Isnin, 9 April 2018

GELIGA MADU



































































Ni Apa dia ni depa ambik gambar senget benget.. xde seni langsung... ni yang kadang kadang tok ni nak pencen dari blog pun tak jadi nak pencen sebab newbie yang handle blog ni caca marba sikit dan tak berhalus buat kerja. Haish.. nak di biarkan.. nanti blog ni tenggelam, abandon, sayanglah sebab tok yang menaikkan ia semenjak tahun 2012 dulu.. bagi kat depa, lingkup piiii. 

So terkadang tok masuk campur jugak lah urusan blog ni... tak salahkan depa, sebab depa pun newbie yang handle blog ni kerja makan gaji dengan kita kan. 

Ok ... di atas tu geliga madu, tok nak habaq bagi, geliga madu ni hak lama dulu , hak kita dapat dulu 1 guni 50 kilo. Dan sampai dah berapa tahun ni, ada sikiiiiiiiit saja yang tinggal, x banyak dah. Habis ni, pakai habis teruih la orang kata. tadak dah..Nak harap generasi baru tok, anak anak angkat ka, anak kandung ka.. memang tadak dah, Kelebihan dapat barang ghoib ni bukan boleh di warisi , melainkan kena belajar dari ayah dia ( tok la ) dan belajar tu macam mana tok dulu belajar, kalau kena dengan nyamuk pun lari balik dah, duduk 1 jam pun dah tidur, hurmmm... lagu mana... xda kesungguhan... maksudnya dalam diri tu masih belum betul2 sesak.. Tok dulu..orang susah...anak sulung tak kenai nestum, tak kenai susu tepung, Nestum dia Ubi kayu rebus yang di lenyek lenyek, susu dia susu pekat saja, Tapi la alhamdulillah bijak juga anak tok duduk mengaji di Sek Men Level Sekolah Asrama penuh... Sihat walafiat haha Allah punya kerja kan... jadi tok dulu sebab susah, Maka tok SANGGUP, duduk bertapa dalam air, atas bukit, dalam hutan, dalam gua, masa tu... orang kata macam macam...org terdekat la, adik beradik, parent.... hang buat ni semua bukan ada masa depan... tapi la alhamdulillah tok buktikan melalui bidang mistik tok boleh berjaya, kira la umur tok muda lagi...kira kalau anda ni ada anak pompuan umuq 35 ke bawah tu boleh la nak buat tok ni jadi menantu lagi hahah.. jadi bonda no 4 ... NOhhh. boleh la. 

So Geliga madu atas ni yang anda nampak  ni, jangan anda bajet kat belakang ada lagi.... kalau anda lihat banyak posting sekarang banyak 0 Komen kan?.... mungkin anda anggap blog tok x laku dah... bukannnn, jangan salah anggap, la nim..... pelanggan offline peratusannya ialah 60% , hanya Online 40 %.... ada yang direct terus kat bonda dan Admin, tu yang kadang kadang admin terlajak masuk barang dalam blog, bila publish sahaja terus ada Ulasan SOLD OUT.... ini sebab offline dah grab awal. 


Memang sengaja la taktik tok nak kurangkan pelanggan online, memandangkan bila hits blog kerap dan banyak, ada MATA MATA merah menyala yang melihat dan kemudian mula la nak tabur fitnah sana sini... tak kurang jugaklah sekoq dua yang dah kena kutip kita DAM RM 30,000 1 daddy... , ni yang kita nak kutip ada di Johor, dan kita nak cabut pangkat dia sekali, kalau jumpa Daddy dia, kita nak DAM Daddy dia. Tak jumpa lagi yang ada 10 daddy angkat ni, kalau ada 10 daddy angkat mau mau RM 300,000 boleh DAM. Tak leh bayaq, buat report , pasang lawyer, rumah kereta , tanah pusaka dia kita angkut... tak kira dah.. sebab bagi tok, org jenis ada hasad dengki ni, perlu di AJAQ betui betui punya . kaw kaw punya. Bagi pupus terus keturunan macam ni, baru bangsa melayu kita ni boleh maju, betui dak. 

Tu antara tindakan yang tok boleh buat yang bersesuai dengan law negara kita. Kadang kadang, manusia lahanat kena ajaq jugak x boleh di biarkan. 

Jadi kalau anda nak barang RARE, best best, actually offline lah, tapi kekadang biasa la, admin lambat balas, bonda nak jaga anak, nak memasak , so ada time time dorang balas jugak, time kerja depa kerja, time malam bukan kita saja nak rehat... kannnnn.... depa makan gaji dengan tok..so kalau korang jam 3am pun nak mesej lagi... cuba bayangkan kalau jam 3.am boss anda suruh buat kerja, anda marah ka SYIOK?....Hahahahahahahaha... kannnnn... Aptb.. 

Geliga madu ni untuk pelaris, sejak dulu , zaman otai otai dok berebut dulu.. sampai bergaduh pun ada..mujuq barang ni dulu dapat seguni. 

Kadang kadang org tanya kita, macam pertikai la... mana p otai lama?.... dia cakap seolah olah otai dah tak beli dengan kita dah.... otai lama dah jadi Friend boss, yang jadi Sahabat pun ada, apa barang nak grab kat blog.... terus whatsapp la , barang belum ada pun depa percaya untuk bankin dulu, kekadang barang tu 3 bulan pun belum ada lagi depa tak kisah sebab depa dah kenai Tok Mat GB ni sapa dia.. org terpercaya in Sha Allah, janji mesti kota.. barang tadak, duit pulang balik... takda punya nak run run aih. Kita nak berniaga betui betui..bukan nak pelari duit orang kaya sekejap,buat apa ..  

Cuma kena ingat la bila beli 1 barang , ni tok sebut bukan apa, pasal tak FAHAM... bab urus niaga... bila dah beli... kemudian dah bosan atau dia takda buyer, nak jual balik pada tok atas harga dia beli dulu.. mana boleh boh.... kedai mana buat macam tu?.... dalam islam pun xda urusan macam tu... bila kita beli katakan rm 500..nak jual balik..ikut peniaga nak beli berapa semula, rm 50 ke, rm 100 ke, sebab apa?... sebab peniaga ni nak kena tanggung banyak, kos, untung rugi, modal pekerja, modal dan untung yang dari bulan lepas , hutang piutang aset dan sebagainya... di dalam islam perniagaan pun di larang penganiayaan, contoh 1 lagi... katakan anda nak grab 1 item RM 3000. kemudian anda deposit RM 1000.... perjanjian 30 hari.... tapi selepas 30 hari anda tak mampu jelaskan, maka atas budi bicara peniaga untuk lanjutkan tempoh tapi atas tambahan nilai deposit.... kalau selepas 3x tolak ansur masih gagal, maka deposit kira BURN, hangus.... siapa kata ZALIM?..... 

Bayangkan barang tu dah di hold 1 bulan, 2 bulan , 3 bulan.... untuk kita... sedangkan dalam tempoh 3 bulan ni ada pembeli yang MAMPU beli CASH rm 3000 seketui... tapi peniaga terpaksa simpan barang tu sebab JANJI anda sebagai pembeli... kalau nak ikut peniaga boleh jual terus dan perniagaannya boleh terus survive... Di dalam islam.. Bab Burn dan HANGUS ni ada dan HALAL Toyyibah tau.. ni ilmu bab jual beli tok sembang hari ni. Sebab apa HALAL?.... sebab selama peniaga simpan item ni, peniaga rugi, sedangkan dengan RM 3000 tu dia boleh kembangkan niaga dia, tapi sebab nak tunggu janji pelanggan tadi, maka dia rugi selama 3 bulan... jadi ini sebuah penganiayaan... Dalam islam takda benda ni, jangan salah faham tau. 



Ok kita teruskan....bebelan tok di atas tu untuk ilmu anda lah, kalau x percaya p la tanya ustaz ugama, tok ustaz hikmah dan mistik.... ustaz ni bahasa arab merujuk lepada GURU LELAKI. 



Kod Produk : G,MADU 1418
Bentuk : Geliga madu
MAHAR : RM 350

Untuk Anda Hari ni sahaja
RM 200


Id " Tanpa Nama" @ " Anonymous", sila lakukan pengesahan id di no khusus yang kami sediakan yang berhubung dengan sistem canggih kami di +601111113044, Atau komen anda tidak akan di terbitkan

Hantarkan whatsapp nama anda dan komen GRAB yang anda lakukan di halaman tertentu

Bagi Pelanggan Baharu ( Id Baharu ) sila Whatsapp juga Nama anda ke Nombor ini Sebelum Komen anda di terbitkan

Kami ingin menggelakkan SPAM ID dari pesaing blogger lain yang meniagakan item yang sama bidang

Sekiranya ada peniruan ID , Pihak kami akan merujuk kepada pemilik asal ID dan memintanya melaporkan kepada pihak berkuasa di atas penyamaran yang di lakukan


Sila Tinggalkan ulasan GRAB anda dan semak semula dalam masa kurang 2 jam sebelum melakukan permaharan, sekiranya anda berjaya mendapatkannya, maka sila lakukan bayaran dalam tempoh 12 jam Ulasan GRAB di tulis


Maybank 551016691626 My Gemstone
RHB : 2012 9160 00660 3
Paypal : Mohdyasirahmadrozi@gmail.com

Atau Jika anda ingin menggunakan medium RHB atau PAYPAL, sila rujuk header blog di atas akan maklumatnya . 



Kemudian hantarkan detail bayaran anda ke Bonda JJ  ATAU Kekanda Chai Blog ini yang menjadi admin anda dan pemudah cara anda di dalam permaharan bersama GB







BONDA JJ : 0127845231










Mr Chai : 0178259540






8 ulasan:

  1. Grab 1a,2a dan 3a jika masih ada ya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam tuan Suhaimi, Masa Grab anda sudah tamat pada Jam 1.22Petang tadi

      Jika ada pelanggan lain inginkannya, Grab tidak di benarkan lagi kecuali terus PD

      Padam
  2. Balasan
    1. Salam tuan akmal. Masa Grab anda akan tamat Pada Jam 10..17 Malam Sebentar lagi.

      Selepas Jam 10.17 Malam ini ( 10.4.2018 ) sekiranya tiada payment maka pelanggan lain boleh Terus melakukan Payment tanpa prejudis

      Padam
  3. Assalamualaikum..
    Saya perihatin dengan kisah Tok.
    Ambil tindakan pada mereka2 yng ada ijazah PHD tu.
    Bila ada sekor atau dua ekor yng dah kena saman. Baru yng lain ada rasa takut.

    Semuga Allah permudahkan segala urusan Tok sekeluarga dalam menjalankan perniagaan ini dan urusan seharian
    Aamiin

    BalasPadam
    Balasan
    1. w.salam wbt tuan, ya benar, lagipun tindakan kita adalah untuk mengajar, jika zaman dahulu tindakan mengajar adalah melalui keris atau pertandingan Sparring. di Zaman ini tak boleh buat macam tu, perlu melalui undang undang dan tatacara yang benar.

      Padam
  4. Betul tu Tok.
    Apa2 tindakan hanya sekedar pengajaran ataupun amaran pada beliau2 yng ada PHD tak lebih dari tu.
    Semuga segala urusan Tok di permudahkan Allah yng Maha Esa.

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN