Jumaat, 7 Disember 2018

ANDA MUSLIM.... 8 PERKARA ANDA MUNGKIN TIDAK TAHU



Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera

Asyik menulis di komen berjela jela bukan semua orang membacanya.... 

Tok ingin tanya... 

Anda Muslim?

Sudah Berapa lamakah anda muslim?

Sudah Usia berapakah anda kini?


Dan dari soalan di atas sila Bandingkan dengan ilmu yang anda tahu selama ini... Ingat penulisan artikel ini adalah dari pembelajaran tok dan penulisan dari diri tok. Jika anda was was , sila bertanya dahulu kepada alim ulama yang bertauliah sebelum menjadikannya sebagai pegangan... setiap individu Kepercayaan kita tetap kepada Yang 1 yakni Allah SWT, tapi jalan kita mungkin tidak sama. 






MUKADDIMAH

Jasad Nabi Adam di Jadikan dari TANAH kemudian di Basuh dan di bentukkan menggunakan AIR, Setelah di bentuk untuk mengekalkan bentuk ia Di bakar Menggunakan API Setelah itu untuk menyejukkan ia di gunakan ANGIN, kerana itulah org org spiritual berkata manusia di jadikan dari :

TANAH
AIR
API
ANGIN










1

KEJADIAN HAWA

Bukan melalui tulang rusuk kiri, cuba xray dan kira rusuk tu cukup tak....?... JAWAPANNYA cukup... takda yang kurang... 

Hawa di jadikan dari Sisa Tanah Nabi Adam yang masih ada












2
HABIL & QABIL

Salah satu dari mereka tidak Pernah SUMBANG MAHRAM dengan adik mereka sebagaimana yang di ceritakan, mereka tiada adik perempuan sebaliknya kakak Perempuan  yang bernama ATAKAH dan ATAKAH meninggal semasa kejadian dengan seekor binatang buas.

Jika Habil dan Qabil Berebutkan Adik mereka, di mana nilai Syurga yang di bawa oleh Ayah Mereka Nabi Adam?. Persoalannya teruk benarkah perangai mereka dan zaman mereka ketika itu sedangkan Nabi Adam Di turunkan ke dunia bersama Ilmu dari Syurga.

Tanya Ustaz anda Dengan siapakah Mereka berkahwin dan mendapatkan zuriat manusia











3
NABI MUHAMMMAD SAW

Berapa ramai sahabat Baginda Rasullullah SAW Semasa Hayatnya?

4 Org

Atau

18,000 Org?


Dan Yang manakah yang Rapat dengan Baginda ?

4 Org

Atau 

18,000 Org?















4
AL-QURAN

Selepas Kemangkatan Rasullullah SAW , para sahabat membawa naskah dan Hafalan Al-Quran mereka ke serata ceruk dan genap dunia bagi menyebarkan islam... kemudian datangnya Peperangan dengan Org Kafir dan tahun 1924 Kepimpinan Khalifah Uthmaniyyah Jatuh terbenam keseluruhannya di zaman itu , para pemimpin islam di Nyahkan dari Pejabat Pimpinan, ada yang di kawal seumur hidup, ada yang di Bunuh, ada yang di penjarakan. 

Setelah itu mereka Merampas Al-Quran dan mereka tidak dapat merampas Al Quran yang di miliki Para Hafazan ( Tahfiz ) di zaman itu ( di dalam hati mereka ).. Adakah Musuh Islam Ini SAYANG, PELUK dan CIUM Kitab Suci ini?

Persoalannya ialah... Di zaman canggih kita ini selalu dapat info Al-Quran di gubal, di ubah, di modifikasikan dan kita berjaga jaga... Namun kita lupa Al-Quran bukan wujud di zaman kita... di zaman Kejatuhan Khalifah ini... dan pada ketika itu adakah internet atau adakah musuh islam memberitahu sekiranya ada penggubalan atau modifikasi ke atasnya?....

Apa yang Allah Berfirman bahawa Al-Quran itu terjaga ialah Para Hafazan, Para Ahlul Bait... Yang bersanat sebenar benar dengan Rasullullah SAW.... Adakah kita belajar Al-Quran dari kitab atau dari Para Hafazan bersanat?.... atau bertauliah ?

Sultan Hassanal Bolkiah Sultan Brunei Sanggup membeli sebuah Al-Quran Dari zaman Dahulu dengan Nilai RM 60 Juta Dollar Brunei.... kenapa dia sanggup menghabiskan wang sebanyak itu dari menghabiskannya untuk membeli Al-Quran biasa dan kemudian di agihkan kepada Rakyat?.... apakah penting sangat AlQuran lama itu berbanding Al Quran Baharu, di manakah bezanya selain dari nilai estetika?

Tanya Ustaz Anda













5
KETURUNAN SYED / SYARIFAH

Keturunan Syed atau Sharifah di katakan Keturunan Nabi Muhammad SAW dari kalangan Ahlul Bait. Tapi bagi mereka yang ada gelaran ini, anda ada 1 amalan doa yang Perlu di baca pada khamis malam Jumaat... adakah anda membacanya?... kerana jika anda tidak membacanya , di Masyar Kelak Nabi tidak akan mengaku Kamu Dari keturunannya. 

Tanya Ustaz Anda











6
AMAL KEBAIKAN DAN AMAL KEJAHATAN SERTA KESANNYA DI DUNIA


Sila Rujuk Ayat ini Dari Surah Al-Qaria'ah

Ayat 6-11

Yang Berbunyi:



Setelah berlaku demikian, maka (manusia akan diberikan tempatnya menurut amal masing-masing); adapun orang yang berat timbangan amal baiknya


Maka ia berada dalam kehidupan yang senang lenang.


Sebaliknya orang yang ringan timbangan amal baiknya


Maka tempat kembalinya ialah "Haawiyah"


Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui, apa dia "Haawiyah" itu?


(Haawiyah itu ialah): api yang panas membakar.


" Ayat ini menjelaskan bahawa mereka yang berat timbangan amalan kebaikan akan di berikan kesenangan di dunia yang beerti kehidupan... sebaliknya yang kurang timbang kebaikannya akan di campakkan ke dalam neraka "..... Buat pesaing tok... adakah tok salah?... dalam diri anda ada tak puas hati... maka adakah anda kurang timbangan amal kerana org yang sudah senang dia takkan kacau org.. maksudnya anda bukan org senang dan benarkah ayat di atas menjelaskan bahawa org org begini adalah kurang timbangannya?....atau adakah perkara No 4 Ada BENARNYA?.... "



Tanya Ustaz Anda












7
IMAM MAHDI


Nabi Bersabda bahawa Imam Mahdi Itu Adalah dari keturunan Aku , Namanya Serupa Aku Iaitu Muhammad Bin Abdullah, Namun Peribadi dan wataknya tidak sama denganku, Beliau akan Muncul Dari Madinah dan beliau bercakap bahasa Arab

Kenyataan ini cukup membuktikan bahawa Beliau Bukan datang Dari Malaysia... Fahaman Manakah Yang percaya ia dari Malaysia?... golongan fahaman ini membanggakan bangsanya dan bangsa apakah yang membanggakan Bangsa dari Ugama?...

Tanya Ustaz Anda












8
HARI JUMAAT


Sebagai muslim setiap hari jumaat kiita akan ke masjid bagi menunaikan solat Jumaat

Persoalannya

Adakah Jumaat Zaman ini dari Kalendar Islam Atau dari Kalendar British?....cuba cek kalendar anda sendiri... 

Faham Maksud Jumaat?....

Jumaat maksudnya di dalam bahasa melayu sebagai " BERKUMPULAN"

Hari Jumaat Maksudnya Ialah " HARI PERKUMPULAN " di mana pada hari itu semua lelaki muslim di wajibkan berkumpul bagi mendengar agenda islam dan juga pedoman dari kisah kisah islam terdahulu. 


Jika Kita melakukan ia pada hari Isnin ?.... adakah ia di panggil Solat Isnin?...


JAWAPANNYA Adalah TIDAK

Walau Pada hari itu adalah hari rabu sekalipun atau isnin.. ia tetap di panggil Solat Jumaat, bermaksud Bersolat Berjemaah Secara Berkumpulan. 


Baru baru ini ada isu nak ubah solat jumaat ke hari sabtu , tapi ramai rakyat membantah kerana takut tidak dapat pahala... tapi mereka tak sedar , kalendar yang kita pakai sekarang pun bukan kalendar Islam yang menunjukkan pada hari jumaat British ini kita perlu berkumpul... Kita islam ikut suka kita lah nak berkumpul hari apa pun, isnin ke, sabtu ke , rabu ke... Asalkan kita HADIR berkumpulan. 


Nabi Adam Di turunkan ke dunia pada hari jumaat
Ertinya : Pada Hari Perkumpulan Para Malaikat menyaksikan


Hari Kiamat Berlaku Pada Hari Jumaat
Ertinya Boleh merujuk di sini 


“Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan dan perkataan keji, memutuskan hubungan silaturrahimdan sikap yang buruk dalam bertetangga.” H.R. Ahmad dan Hakim

( Perbuatan Menghasut, Memburukkan itu tidak Keji? ... kalau tak keji istilah apa yang sesuai..?...Mulia ?...atau nak merujuk kembali hal no 4?....Faham Maksud "perkataan Keji"?)


Pada Hari kiamat manusia itu di kumpulkan di sebuah kawasan akibat dari Bencana yang berlaku mereka berlari beramai ramai ke sebuah arah... arah manakah itu dan apakah nama tempat itu?.. cari sendiri


Manusia Di Bangkitkan Semula Pada Hari Jumaat
Ertinya : Manusia Di bangkitkan beramai ramai dan berkumpulan



Itu Maksudnya 

JUMAAT


Tanya Ustaz Anda







SALAM JUMAAT
Pada Hari perkumpulan yang mulia ini sama sama kita merapatkan ukhwah dan silaturrahim, jangan masuk masjid buat hal sendiri, lepas habis solat salam sana sini, aku engkau pun tak kenal... itu bukan silaturrahim, tu sama sama cuit mencuit saja, dalam bahasa Internet di panggil POKE. Rapatkan Silaturrahim, kukuhkan perpaduan Islam

Blog Offday pada Hari Jumaat 





*Peringatan!!!!
Jangan Tanya Kepada Ustaz Fahaman Wahabi Anda Kerana Jawapan Mereka ialah Bidaah, Khurafat dan Syirik, kebanyakan akan menjawab dengan keluhan dan berkata " zaman sekarang ramai org pandai berkata kata dan mampu menyesatkan, buat tak tahu saja"... kenapa dia enggan mengulas dan menjawab sedemikian?... Tanyakan dia Sifat 20... kerana wahabi menolak sifat 20... Tidak ada jawapan In Sha Allah Bagi org berilmu untuk hal hal rendah begini.... ini belum masuk bab alam semesta , kejadian bumi dan langit , Org berilmu yang LAYAK mengajar akan mengeluarkan Fakta ilmiah yang mampu di rujuk di dalam Kitab 




10 ulasan:

  1. Assalam tok.terima kasih atas perkongsian ilmu.semoga Allah mempermudahkan urusan tok dan keluarga GB.

    BalasPadam
    Balasan
    1. W.salam wbt. Sama sama tuan .sama sama kita masih mengaji .

      Lagi banyak kita mengaji maka kita akan tahu banyak lagi kita belum belajar

      Padam
  2. Atas tu ada fakta tambahan bagi perihal no 4.

    Kejatuhan kerajaan Uthmaniyyah yg di jalankan oleh Kamal Atartuk .

    Perkara pertama yg di ubah ialah azan di kumandangkan dalam bahasa Rusia aras alasan rakyat tidak faham bahasa arab.

    Agak agak apakah lagi di ubah selepas itu. Dan penambahan hadis palsu jelas wujud di zaman kita kini

    BalasPadam
  3. Untuk menutup ketidaktahuan, para ularmak akan mengatakan ayat "waallahualam" ataupun muka buat2 senyum ala2 ketenangan tasik dgn mengatakan "buat jee solat toksah mengaji dalam2 nanti salah guru jadi isim, lupakan jee"...hmmmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. wallahualam tuan.. drg takut isim tu yang drg pun tak mengaji sedalamnya , tu maksudnya mereka tak memegang dan percaya kepada Allah akan keselamatan dan perlindungan dari Isim.

      Wallahualam

      Padam
  4. Terima kasih tok atas ilmunya... dah lama tertanya tanya banyak benda sikit2 terjawab .. alhamdulilah

    BalasPadam
  5. Terima Kasih Tok kerana murah hati kongsi ilmu bersama kita.. Sya doakan Tok sekeluarga murah rezeki

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN