Sabtu, 11 Julai 2020

BUKIT LARUT


Alhamdulillah tok baru sampai dari Bukit Larut di dalam sebuah perjalanan yang amat amat panjang. Tau kenapa panjang?.. ini kerana di sebabkan perjalanan tu pergi dan balik dari alor setar 3x patah balik p dan patah balik p dan patah balik ke Alor Setar, sampailah p kali ke 4 tak patah patah dah sampai jam 1pm sebelum tok rasa pipi tok ni dah kena haba panas matahari, muka tak terurus, misai dan kumis janggut pun dah naik dalam masa tok beritual ni. 

Tok tu hari ke Kerajaan Kota Kayang iaitu kerajaan Anak tok sendiri bertujuan nak mencari 1 Pak Syeikh ni, dia ni lah yang memberikan Petir Kayangan yang lepas, tapi di maklumkan beliau sudah balik belayar ke Tanah Arab ( alam Bunian sana la ) dan akan datang semula dalam masa 3 hari lagi , mau mau 3 hari tu ada la dalam 1 ke 2 bulan. Tapi sikit sikit petir kayangan bentuk kalung berjaya juga di bawa balik bersama beberapa tir batu serai cun cun. Alhamdulillah, macam biasa brg panas belum dan masuk ke blog , dah banyak jugak la kena beli dek offline. Kalau sempat tok masukkan la dalam blog ya. 

Kemudian malam tadi tok p bukit larut dan Alhamdulillh tok di jemput oleh Kiyai Kuning Sari ( Nama Samaran ) untuk bertandang di rumahnya, kami bercerita mengenai pandemik yang berlaku, kalau di alam sana serupa macam tak di benarkan masuk campur urusan pandemik ni, tapi ada beberapa kiyai lain dah bagitau awal awal suruh kurung gang gang bangla di KL / Selangor tu dalam 1 bangunan. Masa tu rasanya kita tengok negara lain tak buat lagu tu. tapi kita awal awal lagi dah kurung depa. Macam 1 pelanggan tok di Aussie cakap, di Sana jadi teruk datang dari gang gang bangla, Di Singapura juga sama, akibat dari kebanjiran Bangla. Tapi negara kita awal awal lagi dah kurung depa siap Full lockdown, wah bijak kan?.. sedangkan dunia lain belum sedar, kita dah sedar atau ada "org" yang membantu sedarkan point tarhet mana kena lockdown terus?. Alhamdulillah.. apa pun pemimpin kita memang terbaik, Hebat juga kepimpinan Melayu kan. tengok China apa jadi, Jepun?.. Korea, Tu Amerika yang selama ni kita dok dambakan sangat, apa jadi.... Kerajaan Melayu juga yang bijak hehehe. 

Kemudian selepas sembang dengan dia tok dapat 1 barang dan kena terus bawak balik, kemudian datang lagi.. neh nak habaq bagi, kereta tok tu dah masuk bengkel dah, kipas radiator rosak 1. tekan turbo sepanjang jalan nak kejar sebelum subuh, mau mau 3x tok ulang alik alor setar - bukit larut, p balik 360km brader. kalau 3x. perjalanan tu boleh sampai ke Johor tau. 

Kali last tok baru sampai tadi, Alhamdulillah tok di berikan Barang Last untuk hari ni oleh Kiyai :

Tasbeh Kayu Naga Gunung Kili ( dari kawan dia di sana ) 

Tasbeh Kiyai Kuningsari 



Tasbeh Kiyai Kuningsari ini unik sikit, ia kecil boleh masuk poket tapi....... ia berjumlah 1000 butir. ni utk amalan 1000 genap memang cun pakai tasbeh jenis ni, ada berapa unit?..... 2 sahaja tuan tuan.. 2 sahaja. 

Maharnya tok nak pelepas Hak Milik  ialah RM 1200/1 set

(KELEBIHANNYA HAMPIR SAMA DENGAN KELEBIHAN DI BAWAH CUMA IA BERBEZA KAWASAN DAN BERBEZA KEKUATAN, 1000 lebih kuat )








Bagi Tasbeh Kayu Naga Gunung Kili ia mempunyai kelebihan di dalam :


Penunduk Makhluk

Perubatan Tradisional Islam

Memutuskan saka bagi penggunanya

Mempunyai Khodam Naga Silver Menjaganya 
( Tasbeh Kiyai Kuningtsari juga ada seekor naga merah menjaganya )

Penurut kata bagi yang selalu ingkar arahan anda sebagai majikan

Wibawa tinggi dan di segani
( Bagus buat ahli politik )

Khodam Naganya Mampu berupa Seorang Puteri Berkain Cindai Silver dan memakai Mahkota bewarna putih betatahkan sebutir permata delima.

MAHAR bagi tasbeh Kayu Naga Gunung Kili ini ialah :
RM 333


Pm Bonda atau admin , Tok nak rehat , rehat yang panjang, maybe sehari dua kot. Penat tak sangga




8 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN