Jumaat, 19 Jun 2020

ID ANONYMOUS TIDAK LAGI DI BENARKAN

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera.

Mulai hari ini sistem blog di perketatkan di mana HANYA id yang mempunyai akaun dengan google ( Gmail ) di benarkan komen di blog , Jika anda tidak mempunyai akaun Gmail. anda boleh lakukan proses GRAB offline ke nombor admin / Bonda JJ sebagaimana 80% pelanggan kita lakukan kini. 

Proses membalas mesej anda adalah seperti berikut :

AHAD - JUMAAT : 10am-5.30Pm / 10.00pm bagi 0178259540 shj

SABTU : No 0127845231 Off day sementara 0178259540 berjalan seperti biasa

Untuk melancarkan urusan :

1. Anda perlu faham bahawa kami akan menerima lebih 300 mesej tambahan setiap hari, di hari hari biasa kini pun kami menerima lebih 700 mesej setiap hari, jadi anda perlu bersabar menunggu, jangan menekan admin/bonda JJ menjawab mesej anda atau anda akan mendengar Voice suara tok yg lunak ini

2. Mesej akan di balas pada hari dan masa yg di nyatakan sahaja.

SEKIRANYA BERLAKU ....... Anda grab, dah 12 jam belum ada org balas, sila rileks sebentar dan standby sahaja, mesej anda lagu mana pun akan di balas juga , ini mungkin bonda sedang sibuk, Admins edang memandu/cuti.

Sistem ni nampak susah, tapi sebenarnya sama dgn sistem komen di blog. anda kena tunggu komen anda di publishkan, kemudian anda kena Type pula di hp sekian sekian, so skrg macam ni saja. Bagi yang tidak ada akaun gmail. maka boleh grab di hp

TAPI ADA KELEMAHAN OFFLINE

1. Sekiranya jam 9.15am anda grab di hp dan kemudian jam 10am ada pemilik gmail grab di blog, kita akan utamakan yang grab di blog. Ini kerana yg grab di hp nampak apa berlaku di blog dan yang di blog tidak tahu apa yg berlaku di hp. Kita Jaga semua. Tapi jika yang di HP terus bayar . maka yang di blog kita akan maklumkan sudah di miliki.  


Ok... susah ke?.... sebenarnya jika anda nak terus komen di blog benda anda perlukan cuma 2 perkara :

1. BROWSER OPERA ( sekarang banyak pakai chrome kan )
2. Akaun GMAIL.com


Kat tempat komen tu ada ( KOMEN SEBAGAI ), klik situ dan pilih Akaun Google dan kemudian masukkan alamat Gmail anda. perkara ini anda hanya perlu buat 1x sahaja seumur hayat hp anda. 

JIKA anda menerima mesej menyatakan " Awas website ini mempunyai peranti mengesan bla bla". Ya memang website ini di lengkapi peranti antaranya Peranti Auto Cover website jika di serang hacker, virus, Peranti Pengesan kedudukan penulis komen tanpa mendedahkan nama, no ic anda, cuma kedudukan saja, peranti pengesan IP address dan MAC device. Blog ini tidak mempunyai peranti untuk merakam password anda, merakam dan merisik IC anda dan maklumat bank anda. So jangan risau. kita cuma cuba buat sesuatu dengan lebih proper sahaja. 

Admin : 0127845231
Bonda JJ : 0178259540

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN