Sabtu, 5 Julai 2014

PEROLEHAN SELAMA KEMBARA RAMADHAN

Assalamualaikum wbt dan salam bahagia


Tok belum masuk Thailand lagi, hari ini di habiskan dengan membuat 3 passport ipar dan wife. Esok insyallah masuk la kot jika tiada apa apa halangan.

Sepanjang kembara ini alhamdulillah beberapa item diperolehi :

LATA CHAKAH

- Batu petir
* Pasir
* api

SEKAYU

- Minyak pengasih bayu hijau
- Minyak wibawa Bayu Hijau
- Akik garut
- Kayu dan teras

Punchak Brinchang
- G.Permohonan lepas yang ghoib dan di gantikan semula

Banjaran Nakawan ( Depan umah Tok je Banjaran ni )

Banjaran ini terletak di negeri Perlis dengan namanya sebagai Banjaran Nakawan atau dalam panggilan org tua Perlis Ialah Banjaran Tok Bongkok 3, Banjaran ini ialah banjaran terpendek di asia, bermula dari wang Klian ---- Kuala Perlis , ia juga adalah tulang belakang Negeri Perlis dan akar Umbinya Tanah Tumpah darah Tok Mat GB.

Awal Bermulanya keilmuan Harimau Tok ialah di banjaran ini dengan mempelajarinya melalui Salah seorang Bapak saudara Tok di sini iaitu memanggil turun harimau yang paling besar dan paling tua di banjaran ini.

- Permata akik punchak Nakawan
- Kayu penunduk Gajah
- Kayu Kasih hitam


Untuk ke Thailand Tok akan cuba mendapatkan dari seorang sahabat Tok bernama Irwan di Sonkhla , beliau adalah salah seorang penjual permata penarikan Guru guru Thailand, antara yang bakal ada insyallah :

- Topaz Yala
- Batu Bukit Nuri ( Jangan berharap )
- Permata mistik lain

Dikatakan melalui ayah Tok di Bukit banjaran Depan rumah ada orang berjumpa beberapa kotak khazanah, termasuklah di Bukit Tok Kuning dan Bukit Jerneh. Insyallah Tok akan ke sana apabila ada kelapangan, jika ada rezeki, insyallah ada lah

Tok akan kembali ke Johor pada hari ahad ini, sebarang appointment last minit tidak akan di layan.

011 2170 9939


Terima kasih yang sudah berjumpa dan alhamdulillah kepada yang sembuh dari gangguan / penyakit mereka, semuanya dengan izin Allah dan tok tidak meminta walau 1 sen kerana perubatan Tok bukan untuk menyara hidup dan pekerjaan membantu insan lain itu adalah amat lebih baik di bulan ramadhan ini.

===========================

ITEM DISEMBUNYIKAN

Semenjak Perolehan kerajaan awan lata chakah, Tok memperolehi sebotol minyak pengasih dewa cimata, beberapa kali pegang nak masukkan dalam blog, tapi takut jatuh ke tangan pihak yang salah, jadi ianya tidak akan di maharkan dan mungkin akan dipulangkan kembali.

===========================

PERANCANGAN HADAPAN

Insyallah dalam masa jangka pendek Tok akan kembali ke Sarawak , mungkin selepas Raya untuk berjumpa dengan guru guru Tok di sana dan menghidupkan kembali RAJA PENGASIH SARAWAK, mungkin ada yang pernah membuka blog ini suatu masa dahulu. Tok tutup selepas Tok berkahwin yang ke-2 dan menjual semua botol ibu minyak pengasih sarawak asli , kesemuanya 8 botol kepada seorang blogger, sayangnya blogger berkenaan tidak tahu memanfaatkannya, beliau kemudiannya menjual kembali kesemuanya tanpa penjagaan yang teliti. sedangkan masa Tok merantau ke Sarawak, untuk mendapatkan minyak minyak ini Tok ke sana sini, fight ilmu-ilmu bagi melayakkan diri mendapatkan minyak suku dayak dan iban , kedayan serta suku pengeran brunei. Pengorbanan yang di lakukan adalah lebih dari 1000 kutukan dan hinaan.

Tok jualkan semua pada nilai rm 800 je / 8 botol sebab takut makan bini, tapi sbnrnya tidak, minyak sarawak tidak akan numbal anak bini kecuali tidak terjaga maka ia akan surut sendiri.

Tak apalah.... dah namanya bukan rezeki, mungkin Tok perlu merantau kembali..... Target : MINYAK BELABAK API DARI PULAU BELABAK

Minyak ini jika mahu ambil bukan dengan wang, tapi yang ingin mengambil perlu mengahwini penjaganya manusia siluman yang berusia 300 tahun, malamnya muda, siangnya tua kerepot.. dan jika tak mahu berkahwin, boleh juga menyebutkan nama atau gambar sesiapa sahaja musuh kita bagi di kahwinkan jarak jauh , wahahahha.... best la musuh yang dapat kawin tu kan, malam muda, siang tua kerepot.... haish... tu namanya dah jodohhhhh.....

Minyak Pugai Pangeran ( ibu )
Minyak Pugai Iban ( Ibu )
Minyak Sunti Mayat ( Iban )
Minyak Zakar naga ( Bintulu )
Minyak Selingkuh Mayat ( Miri )

Minyak selingkuh mayat ni paling best, jika pasangan anda curang, akan melekat , dan dalam 2 minggu tak dipisahkan, mereka akan mati dalam keadaan melekat. Bagus buat pengajaran pasangan selingkuh.

Ermm...... nampaknya... Tok Mat GB dah nak mula peel mengembara kembali..... mengembara, memang menyeronokkan..... tapi ni kali... with ipaq dan wife la.. not alone any more.....

Perancangan Jangka Panjang ialah, Beberapa lokasi di Perlis sudah di setkan sebagai Pusat TokMat GB dan apabila sedah selesai semuanya, Tok akan kembali ke Tanah Air Tumpah darah bumi bertuah Perlis ni bersama seluruh kakitangan, tukang canai dan seluruh kehidupan tok di Johor ke Perlis ini dan menetap selamanya di sini.

Sejauh burung terbang meninggalkan sarang, akhirnya kembali ke sarang semula....... 

32 ulasan:

  1. Oooo nakawan tok,kerajaan kayangan ke tok?

    BalasPadam
  2. jauh prjalanan luas pandangan banyak pengalaman.... terbaikkk...

    BalasPadam
  3. Hehehe terkenang kisah harimau tok tuh... kih kih kih sambil isap rokok suria di hening malam.......

    BalasPadam
  4. smoga terus berjaya tok
    insyallah, kita berjumpa lg

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah syukur. Mudah mudahan semuanya berjalan dgn lancarnya. Ameeeeeeeeen~

    BalasPadam
  6. nak gi miri ke...kalau sampai tu roger roger la sya ye

    BalasPadam
  7. Semoga semuanya selamat dan dipermudahkan ye tok...amin.

    BalasPadam
  8. Tudea tok.. buleh jumpa tok nnt.. saya dok jitra ja.. hehe

    BalasPadam
  9. kami doakan tok dipermudahkan sgl urusan.....

    BalasPadam
  10. Semoga dipermudahkn segala urusan tok..semoga selamat pergi Dan selamat pulang

    BalasPadam
  11. Memang avenger tok nie.Tapi ayat perenggan nak akhir tu hiba dan pilu jugalah.Entah bilalah nak bersalaman.
    Boleh membeli secara terus hehee.Walau bagaimana pun muga Selamat dan Berjaya.Aminnn.

    BalasPadam
  12. Semoga segalanya berada dalam lindungan & keberkatan Allah SWT dibulan yang mulia ni..Dipermudahkan semua urusan & selamat perjalanan tok.Amin.

    BalasPadam
  13. tok..sy..sedih tok..harap2 lama lagilah tok nk menetap d perlis..bersua muka pon blom, berguru apatah lagi.. smoga ade rezeki sy nk bguru ngn tok smntare msih dekat ni aminn..

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak kata lama tu... x lama jugak lah tuan. di Johor ni, tok cuma menunggu 3 tukang canai tok habis kursus mencanai sahaja, sekarang mereka dah mahir canai batu , boleh dikatakan menyamai hasil kerja tukang profesional.

      Sekarang mereka sedang mempelajari cara cara mencari dan menjejak item mentah di dalam hutan . Hasil canai mereka pada masa ini amat menarik skrg, alhamdulillah.

      Tiada apa lagi yang tinggal utk tok di Johor, sungguhpun negeri Johor adalah sebuah negeri yang makmur , indah, selesa umpama tilam empuk ...... pujian ini adalah ikhlas dari hati tok... Tok banyak mengembara... dalam banyak negeri... Johor memang the best... Dri Sultan-->Rakyat, dari Bandar ---> Ke kampung.. x sama dengan negeri lain...Sporting, bekerjasama kurang sindiran sinis, berterus terang, orng2nya penuh motivasi untuk berjaya.

      Sedih nak tglkan johor ni .... banyak memberi peluang anak luar negeri berjaya di buminya

      Padam
  14. salam tok. kami dr gbsantubong volunteer escort tok nanti. jumpa di sarawak! haha

    BalasPadam
  15. sy doa kn y terbaik buat tok dn d permudah kn segala urusan tok sekeluarga sepanjng perantauan tok.. sy amat berharap dpt berjumpa dgn tok suatu hari nnti.

    BalasPadam
  16. tok nak minya pengasih dewa cimata boleh.....=D

    BalasPadam
  17. pantai chenang ribut akrg, tok rilek jap minum kopi kat warung.. tadi tengah buat ritual.. tetiba mai ribut, kebetulan kot.... ke laut x bagi ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalammualaikum Tok Mat. Semoga Allah kurniakan kesihatan dan permudahkan urusan Tok. Amin Ya Rabbal alamin..

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Demam tok?kuat betul penangannya. Tok dah lama tidak tidur malam kot. Huhuhuhu
      Mudah mudahan cepat kebah demam tu.

      Padam
  18. Wahai yang mempunyai disetiap kesedihan,
    Yang menjawab pada setiap rayuan,
    Pelindung didalam setiap kesusahan,
    Dan harapan apabila usha ku gagal,
    Ya Allah sembuhkan demam/sakit yang menimpa Tok Mat
    Mudah sembuh bukan susah,
    Sempurnakanlah dengan kebaikan,
    Wahai Yang MAHA penyembuh dan Penyayang,
    Amin Ya Rabbal Alamin.

    BalasPadam
  19. Salam Tok Mat sebgai hamba Allah itu semua adalah dugaan dan cabaran.kami semua mendoakan agar Tok Mat Dipermudahkan dlm harungi dlm perjalanan mencari ilmu Allah.Kerinduan akan selalu medampingi Tok..Jauh dimata dekat dihati.

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN