Selasa, 17 Disember 2013

G.PANGLIMA GUNUNG CHAMAH








Kod Produk : GPC 189-220
Bentuk : Geliga
MAHAR : RM 220



Ada 2 sahaja... tiada stok baru dan stok lama , ini sahaja yang ada, alhamdulillah....

Malas nak tulis ulasan tok, bila tok x tulis maksudnya tok nak beri jalan kepada Orang lama yang dah paham

Ramai pelanggan mudah terpengaruh dengan cerita yang sekadar cerita peniaga..... seperti kata seorang penjual tu.

" Lagi hebat ceritanya, lagi laku batunya"

" Lebih hebat lagi batunya, lebih mahal lagi batunya "

Memang benar, kekadang tok dan kami penjual yng jujur di sini ketawakan gelagat orang ramai yang jahil tentang batu permata dan geliga, malah mempercayainya bulat bulat akan cerita dongeng peniaga yang wujud melalui idea "berniaga " peniaga.

Tok tahu akan hal itu, sebab itulah tok tahu jika tak cerita akan kehebatan sesuatu permata melampau lampau sangat sampai ke alam dewa dewi nun sampai ke kayangan langit ke 20 nun.... tiada lagsung orang akan membeli permataya...... dan mereka yang berniaga sekarang ialah orang yang pernah memerhati pergerakan blog GB kita ini, dan mereka sedar, jika tiada cerita, maka tiada sale,. ada cerita ada sale.... Cerita hebat, boh harga raban pun orang beli... peniaga tersenyum, pelanggan teruja... lagi 5 tahun pelanggan mulai sedar dan menyesal, kemudian tiada siapa lagi berminat dan percaya akan perkara mistik, maka seterusnya tidak mempercayai perkara yang ghoib, sekaligus menjadikan pelanggan2 ini tadi menjadi orang orang yang kufur atau munafik dan sesat dalam beriman...... puncanya????

Peniaga peniaga yang HEBAT dengan cerita sampai ke kayangan ke-20 nunnn haaa..... nilaikan kata kata ini.... dan kembalilah menjadi manusia yang akalnya " hidup "

4 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN