Isnin, 21 Januari 2019

BEBELAN TERBARU..MUSUH SILA BACA

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera Buat semua pelanggan 

Alhamdulillah urusan perpindahan sudah selesai sepenuhnya bagi peringkat pertama dan bermula semalam lagi tok sudah mulai aktif kembali memulakan ritual mendapatkan item item yang boleh di maharkan. 

Untuk pengetahuan juga tok akan menambah beberapa produk baharu. Dari 2 minggu lepas tok sedang cuba mendapatkan senjata permohonan dari leluhur oleh seorang pelanggan dari Kg Pelangi tapi agak sukar kerana susur darahya ( genetik ) sudah jauh dari orang yang di maksudkan ( nenek moyang yang hebat ) akibat percampuran darah zaman by zaman. 

Tok ingin membuat sebuah video dalam durasi sekitar 1 jam 45 minit namun masih belum berkesampaian memandangkan masa amat mencemburui tok haha. 

Alhamdulillah pejam celik pejam celik blog ini sudah berusia hampir 7 tahun dan mempunyai sebanyak lebih dari 14 juta Click semenjak tahun 2012 dan jika di tambah dengan niaga tok sebelum blog iaitu 6 tahun makanya perniagaan tok ini sudah berusia hampir 12 tahun. Sebagaimana yang tok cakapkan dulu, kita bukan ingin berniaga setahun dua.

Namun  beberapa anasir ingin tok berniaga cuma setahun dua sebagaimana mereka lakukan, dari satu id ke satu id, dari 1 blog ke satu blog dan tok terpaksa berdepan dengan penganut Fahaman Wahabi yang beranggapan semua ini syirik dan khurafat.

Untuk pengetahuan Fahaman Wahabi kuat bercengkam di Negeri Kelahiran Tok sendiri dan kini ia cuba keluar dari negeri Ini ke Negeri Kedah namun di tentang oleh ulama ulama di Kedah dengan menghalangnya masuk ke Negeri Kedah. Fahaman ini sudah ada di Negeri lain dalam jumlah dan kadar yang terhad serta bergerak di dalam Sunnah Wal Jamaah sebagai jarum halus dan ia sudah banyak mengelirukan ramai pengikut Fahaman Sunnah Wal Jamaah.

Fahaman Ini hanya memegang kepada Al-Quran sahaja tanpa kebanyakan Hadis, Tanpa Ulama Umum, Tanpa Ahlul Bait . Jika Syiah memegang kepada Al-Quran Dan Ahlul Bait, menentang beberapa hadis dan aliran Sunnah Wal Jamaah. Kita lihat lah yang mana lebih bahaya. Setiap Khutbah Jumaat mereka penuh dengan kata kata Hadis sana dan sini penuh percanggahan, perbalahan dan perselisihan Para Sahabat untuk mewujudkan was was kepada Hadis. 

Fahaman ini juga menyatakan :

1. Sambutan Maulid Nabi Adalah Bidaah

2. Baca Talkin Adalah Bidaah

3. Penggunaan Perubatan alternatif adalah karut marut

4. Imam Berdoa selepas solat secara umum adalah Bidaah serta lagha

5. Memakai batu permata dan teras kayu untuk kebaikan diri adalah Bidaah

6. Mempercayai akan teknologi mengkaji hal hal Energy , aura , Metafizik adalah Khurafat

7. Tahlil kepada si mati adalah Bidaah


Terkadang di luar sana seseorang individu menyatakan dirinya Sunnah wal Jamaah ( Sunni ) namun dalam sehariannya Wahabilah yang banyak sekali yang mereka bawa tanpa di sedari.

Sekiranya anda berdebat mengenai Ugama dengan mereka mereka akan berkeras sehinggakan mampu menjadi permusuhan , tapi..... haaa. tapi kalau Fahaman lain in Sha Allah Mereka boleh tolerate lagi.

Cuba tengok apakah Yang di katakan Oleh Utz Wadi Anuar sendiri


Jika kita nak bercakap mengenai Wahabi ni payah... sat g akan ada mereka yang terasa bergolak, nak melawan dan sebagainya, ustaz kata yang ada sifat nak melawan tu lah dari fahaman wahabi tapi mereka tidak sedar

Tok akui sekiranya Fahaman WAHABI ini menguasai negara dan ulama ulama besar dari kalangan Wahabi, Off course awal awal lagi blog begini ( blog Mistik ) akan di perangi dan di ambil tindakan undang undang kerana ia jelas menentang perlembagaan Wahabi itu sendiri. 

Berkaitan dengan produk. Kita sudah berniaga hampir 12 tahun dan secara nyata di blog ini yang semua orang nampak sudah hampir 7 tahun. Umpamanya kalau belajar tu dah sampai PHD dah. dan kita sudah meniagakan hampir keseluruhan batu permata yang ada di dunia manusia dan alam Ghoib tanpa kira alam Bunian atau Jin sekalipun. 

Apa yang tok kesalkan apabila ada pihak pihak tertentu mempersoalkan kredebiliti blog Geligabunian ini sedangkan mereka baharu di dalam dunia ini 1 tahun -2 tahun atau 3 tahun.

Ada pelanggan yang bertanya akan barang barang tok kepada peniaga lain yang belum mencapai 5 tahun perniagaannya. 

Secara Lojikal Fakta Seorang PHD di tanyakan kepada seorang lulusan Diploma atau Ijazah ( Degree ) jika fikirkan kepada lojik... adakah ia patut dan lojik? 

Tok mengambil jalan tidak mengendakan pertanyaan Pelanggan pihak lain yang bertanya barang jualan mereka kepada tok kerana ingin menjaga silaturrahim. Namun jika pelanggan lain berterusan menganggu tok di sini, maka tok tidak segan silu untuk mengistiharkan perang media seperti dulu. 

Mungkin ada yang beranggapan tok sudah slow... ingat 1 pepatah " makin tua makin menjadi " dan jangan di lupakan. Apatah di zaman Matawang Sedang jatuh dan bebanan Tok kian bertambah dengan Adanya rumah baharu, dan langkah pertama tok sudah di mulakan kepada mereka yang BIADAP dengan berjumpa firma guaman meminta nasihat untuk mengambil tindakan kepada mereka walau pun mereka menggunakan id samaran di mana mana laman media.. sudah tentu jawapannya ialah membuat permohonan daripada MCMC untuk mendapatkan maklumat sebenar pemilik id di mana mana sekalipun walau pun di FB atau di blog ini dan seterusnya merujuk kembali kepada peguam untuk mengambil tindakan.

Tok bagitau 1 benda bahawa item item tok menggunakan barangan dari alam sana kecuali pada sekitar tahun 2012-2013 dahulu semasa kehadiran Tok ramal dan Isterinya yang menggunakan item item dari sumber luar negara dan di klaim sebagai item tarik. Bukti akan penyelewangannya masih kita simpan di dalam pelbagai rekod alam maya dan fail di dalam Pendrive. Jika yang itu ( ketika pemerintahan Tok Ramal ) nak di kaitkan dengan tok sekali, maka musuh tok silap besar. Pendakwaan di mahkamah akan gugur kerana kedua dua pihak gagal menunjukkan bukti dari mana sumber barang dan setelah gugur pun tok dah kenal dan nampak muka mereka selepas tu giliran tok pula seret mereka ke mahkamah untuk saman malu dan kesusahan , habis lah maksima aku caj dan pembeli pembeli yang bersekongkol dengan mereka akan tok minta kembali item belian mereka , keduanya ialah tok ini peniaga , mana mana peniaga sekalipun mereka tidak sesekali dan pernah memberitahu dari mana sumber barangan niaga mereka.. dari sekecil peniaga pen sehinggalah ke peniaga perumahan sekalipun. Ikan sayur sekalipun . Kalau kita tanya " ikan ni turun dari mana bang ?" di jawabnya Turun Kuala Muda lah, Kuala Perlis lah...walhal turun lori dari siam. Ketiganya semua item yang di order pelanggan di hantar bukan hold setahun baru nak di hantar tidak sama sekali atau order barang lain dan hantar barang lain.

Tanya kepada pembeli yang pernah sampai barang lain.. apa yang tok buat?....jika barang tu tersilap dan tertukar dengan pelanggan yg lain tok akan meminta mereka pos kepada pelanggan sebenar dan 1 pihak pelanggan lagi akan pos kepada mereka yang tertukar itu. sekiranya tiada pembeli lain ke atas item itu maka tok akan Hantar yang sebenar dan yang salah tu tok HADIAHKAN. Itu cara dan style tok

Terkadang fikir balik .... bagaimana Diploma Boleh Judge Level PHD hah?... Dengki campur dengan iri + tak puas hati + kesempitan hidup mereka Fahaman yang sesuai bagi mereka adalah Fahaman Wahabi Yang suka mencari kesilapan orang lain.

Bonda JJ cakap, tok tak pernah kacau orang... tapi orang gemar sangat membuli tok... Jangan... jangan cuba menjolok sarang tebuan.. kot sat g kalau kena apa ingat kalau tok dah mula.. boleh minta maaf.. tok kalau dah mula jalan, tok tidak akan stop. Negara kita ni ada undang undang, canggih.. hari ini id palsu hina RAJA, esok dah kena tangkap, hangpa ingat ni Negara Afrika?. Cuma tok ni dok bagi peluang ... kaji balik fahaman hangpa bawak.. belajar balik... jangan sampai tok mula ... sebab tok tak reti untuk tarik brake. 

Kalau orang gila ... kita akan minta lawyer syorkan masuk balik wad Tanjung Rambutan, Kalau sihat lagi kita akan ambil yang mereka ada. rumah?.. tanah? kereta?.... pusaka?... hayun semua. Jangan ceq oii.. tok tengah terdesak ni kalau nak tau.. dan ini adalah amaran terakhir. Tok bagitau terus terang. Tok nak pakai duit banyak.. lebih dari 100 ribu macam macam tok nak buat... naikkan rumah singgah di Kebun, Nak umrah, nak tinggal di Madinah atau Mekah bagaimana kawan kawan tok sekarang tinggal di sana , Nak bayar gaji pekerja, nak bagi nafkah anak anak di Ganu, di Bangkok, di sini ( duduk deengan tok ) , belum masuk bil bil, rumah sebulan RM 2000. Belum masuk kenderaan. 

Tok berniaga ni ada sistem, ada kakitangan dan setiap urusan kerja ada staff yang selia jaga.. bukan bisnes 2 laki bini , suami dok menulis di Komputer , isteri dok packing... kalau zaman dengan bekas isteri Johor dulu. Ya betul kami berdua dengan bekas mak mertua sahaja dok handle. 

Tapi demi kepuasan pelanggan sekarang kita ambil kakitangan bekerja membantu kita. Bawah tok ada kakitangan yang ada anak isteri yang nak di suap nasi, yang nak pakai baju raya baru. Tok buang mereka kerana agenda musuh... tok buang anak melayu islam dan terkontang kanting ...salah siapa?.... salah tok atau salah agenda musuh?.... Ingat .. anda bukan buat naya ke diri tok.. tapi kepada mereka. Tok tak jejas pun. Gaji mereka dan bahagian mereka yang jejas .. mereka takda yang ada cuma bahagian tok kami sekeluarga. Tapi mereka?.... Hangpa jawab la kat maysar kelak, Mahkamah Allah tu Halus, Teliti, Adil... nak rasuah Malaikat Jibril A.S?... sembang wahabi. Ke  ada amalan masuk syurga tanpa hisab yang di berikan Wahabi ni dalam masjid masjid mereka? tu yang dok buat dosa tak stop stop tu, sebab dok pikir dunia dah bebas sebab ada amalan tu?.. ye dak?.. Allah tak pandang , kamu wahabi ka, Wahab ka, Sunni ka, Syiah Ka, Awalludin ka, Kalau masuk bab mudharat diri dan orang lain saja , HUKUM dia apa?.... HARAM tau dak.... hukum dia haram... org lama cakap, baik p makan daging babi dan minum arak dari pada nak fitnah dan ghibah pasal ke aiban orang, kenyang pun boleh , dosa sama taraf pun boleh. 

Inilah akibat terlalu banyak melihat hiburan, hati menjadi keras, nafsu menguasai diri. Tanpa mereka sedari. 

Dulu mereka berkata , Tiup tiup air, jual air penerang hati ni salah?... cuba rujuk balik ustaz mana yang cakap macam tu... alasan dia , sebab nabi tak Buat... Sapa kata nabi tak buat? .. Dahulu Rasullullah Buat air penawar kepada seorang perempuan Yang Pengsan Ketika mendengar Nabi Membaca sebuah surah yang Menceritakan tentang 7 Anggota Badan yang Akan di hisab Masuk  7 pintu neraka 

Kisah Nabi Muhammmad SAW menyuruh pesakit menulis ayat Al Quran  di mana mana , kulit kayu , kulit kambing dan di pakaikan di kepala samada kopiah atau songkok untuk menyembuhkan dari sakit kepala.

Di mana lojiknya ayat ini boleh menyembuhkan penyakit ?.... Ini yang Wahabi pertikaikan.

Sebenarnya Asas Wahabi ialah tidak percaya kepada benda yang mereka tak nampak... mereka di zaman mana.. ? Bila mereka terapkan JANGAN percaya dengan benda tak nampak ..Maksudnya.. secara perlahan Jarum halus ini akan membuatkan mereka tak percaya adanya Allah Taala. Simple. 

Di zaman ini kita pegang pada 1 benda sahaja iaitu 2 kalimah Syahadah, dan yakin apa yang kita bawa itu betul... jika di katakan begini maka setiap dari kita punya banyak jalan dan terkadang persimpangan ( ubah fahaman ). 

Dan kita pegang rezeki datang dari Allah Taala, atas gerak dia semuanya berlaku. Bukan mencari salah dan silap orang.. Ayat mana yang kata Nabi suruh mengaibkan saudara kamu sendiri, aku ni islam.. saudara kamu.. bukan berugama lain. Dan aku mengucapkan Shahadah 1 hari lebih dari 5x kerana itu yang sentiasa di peringatkan. 

Musuh musuh islam yang cuba mencari jalan memporak porandakan ugama islam dan umat islam kamu tidak tentang?.. lalu itu yang kamu kata kamu berjuang?... 

*Jika pihak musuh tiada harta benda untuk di saman pada hari ini, tidak apa, tok akan masukkan jumlah saman tu ke dalam tuntutan CCRIS, lagi 10 tahun, 20 tahun, 50 tahun sekalipun.. segala harta yang di namakan atas nama mereka automatik adalah harta tok, jika ada penurunan pusaka kepada mereka automatik pusaka ini ialah Milik tok, dan dengan hanya 1 borang tok boleh membuat tuntutan ke atas harta harta ini pada bila bila masa , walau tok mati waris tok seperti anak anak masih boleh melakukan tuntutan. Apa ingat ni Negara Afrika boleh suka suka hati hina orang?.. tu makan dia



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN