Selasa, 31 Oktober 2017

MANUSIA ITU LUPA





Semua org lupa kerana kepentingan diri...Mereka berkata....
Hang berdosa dengan aku
Hang buat jahat dengan aku
Hang berhutang dengan aku
Hang buat salah dengan aku
Dan di sambung lagi" Allah x boleh maafkan dosa hang pada aku selagi hang x selesai dengan aku"
Tapi depa lupaLupa
Bahawa Allah tu adil..
Allah akan lihat pula..
Kenapa org itu ada buat salah dengan dia. Ada putus silaturrahim dengan dia.. ada hutang dengan dia.. ada buat aniaya dia...Depa lupa orang yang lupa tu terkadang ada sebab....Ada pengecualian
Antaranya kalau berhutang... x mampu bayar maka tak perlu di bayar..
Jika buat salah... Allah pandang pula kenapa wujud kesalahan itu...puncanya...
Kalau x bayar Allah pandang pula entah entah sebelum ini orang tak bayar tu dah ditipu atau di aniaya oleh org bagi hutang....
Org lupa.....
lupa konsep hukum Allah
Konsep hukum masyar...
Bahawa kita boleh menuntut hutang itu dalam bentuk pahala.
Orang berhutang di lepaskan hutang kerana si pemberi hutang ada berhutang dengan Allah atau orang lain pula.
Mereka tidak sedar seorang alim yang kaya dengan amal di hari tuanya pun akan kedana di masyar akibat dosanya di hari muda.
Orang lupa....Kerana
KEPENTINGAN DIRI...orang meletakkan hukuman kepada org lain atas KEPENTINGAN DIRI..
Ya
Itulah jawapan terbaik
Walau siapa pun kita...Kita cuma hamba...
Duit kita ada....
Duit Allah .....
Allah yang bagi izin kita pegang duit dan dapat rezeki..
Orang lupa dan selalu lupa.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN