Ahad, 13 Julai 2014

3 WIRA TOK MAT GB

Tajuknya macam best bukan??...


Ya Boleh di katakan macam tu lah...... berikutan kenaikan Harga Dan upah mencanai tukang kami yang lama RM 35/ biji , maka ok telah melatih 3 orang rekrut bagi di jadikan Tukang Canai Khas untuk Geliga Bunian sendiri.

Alhamdulillah bermula dengan kursus mencanai batu permata dan menggilapkannya. Pada Hari ini mereka Ke Semanggar bersama Kenalan Tok bagi mendapatkan Item "Lemparan " Org Bunian iaitu item di sana ke alam manusia. 

Alhamdulillah mereka bertiga memperolehi item yang di hajatkan, dan paling menarik perolehan salah seorang darinya yang bernama Saudara Khairan.....

Ini memang gambarnya , bukan gambar model ok...orgnya memang hansem dan masih belum berpunya....

Beliau memperolehi Sebutir kemenyan Misteri, semasa memperolehinya mereka kehairanan," batu apa ni ?... " . Maklumlah baru belajar cara mengesan dan mencari item "Lemparan Alam Ghoib " . 

Saudara Khairan membakar sedikit di hujungnya dan di dapati ianya ialah kemenyan..... memang seronok la sebab perolehan sendiri.... 


                             







Mereka bertiga ini adalah orang biasa yang berkemahiran di dalam mencanai permata dan bukannya Ahli Mistik dan tidak mempunyai sebarang ilmu mistik. Namun sebagai Tukang batu mereka memang sepatutnya mempunyai asas paling tidak untuk menggelak gangguan dan ujian penunggu sesuatu barang.

Ingat tadi, Tok cakap Saudara Khairan ada membakar sedikit?....

Sampai di tengah jalan Kereta wira 1.8 yang mereka naiki menjadi berat, gear 1, 2, 3, 4 dan 5 lagi lah berat..... Masa tu Tok berada di dalam kereta Tok menuju ke Bazar Ramadhan bersama isteri dan ipar lainnya. 

Mereka dengan cemasnya menelefon Tok dan semasa menelefon itulah kedengaran Sorang lagi Tukang Canai yang memandu Berteriak " Haaa , boleh dah boleh dah.... " , dan alhamdulillah perjalanan itu selamat sehingga ke rumah.

Pulang ke rumah , selepas berbuka dan solat maghrib, tok membakar sedikit dan memanggil Jin yang menunggu kemenyan ini dan bertanyakan mengapa menganggu 3 orang tukang canai Tok ini, Katanya " hanyalah sebagai tanda pengenalan sahaja , 3 org ni tak pernah ke sana sebelum ini, jadi aku ingin tunjuk  bahawa ....aku ada di sana ".... Nak marah serba salah sebab memang kelakuan jin begitu apatah bagi yang baru ke kawasannya.

Ada lagi perolehan lain, kita akan canakan menjadi permata dan semuanya ialah aset GB dan akan di maharkan di sini, sebagai saguhati, tok selalunya akan memberikan sedikit cebisan yang cukup mereka jadikan permata kegunaan sendiri sebagai kenangan mereka selama berkhidmat dengan Tok Mat GB.

Selepas ini jika ada yang ingin mencanai batu permata, kami menerima tempahan anda pada kadar Rm 25/sebiji.... untuk 10 biji ke atas.... bagus buat peniaga dan pemborong permata. 

12 ulasan:

  1. Terbaikkk...hensem member kiter... :-)

    BalasPadam
  2. Ha ha ha... :-P
    Status single... tolong la carikan soram...
    Tapi, yg bestnya psal cerita ni, minyak kreta rapat2 ditekan...
    Tapi, meter hanya 20 maksima... ha ha ha... bagi mengelakkan di horn oleh kreta blakang, lampu emergncy di on kan... he he he... x sangka jugak boleh jumpa brg ni... I really like it... :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. tahniah kiran .... 1st time cari dah jumpa... lagi 1 tahun dah pro

      Padam
    2. Insyaallah Tok... he he he... niat dan kesungguhan tu penting... :-)

      Nick name tu nak tukar daa... ke nick name Pak Aji Lahor... ha ha ha ha... :-D

      Padam
  3. Wow!!!!! Macam bekas model hero remaja jer? Hehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hak hak hak... nk kena pergi interview kat GB ni... ha ha ha ha... :-D :-P

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN