Khamis, 21 Februari 2019

KAMI ONDAWAY KE TIMUR THAILAND













Assalamualaikum Wbt dan Salam Sejahtera



Alhamdulillah pada pagi ini kami akan memulakan perjalanan menuju ke Timur Thailand bermula dari Nakhon Si Thammarat dan kemudian naik ke Chumpon , jika ada rezeki lebih in sha Allah mungkin akan menuju sehingga ke Maesot , di Maesot nanti kami akan cuba dapatkan Batu permata berkualiti secara bermodal. Maesot ialah pusat batu permata asia tercantik dan di jual secara borongan, contohnya delima bernilai RM 5000 di Malaysia, Di Sana hanya RM 300-600 sahaja sebiji. In Sha Allah jika ada modal lebih la bang ... di siam ni harga Minyak pada Minggu Ini ialah Sekitar RM 3.20 Seliter dalam Wang Malaysia. Dari Jenis PTT Petrol murah sikit sekitar Baht 2.20 Seliter. Haha.. murah kan?.. so bersyukurlah anda yang duk di Di Malaysia tu.. biasalah mana mana pun ada pro dan kontranya, Minyak mahal, makan murah, barangan elektrik lebih kurang sama sahaja dengan Malaysia. 



Doakan perjalanan kami selamat pergi dan pulang.



Item tidak di masukkan ke dalam blog memandangkan malam ini tok perlukan rehat untuk perjalanan jauh. Bermula Hujung bulan ini cawangan kami di Malaysia akan di masukkan staff tetap bagi menghantar item belian anda, so sebelum hujung bulan ni ... jika ada pembelian dan kebetulan kami dalam musafir, maka harap bersabar, kerana item akan di hantarkan selepas kami pulang, kalau nak kami hantar melalui pos Siam ni, sila tambahkan kos pos dan tempoh barang sampai sekitar 2 minggu sahaja ya.. Tapi tok nasihatkan, sila tunggu kami pulang untuk pass ke Bonda Sha di Utara sana , ia lebih jimat dan selamat. 


4 ulasan:

  1. In sha Allah.semoga selamat perjalanan pergi balik tok sekeluarga.

    BalasPadam
  2. Alhamdulilah...semoga berjalan lacar semua nya tok...selamat sampai tujuan tok..semoga di berikan kesihatan untuk semua crew tok..amin

    BalasPadam
  3. tok Cari penganyir untuk memancing. sy doakan Selamat perjalanan.

    BalasPadam
  4. Semoga segalanya dipermudahkan dan berjalan lancar spt yg tok ayah programkan. Aamiin

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN