Khamis, 11 April 2013

UPDATE 11.4.2013










































Assalamualaikum wbt semua dan salam muhibah...

Alhamdulillah perolehan hari ini bercampur dengan perolehan seorang guru yang sudah agak berusia akan dimasukkan pada malam ini. Kerjasama dengan Beliau sebenarnya bermula semenjak 3 hari lepas selepas Tok dapat mengesan beliau di Tasek Linggiu.

Pernah tok cerita pada semua bahawa selain tok ada seorang lagi yang bukan dari kalangan perguruan kami melakukan penarikan permata di tasek, kawasan tasek yang seluas 7x ganda UPM ini bukanlah satu kawasan yag kecil di tambah dengan belukar, hutan , bukit bukit kecil dan kebun sawit.

Selama lebih setahun Tok cuba menjejak beliau dan akhirnya berjaya ditemui ketika beliau sedang perjalanan pulang keluar dari kawasan kuncinya di tasek Linggiu. Beliau menjualkan hasil perolehan beliau kepada penjual penjual permata di kawasan Kota Tinggi, senai dan juga Johor Baharu tanpa mereka ini mengetahui sumber pendapatan beliau.

Yang paling seronoknya, beliau juga di gelar TOK MAT dan sudah memegang gelaran tersebut selama 12 tahun di dalam bidang ini. Alhamdulillah .

Tok nak ambil gambarnya , namun tidak dibenarkan kerana beliau tidak mahu diganggu dengan kehadiran manusia ke rumah beliau. Erm, tok ingat nak bantu beliau, namun beliau menolak dengan baik dan menasihatkan agar item Tok dan beliau di campurkan sekali di dalam Blog Geliga Bunian. 

Beliau Juga sekali sekala naik gunung dan hutan untuk mencari akar kayu sebagai herba, kayuan untuk di jadikan permata , antara permata diperolehi adalah jenis rare dan tak banyak di jumpai orang/penjual permata kayu dan teras lainnya.

Untuk perolehan Tok hari ini cuma :

Geliga Tupai Jantan 

Geliga Naga


RARE dan BEST Geliga naga ini ialah ia di sahkan juga oleh Tok Mat Tua sebagai item Hyper RARE, beliau pernah mendapat sebanyak 3 biji dan di maharkan Sebiji RM 388,000.00 pada tahun 2003, semuanya di miliki oleh Cina Kongsi Gelap Singapore.

Di Johor yang memegang Geliga ini cuma dua iaitu Tok Mat Tua dan Tengku Samad Kerabat Sultan Johor. Dan terkini ialah Tok sendiri , dan di Johor kini yang memiliki Geliga Naga ini :

1) Tok Mat Tuan
2) Tok Mat G.B
3) Tengku Samad Johor

Ia hanya di miliki oleh manusia terpilih sahaja kerana kata Tok Mat Tua, sesiapa yang memiliki Geliga ini insyallah akan :

a) Kekayaan Dunia dan kemasyuran amat tinggi

Tengku Samad bukan sembarangan orang , Tok Mat Tua Juga boleh dikatakan orang ternama dan kaya di dalam Johor.

b) Wibawa Ibarat Naga 

Di Hormati manusia setinggi nya, Usah cerita hal engku Samad lah kan... Tok Mat Tua Sendiri gemar didampingi orang istana dan kerabat kerabatnya , menonjol sekali bila memancing, pasti beliau ada lepak bersama, Seluruh Bangsa Cina dan india baik kongsi gelap, org biasa dan kaya raya menghormati Tok Mat Tua

c) Penggerun Di alam nyata dan alam Ghoib

Tok Mat tua adalah Ketua Panglima Bagi Bala Tentera Mataram Dan Solo di alam Ghoib dan beliau amat digeruni, manakan tidak, salah sikit..dia akan bunuh. Jika ada pesakit derita sihir, dia akan pulangkan dan penyihir akan mati misteri kerana beliau akan memulangkan semula , 10 di hantar 1000 di balas. Memang semasa tok lepak rumah dia lewat petang tadi ada beberapa pesakit dari singapore datang dan menceritakan benda yang sama kepada Tok. Di alam ghoib beliau di panggil sebagai " Lebai " , dan beliau bukan seorang yang FRIENDLY di alam sana. Beliau juga pantang dicabar, jika ada yang mencabar dia hanya menjawab " kau tunggu malam ni, kau tahu nasib kau "..... memang tegas .... dan org yang mencabar esoknya pasti datang minta ampun ....hehehee... gilo dasyat org tua ni...... 

Dia juga pesan, kalau kau berubat org atau ada org dengki, takpe kita 1 payung dalam Linggiu, kau bagitau aku, tahulah nasibnya aku kerjakan. Huhuhu... takpe. Insyallah buat masa sekarang boleh handle lagi.Tok masih ingat lagi musuh Tok masih ada anak bini, dia takde , apa lah nasib mereka kan.

Kalau Tok boleh nego lagi, 3x hantar baru sekali tok balas... Tok mat ni, uish.... sekali hantar... beribu dia balas hehehe... jadi... jangan dok cuba scan org tua ni ........

Insyallah Geliga naga ni sebenarnya Tok nak Maharkan, takde lah semahal di atas, ada sebiji saja ... dan tok tak rasa tok akan dapat lagi, nak jual sayang...tapi dah perjanjiannya macam itu.... kalau tak mahu satu masa...pulangkanlah semula.... tok mau...

Jap nak makan buah dulu, jap lagi Tok Uploadkan ya......

Item yang ada kodnya hujung TMT ialah item Tok Mat Tua Ini lah ya....Pegang je meremang beb semua item dia ... dasyat

2 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN