena sergah la... dah ramai pun kena hahahaha

      Tambah tambah bila kol time tok tidu, memang kena sergah free...

      Tok geliga delima berapa?...

      Kalo dah tahu nama, thats means anda dah tahu maharnya la, sudah tahu bertanya pula .... mana tak kena sergah...huhu

      Minta maaf bagi yang kena sergah, sebab masa tok tidur tok selalu mimpi fighting, sebab tu bila anda kol tok punya sora macam panglima...so korang kena tau la

      " ni mesti pengaruh mimpi "

      Hahaha

      Padam
    2. Pastu call sekali tak angkat, call byk2 kali smp tok angkat hahaha time ni pun mendapat gak kan tok?

      Padam
    3. mendapat gak la... sebab kalo call tu tak angkat ada sebab :

      1. Tidur
      2. Mandi
      3. Tengah bengang
      4. Ada tamu dan sedang berbual perkara penting
      5. sedang memandu


      Selalunya Tok akan call semula mana mana panggilan miss call.

      Tak kurang juga yang merajuk bila tok kol balik, x mo angkat, pastu sms kata majuk ngan tok mat, nasib bek jantan, kalau x mo jugak di pujuk kan. alalalalala

      Padam
    4. semua miss call tok akan kol semula...jadi sila jimatkan kredit anda ok

      Padam
    5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  28. sy seorang customer tegar tok mat..
    setakat ni servis di GB memang tip top..
    msg walau lambat mcm mana tok @ nenek mesti reply..

    servis penghantaran ke rumah dah mcm pizza hut delivery..

    nak bg testimoni sket mengenai delivery kat blog GB..
    pernah sy buat payment pada hari sabtu mlm kat tok utk tempah cincin custom, hari selasa delivery dah sampai rumah.. memang berdesup cahaya..

    so buat pelanggan baru, buat pilihan yang bijak..
    belilah permata ori dengan harga di bawah harga pasaran tanpa was-was di blog GB.. =)

    BalasPadam
  29. Nasib baik tanya geliga delima berapa tok..kono tanya geliga delima tu camno..haha..lg parah

    BalasPadam
  30. Customer majuk takpe tok..camno pun dio kan ketagih nak tebus barang lawa dr tok..kono tok majuk..haru jd nya..

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN