Isnin, 20 Januari 2020

BICARA SUFI

Assalamualaikum wbt buat semua pembaca blog, apa khabar semuanya?.

Ini ialah tulisan dari tangan tok sendiri mengenai salah 1 dari cabang Dan tahap ilmu sufi Di dalam tahapan makrifatullah.

Apa yang INGIN tok tulis ialah apa yang belum pernah tertulis Di dalam mana mana artikel Di media maya baik dalam bahasa apa pun.

Iaitu

RASA, MERASA DAN MERASAI

Di dalam Peringkat tahapan kelas tinggi aliran makrifat iaitu mengecapi kesemuanya sehingga dapat MERASAI kelazatan yang bangkit dari tubuh, kelazatan itu datang dari Allah swt kepada hambaNya yg mahu merasa akan kehadiran ya Dan mendapat kelazatan itu Di namakan merasai.

Apabila seseorang menyebut, memanggil, mengingati Dan merindui Allah SWT dengan sesungguh Sungguhnya, maka Allah akan memberinya nikmat merasai kelazatan yang Sungguh dasyat.

Nikmat ini Di rasakan dengan;

Sedikit getaran halus yg naik dari ulu Hati ke dada malah sampai ke muka sesekali

Terasa aliran panas di belakang turun ke bawah MELALUI tulang belakang sampai ke sulbi

Kemudian terasa nikmat kelazatan seluruh tubuh

Jantung berdegup kuat seketika

Sesekali bulu roma meremang



Orang yang MELALUI hal ini PERTAMA sekali tok kenal ialah pemimpin tariqat Naqsabandiyah Felda Air Tawar 1 HJ Mohammad bin HJ Maamor Dan apabila tok belajar bagai manakah untuk rasa, merasa Dan merasai ini barulah tok memperolehinya itu pun MELALUI bantuan beberapa guru laduni. Bantuan itu merupakan ilmu kefahaman untuk lebih memahami apa yang tidak mampu kita manusia biasa fahami.

Merasai nikmat ini adalah lebih hebat dari :

1. 1000 kegembiraan dunia

2.lebih hebat dari berkahwin 13 wanita macam tok ni, malah lebih berganda nikmat merasai hadirnya Allah di dalam sanubari kita.

3. Tiada yang selazat baik makanan Dan minuman sehinggakan sanggup untuk menukarkan ia dengan kenikmatan ini.


Apabila sebut ALLAH, menyebut LAILAH HAILLALLAH setiap yang berbunyi Allah pasti akan menjadi gugup, gementar, dan merasai kenikmatan ini.

Sesungguhnya Allah menguasai setiap diri hambaNya Dan mampu melakukan apa pun kepada mereka dengan kehendakNya.

Ia tidak boleh Di dapatkan dari amalan mana mana ayat pun kecuali dengan ilmu kefahaman Dan dapat yakin Kan kepada diri bahawa Allah itu ada Dan Allah itu sentiasa bersama hamba hambaNya.

Allah hu aklam.


6 ulasan:

  1. Salam, sy nk tnya la tok. kawan sy dia ada maslah rumahtangga disebbkan org ketiga. ada x cara atau kaedah yg boleh tok saran kan utk mslh ini?

    BalasPadam
  2. Ada Cara ka tok...bukan senang kan tok bab2 kefahaman ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada cara tapi bukan senang.

      Guru kiyai yg berpuluh ribu murid pun belum tentu. Sebab ni bukan atas sebab siapa kita. Tapi antara kita dgn Allah tu lagu mana. Tu saja

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN