Khamis, 20 Disember 2018

ANA BARU SEMBUH

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera

Alhamdulillah apa khabar semuanya, Tok baru sahaja pulih dari demam selama 3 hari selepas beberapa hari melakukan GP.. mungkin kerana terkena hujan, bertahan punya bertahan, kena juga, alhamdulillah.

Kebetulan murid kepada murid datang melawat nak menimba ilmu, sempat lah di ajarkan walau di dalam demam dan 1 lagi pelanggan dari Banting saling berkongsi ilmu dengan dia, Jazakallah. Moga berjumpa lagi. 

Sekembali dari demam .. tok melihat komen di SPAM dalam beberapa hari ini hanya ada 1 komen negatif yang bagi tok agak kebudak budakan juga soalannya :

"hamba ada baca komen dilumpuhkan bagi item cincin king guts, kerana mendakwa itu bukan barang main2. Adakah item lain komen yang tidak dilumpuhkan adalah barang main2 sahaja? mohon penjelasan tok. (Azhar)"

JAWAPANNYA : tok tidak mahu ada id MAIN MAIN yang grab MAIN MAIN, menyamar id pelanggan lama , dengan sengaja GRAB laju laju agar org lain tidak dapat... INGAT!!!!...samaran itu cuma bertahan 12 jam, selepas itu org kedua dan ketiga boleh Terus PD... agak agak lah.... berguna ke SAMARAN GRAB anda tu ..hurmmm.. puas?.................

Komen di atas menjelaskan yang komen tu bukan org dewasa, sekitar 21 ke bawah sahaja, atau kalau dia org dewasa, pastinya dia ada kad gila.


Tok memang takkan terbitkan komen negatif kerana :

1. ini ialah kedai alam maya 

2. ini bukanlah blog perdebatan antara fahaman syiah, wahabi, sunni ( sunnah wal jamaah )

3. Di sini kita mengeratkan silaturrahim bersama bukan islam sambil berniaga sebagaimana Saranan Rasullullah SAW

4. Biarpun ada yang tidak bersetuju dengan cara tok berniaga , itu pendapat kamu , kamu kena ingat ada ustazah di sebelahku , setiap orang ada pendapat tersendiri


Tok doakan semoga di suatu masa apabila anda membuka kedai alam nyata mahupun alam maya ini, akan ada org datang dan mengajak anda berdebat dengan anda di dalam kedai usaha kamu.... ketika itu ingatlah kembali bagaimana perasaan kamu ketika itu, maka sama lah bagaimana perasaan aku pada ketika ini kamu cuba ganggu. 

Mungkin pada ketika ini kamu tidak berasa apa apa kerana mungkin kekuatan kamu adalah pada sandaran ibu bapa atau makan gaji.. tapi pada 1 ketika apa yang aku hadapi kini, pasti akan kamu hadapi juga, kerana inilah putaran roda kehidupan. 

2 ulasan:

  1. Salam tok nak tanya.. lari dari topik cerpen ini.. cerita aquoman dalam wayang yg tengah tayang sekarang ini kat pagawam.. Adakah kisah.. kawasan.. watak.. dalam cerita berkenaan sama alam bunian di lautan tok?? Teringat kat bunian bile tgk trailer cerita ini.. sekadar bertanya sahaja..

    BalasPadam
    Balasan
    1. w.salam wbt . ada juga tok melihatnya, tak tuan, pertamanya tok sebenarnya tak berapa arif tentang laut kecuali rapat dengan Puteri Ratna Sari Purna Dewi dan Raden Putra Alam. Ratu kidul pun 2kali bertemu. maksudnya jarang lah tok mengenai hal laut , namun dalam pengalaman yang kecil tentang laut ini, tak pernah pula jumpa makhluk semacam itu.

      Jika dia nak kata situ ialah Atlantis, silap tu.. kedudukan atlantis sebenar ialah di laut china selatan, acer google

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN