Selasa, 13 Oktober 2015

MAKLUMAN HARGA BERTAP




Pada Jam 12.15pm tadi semasa tok sedang berkemas pulang, tok sempat menghubungi Sahabat Abg Megat iaitu penjaga keturunan Bertap Puteri Saadong. Seperti yang tok jangka beliau sudah menaikkan Harga Modal Bertap ini, Tok dapat tahu ada peniaga lain yang mengadu tok menjual murah. 

Seingat Tok... Dirinya sendiri yang menyatakan " Jual dalam 1000 bagi ibu Bertap ".. dan tok mengikut apa yang di perkatakan.. Mungkin im not Kelantanese.. so di anak tirikanlah... jadi tok ingin memaklumkan Harga Bertap selepas Apa yang kita Uploadkan di sini dan lelong adalah harga Yang masih rendah, Termasuk Yang akan naik pada jam 9.00malam ini.

Ini Masalah jika pakai barang sekutu, kalau dia bising kita kena ikut lah harga dia tetapkan. 

Oleh demikian Tok mengucapkan Tahniah kepada yang dah GRAB semalam dan bakal Grab Malam ini. 

Namun insyallah, walaupun nilai modal naik. Kos permaharan hanya akan naik sedikit sahaja walaupun kos lain seperti penginapan, makan minum dan Minyak kenderaan Tok terpaksa di ketepikan demi Kepentingan Pelanggan G.Bunian, insyallah jika itu mampu memberikan anda Harga " Bantu Milik " tok akan sedia berkhidmat.. Bukan xda untung, tapi x lah seUNTUNG peniaga lain yang ambil dari sumber yang sama. Namun Tok akan meminta bantuan Abg Megat supaya salah Faham ini di perbetulkan, Old N Old gets Talk... The Young Will never can interrupt kan... so... kita lihat bagaimana.  

Namun tok harap anda tidak mengharap maharnya kekal... seperti yang tok jangka sejak semalam, pasti ADA peniaga lain akan KOMPLAIN... apabila sudah tiada kepercayaan REZEKI TU ALLAH YANG BAGI.... itulah yang berlaku.... Terima kasih lah buat mereka.

Satu pesanan tok.. ini nasihat sahaja... bukan sindiran.. kita sama sama berniaga... Nabi suruh ambil keuntungan berapa %?.... kita ambil sampai berapa ratus persen?.... pernah dengar istilah Peniaga Yang Zalim?.... jadi kalau pernah dengar, maka tahu, kalau dah tahu... JANGAN BUAT... 

Sekian .. Wabillah Hi Taufik Wal Hidayah 

Assalamualaikum Wbt 

10 ulasan:

  1. BArang asli..harga mampu milik..sanggup ketepikan kos yg sepatut nya dimasuk skly dlam mahar demi membantu pelangan..alhamdulillah..semoga ia menjadi contoh kepada peniaga lain..we always support blog TMGB..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insyallah tuan, mudah mudahan dapat menjaga silaturrahim antara tok dan sekutu di sana dan antara tok serta tuan tuan di sini, dok tengah biasa la kekadang tersepit sikit huhu

      Padam
  2. Tkperlah lah tok yg penting skali kami tahu isi hati tok camna.saya sokong apa jua perjuangan tok disini..

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Takpe tok.... Saya sentiasa menyokong tok... Janji kita tau niat tok bantu pelanggan tok di sini

    BalasPadam
  5. Benar tuan nasrul..ayah belum jumpa lagi peniaga cam tok ni..jujur,amanah dan penting sekali silaturrahim...kt sini kita mahar dan kt sini juga kita bersahabat serta saling mengenal antara satu sama lain..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btul tu Tuan Iblis Singa... bg saya barang2 tok semua original... setakat ni kebanyakan barang tok yg telah saya maharkan di sini ada pengalaman tersendiri... Alhamdulillah menjadi... bukan sekadar indah khabar dr rupa... yg penting semangat ukhwah yg ada di sini

      Padam
  6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN