Assalamualaikum wbt dan salam bahagia.....
Seperti sedia maklum bahawa semua Blog di bawah naungan Jenama Tok Mat GB adalah blog blog FRANCHISE bagi kumpulan Tok Mat GB, blog blog ini termaktub di bawah persyaratan yang telah dipersetujui iaitu :
a) Menjual Item item asli tanpa sintetik, masa, WMV, GGG atau tiruan, jika ada hendaklah di nyatakan bahawa ia adalah item tersebut
b) Menghormati peniaga / item peniaga blog lain dan tidak menjual item yang sama kecuali item sama di dalam blog GB sebab TMGB jenis tak kisah orgnya
c) Membayar Komisen FRANCHISE kepada TMGB sebanyak 10% penghasilan pendapatan bersih sahaja
d) Bekerjasama dengan baik di dalam 1 pasukan tapa perasaan Hasad dengki, tamak, dan menjatuhkan peniaga lain di dalam Kumpulan Permaharan TMGB
PELANGGARAN SYARAT AKAN MENGAKIBATKAN ( salah satu mengikut kesalahan berulang ):
i ) Blog Di kunci
- Tiada sebarang Ulasan mampu di lakukan
- Tiada sebarang update mampu di lakukan
ii) Blog Disita dan diserahkan kepada Peniaga lain
- Kesalahan berulang
- Kesalahan pertama kali yang BERAT seperti tidak menghormati blogger lain di dalam kumpulan
PESANAN BUAT PELANGGAN BLOG FRANCHISE
Pihak syarikat LIMBUNGAN MAYA SDN BHD @ Tok Mat GB Tidak akan bertanggungjawab jika pelanggan menghadapi kerugian akibat pembelian item palsu dari blog blog FRANCHISE
Item blog FRANCHISE tidak bermaksud item Penarikan dan bukan bermaksud dari sumber TMGB sendiri
Urusan Pembelian/permaharan dengan Blog Blog FRANCHISE adalah antara pembeli dan pemilik blog blog berkenaan sahaja dan setiap kesalahan BUKAN DALAM TANGGUNGAN TMGB dan pihak syarikat
PESANAN BUAT BLOGGER FRANCHISE
- Pada 7.5.2014 ( jam 3.00pm ) blog yang tidak menepati PERJANJIAN yang di persetujui akan di lock serta merta. Kemungkinan Blogger ini akan membuat hasutan sebelum blog mereka di lock dan di nyatakan di sini bahawa peniaga begini bukanlah peniaga yang jujur seperti yang anda sangkakan (+ jujur di dalam perjanjian bersama kami )
- Blogger yang di lock akan di maklumkan di dalam semua bahan media maya kami bermula masa berkenaan bagi menggelakkan nma baik TMGB terancam dan di salah ertikan pembeli
DEMI MASA DEPAN MU
BalasPadamBAIK BERHATI-HATI SLALU
like..... Dulu masa buka Franchise tok nak bagi free sahaja, tapi drg yang cadangkan begini... so, janji mesti ditepati.
PadamMenjadi manusia janji perlulah di tepati.... itu saja pesan tok kepada mereka.... Bantuan network yang Tok ada banyak membantu mereka berbanding blogger baru yang tidak bernaung di bawah kumpulan TMGB, hari pertama saja sale dah meletop letop macam pop corn, blog yang tidak bernaung semua perit nak naik... 1 barang pun suah nak jual 1 bulan.... so. harap mereka bersyukur, alhamdulillah kebanyakannya menepati janji.... segelintir...?... susah sangat sangat, nak call pun Tok sendiri pun naik malu dah
Ni la penyakit orang kita ..jika ada apa2 datanglah berbincang dan tak ada perkara yang x boleh diselesaikan.Melainkan dengan ATM machine je..Jangan disebabkan nila setitik habis susu sebelanga.Janji mesti ditepati.
BalasPadamMasa susah sanggup datang, dah senang semua di lupakan termasuk kekawan, tok dan semuanya.Bukan nak ungkit, tapi beringatlah ketika kita susah tanpa sahabat yang membantu...
PadamHidup berkawan dengan Sahabat, bukan dengan duit... lagi satu, kita jual barang bukan jual cerita. Cust dapat item jauh panggang dari api, nama TMGB juga yang busuk bukannya org lain. Bila Nama Kumpulan busuk, bina network sendiri dengan cara kotor... susah nak cakap...
Tolong salah, tak tolong lagi lah salah.... org cakap kita kedekut network, kedekut customer... tapi bila dah bagi jalan, customer kita diperlakukan macam org bodoh, sia sia apa yang kita ajarkan selama blog GB di bina, akhirnya bagai lembu di cucuk hidung juga mereka.
Jangan sampai tok berkata kata, kelak binasa.. lidah Tok lebih berbisa dari bisa tedung lebih tajam dari pedang Salehudin Al-Ayubi. Org berbudi kita berbahasa , org memberi kita merasa, jangan kerana 1 kerbau bawak najis, 1 kandang terkena...bukan tak berpesan.. dah tak larat nak pesan, sampai kita sebagai tuan punya network pun naik segan, tapi sedih sekali customer GB diperlakukan begitu layaknya org tidak berilmu, layaknya sebelum ini GB tidak pernah memberi ilmu untuk menilai mana kaca mana manikam, mana permata mana yang bukan.....
Like tok...kasi hajar itu olang.hrapkan
PadamPgar..pgar mmkan padi.org memberi kta mrasa..org berbudi kta brbhasa...org mnghina, kta semburkan bisa..
persetujuan telah dimeterai, konsep blognya akan di ubah. jam 3 hari ini, dia selamat
PadamUlasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
PadamUlasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Padamterbaik...
BalasPadamCegah sebelum parah untuk menjaga reputasi GB sekarang dan untuk jangka masa panjang.
BalasPadamUlasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
BalasPadamsalam tok mat. saya dengar blog sarawak tok mat dah buka tapi saya cari tak jumpa2 pun link dia?
BalasPadam