Ahad, 3 Mac 2013

PENGHARGAAN KAMI BUAT ANDA

 PEMENANG SUDAH DI PILIH, SILA SKROLL PALING BAWAH 


-------------------------------------------



SEMPENA HIT BLOG MENCECAH 1,000,000 ( 1 JUTA HITS ), Pihak G.B ingin meraikannya dengan meraikan anda sebagai Pelanggan Kami.

Anda Perlu membuat Testimoni Terbaik Di Bawah Ulasan Halaman ini berkaitan item dan Produk yang pernah anda maharkan dari kami, Ulasan anda dibenarkan di dalam pelbagai Cara penyampaian dan Teknik.

PEMENANG TESTIMONI TERBAIK & PALING BANYAK MEMAHARKAN ITEM G.B AKAN MEMENANGI :

---> Sebilah Keris Tok Bali Saiz Sedang Bernilai RM 1500


Sementara Pelanggan lain yang memberikan testimoni dan gagal memperolehi Hadiah Utama Akan diberikan Pilihan :





Pelanggan lain akan diberikan Bedak Pengasehan Ampuh 


Batu Permata Pilihan bernilai Bawah RM 200/biji/orang


Ijazah Keilmuan Penarikan Permata melalui Segelas Air

Sila Pilih.......

Hanya Pelanggan yang memberikan testimoni Sahaja Akan Diberikan Hadiah Hadiah Ini......


* Cara Pemakaian Bedak Akan di Ajarkan melalui Video
* Ijazah Keilmuan akan di ajarkan melalui Video Khas Untuk Mereka Yang memilihnya Sahaja 

-----------------------------------------------------

= Selepas Meletakkan Testimoni, sila tunggu keputusan pihak kami memilih testimoni terbaik

= 1 Orang 1 testimoni

= Belian terbanyak tidak di kira semasa :

Jualan Dropship

Jualan Di Kem

Jualan Di Rumah

= Selepas Keputusan Pemenang Utama Di Pilih, Semua Pemilik Testimoni Perlu Sms Kan :

Nama :
Alamat :
( Hadiah Pilihan Anda ) :


Pihak Kami Akan menghantar Hadiah Hadiah ini secara Percuma Tanpa anda dikenakan sebarang BAYARAN....


" SENTIASA TERBAIK BUAT PELANGGAN G.B " 


Lupa nak letak...Page ini ada tempohnya...testimoni sah sehingga jam 11.30pm Hari ini Sahaja

Insyallah


------------------------------------------------

KEPUTUSAN 1,000,000.00 HIT


PEMENANG UTAMA


Tuan Marzuki, Kelantan


Keris Tok Bali Saiz Sedang Mata Special












Keris Ini adalah salah satu koleksi Tok Mat G.B, Tok Mempunyai Lebih dari 3 Bilah jenis ini di dalam pelbagai Saiz... Alhamdulillah..Mata kerisnya adalah jenis tempaan Khas..bukan tempaan Biasa..Kualiti matanya Jauh berkualiti dari Mata keris Biasa ( Melayu / Jawa )



Tahniah Tuan, Item Tuan Sedang Di Pack Untuk penghantaran Esok ( isnin ), Insyallah.... Tahniah kerana memenangi Keris Tok Bali Saiz Sedang.

-----------------------------------------

Kepada Pelanggan lain, insyallah, tetap ada hadiah buat anda seperti yang dijanjikan, Hadiah anda boleh dituntut pada bila bila masa dalam setahun ini ( 1 TAHUN ), ya lah , mana tau item esok tak berkenan, boleh tangguh item seterusnya... Tak kisah... Asal anda semua berpuas hati , dan tebusan hanya Boleh Dibuat SEKALI sahaja, Oleh demikian.......pastikan Tebusan Pilihan anda adalah Tepat.

Sila SMS kan :

Nama:
Alamat:
Hadiah Pilihan Anda :

( Sila sertakan Nama dan Gelaran anda Yang digunakan di dalam Blog )

175 ulasan:

  1. nk tulis kat mana testimoni tu tok ?

    BalasPadam
  2. Sy rasa baik semua testimoni di hantar ke email tok. Lepas senang mcm2. Baru xde copy and paste. Hihihi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tok x sempat semak email tuan, jadi lambat... letak di sini sahaja... tawaran ini di buka hari ini sahaja.... ditutup pada jam 11.30malam ini..

      Tq

      * Tulis kat ulasan ni lah tuan

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  3. heheehe...org pertama ni bagi testimoni..nk kata bg testimoni...bukan kot sebab belom sempat lagi nk beli apa-apa dari tok sebab semua yang sy nk beli orang lain dah lock dan dah beli...belom rezeki lagi..tak pe..sy sentiasa mengikuti perkembangan blog tok..hari-hari..sebab tok sntiasa upload barang-barang baru tiap-tiap hari...tak macam blog lain,update sebulan atau setahun sekali...huhu...tak pe ke tok sy luahkan perasaan kt sini...hehe..blog tok bnyak barang-barang baru tiap-tiap hari..walaupun tak dapat nk beli sebab org da lock..namun sedap mencuci mata melihat blog tok...itu je tok dari sy AM..

    BalasPadam
  4. Salam disini saya ingin menceritakan pengalaman saya selama mengikuti blog geligabunian. Sy mengenali blog geliga bunian pada tahun lepas. Sy search google berkaitan penganyer ikan. Keluar result salah satu darinyer geliga bulan.. Jadi sy tgk jela kan.... Bila dah tgk tu tak tergerak pom nak beli sebab sy pernah ada pengalaman membeli di blog sangat mengecewakan.. So buat tatau je lah... Pastu seminggu lepas tu sy melawat lagi blog gb. Sy tgk ramai orng berebut ngn barangan yg dipost. .. Jadi tergerak di hati sy untuk cube beli g.bulan khasiat penganyer ikan pasal hobi sy memang memancing pom.. Alah buang je duit dok sampai seratus pom. Anggap sedekah je lah pikir sy lah. Pastu bila sudah beli g.bulan sy simpan je dok penah guna pom sehinggalah batu g.bulan diikat cincin.... Selepas ikat cincin sy tanya tok mat... Ape yg perlu saya buat untuk guna geliga nih... Tok mat jawab pakai je buat tak tahu..... Jawapan ni lah yg buat sy jatuh hati ngn tokmat... Kenape? Sebab nyer bila kita pakai jer buat tak tahu... Kepercayaan kita cuma pada allah bukan pada batu.. Kalau ada yg kurang paham email sy akan jelaskan. time to test g.bulan Kali pertama guna gbulan sy berjaya pecah jakpot rohu... Kebetulan jer kot.... Pastu kali kedua gie pancing sy tak guna gbulan hasil nyer kumpau berdarah.... Kekekeke argh kebetulan lagi.... Pastu pergi pancing lagi... Orang len kumpau berdarah tapi sy tetap dapat ikan... Dipendekan cerita semenjak dari itu sy terus tiap kali pergi pancing akan memakai gbulan.... Ada je dapat ikan dan tidak pernah pulang tangan kosong lagi. Terima kasih dah syukur pada allah kerana temukan sy ngn tokmat. selepas tu sehingga kini saat ini masa ini sy terus mengikuti blog bunian kerana setiap ape yg dipost bukan cerita rekaan semata mata lagipom batu yg dijual batu asli harga rendah dari pasaran boleh jual semula mengikut harga pasaran diluar.... Ikhlas dari sy... Tq

    BalasPadam
  5. Salam..dh genap setahun mengenali geliga bunian ni dan menjadi pemerhati apa yg berlaku disini{saya cume pembeli sambilan antara ramai2 pembeli tetap di g.b}dan apa yang boleh saya katakan,en.mat @ tok mat adalah adalah seorang yang jujur dalam berurusan,ramah dan sabar melayan pelanggan serta seorang yang tak kedekut ilmu.dalam berurusan jual beli,cik.mat boleh dikatakan seorang yg mengikuti lengkap ciri2 adab brjual beli dalam Islam.

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah...walaupun sy masih baru dlm blog tok ni, tp sy dapati setiap urusan yg di lakukan sangatlah JUJUR dan PANTAS..Setiap brg yg di maharkan adalah ASLI dan mempunyai AURA yg tersendiri spt apa yg sy pernah maharkan...sbg contohnya:

    1) Permata2 Permohonan: mempunyai keistimewaan yg KHUSUS utk diri sendiri dan PENJAGA yg memperkenalkan diri sendiri tanpa di panggil..mmg TERBAIK...
    2) Geliga Seri Mahkota Alam: AURA yg sgt berbisa bila di pegang tanpa perlu membuat apa2 ritual..PENJAGA yg agak GARANG dan membuat 'KERJANYA' sendiri tanpa menggangu....
    3)TASBIH KIYAI HJ LEMAN: sgt2 membantu dlm berzikir dan membuatkan diri sendiri dpt menikmati hakikat berzikir dan menjadi TENANG serta seluruh badan menjadi dingin...
    4) Cincin Berlian Bunian: membantu sbg "PASPORT" utk menjelajah Alam Bunian dgn mudah...
    5) Geliga Dasar Tasek Linggu yg pertama: spt yg di beritahu mudah di dekati makhluk halus utk menerima bisikan2 dan sememangnya BENAR....bergantung pd tahap masing2 spt mana bisikan itu di terima..
    6) Geliga Asam Garam Puteri Kamariah dan Puteri Balqis: Apabila di maharkan dgn segera Puteri dtg utk berkenalan. Sampaikan setiap masa dpt merasai kehadirannya..Pada mulanya agak kekok krn spt merasai ada yg melihat tetapi akhirnya sudah biasa..Puteri akan dtg bila2 masa tanpa di panggil dan Alhamdulillah dpt melihat wajah puteri..susah utk digambarkan wajahnya...mudah2an ianya ada kebaikan utk di dunia dan di akhirat...
    7) Pigeon Blood Ruby 46.15ct: keindahan permata yg ASLI dan besaiz BESAR membuatkan mata yg melihat terpukau kerana KEINDAHANNYA...pernah di tawarkan harga 5x ganda dr apa yg pernah di maharkan tetapi masih belum berminat utk memaharkannya..
    8) Delima Tasek Banding: delima yang mempunyai 6 STAR dan terdapat 6 STAR pada bahagian hadapan dan belakang delima...STAR yg sgt2 jelas dan LURUS membuatkan mata berpinar dan sgt2 RARE serta harganya yg MURAH jika di hendak di bandingkan dgn KEINDAHANNYA...
    9) Geliga Sakti Nyai Normah: Geliga milik Nenek Kebayan dan sehingga kini kelebihannya masih RAHSIA walaupun pernah di tanyakan sendiri pada Nyai Normah..hanya menyuruh di simpan sahaja dan akan di gunakan pada saat2 kecemasan...sgt2 MISTERI Geliga ini dan NYAI NORMAH...
    10) Cincin-cincin dan kalung-kalung yg diperolehi terus dr Alam Bunian spt Cincin Puteri Kamariah,Cincin Unik Puteri Kamariah, Kalaung Puteri Suri RAW Delima, Kalung Puteri Cempaka, Set Ketua Dayang Ledang: Hasil pertukangan Alam Bunian yg mmg UNIK dan tak pernah lagi nampak di mana2 blog..hanya blog GELIGABUNIAN.BLOGSPOT.COM sahaja yg ada dan terus memjadikan satu2nya blog yg mendapat 1 Juta hits dlm masa 1 Tahun..

    Ini adalah sebahagian TESTIMONI dr hampir 50 jenis brg2 yg pernah di maharkan dr TOK MAT...terdapat byk lagi item2 yg di maharkan mempunyai KEINDAHAN dan AURA yg tersendiri yg sememangnya ASLI dan dr ALAM BUNIAN....semoga apa yg dimaharkan ada KEBAIKANNYA...Terima Kasih TOK MAT yg sgt2 JUJUR dan tak pernah2 jemu melayan pelanggan dgn memberikan berbagai2 ILMU dan NASIHAT yg berguna..BERTUAH rasanya di pertemukan dan mengenali TOK MAT dan ALISHA walaupun jauh di perantauan...belilah PERMATA dgn MATA HATA agar anda dapat melihat KEINDAHANNYA dan KEISTIMEWAANNYA sendiri dan bukannya hanya mendengar dr mulut2 org lain..barulah PUAS HATI dan BERBALOI memaharkan...

    Letih berjalan di Alam Bunian,
    Berehat sebentar bersama puteri-puteri,
    Terima kasih kami ucapkan,
    Atas segala NASIHAT dan ILMU yg di beri...

    BalasPadam
  7. Hanya pada Allah aw kita memberi harapan tapi kita tidak mampu menafikan adanya alam lain.Itu telah termaktub kita digalakkan berusaha.GB terbaik dan GB tidak mengecewakan saya. Apabila item yang di pesan telah dibuat seperti yang dikehendaki maka proses penghantaran akan tepat tiba pada waktunya.Bukan mengampu atau berkehendakkan sesuatu tetapi ianya adalah fakta yang nyata dan harus diakui.Itemnya lain dari yang lain dan sukar didapati..mampu milik tanpa memperdagangkan keuntungan semata-mata.Ikhlas berurusan itu yang harus dipuji.sekian

    BalasPadam
  8. As'kum,Permata dan geliga yang asli lagi bermutu telah saya dapati dari Geliga Bunian. Perkhidmatan penghantaran dan pelangganan yang pantas dan mesra. Mahar bagi permata dan geliga di GB adalah di bawah mahar pasaran tidak setanding dgn kualitinya yang tinggi lagi asli. Jangan tunggu atau was-was, cubalah. Terima kasih Tok Mat dan Pn Alisha semoga di berkati Allah selalu

    BalasPadam
  9. Assalammualaikum Tok dan semua teman2 GB, Nak bagi testi sikit... saya sebelumnya mempunyai minat terhadap batu permata, setiap kali terjumpa orang yang menjual batu permata saya akan singgah untuk membelek batu2 yang mereka jual tapi hanya sekadar melihat sahaja kerana tidak yakin dan tiada 'rasa' utk membelinya. Saya pertama kali menbeli G Madu dari Tok, setibanya ketangan saya.. ada suatu 'rasa' yang tak dapat nak saya jelaskan... tak seperti batu2 yang pernah saya pegang sebelum ini.. sehingga merasa tidak rugi memilikinya.Sejak dari itu saya yakin untuk membeli geliga2 yang di maharkan di blog GB. RMG yang saya dptkan dari Tok dengan izin Allah banyak membantu dalam perhubungan dengan pelanggan, warna batunya hingga hari dah bertukar menjadi jernih.. tapi sayang saya dah tak dapat nak memakainya sekarang ini kerana kuku suasanya yg mengikatnya patah sehingga batu RMG tercabut... nak kena hantar balik kat Tok untuk di repair.. Terima kasih kepada Tok kerana memberi tunjuk ajar dengan ikhlas kepada saya seperti penjagaan keris dan sebagainya walaupun kita tak pernah berjumpa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pendek kata geliga2 di Geligabunian memang murah, berqualiti dan terpercaya.

      Padam
  10. bismillahirrahmannirrahim,as'salamualaikum buat tok mat,pn alisya dan semua pelanggan GB,1st skali sy ingin mngucap berbyk trima kasih buat tok mat dan alisya kerana sntiasa bersikap jujur dlm berniaga secara online ni,apa yg kt tgk,itu lh yg kt dpt,dlm blog tok mat ni,bkn stakat batu permata je yg kt akan dpt,tp kwn2 dan ilmu pun kt blh dpt,mcm dh knal lma dh pelanggan dlm blog ni walaupun ada yg blm penah jmpa,berkaitan ngan batu permata yg penah sy mahar kn,sy cm nak bg tau,sy ckup puas hati dgn suma item yg penah sy mahar kn,nak kira bpa byk pun mls gak,ada yg dh d tanam dlm beras,mls nak selongkar beras tu,hehe...tp apa pun khasiat batu permata tu,hanya Allah S.W.T juga yg lbih berkuasa,akhir skali,terima kasih tok mat dan puan alisya,tak lupa jg utk unkle yg

    BalasPadam
    Balasan
    1. terputus pulak,hehe...tak lupa jg buat unkle yg,mmberikan khidmat pertukangan yg terbaik,trima kasih...

      Padam
  11. Salam. Batu2 permata di blog GB memang asli dan ada antaranya yang saya x pernah jumpa di tempat lain ditambah lg dgn kualiti yang tingggi dan harga yang rendah. Berbaloi-baloi kata org. Yg saya x boleh lupa bila saya hadiahkan batu permata yg saya dapat dr blog GB kepada Ibu saya. Punya suka dapat brg rare dan berkualiti..senyum sampai ke telinga org tua tu.

    BalasPadam
  12. Assalamualaikum saya ucapkan sebagai pembuka kata saya untuk testimoni ini. Alhamdulillah saya ucapkan kerana telah diberi peluang unuk memberikan testimoni dalam blog nih. Terlebih dahulu biarlah saya menyebut tentang perihal keistimewaan batu yg telah dimaharkan kepada saya dan anda semua saya percaya. Pasti semua sudah mengalami atau merasai kelebihan setiap geliga/akid/batu/besi/tasbih dll. Setiap barangan yg dimaharkan telah menunjukkan kualitinya sendiri tanpa perlu diterangkan khasiatnya sebagaimana batu yg dijual ditengah jalan oleh awak tahu siapa dan jenis org yg awak tahu bagaimana kan? Khasiat yg digembar-gemburkan permohonan dari perguruan lah, tapi dibuat oleh tukang.... masya Allah, tu tak kira barang tok mat yg depa recycle lagi (beli jual balik). Semoga Allah menunjukkan kebenaran dan membimbing kita semua kejalan yg benar.
    Berlanjutan dari perenggan diatas personaliti penjual harus diambil kira. Perlu saya tegaskan disini, bukan saya nak mengipas, mengair-cond, menjilat, tetapi saya percay kepada mereka yg pernah pg umah tok mat, pasti dapat melihat ketelusan, budi bahasa, dan adab yg telah ditunjukkan oleh tok mat dan ahli keluarganya. Tidak perlu nak demo kebal, tidak perlu bercakap besar, tidak perlu mengata kepada penjual lain, malah didoakan agardapat maju bersama2.
    Rasa tak perlulah saya menyimpul kata lagi kerana ketulinan khasiat serta keasliannya pasti tuan-tuan semua sudah rasa, budi pekerti tuan yg menjual sudah anda lihat sendiri. Sesungguhnya saya bersyukur kepada tuhan kerana diberi peluang untuk memiliki barangan dari tok mat dan puan alisya, saya juga amat bersyukur kerana dibrri umur yg panjang untuk dapat mengenali insan yg bergelar tok mat gb, Alhamdulillah....
    Akhirkata dari saya...... Saya dah! Anda bila lagi!!!
    Assalamualaikum....

    BalasPadam
  13. mak ai... panjang gila... tu testimonial ke karangan tu... =))

    BalasPadam
    Balasan
    1. Testimoni + karangan = dah jd "WATIKAH" dah ni... Huhuhu... Meeeooooooow... :-p

      Padam
    2. kalau kurang patah perkataan , tok tak kira kot.. hehe

      Padam
    3. Ha'ah kan Tn Aesalno? Mcm kt sekolah menengah.. TIDAK LEBIH DARI 180 PATAH PERKATAAN... Huahahahua.. :-p

      Padam
  14. Assalamualaikum Tok,Pn.Alisya,rakan2 GB...semoga kalian semua sihat dan sentiasa dilindungi oleh Allah s.w.t. Minta maaf tok..nak tulis ayat-ayat bunga2 tak pandai sangat...cuma ikhlas dan demi allah disini saya katakan hampir 2 tahun mengenal GB..dan saya yakin dengan keluaran GB...(bukan membodek tok)..sejak kenal GB..saya sebenarnya peminat batu permata dan geliga..saya tidak lagi yakin,percaya pada orang yang menjual dan mendakwa itu geliga ditepi2 jalan..minta maaf yea..tak ada niat nak menyinggung perasaan sesiapa.Saya yakin dengan kebolehan GB yang diberikan oleh yang maha esa sebagai perantaraan kepada peminat2 geliga dan batu permata.Disini bagi saya, tak rugi sesiapa yang melamar geliga dan permata kerana sudah kita tahu..ianya ori,dan satu lagi(ketelusan,kejujuran,amanah)GB...sebab manakan boleh berjaya se cemerlang ini..dan melimpah ruah rezeki keluarga GB.Setiap amalan yg saya dapat dari GB tetap saya amalkan..salah satu ilmu iaitu..memberi sesuatu/pertolongan dan penerima mengeluarkan sedekahnya pada masjid serta mendoakan kesejahteraan pada diri kita..amalan ini tetap saya pegang..dan alhamdulillah..nampak keberhasilan"kalau kita permudahkan urusan orang, allah akan juga permudahkan urusan kita..insyallah:...antara koleksi sebab banyak juga koleksi geliga batu permata ada dengan saya..kalau dijual balik..mau juga jadi 4 angka..tapi tak banyak dari sahabat2 kita yang lain.antaranya..batu mani gajah yang saya buat cincin dan loket.auranya yang asli itu...membuatkan saya disegani,dihormati dan disayangi..terutama lawan jenis...disini amat jelas sekali apa yang Tok ceritakan semua itu mengenai GMG..itu benar.2.Geliga kundur-anak sedara saya dan anak saya sendiri yang mengalami deman panas..digunakan sebagai medium untuk mengubat demam panas..sementara untuk jumpa doktor..alhamdulillah dengan izin allah..suhu badan semakin berkurangan.3 geliga nyai normah...saya gunakan untuk direndam dalam minyak urut bagi membuang bisa2 badan..dan sampai sekarang masih menggunakan dan izin allah..penyakit beransur-ansur kurang.4-sebilah pedang berkalimah..digunakan sebagai perhiasan dalam rumah..tetapi bukan sekadar perhiasan..khasiatnya banyak sekali tok..ada perubahan dari sebelum dan selepas masuknya pedang itu dalam rumah saya.5.sabun wafak/berubat....keberhasilan terus nampak dengan jelas..bagi kawan saya yang kena santau...sehinggakan risau..terus menghubungi tok untuk mengenalpasti perubahan kawan saya itu..cukup dulu buat kali ini...kalau nak dicerita memang banyak kelebihan keluaran GB..rakan2 diluar sana..yang belum mengenali GB..jangan lah risau dan ragu2..semua keluaran GB adalah yang asli..inshaa allah.Akhir kata saya sekeluarga mendoakan semoga Tok, Pn.Alisya serta seluruh kerabat2 tok..dimurakan rezeki, diberkati serta di beri kebahagiaan yang berkekalan..amin..ikhlas dari Cgu.masdi sg.buloh.

    BalasPadam
  15. assalamualaikum,

    sejak mengiuti perkembangan blog geligabunian dari tahun lepas, bermula hit 100k ++ sehingga 1000k ++ ni sy lihat yg pling byk berubah adalah drpd segi kuantiti dan jenis permata yg di maharkan. ap yg paling istimewa dan tidak berubah malah semakin bertambah baik di sini adalah khidmat/services yg tok mat sediakan adalah sentiasa di tahap yg taaaabaek, kualiti dan keaslian permata yg sentiasa dijaga dan yg paling penting ialah kejujuran yg ditonjolkan oleh Tok Mat dlm berniaga. tok tidak kedekut utk berkongsi ilmu tentang permata ini selagi mana kita berminat utk mengetahui lebih lanjut mengenainya dan haruslah kene dgn adab2ny ketika bertanya. sy mula btol2 tertarik dgn blog ni apabila tok mat menyatakan yg impiannya (post/comment yg bila tu sy lupa) utk blog ini adalah bkn sekadar tempat berjual beli, tetapi adalah lebih kepada mengukuhkn ikatan persahabatan, persaudaraan dan ukhwah sesama pelanggan. dlm mengikuti perkembangan ini, sy mengucapkan seinggi2 tahniah kpd tok mat yg telah pun berjaya mencapai misinya yg tersendiri dalam mewujudkan blog ini.

    segala yg baik hanya dr Allah, yg kurang itu dtgny dr diri sy sendiri.

    salam ukhwah kepada semua pelnggan geligbunian. Insyaallah segala tunjuk ajar dan pengajaran yg kita dpt bersama dlm mengikuti perjalanan geligabunian.blogspot ini akan semakin mendekatkan kita kepada Allah.

    BalasPadam
  16. Assalamualaikum. Di sini sy ingin bkongsi ttg pnglaman sy yg x seberapa bersama GB. Sy pd mulanya bkn lah peminat batu permata tetapi sy mpunyai saudara2 yg sgt meminati permata dn geliga. Setelah mereka memperkenalkan sy kpd blog GB, sy pn memesan utk sebuah cincin geliga panchar dewi yg merupakan pilihan isteri tercinta. Sy mula berminat terhadap permata setelah membaca hampir kesemua post dlm blog GB dn kemudian minat itu melebihi permata itu sendiri. Keris, pedang, minyak dn sbgainya. Bleh sy katakan, blog GB adalh lbh dr permaharan permata semata2. Blog GB adalah ilmu dn pencetus. Sy yg asalnya bkn peminat permata dn mistik, kini mula mengkaji dn mncari ilmu2 dlm bidang ini melalui pelbagai medium. Sy sgt bharap akan ada kem mistik GB yg akan diadakan di tmpt sy nnt. Insyaallah. Bg peminat permata yg singgah d blog ini dn masih ragu2, sy mpunyai seorang rakan yg pakar dlm gemology dr segi sains. Kesemua batu permata sy beliau telah sahkan asli dn beliau terkejut dgn harganya yg murah. Jd jgn ragu2 dgn keaslian. Jika dr sains ia asli, dr segi mistik insyaallah. Kami percaya GB. Itulah pengalaman sy yg hnya 3 bulan bersama blog GB. Peminat2 permata dn mistik yg bru singgah, jgn malu dan jgn ragu, di sini pilihan anda tepat. Sekian terima kaseh.

    BalasPadam
  17. assalamualaikum...syukur kehadrat Illahi kerana menemukan saya dgn blog Geliga Bunian. secara jujur ini bukan blog pertama yg saya tatap berkenaan batu permata namun sesuatu yg amat berbeza dgn blog ini yg saya belum jumpa pd blog yg lain. pemilik blog ini memaparkan dirinya dan pasangan di hadapan blog. pada saya secara logiknya andaikata pemilik berani menonjolkan diri bererti pemilik yakin dgn apa yg d paparkan.
    saya ada la memaharkan beberapa permata sebagaimana pelanggan2 lain. mungkin belum rezeki saya untuk merasai getaran secara fizikal namun dgn asbab tersarung cenderawaseh di jari dan puteri laila terkalung di leher, alhamdulillah ada juga perbezaan pandangan rakan2 sekeliling terhadap saya.
    namun yg terpenting pada saya setiap kali saya membuka blog ini adalah pengajaran yg saya perolehi dari nukilan Tok Mat atau video2 beliau. pelajaran n peringatan walaupun bukan di tujukan kepada saya secara khusus amat penting untuk saya menjadi insan yg lebih baik. dari perihal permata, sifat manusia dan agama, insyallah saya jadikan panduan utk saya mengatur hidup saya.
    andai ada yg bertanya berkenaan permata, insyallah saya akan mengarahkan ke blog ini bukan hanya kerana permatanya yg autentik pada harga yg tidak terfikir tetapi juga pengisian di dalam blog...insyallah ada manafaatnya...

    BalasPadam
  18. salam ,hehe , rasa macam gementar pulakk
    saya nk berkongsi pengalaman saya melihat barang mistik, dari ramai penjual barang mistik yang saya tidak perlu test atau melihat dpn mata keasliannya ialah dari blog tok mat ni haa
    bila tgok barang2 tok mat , rasa macam confirm original
    tapi bila tgok orang seberang yg sebok dgn barang2nya yang tidak asli rasa macam menyirap je
    harga mahal pulak tu , lepas saya tgok barang2 tok mat saya dah jarang cari barang dekat luar , biasa lah nak cuci mata . saya hanya tgok di blog tok mat
    hari2 xpernah miss tgok .
    yang asyik miss je bile nak lock xsempat .
    nasib baik tok mat xde application di smartphone ,
    kalau tidakk , lagi tipis harapn nak dapat barang2 rare ni
    okayy terima kasih , salam :)

    BalasPadam
  19. Assalamualaikum...

    Ini kisah sya dan mani gajah...
    Berkenalan dan mengetahui khasiat permata mani gajah melalui laman web lelong.com.my
    Membeli sebentuk cincin mani gajah..berwarna oren jernih keperangan.. Seperti damar..
    Namun tidak yakin akan keasliannya lalu mencari blog2 pemaharan batu permata yg ada memaharkan permata mani gajah utk membandingkan gambarnya..semua blog sama gambar namun tidak sama dgn cincin saya.. Aduh.. Mcm tak asli je ni... Tp yg menariknya mahar utk permata mani gajah bagi kebanyakan blog2 tadi berbeza.. Hmmm.. Jom cari yg termurah... Haaa... GeligaBunian... Hmmm... Dlm blog ada permata mani gajah tp dah sold out... Test sms la.. Ada reply... Masih ada permata mani gajah.. Yg jernih lutsinar dh takde.. Ssh nk cari.. Mahar pun lebih mahal.. Hmmm... Pemilik mencadangkan try gmg... Aura lebih power.. Harga pun berpatutan.. So try la satu.. Ikat bunga jawa tembus...hehehe... 2mggu tunggu... Smpai dh item.. Pergh... Cun giler cincin gmg nie... Senyum macam joker... Sarungkan kat jari smpai sekarang... Lepas tu apa lagi... Layan GB smpai sekarang... Item2 terulung GB suma dh d jari... Alhamdulillah... Tak sia2.. Item berkualiti baik dari saintifik o mistik... Mahar jauh lebih rendah dan servis pantessss...

    Habis.. Assalamualaikum

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nntikan kisah seterusnya... Hihihi

      Padam
    2. Alaaaaaa Tn Abg Johari... Citer laa lg.. Leo nk baca lg ni.. (dh mcm novel ada siri2 lak..) Kihkihkih... Meooooow.. Meeeoooow.. :-p

      Padam
    3. Ini baru GMG, kalau semua item x tau laa berapa penggal baru abis citer... tapi seronok baca citer pengalaman reality macam neh...

      Padam
    4. Hihihihi... Tp satu yg kita GB clan setuju, servis tokmat mmg terbaik... Semua permata mmg asli... Silver kat cincin tebal2 belaka.. Tukang tak kedekut silver wpun harga murah.. Mmg terbaik la.. Mmg byk kisah dgn blog GB nih... Mmg best join GB CLAN ni.. Hihihi

      Padam
  20. as salam.....saya masih baru lagi dlm dunia perbtuan nih hehe....bermula dgn batu mata duyong yg d hadiahkan oleh seorg sahabat lah yg mendorong saya utk mngenali n memahami khasiat batu n kegunaan batu cincin......maka search2 dlm google jmpe la blog tok......baru sbulan.....try la beli g.seri mahkota panchar dewi sminggu yg lalu.....alhamdulillah dpt free gift dri tok g.dewi laut hehe(x brape arif sngat lgi tentang brang mistik walau pun ade blajar ilmu2 nih hehe) namun sejak 2 menjak nih......rmai lak yg tnye2 tentang batu tu lah batu ni lah kat sye mintak d carikan....dah x de tmpat lain yg bleh d percayai....insyaallah kebarangkalian utk trus ke tok adalah yg pling tinggi :).......nmpaknye kene study pasal batu la pas ni selain silat hehe....trima kasih GB....

    BalasPadam
  21. Salam...
    Bukan la niat nak mencoretkan sesuatu dekat sini utk dapat item bertuah,cuma dah lama nak menulis kt blog ni..cuma x kesampaian.Jgnkan menulis,nk lock pun x sempat..maka oleh itu saya lebih banyak browse dari memberikan komen..
    Mula2 bukak blog ni..tekejut jugak(sebenarnya x berapa percaya)..amboi ini namanya Tok Mat GB,muda mcm aku,mcm mana bole dapat title 'Tok',namu bila baca blog ini dan dengar celoteh video tok mat..baru paham..knowledge yg ada pada tok mat cukup tinggi.Ini membuktikan sesuatu,klu kita expert sesuatu bidang,pasti kita akan berjaya dengan izin Allah..
    Lagi satu yg hebat ,selalunya orang fokus batu,tp saya lebih suka fokus pada cara tok mat berniaga..cukup 'brilliant',contohnya post ni,bagaimana tok mat menjana idea utk menarik orang singgah ke bloh beliau...byk nak cakap ni..tp xper,saya simpan utk kem mistik..
    P/s:tok mat cepat sikit buat kem mistik kat selangaor peringkat beginner ni..aku nak berkenalan dengan korang ni..wikikii...

    Assalamualaikumm

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju..cuba buat kat selangor....harap2 dapat merasa suasana kem mistik

      Padam
    2. Kem kat Selangor insyaallah akan dibuat pada 8, 9 & 10 Mac 2013 ini. Jumaat ni jer dah nak mula... kalau tuan nak join, daftar ler... senarai nama dah hantarpun pada tokmat...

      Maklumat lanjut di http://jelajahmistik.blogspot.com

      Padam
  22. Assalamualaikum tok sekeluarga dan rakan2 dlm blog GB sekelian..
    Lbih kurang 5 bulan lpas sy saja membelek2 blog berkaitan geliga dan permata dgn pakcik GOOGLE..mostly blog2 lain tidak meletakkan mahar atau meletakan mahar yg tidak mampu utk dimiliki oleh sy..
    Belek punya belek..tut tut terjumpa la blog GB ni..but yg menghairan kn sy punyalah item dlm blog tok ni byk x terkira tp mostly dh terjual..usyar punya usyar rupanya harga yg tok berikan mampu utk membuatkan item tersebut dimiliki oleh sesiapa pn..
    Sy membeli di blog tok pn mungkin sb tok menjalankan perniagaan yg telus buktinya sekali membeli di blog tok majoriti akan kembali utk item kedua..
    Testi sy ini hanya memberitahu semua yg geligabunian.blogspot merupakan pemahar geliga atau permata or barang2 mistik dgn harga mampu milik bg sy sendiri..
    Tuan2 sekalian macamana..hehe..tq tok

    BalasPadam
  23. salam.walaupun sy msh baru dalam blog ni dan jrg berkesempatan utk lock item di sbbkan waktu kerja yg tak cun,tapi sy bersyukur di beri jln utk trus ke blog tok mat ni.pd mulanya sy bukan lah pengumpul permata tp tiba2 jato hati lepas explore blog GB ni:)masa tu sy blum pnh berurusan tp gerak hati dpt merasakan GB ni tulus dan harga pun berpatutan.Tok mat pn tak pnh jemu sharing info yg kite perlukan.Alhamdulillah GB mmg TERBAEK :)Moga Tok dan Pn Alisya diberkati dunia akhirat...

    BalasPadam
  24. Salam kpd Tok,Kak Alisha,group GB dan semua pelanggan GB.Testimoni yg nak sy kongsi kat sini ialah setelah sy membeli JED MERAH dan dberi free G.BUAYA,G.SEMUT MERAH,PERMATA TAHI BINTANG,IKAN TEMPEL DAN G.PERMOHONAN (PERMATA AKIK MUSYTARI.Alhamdulillah apa yg dbeli sy adalah berkaitan dgn perniagaan dan luck..... Sepanjang sy dan isteri sy memiliki item d atas dan berkat doa dan usaha juga ternyata ada perubahan yg ketara perniagaan kecil-kecilaan sy dan isteri sy buat.jualan sentiasa meningkat dr masa ke semasa,lbh- lbh lg dah ada custumer tetap dah hmpr setiap hari ada cus.bru dtg membeli brg,alhamdulillah lah....dan skrg sy n isteri dah ada income sampingan tetap.Bru-bru ni pulak sy dpt arahan dr Hq d tmpt sy bekerja sy dtempatkan d Hq ada kerja tmbhn,dan kemungkinan akan dkekalkan d Hq yg berdekatan dgn rmh sy dah beli skrg,sblm ni sy terpaksa menyewa. Alhamdulillah berkat doa pada ALLAH SWT dan GELIGA PERMOHONAN TOK MAT????... Inilah ANTARA testimoni yg dpt dkongsi kpd Tok Mat Kak Alisha n pelanggan GB...TERIMA KASIH .

    BalasPadam
  25. salam tok mat and group,kat sini sy nk berkongsi pengalaman saya dgn blog GB ni..blog ni xsame dgn blog2 lain, sb dlm blog ni ade celoteh dan bebelan dari tok mat..hihihihih..ianya satu perkongsian ilmu yg bg saya bgus,sb tok xlokek dgn ilmu yg ada..item2 mistik yg saya maharkan dari tok xla banyak,hihihii..tp cukup la untuk keperluan saya..Alhamdulillah sume bare asli dan memang boleh trus napak kesan, saya xpasti lah ianya kebetulan atau pn ape..tp sy anggap tu sume dari Allah dan barang2 ni iktiar saje..mcm yg tok mat selalu pesan pade kite..jgn taksub pada barang..sume dgn izin Allah S.W.T..contoh nya sy ade beli wang bunian dari tok mat..lpas je barang dpt kt tgn..alhamduliilah ade duit masuk..hihhiihihi..dan satu lg pasal geliga naga (real one)..alhamdulillah setakat ni road blok xla kne cek sgt...kereta2 lain abes kne bukak bonet...hihihihihihihi...untuk tok mat saya nk ucap kan terima kasih banyak sb bg servis yg terbaik la kt kami sb mane ade org nk blas sms pkul 2-3 pg..hihihiih..terbaik la tok mat...bukan bodek ni..iklas..sb kite siang bekerje mlm bru bole online..so mlm la baru ade soalan..tp alhamdulillah sume tok jawab dgn sebaik mungkin...
    sekian dari saya...TERIMA KASIH TOK MAT DAN KAK ALISHA...moge trus maju dan banyak lg item super duper rare..hihihihih..

    BalasPadam
  26. bismilahi rohman nirahim dan assalammualaikum waramatulah hiwabarakatuh dan selamat sejahtera pada yang bukan islam sebagai pembuka bicara pada tok mat dan alisha sebagai pemilik dan pengasas blog BG dan semua pengunjung blog. tahniah pada tok mat kerna pencapaian hit 1 juta pengunjung, bukan sesuatu yang mudah untuk dicapai. kalau tiada penjual atau kalau tiada pengunjung/pembeli atau kalau tiada dagangan maka TIADA UJUD SEMUA INI. Tahniah buat tok mat selaku penjual yang jujur,ikhlas dan berfikiran terbuka, tahniah juga buat pengunjung selaku pelanggan/pembeli yang yakin pada tok dan barang dagangannya yang tulin dan asli. insya allah.kerna keujudan blog ini lah ikatan kita disatukan sebagai ikatan silaturahim (walau pun tak jumpa hehe) dan kerna silaturahim lah kita diikat dan ditambahkan ILMU dan kerna barang dagangan tok lah kita mendekatkan diri pada ALLAH atas kerna zat kurnianNYA seperti batu permata,pengenalan kita pada dunia bunian dll untuk kita bersyukur dan berfikir pada NYA insyaallah..

    BalasPadam
  27. As'salam utk tok mat sekeluarga dan rakan2 Gb semua,Tahniah di ucapkan kepada Tok mat kerana Blog GB dah mencapai 1000000 hit walaupun tak sampai 2 thn penubuhan. Saya pun nak berkongsi sikit pengalaman saya dengan rakan semua, pertama kali mengunjungi blog Gb tahun saya seakan tk percaya dan menyangka Blog Gb ni pun saya dengan Blog2 lain kat luar sana,setelah melakukan kaji selidik selama beberapa minggu barulah saya memberanikan diri untuk memaharkan barangan dari blog Gb tu pun barang yg tak sampai Rm 200(masih berhati2 takut terkena)ke esokan harinya barang tersebut telah sampai kat tangan saya seperti yang di janjikan oleh tok mat siap dapat free gift lagi,setelah berberapa minggu mengikuti perkembangan blog Gb saya memberanikan diri untuk memaharkan beberapa barangan yang mahal skit dari Blog Gb, seperti yang di janjikan oleh Tok mat barang tersebut telah selamat sampai,di pendekan cerita barang tersebut mmg lain dari yang lain walau pun harganya mmg kebanyakan org mampu memiliki dan saya benar2 bersyukur dan berterima kasih kerana ditemukan dgn Blog Gb, kerana sebelum ni hidup saya skeluarga boleh di katakan sangat2 susah kerana terpaksa melakukan 3 kerja termasuk kerja yg tak berapa elok dari segi Agama, hutang sana-sini,Alhamdullilah asabab dari permata dan barang2 yg saya maharkan dari GB bunian sekarang ini saya rezeki saya sekeluarga melimbah ruah walau pun saya dan isteri berkerja sebagai operator di sebuah kedai kasut,dan sekarang walaupun saya jrg2 memaharkan permata dari Gb saya tetap menyokong Blog gb,dan saya harap agar perniagaan Tok mat bertambah maju walaupun sbelum ni dah banyak kali blog tok mat telah di boikot oleh individu yg dengki dgn blog Gb,dan diharap agar hajat tok mat untuk memiliki keta Audi sport tercapai,hehehe, jumpai anda semua di Kem mistik sungai gabai minggu dpn,sekian terima kasih.

    BalasPadam
  28. Assalamualaikum wbt utk Tok Mat, kak alisha, brother2 and kakak2 yg dah lama kat blog GB ni.. Saya masih lg adinda di blog ni sbb masih sgt2 baru and baru mahar sebutir permata dr tok mat (tu pun lum sampai lg..hehe..sbb br 2-3 hari lepas mahar n buat cincin).. Tujuan adinda bg pandangan bukanlah mengharap apa yg di offer kerana adinda masih belum dpt merasai keindahan spt yg di katakan oleh kekanda2 semua. Akan tetapi sekiranya ada rezki adinda, adinda tak menolak utk belajar secebis ilmu dr tok mat. Pada pandangan adinda, Tok Mat sgt menghormati pelanggan2nya, adinda rasa ramai yg bersetuju dgn pandangan ini, walaupun adinda masih baru dan BANYAK SOAL, tok mat tak pernah BOSAN dan tak pernah tak reply sms. Walaupun ketika itu adinda masih belum membuat permaharan. Kesimpulannya disini, bagi adinda khasiat pada batu2 permata yg ditawarkan itu sebenarnya no 2, budi pekerti, keikhlasan, kejujuran berniaga yang menjadi tanda ukur kejayaan Blog GB seperti yang sekarang (pandangan adinda laa).. Ikatan ukhwah yg terjalin antara rakan2 blog GB juga seperti adik beradik yg membuatkan adinda sentiasa melayari blog ini.. Satu hari mesti dua tiga kali.. melihat celoteh2 kekanda2 bergurau senda menyakat satu sama lain membuatkan Blog GB ni meriah. Tak macam blog lain.. SKEMA gila..huhu.. akhir kata, kepada kekanda2 ku, Tok Mat n alisha, jika ada tersilap kata, terkasar bahasa maaf di pinta. Semoga ikatan ukhwah yg terjalin melalui alam maya ini akan berterusan dan jika ada jodoh, adinda ingin sekali bertemu dgn kekanda2 dan Tok Mat sekeluarga.. Semoga usaha Tok Mat GB mendedahkan permata2 asli dan dunia alam ghaib di berkati Allah.. Adinda akhiri dgn Assalamualaikum wbt.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hargai lah keharmonian dan keamanan negara kita.. jangan leka... dan sentiasalah bersyukur.. doakan keselamatan kami di sabah ya rakan2 semua.. amin..

      Padam
    2. Semoga Tn aesalno dan penduduk LD sentiasa di dalam jagaan Allah SWT. Aminnn

      Padam
  29. Salam to all..bismillahhirrahmanirrahim..

    Saya berkenalan tokmat Secara Tak Sengaja Bila Tokmat dan cik alisya turun Ke shah alam Utk sesi Teh Tarik.. tokmat Seorg Yg Jujur Dalam Perniagaan Dan Juga Jujur dalam Ilmu Yg Disampaikan..walaupon Masih belum berkesempatan Berguru Secara Langsung, namun Celoteh2 Tokmat Tak kira La Dlm Blog GB, Bila Call Atau SMs dgn Tokmat Semuanya Ada Ilmu Yg Boleh Dimanfaatkan.
    Sebenarnya Kunci Kejayaan GB mudah Je; Keikhlasan, Kejujuran Dan mudah berurusan Serta tokmat Amat Bersabar Melayan Karenah Kami Yg pelbagai. Jadi Sapa2 Yg Nak berurusan Dgn Tokmat Atau GB,pastikan Anda Tanya Secara Jujur serta pastikan Anda Berpuashati Dgn Apa Yg Anda Mahu, Baru Teruskan Berurusan Dgn Tojmat. JGN BIARKAN HATI ANDA DIBELENGGU DGN RASA SYAK WASANGKA DAN WASWAS.

    Semoga GB Terus Maju Jaya Dalam perniagaan mahupun Dalam Mengembangkan Lagi Ilmuan Yg Ada. AGar Kita Insani Mampu mendapat rahmat Dan Manfaatnya...amin

    Alhamdulillah

    BalasPadam
  30. Salam tok mat serta sahabat semua. Saya mengenali blog ini drp video tok mat di youtube mengenai gmg. Yang membuat saya tertarik dgn blog ini adalah brg yg maharkan adalah unik dgn harga yg berbaloi. Saya berpeluang memaharkan bbrp item shj spt duit bunian, tasbih 21 kiai hj lebar dan 3 geliga permohonan. Saya dpt online waktu malam shj jd semua item dah kena sapu bersih. Walaupun begitu, sy tetap buka blog utk cuci mata melihat item yg dimaharkan. Saya ingat pesan tok mat, jgn taksub pd batu jd takde rasa terkilan. Klu ada rezeki adalah. Saya berharap tok mat akan buat geliga permohonan lg di masa terdekat utk mereka yg tak berpeluang spt saya. Saya juga ucapkan terima kash kpd tok mat krn tidak jemu menjawab sms saya. Akhir kata, saya berdoa agar tok mat akan lebih maju lagi di masa akan dtg serta membimbing kita semua ke jalan yg diredhaiNya.

    BalasPadam
  31. Tak panjang saya nak kata

    1. Item TERBAIK
    2. Servis TERBAIK

    BalasPadam
  32. Assalammu'alaikum,Tok Mat & semua warga GB. satu-satunya item yang sy ada hanyalah seutas Tasbih Kiyai Hj.Lebar. Alhamdulillah,syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan Redha-NYA,sy ditemukan dgn blog GB.melalui Tok Mat,sy dianugerahkan seutas tasbih yang mengandungi 1001 manfaat & keindahan baik dari sudut pandangan duniawi mahupan ukhrawi,sbg wasilah pengembaraan kerohanian,sarana mengingati Tuhan,pakaian bg si fakir,mahkota khalifah seorang insan,senjata jihad melawan hawa nafsu,guru dlm mengenal diri dan alat kebersamaan diantara hamba dgn Tuhan. Benarlah kata Tok Mat,tasbih ini sangat bernilai.Terima Kasih,Tok Mat...kerana memperkenalkan tasbih Kiyai Hj.Lebar yg hanya sy mampu lafazkan...SUBHANALLAH.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Meeeooooow.. Terbaaaaeeek laaa Imam.. Alhamdulillah.. :-)

      Padam
    2. Ni yang den jeles sangat kat tuan imam neh...

      Padam
  33. Assalamualaikum
    tokmat,puan alisya dan semua pengikut setia G.B ni
    saya nak komen pasal barang barang yg dimaharakan kpd saya pun baru 5 item sahaja yg ditebus.maklumlah org baru mengenali tokmat dan g.b ni.barang pertama saya tebus ialah geliga bunian.
    tapi saya nak cerita sedikit pengalaman saya sehinggalah bertemu dgn tokmat g.b ni.
    Minat saya untuk memiliki batu permata, geliga ini semenjak di bangku sekolah lagi.berpunca dari bapa saya menunjukkan kepada saya benda yang saya tak pernah tengok.barang itu ialah BUNTAT KELAPA.seseorang telah memaharkn kepda bapa saya.sejak dari hari itulah minat saya bermula.
    di pendekkan cerita saya mmg selalu mencari Barang barang di internet,pengalaman pahit pernah ditipu oleh org yg suka mengambil kesempatan di atas kelemahan org lain.tapi bukan blok G.B ni ye,bloger lain lah....duit telah dimasukkan ke dlm akaun tapi haram barang tak sampai.kalau boleh nkk pg bersemuka dgn org tu.tapi apa kan daya redho ajelah bukan rezeki saya.
    Di dlm hati saya ni pernah berkata, takde ke org yang diberi kelebihan oleh Allah s.w.t menarik geliga batu batuan dari alam sana yang jujur ikhlas di dalam perniagaan?????
    sehinggalah saya bertemu dgn G.B kelolaan tokmat ni.pd mulanya saya kurang yakin dgn tok mat ni.pasal berpunca dari pengalaman yg lepaskan....perasaan takut tu ada tapi disebabkan minat untuk memiliki batu batuan ciptaan Allah. saya berserah dan tawakal aje.ternyata salah sangkaan saya pd tokmat.dia mmg jujur ikhlas dalam perniagaannya.tak sombong pulak tu.kalau di call masa dia tengah tidor pun sanggup dia bangun layan pelanggannya.sms pun macam tu jugak lambat macammana pun di balas jugak..senang berurusan dgn tokmat ni...
    pembuka tirai Geliga Bunian tok mat ingin saya miliki...
    Alhamdulillah tak sangka dua hari dah sampai.kat tangan saya.macam tak percaya dapat memiliki Geliga Bunian yang mmg rare puashati beb.....next terbaru insyaallah geliga cindera cindai akan menyusul.ikhlas saya katakan geliga geliga batu batuan tokmat g.b ni memang cantik cantik belaka...betul tak sahabat sahabat semua?????
    kalau tak betul masakan boleh orang berebut rebut nak lock, fast grab...hehehe...meriah betul blog tokmat g.b ni
    harapan saya semoga semoga berterusan kalau boleh bukan generasi saya sahaja mengenali G.B ni.generasi lain pun kenal G.B ni jugak.
    sekian terima kasih tokmat dan semua....

    BalasPadam
  34. Bismillahhirrahmanirrahim.
    terlebih dahulu bersyukur kita semua kerana diizinkan Allah Taala untuk kita dipertemukan dengan blog ini.
    kerana banyak keistimewaan seperti:
    1.Harga/mahar item di blog Tok Mat memang di bawah harga pasaran.mudah katanya semua orang mampu memilikinya. maka tidah hairanlah item yang ditawarkan umpama goreng pisang panasss.
    2.Item yang ditawarkan adalah rare, hyper rare yang mana sangat sukar untuk dicari dengan mudah. Tapi ada di blog Tok Mat.
    3.Layanan yang diberikan oleh Tok Mat dan Alisha sangat -sangat memuaskan dan terbaik.mana taknya,setiap pertanyaan atau sms, akan dibalas oleh mereka..bak kata orang putih, "first class".
    akhir kata, sama -samalah kita memeriahkan blog Tok Mat ini, dan jangan lupa pula kita kepada Allah SWT yang telah menjadikan kita semua dan kepadanya kita kembali...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  35. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  36. Assalamualaikum..
    Pertama sekali saya ingin mengucapkan tahniah kepada tok mat kerana blog tok telah mencapai 1 Juta hits..saya seorang yang amat minat dengan batu permata, sebelum ini saya hanya mengenali batu jenis akik, delima, firus biru dan hijau, nilam, dan beberapa lagi yang selalu orang dijadikan cncin. Setelah sy jumpa blog tok,brulah sy sedar rupanya dalam dunia ni banyak lagi jenis2 batu permata yang ada,begitu indah dan besar kebesaranNYa. Masa mula2 jumpa blog tok trlintas di fikiran saya "eh, betul x tok ni jual,blh prcaya x,entah2 byr brang x dapat"(maaf ye tok kalau tok tersinggung dngan kata2 sy)..stelah lame saya perhatikan brulah saya tau tok ni JUJUR,:)..(orang x jujur mana berani kluarkan video tnjuk muka,dftar dengan SSM, ajar mcm2 yang terdapat di BLOG TOK MAT LIFE dan blog ini sndiri secara percuma,sy pling suka bila tok ckp "buat apa nak kdekut dgn ilmu Allah",tok juga penyabar melayan karenah2 rakan2 yg lain).. Bila tok buat geliga permohonan dan kem untuk lelaki dan perempuan,sy agk trkejut kerana tok snggup buat untuk kita semua dan berkongsi ilmu dengan yang lain.(kalau ad rezeki sy pn nk cuba geliga permohonan dan kem,hrap2 tok x kira umur la..hehehe)..Walaupun sebelum ini sy tidak sempat membeli apa2 dari blog tok, kerana maharnya terlalu tinggi (sesuai dengan batu dan geliga,tapi kalau nk dibandingkan di luar sana tok yang terbaik) bagi saya yang masih muda agak tinggi juga. Jika ada yang mahar rendah semua dah di grab dan lock oleh rakan2 yang lain,:)..(mungkin bukan rezeki saya lagi)..tiap2 hari saya akan buka blog tok dulu sebelum saya buka blog lain untuk mngikuti perkembangan2 dan juga sy dapat belajar sikit2 tntang batu dan geliga. Alhamdulillah, pd smalam sy sempat lock 1 geliga dasar tasek sebagai item pertama saya dan sy berharap dan doakn blog tok ni sentiasa hidup dan terus maju wlaupun tok bgtau ada yang cuba jtuhkan perniagaan tok..sekian drpd sy, sy minta maaf jika ada sy buat silap atau menyinggung prasaan mana2 pihak atau tok sendiri,,,

    BalasPadam
  37. Assalamu'alaikum tok, kak alisya dan geng2 GB...menang testimoni?best jugak tu tp sama ada menang atau tdk...hanya Dia sahaja yg menentukan...
    Untuk pengetahuan tok, hampir setahun saya menjadi pemerhati blog tok kerana saya tk dapat maharkan barangan dari blog tok tp baru2 ini selepas ok turunkan harga RM 1 sorang satu pemaharannya, alhamdulillah...dapat saya maharkan juga barangan dari tok...
    Syukur kepada tuhan kerana semua item yg saya dapat dan maharkan dari tok mempunyai khasiat yang tersendiri. Pertama kali gunakan Gelinga Nyai Normah utk tawarkan sakit kwn kerana terminum bekas air tempat tikus...alhamdulillah,terus baik kemudian tawarkan batuk budak sekolah menggunakan Geliga N.Normah juga...pun begitu baik penyakitnya setelah ibunya dtg ke rumah mengucapkan ribuan terima kasih kerana menolong ubatkan anaknya...
    Tetapi perkara yang paling saya tidak dapat lupakan setelah memaharkan Paku Demak dari tok...pd mlm besoknya, rumah saya seperti dilanggar atau dihentak dengan sesuatu sehingga terasa gegarannya dan itulah peristiwa yang pertama kali membuatkan saya cemas...sebelum ini, saya telah biasa mendengar bunyi2 yg lain dari biasa tetapi kali ini tidak...
    Walaubagaimanapun, item yg dimaharkan itu tdk akan berfungsi dengan betul jika mempercayai bahawa asbab sembuh atau terjadinya sesuatu penyakit itu adalah disebabkan barang tersebut...bukan kerana Allah...
    InsyaAllah tok, saya mengucapkan ribuan syukur dan terima kasih kepada tok kerana keikhlasan yang diberikan dan tok tidak lokek uk berkongsi ilmu, pengalaman mahu pun pengetahuan yg tok ada..
    Mudah-mudahan, tok dan sekeluarga senantiasa dikurniakan kerahmatan hendak Nya...amin
    p/s: terbaekkkkkk tok

    BalasPadam
  38. assalamualaikum.
    bersyukur ke hadrat illahi kerana diizinkanNYA dan dipertemukan saya dengan blog geliga bunian ini.Saya adalah peminat barangan mistik. selama saya melayari laman web barangan mistik yang lain, GeligaBunian.blogspot.com adalah blog pemaharan yang paling murah mahar yang ditawarkanya.

    Dahulunya sewaktu saya mula-mula melayari blog ini, nilainya hanya setengah juta. tp sekarang telah mencecah 1 juta. tahniah GeligaBunian.blogspot.com.
    Dengan adanya blog ini, saya dapat menambah koleksi barangan mistik saya kerana pelbagai jenis batu permata, geliga,aked,dan sebagainya banyak dimaharkannya.terima kasih GeligaBunian team.
    Item2 yang telah dimaharkan oleh pihak GB juga bnyak membantu saya dalam menghadapi masalh yang saya hadapi.seperti dahulunya seorang lelaki yang saiznya besar dari saya yang geram dengan saya, tak puas hati dengan saya, apabila saya melayari blog ini, saya terlihat Batu Petir dan khasiatnya sebagai medium pelindung diri, dan alhamdulillah , sekarang lelaki itu sudah tidak menggangu saya lagi apabila dia cuba mencederakan saya, dan saya mebalasnya sehingga dia sekarang tidak berani mengganggu saya lagi. alhamdulillah.
    Terima Kasih banyak2 pihak GB.

    BalasPadam
  39. salam tok mat dan kak alisya..terlebih dahulu saya ucapkan tahniah kerana blog Geliga Bunian sekarang ini bukan sekadar blog yang memaharkan item-item mistik tetapi sudah menjadi satu-satunya blog yang menjual permata-permata yang ekslusif dan berkelas tinggi yang tak mungkin saya jumpa di mana-mana blog dengan harga yang ditawarkan di bawah pasaran.Antara yang terbaik adalah di blog ini sentiasa memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada semua pelanggan-pelanggan agar mereka berpuas hati.Tak lupa juga babelan dan celoteh Tok mat yang tidak jemu-jemu berkongsi pengalaman beliau serta ilmu tentang batu permata yang banyak memberikan manfaat kepada saya.Semoga pihak GB sentiasa terus maju dan sentiasa di berkati oleh Allah s.w.t -Amin

    BalasPadam
  40. Salam sejahtera pada Tok Mat dan Pn Alisha serta pengunjung blog geliga bunian yang lain. Saya mula mengikuti blog tok mat nie pada bln jun thun lepas dan geliga yg pertma saya beli dr tok mat ialah g.bulan gred A klu tak silap sya la.. G.bln nie sya simpan je pun sebab belum d ikat cincin.. dan ada bbrapa geliga dan batu yg lain sya beli dr tok. Sya sebenarnya takder ilmu dan kelebihan mcm org lain yg boleh merasa aura batu/geliga. Bgi sya batu/geliga yg org cakap ada aura kuat, ada getaran kuat sama saja dgn batu d tepi jalan bila kena panas kita pegang terasa panas bila kena sejuk kita pegang terasa sejuk. Kemungkinan jga sya nie tidak mempunyai kelebihan mcm org lain, sbb tu pegang batu/geliga sama je… pada suatu masa sya beli delima merah dgn tok, sya nie memang suka delima merah. Sya terima je bungkusan dr posmen, terus buka tengok bila pegang je terasa sejuk pada delima merah tu. Lepas tu sya genggam D5 tu terasa sejuk pula d genggaman sya.. pada mulanya saya fikir kemungkinan D5 itu trkena aircon terlalu lama sebab itu ia sejuk.. sya simpan dlm masa 1 hari lepastu sya pegang lagi masih jga terasa sejuk.. biarkan dlm simpanan 2 hari, pegang masih sejuk.. biarkan dlm simpanan 1 mggu, pegang masih jga sejuk.. itu la kali pertama sya boleh merasa kesejukan pada batu permata dan sya suka genggam D5 tu sbb sejuk saja kan... sejuk la jga hati sya..
    sekarang nie klu korang terlambat je buka blog tok mat.. alamatnya tengok je la... hah tu baru cerita pasal D5 blm lgi pasal minyak… klu korang nak lgi best korang alamilah sendiri, pasti puas hati.. sekarang nie sya tak layan lgi blog2 lain, blog tok mat lgi best..
    sya bknnya nak hadiah pun dr tok Cuma nak kongsi skit jew… apa2 pun saya ucapkan Terima kasih kpd Tok & Alisha tanpa blog nie mungkin sya masih lagi membeli batu masak dan mahal.. D sini kita dapat batu asli dan murah…. TQ

    BalasPadam
  41. Salam' buat Tok dan puan(mem tok lah tu..)dan semuanya tuan-tuan dan juga puan di-GB. Salam hormat dari saya Zul.Pertma, sayangi diri kita dan keluarga.Jadi apa yg baik adalah dari yg terbaik kita perolehi dari GB.Sesunggohnya inilah utk tatapan generasi yg akan dtg,entah''yg pandai-pandai atau yg dungu tentang penarikan permata.Di-GB ini saya memperolehi permata dan pengetauan yg sangat HEBAT.Terima kasih,terima kasih Tok dan tuan-tuan d-GB.Wasallam...

    BalasPadam
  42. Pada awal bln 11 tahun2012 sy mula mencari design2 ikatan cincin utk dijadikan cincin nikah, sy klik laman geligabunian dan terlihat contoh2 ikatan cincin yg telah ditempah .pada waktu itu cincin itu ikatannya bunga jawa tembus dan berbatukan gmg Ya allah cantiknya.. yang menarik perhatian sy bukanlah design ikatan cincin tu tp ialah batu itu.. Gmg? Ape tu batu gmg? Sy pun mula 'meyelongkar' blog tok mat utk mengetahui lebih lanjut ttg gmg. Sambil 'menyelongkar' sy dapati banyak lagi geliga2 lain yang'hensem2' haha.. Tp pada waktu tu niat dlm hati sudah ditanam sy mesti dapatkan gmg.. Kebetulan selang bberapa hari tok mat ada maharkan gmg tp syg.. Sy terlambat..melepas sudah... Sy xkan putus asa.lepas pada hari tu sy akan buka blog ini hari2 dan dlm satu hari paling sikit pun adalah 20 kali dok tgk ada tak gmg.... Dlm masa dok tggu gmg tu xkan dok tgk je kan..mestilah sambar gak geliga2 yg 'hensem2' tu..hehe itu pun kalau ada budget..pada sy sy xkesah design geliga tu..yg penting khasiatnya.. Alhamdulillah akhirnya dpt juga sy miliki gmg pada awal tahun ini. Dan gmg ini dlm proses nak diposkan kpd tok utk diikatkan..hehe Ini antara item yg telah sy miliki...
    1. Gerun rimau (thai mistik) 
    2. Urat naga (geliga atas nama ) 
    3. Besi leleh merah bunian 
    4. Jed bunian 
    5. GMG 
    6. LKPK linggiu 
    7. Baiduri gunung qulbu 
    8. Feroz biru ledang 
    9. Gplangit 
    10. Cenuai emas 
    11. Kenanga
    12. Delima bunian diamon cutting 
    13. Geliga delima 
    14. Dah xda lg dah...hahaha   

    Sy bersyukur kerana ditemukan dgn blog ini dan berharap akan bertemu dgn tok sendiri..sy akan mendoakan utk tok sekeluarga semoga berjaya di masa hadapan..sekian.

    BalasPadam
  43. As Salam Tok Mat, Alisya & Sahabat Setia Blog GB..! sy baru je sebulan dua join blog ni..pada asalnya nak cari batu Mata Dewa kat internet....sungguh banyak dijual...yang lagi best tu...ada juga yang menjual tasbih drpd Batu Mata Dewa...setiap kali tengok mmg ada hajat nak beli tapi asyik x jadik je...rasa mcm x yakin je..x tahulah kenapa...dalam tengok tengok tu...terklik pulak kat blog Tok Mat GB ni...Alhamdulillah...bila tgk video Tok Mat...rupanya baru saya tahu Batu Mata Dewa Banyak yang PALSU...Syukur saya x beli sebarangan kat internet. Tok Mat juga x kedekut ilmu mengajar bagaimana nak tahu ia palsu atau tulen. Baru baru ni sy baru je dapat lock Zamrud Banding & Ibu Mutiara. Walau pun barang lum dapat...hati saya rasa mcm menantikan sesuatu yg lebih berharga daripada emas akan sy terima. Sy pulak x terfikir nak jual batu zamrud banding ni kat sesiapa...tapi masa cerita ngan kawan saya yg sy x sabar nantikan Zamrud & Ibu Mutiara tersebut sampai, dia dah cakap awal awal.." Nanti Sampai Je Aku Nak Beli Kat Kau".! Sedangkan masa tu x ada ceriter pun nak jual...

    Sekarang ni pulak kejap kejap nak tengok blog Tok Mat GB....walaupun x membeli sbb lum ada bajet....semakin hari sy lihat ke dlm blog ni semakin sy nampak akan Kebenaran, Keikhlasan dan Kejujuran Tok Mat dalam setiap kata-kata dan urusniaga...Inilah Testimoni sy yang ringkas. Terima kasih.

    BalasPadam
  44. Assalamualaikum wrt wkt. Saya baru saja tahu mengenai laman geliga bunian ini selama satu minggu saja.Nama saya IC Alex Woo orang sabah sini kadazan yang telah hijrah ke New Zealand Auckland.Saya memasuki agama islam di tahun 2000 walaupun ibu bapa dan keluarga tak setuju tapi Alhamdulilah nasib walau pun malang ini juga cabaran buat saya. Selepas memberitahu keadaan saya kepada Ayisha sempat juga memaharkan barangan minyak merak kayangan, minyak pugai sarawak serta seheli dumbuk. Selepas sampai barang minyakini. Saya memberikan loka kepada minyak itu. Yang lain minyak merak sama minyak seheli dumbuk saya simpankan dengan baik. Yang pelik semasa saya hendak mencuci mobil kereta ada orang asli sini maori hendak memberikan tawaran free of charge buat cuci. Sebenar harga cuci grooming kereta mobil sini but 150 nz dollar aiks pelik dia kasih percuma. Alhamdulilah...pelik sungguh. Harap dapat membeli geliga lain lagi dari tok Mat dan Ayisha. Terima kaseh banyak. Alhamdulilah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Guna nama real nampak... da buang ke title master?

      Padam
    2. Erkk!!~~ orang lain ke tok? hehheh x per.

      Padam
  45. Assalamualaikum pd Tok Mat dan Pn Alisha serta pengunjung blog GB. Selama mengikuti blog2 mistik yg wujud kat malaysia ini pada mulanya memang minat namun sy secara peribadi belum pernah membeli apa2 permata atau apa2 item dari blog2 yg sy ikuti..yela kadang2 masalah harga terlalu tinggi, kadang2 was2 dengan keaslian item itu sendiri dan kadang2 terasa seram dengan item yang di tawarkan yang mempunyai segala mcm pantang dan kadang menggunakan perantaraan jin kebanyakanya...yela, mcm berat hati nak beli...tapi Alahamdulillah, semenjak bertemu dengan blog tokmat GB, rase macam tertarik pulak dgn item2 yang di tawarkan.. disamping item yang rare2, srvice yang cekap dan pantas tu membuatkan sy btl2 ringan hati untuk memaharkan item dr blog GB...tentang keaslian pulak xperlu dpertikaikan.. sbb pernah sekali dua(walaupun baru lg) ade perkara2 bg sy agak ganjil dan mustahil namun ianya betul2 terjadi...salah satunya, batu boleh hilang sendiri dlm sampul...huhu memang ajaib kan? yela item asli dr alam seblah...dan apa yang pasti ingin sy kongsikan tentang istimewa blog Tok Mat GB,
    -Suma Item Rare Dan Asli
    -Harga Yang Sangat Berpatutan Berbanding Pasaran
    -Service Penghantaran Yang Cepat Cekap Dan Jujur, Mana Item Dlm Gambar, Itu Juga Yang Sy Terima.
    -dan Paling berharga sekali, banyak ilmu di dalam mengenal batu Tokmat kongsikan dalam penulisan dan videonya serta memberi kita kesedaran untuk tidak terpedaya dengan benda2 yang sebenarnya tiada tp diada-adakan...
    Waalahualam....
    Sekian...

    BalasPadam
  46. salam tok mat& nek alisya hehex3.. serta warga g.b sekalian.. apew sy nk ucapkn juz simple aje.. sblom sy mengenali blog g.b ny sy mg xtaw apew2 pasal batu permata/geliga dan brg mistik.. tp setelah setahun sy mengenali blog g.b ny da mcm2 ilmu sy dpt.. dlm blog tok mat ny sume mudah untuk berurusan dari segi permaharan serta penghantaran.. yg paling bagus skali blog ny.. tok mat ade sediakn sesi soal jawab yg mne klu tuan2 dan puan2 xtaw bole bertanyakn terus melalui page tersebut.. dan ade jgk tok mat jawab soalan melalui video yg disediakn.. so.. sy btol2 kagum dgn blog g.b ny.. sentiasa memenuhi permintaan pelanggan..

    BalasPadam
  47. Assalamualaikum wbh... Testimoni saya seperti berikut;
    Blog Geliga Bunian Tok Mat menyediakan item dan barangan yang berkualiti tinggi, unik, mahar yang termurah dan boleh dimiliki oleh semua pelanggan serta ketulenan item yang 100% asli yang membolehkan pelanggan membeli tanpa was-was. Di samping itu, penghantaran barangan yang terpantas dan pembungkusan barangan yang selamat membolehkan item selamat sampai ke tangan pembeli dengan sempurna. Perkongsian ilmu dan bebelan Tok Mat dalam video mengisi sedikit sebanyak kekosongan minda,kecetekan ilmu dan mencelikkan pemikiran dengan lontaran kata-kata kiasan dan sindiran yang pedas yang penuh dengan maksud tersendiri, tersurat dan tersirat. Walaupun terdapat pelbagai blog yang menjual barangan mistik namun keikhlasan, kejujuran, perkongsian ilmu dan penghargaan terhadap pelanggan daripada Tok Mat menjadikan blog ini pilihan utama saya dalam memiliki barangan unik dan tersendiri. Blog mistik lain hendaklah menjadikan Blog Geliga Bunian Tok Mat sebagai contoh dan rujukan utama dalam persaingan perniagaan yang sihat.Bak kata perumpamaan"Seandainya mereka tidak dapat menjadi garam yang memasinkan air laut,janganlah pula mereka menjadi lalat yang membusukkan ikan".Hidup Blog Geliga Bunian Tok Mat. Terbaik.

    BalasPadam
  48. Assalamu'alaikum Wrt Wbt

    Di sini ingin saya zahirkan testimonial saya selepas menggunakan item2 drpd GB.

    Pertama Geliga Bulan - Dimaharkan oleh Tok Mat sebagai media memancing ikan. Saya cuma menggunakannya mengail di sungai-sungai biasa di beberapa buah kampong di negeri saya, negeri Brunei. Dengan bertawakal kepada Allah, saya rendamkan geliga bulan ini di dalam baldi yg berisi umpan udang hidup. Subhanallah, ikan-ikan seperti begitu ramah dgn saya. Kedua tgn saya menggeletar memasang umpan tambahan lagi ada beberapa pemancing lain melihat saya. Malu pula rasanya. Dua tiga ekor ikan besar pun ada juga kira2 sebesar dua tapak tgn.

    Kedua Geliga Ibu Mutiara - Dimaharkan oleh Puan Alisya kpd saya sebagai media memancing udang galah. Tetapi masa ini air sungai belum elok tuk ngail udang galah, so, saya bawa geliga ibu mutiara mengail ikan. Seperti biasa, saya rendamkan geliga bulan di dalam baldi umpan udang hidup tetapi kali ini.. BERSAMA-SAMA geliga ibu mutiara di dalam umpan hidup lalu bertawakal kpd Allah. Subhanallah, Maha Suci Allah, pada minit kurang dari 30, btg joran saya yg terkenal tegap.. melentik hampir 45 darjah. Saya terkejut & terus berlari mendapatkan joran saya, begitu kuatnya tarikan sang ikan yg saya tidak ketahui namanya. Namun nasib saya tidak baik kerna mata kail saya tidak ngam. Ikan terlepas. Tetapi... hati saya berdegup kencang kerna belum pernah saya mendapat layanan seekor ikan yg ganas begitu rupa. Satu family yg memancing kira2 dua rantai daripada saya terbengong-bengong melihat saya. Pada minit berikutnya, sekali lagi saya dikejutkan oleh tarikan yg kuat juga daripada seekor ikan, juga drpd joran yg panjang pertama td. Namun sayang ikan lepas lagi kerna tali nylon putus. (NYLON PUTUS?? APA SAIZ IKAN TU??) Setelah itu, joran2 saya dipatuk patuk oleh ikan2 yg sedang besar & berhasil saya naikkan dgn disaksikan oleh beberapa mata dari family yg beriadah di sebelah memancing. (Tanpa disedari hidung saya terkembang tanpa boleh dikempiskan lagi).

    Nota: Utk geliga bulan dan geliga ibu mutiara, saya menjaganya dgn menjemur pada ketika mahari sdg naik selama dua jam atau lebih utk charge & membasuhnya dgn air suling atau air masak. Saya menyimpan kedua geliga ini berasingan dlm plastik kecil berisi beras.

    Ketiga Besi Leleh Ledang - Saya dimaharkan oleh Puan Alisya. Setelah mememakainya & dgn izin-Nya jua, sejak saya menyimpan dan membawanya ke mana-mana, keadaan kekuatan fizikal saya seperti ada extra tambahan dan penyakit saya sedikit demi sedikit beransur baik. Misalnya resdung saya sudah tidak ada lagi, saya nyaman tidur sekarang. Saya ini dulu penakut.. Jgnkan nak berkelahi, bersuara hendak berdebat dgn kawan pun malas sebab takut jadi pertengkaran. Tetapi sekarang, saya seperti ada sesuatu yang merangsang diri saya agar menjadi pemberani dlm bergaul atau bercakap. Bukan hendak cakap sombong.. Kalau ada orang merenung mata saya, (kalau dulu saya akan pandang bawah) tetapi sekarang, saya balas balik dgn renungan yg tidak kalah tajam. Hanya itu yg dpt saya kongsikan pada masa ini.

    Keempat Minyak Merak Kayangan - Khasiatnya menundukkan, pelaris, pengasih. Dimaharkan oleh Puan Alisya. Niat saya sebelum menggunakannya ialah buat mengeratkan lagi hubungan saya dgn isteri & anak2 saya. Minyak ini baru saya beli dan tidak bnyk yg ingin saya kongsikan. Sebelum memakainya, Saya niatkan ianya sebagai pengasih, pelaris buat diri saya. Kawan2 sekerja, isteri, adik beradik saya, amat menghormati saya. Orang2 sekeliling saya menjadi semakin dekat dgn saya. Itulah yg saya alami setelah beberapa kali memakai minyak merak kayangan ini.

    Terakhirnya, ingin saya rakamkan jutaan terima kasih ke hadapan Tok Mat, Puan Alisya & krew2 GB kerna dgn mengenali GB ini, menambahkan keinsafan saya kpd Allah Sang Maha Pencipta. Melalui GB juga membuatkan minda saya meluas dgn mengakui akan keberadaan alam lain sebelah sana yg menyimpan berjuta-juta misteri.

    Semoa GB akan sentiasa berkembang dan meningkat naik bersama arus masa. Amin.

    BalasPadam
  49. Salam Tok Mat, Pn Alisya dan semua warga GB.. Leo just wanna said that GB was..

    G : gempak sey!!!!
    E : entiti nyer byk bhaaaa..
    L : layanan terbaaaeeek..
    I : ilmuan berlandaskan jalan dr NYA..
    G : gembira bersama Tok & rakan2 di kem..
    A : atas asbab saja, tu Tok dok kata slalu..

    B : brg2 ori-jinal dr alam sblh beb!!!
    U : ukhwah salam persahabatan sntiasa trjalin..
    N : nilaian mahar brg2 terhebat (kualiti/harga)
    I : ilmiah teori & praktikal
    A : alami brkhadam brg2 Tok (klu isian Tok bgtau)
    N : nyata, terang dan jelas ulasan dr Tok (video)

    "Thanks 4 everything.. May Allah SWT bless U@Pn Alisya & your entires familly with the good deeds that U had done for us.." (from Leo & the rest of GB fan@clans) Meeooooow... Meeeooow.. Meeeeeoooooow... :-)



    BalasPadam
  50. Gb telah memecah monopoli barang berkualiti dan ori dari ribuan ringgit kepada harga mampu milik. Kini setiap rumah boleh memiliki sebutir permata istimewa utk diikat cincin atau disimpan.Ternyata geliga mata harimau boleh memberikan keberanian kepada pemiliknya dan saya lebih bertawakal kepada allah atas apa yg akan berlaku. Akhie kalam Kerakusan Tok Mat dalam membantu mereka yang tak mampu nak beli mahal-mahal amatlah di Muliakan. Tabik Sprinng... Gb Terbaek... sekian salam sayang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. oit Lan... ngko mana layak... hhehehe

      Padam
    2. ader laa rahsia dia tn IF, den jer tau... hahhaha... nanti den anjur kem 3 kat Hutan Royal Blom nanti kiter citer... hehhehe

      Padam
    3. Ok3.. Nnti citer kt Leo ye tn Dato? Huhuhu.. :-)

      Padam
    4. den citerkan nanti, tapi dengan syarat Tn Lan kena ada sama laaa.... kalau tak takut jadi fitnah dan mengumpat plak... kan tn Lan??

      Padam
    5. Nnti masuk Kem Mistik Tok Mat Tn Lan@ Online Shop.. Buleh berkenalan nnti.. :-) Leo pn nk tau gak citer yg nk disampaikn oleh Tn Dato ni.. Hehehe.. :-)

      Padam
    6. Tn Lan da join dah, Kem 2 ari tu pun Tn Lan ada...

      Padam
    7. Ek? Laaaa... X prasan lak.. Huhuhu... Ye guna Online Shop mana laaa nk prasan... Huhuhu :-) maafkn Leo Tn Lan.. Serius Leo tau nick name Tn Lan kt GB ni.. Meeeeoow.. :-(

      Padam
  51. Testimoni den:

    BISMILLAH...

    Sebahagian besar hidup den dan keluarga telah berubah dengan mendadak sejak mengenali tokmat & group. Semuanya berlaku atas asbab-asbab yang tertentu. Peluang-peluang kerezekian terbuka luas. Den mendapat tawaran membeli tanah yang begitu lama den impikan, mendapat 2 kali peluang kenaikan pangkat, isteri den pun dapat 2 kali kenaikan pangkat, yang terbaru sebagai AGM syarikat telekomunikasi terkemuka. Banyak lagi perubahan-perubahan positif yang rasanya tak perlulah den ceritakan.

    Rakan dan lawan serta musuh kebanyakan semuanya menjadi kawan dan sahabat yang berlembut dan bertolak ansur. Tahu hormat menghormati dan memandang den sebagai sebagai seseorang yang perlu mereka kasihi serta berharga bagi mereka.

    Dari segi keilmuan, den telah memantapkan banyak keilmuan terdahulu, mempelajari banyak keilmuan baru dan yang paling penting, menyedari keesaan ALLAH yang Maha Kuasa atas segala sesuatu...

    Keilmuan, pemaharan dan penggunaan item, rasanya tak perlulah den nyatakan secara terperinci. Hampir kesemua item den perolehi dari tokmat dengan mahar yang tersangatlah murahnya dan diakui serta terjamin keasliannya. Setiap item yang den perolehi, akan den uji dahulu keaslian dan fungsinya... ternyata semuanya seperti yang diperkatakan sama ada di blog atau secara lisan dengan Tokmat....

    DAN yang paling den hargai ialah nilai persahabatan dan hubungan kemanusiaan sesama ahli..... Semoga ianya terus berkekalan...

    Semoga Tokmat, Alisya, Tok Ramal, Kak Mimie dan semua yang hadir di blog ini sentiasa berada di bawah payung rahmat ALLAH...

    CUKUPLAH SETAKAT INI, LAIN-LAIN BIARLAH MENJADI RAHSIA DI DALAM RAHSIA ANTARA DEN DAN ALLAH, TUHAN SEKALIAN ALAM.....

    AMIN....

    BalasPadam
  52. salam untk semua..
    sejak awal mengetahui kewujudan blog ini,telah menarik minat dengan saya dengan barangan mistik..di blog geligabunian.blogspot.com juga saya boleh mendapat ilmu serba sedikit mengenai jenis batu,kegunaannya dan kelebihannya.saya ada juga membeli beberapa cincin,wafaq,batu permata,kulit kijang putih dan sebagainya.di blog geligabunian.blogspot.com juga menawarkan harga-harga yang berpatutan kepada pengunjungnya.selain itu,berbanyak terima kasih saya ucapkan kepada pemilik blog geligabunian.blogspot.com iaitu tok mat kerana membalas pertayaan saya melalui SMS.ini membolehkan saya mengetahui cara yang betul menggunakan minyak seheli dumbuk yang saya perolehi dari geligabunian.blogspot.com.sekian sahaja testimoni saya mengenai blog geligabunian.blogspot.com dan pemiliknya..sekian terima kasih..

    yang ikhlas..mohd hanafi dari pasir gudang

    BalasPadam
  53. “Dahulu sebelum saya "bercinta" dengan geligabunian.blogspot.com saya tidak tahu mana-mana platform yang lebih baik bagi mendapatkan barang-barang seperti batu permata dan geliga yang asli serta berkualiti. Saya menempuh masa yang sukar untuk berfikir bahawa terdapat sesuatu yang lebih baik di luar sana. Sokongan bertaraf dunia : jawapan amat cepat, sangat membantu, sangat terperinci, barangan berkualiti, mahar berpatutan dan yang pastinya 100% asli!Itulah geligabunian.blogspot.com! Terima kasih Tok Mat dan Puan Alisha, bukan hanya nilai sesuatu barang itu anda kongsi bersama tetapi satu keluarga besar telah anda wujudkan”.

    Lancang kuning lancang pusaka,
    Nampak dari Tanjung Tuan,
    Kalau kering laut Melaka,
    Barulah saya lupakan tuan.

    BalasPadam
  54. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  55. Assalamualaikum.disini, saya ingin meletakkan testimoni saya sebagai tanda penghargaan saya kepada pihak blog ini khususnya,Tok Mat Disini saya kongsikan beberapa testimoni.sebelum itu,cukup saya kenalkan diri sebagai Akmar merupakan salah seorang pelanggan geligabunian yang telah memindahmilik beberapa barangan mistik dari blog ini.Alhamdulilah setiap barang didalam blog ini jenis yang memang rare dan super duper kelasnya.bkenaan maharnya,apa yang saya mampu cakapkan ianya sememangnya MAMPU MILIK,,tersenyum lebar juga saya dibuatnya.apa yang menguatkan kepercayaan saya kepada blog ini ialah sanggup menghantar barang yang telah saya mahar lebih awal dari tarikh yang sepatutnya untuk proses bank in..sifat ini jarang2 ditemui dikalangan peniaga2 lain.x cukup dengan itu,ada lagi ‘rezeki tambahan’ buat saya.rasa gembira,syukur & terima kasih saya kepada Tok Mat dan warga geligabunian kerana memberikan perkhidmatan pelanggan gred AA++ yang memang puas hati...beliau juga banyak memberi tunjukajar berkaitan caraguna tiap barang yang saya pindahmilik daripada blog ini.Kepada Tok Mat,teruskan usaha gigih & insyaallah berkat dari keikhlasan & kejujuran Tok, Allah S.W.T akan memberkati setiap apa yang tok usahakan..Amin ya rabbal alamin.itu sahaja yang mampu saya kongsikan bersama pengunjung2 lain..Pada pengunjung lain,sekiranya benar2 berhajat,jangan ditunggu lagi fast grab dan lock saja. Insyaallah anda tidak dihampakan.jutaan kemaafan kiranya wujud kesilapan..salam

    BalasPadam
  56. Assalammualaikum tok mat,k.alisya & wrga gb....cerita ttg sy ni pd hakikat nya sy mmg brmnt mengtahui ttg alam ghaib... berikutan dgn barangan2 yg trdpt di alam dlm sna...mmg jarang2 ditemui terutama bila hati telah ditempatkan ke teratak blog Geliga Bunian tok mat...yang lagi best bila tok mat mmbuat aktiviti kem mistik...byk pngajaran yg sblum ini yg belum sy ketahui tlh pn di ajari semasa di kem...pelbagai idea mcm2 dari tok mat utk gbunian mmg terasa sesuatu len dari yg lain...mmg xjemu nk tgk barangan Cuma masa kdg2 berkesmpatan atau tidak ...ttg batu permata & barangan lainnya mmg umpphhh marvellous cantik3 dan sy tlh memiliki brngn sprti

    -delima tasek banding 6star sgt cantikkk
    -batu permohonan mmg terbaikkk
    -tasbeh kiyai hj.lebar mmg best terasa aura nya...
    -besi kursani lekat magnet
    -yg paling2 best sy dapat yakuk 12star & tlh pn diikat cicin design pari2 dgn tok mat...alhamduliilah mmg sgt2 cantik design cincin dan batu yakuk tuuu,,,perghhg marvellous...
    Yg len2 mcm batu 2p,toksoh,g.panglima ledang,g.madu,g.semut,gmg,qmg,dan tak sabar nak tggu batu buikit nuri ni hehehe & pelbagaai barangan2 lagi lebih dari 20item...

    Pe pn sy berharap agar tok terus kn niat yg baik ini...insyallah pe pn yg terbaek dari gbunian
    Dan ucapan tahniah telah mncapai tarrgt 1000000 hits....insyallah tok blog gbunian mnalah tahu nnti boleh sasar sampai 2000000 hits plak... hehehe dan hnya itu sajelh yg sy dpt tulis,,,


    BalasPadam
  57. Askum...sy dr Melaka ... Mula2 sy tertarik dgn blog Tok Mat ni ketika sy mula2 buka blog ni dan masa tu ada tragedi Tok Mat dgn blog lain tragedi Oktober kot .. Sy terfikir dan kagum cara Tok dan Kak Alisya handle...selepas tu sy dapati barangan diblog ni murah dn sangat berbeza dgn blog lain , cara pengurusan dan layanan terhadap customer buat hati sy tertarik..sebelum ni sy pernah tebus barang dr blog lain dan terdetik hati kenapa sy tak terjumpa blog Tok awal2 lagi...blog Tok byk membantu sy tentang alam mistik , ilmu pengetahuan dan mcm2 lagi, lebih2 lagi dlm segmen soal jawab Tok.. byk membantu sy..sy cuma baru dpt tebus geliga bulan dan beberapa geliga lagi dan yg lain mungkin belum ada rezeki Insyallah ...sy doakan semoga blog ni bertambah rezeki dan kekal selamanya...yg penting prinsip, pengurusan , layanan dan harga brg dlm blog Tok amat tertarik hati sy dan sahabat yg lain..tkasih ..askum...

    BalasPadam
  58. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmg sya mencemburui tuan... Huhu.. Sya mmg bhajat nk mngalami sendiri peristiwa misteri seperti tuan... Tp bukan yg menakutkan la.. Hihihi... Namun belum lagi... Atau dh berlaku cuma sya tak sedar kot... Hihihi... Semua kehendak allah..

      Padam
    2. Insya Allah tuan....ada rezeki...tuan pun ada bahagiannya....

      Tengok...tuan antara yg berkesempatan membaca ulasan tadi...sebelum saya memadamkannya....rezeki gak tu....:)

      Padam
    3. Hihihi.... tadi terlampau tulus.....

      Padam
    4. hmmm... ada yg di simpan utk diri sendiri...
      tp kita pn dh baca... bertuah kita dpt kongsi pengalaman tuan...untung tuan dpt menikmati kurniaan Nya...tahniah tn...

      Padam
    5. Terima kasih tuan...

      Xpe tuan....tadi terkeliru dengan angle penulisan testimoni yg tok mat maksudkan....tiada niat apa2 pun ulasan tadi....tu kata...yg tadi tu terlampau tulus....hihihik. ...

      Padam
  59. Assalamualaikum tok mat ,k.alisya dan semua warga GB

    Pertama kali jumpa blog ni tahun lps..hmmmm tp skrg dh jd favret blog dah...tok asik ckp pasal hasil penarikan....camtu lah kot tok tarik saya melekat kt blog ni ari2..hahahha.Tapi yg sbenarnye saya rasa warga GB yang baik2 belaka,yg xde hasad dengki,yang xde marah2lah.....yang jadikan semua warga blog ni mcm kluarga...bayangkan lah item dah diLOCK pon boleh lepas kalu kena pujuk rayu tuan2 PUTERI(bermisai) dalam ni..sampai begitu skali baiknyer warga2 Gb disini...Ulasan2 pon penuh dgn gelak ketawa...harap2 kita semua macam nih lah yer sampai bila2..balik keja penatbila baca ulasan tuan2 hilang penat saya :-)

    Tuk brg@items tok mat...hmmmmm terbaiklah tok.Dari loket puteri Nirmala yg cantek sgt....cincin TOK SOH yg buatkan gengaman macam guna urat dawai(pertukangan unkle d best)...sampaikan budak kecil ntah dtgh dr mana (bunian) kot lepas memiliki geliga delima...yg pasti br tok 100% terbaik
    mudah-mudahan macam mana tok permudahkan kami utk memiliki semoga dipermudahkan untuk tok untuk selalu dapat yg trbaik

    dan akhir skali trime kasih tok dan k.alisya tuk kopi dan biskut tmpoh hari walaupon dpt borak dgn tok dlm sejam jer....sungguh2 bermakna..dpt juga tgk koleksi keris2 tok yg buat ulu hati pedih... :-)


    *xcaya mana de org layan customer smpi kul 3pagi pon boleh tuk balas msg tnye mcm2...layanan tok saya ingt smpi bile2 :-) TERIMA KASEH IKHLAS DARI SAYA.

    TOK MAT THE BEST!!!!!

    BalasPadam
  60. Assalamualaikum dan salam sejahtera..

    Kita lemah dan tidak segagah umat terdahulu. Dengan sifat Tuhan yang Maha Pengasih Dan Penyayang, Tuhan beri kita macam-macam kelonggaran dan pertolongan yang tidak diberikan kepada umat terdahulu. Batu permata misalannya, terlalu banyak rahsia kegunaan bagi mereka yang ingin mengetahui. Tok Mat GB adalah perantara yang paling saya percayai dalam dunia permaharan batu permata masa kini, dengan pendekatan yang lebih santai, moden dan fleksibel ternyata mampu menarik minat setiap golongan untuk sentiasa meneroka dan mensyukuri penciptaan yang menjadi tanda kebesaran Tuhan. Bukan sekadar blog permaharan semata-mata, malah turut membudaya perkongsian ilmu dan pengalaman melalui penulisan dan video dari semasa ke semasa menjadikan Blog Tok Mat GB sebagai satu platform kesatuan yang cukup bernilai untuk setiap ahli yang menyertai. Renunglah kepada penciptaan alam kerana di situ terkandung kebesaran Tuhan. Semoga dengan niat yang baik dan tujuan yang ikhlas tanpa putus asa dengan dugaan dan ancaman, Tok Mat GB akan terus maju jaya dalam dunia pemaharan dan perkongsian ilmu. Terima kasih tok kerana memberi kesempatan untuk kami memiliki batu-batu permata berharga yang original dengan harga yang rendah dan mampu milik.


    P/s – Mohon warga GB doakan keselamatan negara kita khusus rakyat Sabah daripada ancaman penceroboh.

    Terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sy doakn moga tanah tumpahnya darahku kembali aman spt sedia kala dan sy doakn rakyat dinegeri sabah sentiasa dilindungi oleh yg maha esa.. utk pasukan keselamatan negara kuatknla semangatmu utk menegakkan keadilan serta keharmonian negara MALAYSIA.. ALLAH HU AKHBAR.. :'(

      Padam
    2. Allahu Akbar...Allahu Akbar...Allahu Akbar. ...

      Semoga kemelut yg melanda ini akan menemui kesudahan yang baik untuk semua pihak.....amin...

      Padam
    3. "......andai kata petualang negara sudah berdiri di hadapan kamu menghunus senjata mengalirkan darah kalian.. ketahuilah...darah kami sudah terlebih dahulu kering di medan tempur..."

      (sebahagian daripada mesej salah seorang anggota keselamatan yang bertugas di Lahad Datu, Sabah, sebagai renungan kita ~ warga GB)

      Padam
    4. Hati tok teringin nak ke sana.... tak tahan mendengar sana sini kena tembak..semua itu saudara kita

      Padam
  61. Testimoni saya buat Tok Mat Geliga Bunian "Terima Kasih Atas Segalanya InsyaAllah"... Amin

    BalasPadam
  62. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum warahmatullahi Wabarokatuh..Pertama skali syukur kepada Allah s.w.t Blog GB telah mancecah 1JUTA HIT, jutaan terimakasih buat Tok Mat dan Puan Alisya atas perkhidmatan jual beli secara profesional, bertimbang rasa dan menjaminkan keaslian Batu Pemata dan Geliga. Terimakasih juga atas tujuk ajar tentang pengenalian Batu Permata dan Geliga dimana seblum ini sy memang tidak mengnali langsung tentangnya.. Sedikit sebanyak boleh la kn dari ditipu oleh penjual2 lain yang tau nk untung jer tp x menjaminkan kualiti.. Antara Geliga2 yang saya maharkan adalah untuk kegunaan sendiri seperti GUS Batik sekarang menjadi perhatian rakan2 sekerja sy tentang keunikan Geliga tersebut dimana khasiatnya sangat berguna dalam kehidupan seharian..Maklumlah kan kita x tau apa yang kita x leh nampak disekeliling kita.. Geliga2 lain antaranya G.Dewi Laut yg sy dpt Freegife kata omputeh, terima kasih banyak kepada Tok Mat dan Alisya dimana khasiatnya banyak beri manfaat kepada sy dan isteri sy sekarang nie tengah mengandungkan ank pertama kami, insyallah baik untuk kekuatan rahim..Geliga2 lain seperti G.Pancar dewi, G.Bulan G.A, G.Brunei dan G.Tiang 1000 juga mempunyai kelebihan dan khasiat masing2..Sebelum ini sy x pernah melihat atau mengetahui Geliga2 itu wujud, setelah menyertai Blog barulah terbuka mata nie ha betapa indahnya ciptaan Allah S.W.T, terima kasih Tok. Permata2 lain seperti Jed Ledang,Jed Panti, Cenderawaseh (dulu pernah dengar nama jer, sekarang boleh memilikinya)wow cantik,Lapis Lazuli yang diidam2 kan untuk kesihatan dan KPK Linggiu yang cute untuk adk tersayang..Memang cantik sesui sangat. Tidak lupa juga Permata Kerajaan Berlumut iaitu Ngeram Raja dihadiahkan kepada isteri tercinta yg membawa aura kewibawaan..Akid batik pun apa kurangnya..Barang Tok kan Barang terbaik.Sesuai lah untuk sy yang seharian berkerja, boleh la cas energy..Alhamdulilah bermanfaat..Kalau nk diceritakan sampai esok x habis..Sekian sajalah testimoni berkenaan Permata dan Geliga yang pernah sy maharkan..Tidak lupa juga dengan warga GB yang memberi sokongan penuh kepada Tok Mat dan Alisya dan sikap bertimbang rasa sewaktu permaharan dilakukan, sifat itu mengukuhkan talian siraturahim antara ahli GB. Sekiranya ada silap salah dan tersalah bahasa mohon ampun dan maaf, Akhirkata wabillahitaufik Walhidayah Asalamualaikum Warahmatullahi Wabarokatuh..Semoga memberi manfaat kepada semua insyallah GELIGA BUNIAN TERBAIKKKK.....

      Padam
  63. asalamualaikum kepada tok mat dan puan alisya, dan juga kepada para warga GB khususnya. Pertama sekali, saya ingin mengucapkan tahniah atas kejayaan tok mat memperolehi sejuta hits pengunjung...alhamdulillah...syukur ke hadrat Illahi...ini adalah berkat keikhlasan dan kesabaran tok mat selama bertahun-tahun untuk mendapatkan ilmu ALLAH, maka atas kurniaNya, ALLAH telah mengizinkan rezeki yang tidak terhingga pada tok mat sekeluarga...alhamdulillah atas kurniaNya..Tok Mat dan Puan Alisya adalah antara yang terpilih...:) Di samping itu, ikatan ukhwah yang terjalin dalam warga GB menunjukkan adanya aura harmoni dan saling hormat menghormati....di sinilah terletaknya "KEKUATAN GB".....yang secara tidak langsung memberikan kekuatan dan CAHAYA penyinar kepada GB, yang mana pengunjung baru akan tertarik untuk mengikuti blog GB ni setiap hari,,,Ini berlaku ke atas diri saya dan saya sentiasa mengikuti perkembangan GB setiap masa terluang.....malah sepupu saya yang pada mulanya tidak berminat dengan batu batu permata...kini turut mengikuti perkembangan GB,...malah menunjukkan minat yang lebih...ini adalah kerana terdapat "perubahan" pada dirinya setelah menggunakan batu yang saya mahar dari blog GB.. Pada mulanya, beliau tidak percaya...tapi saya berpesan padanya..."Percaya dan yakin dengan kuasa ALLAH, batu batu permata hanyalah asbab sahaja..dan batu batu itu juga turut berzikir kepada ALLAH.."inilah gambaran yang saya berikan kepadanya...dan akhirnya dia paham dan akur kepada keindahan ciptaan ALLAH. Subhanallah.. :) Saya sememangnya peminat batu batu dan juga meminati keindahan mistik di alam bunian..namun saya masih bertatih dan masih dalam proses pembelajaran...alhamdulillah saya di pertemukan dengan blog GB....dan saya baru sahaja join warga GB neh,,,mungkin sudah tertulis di dalam perjalanan takdir saya. alhamdulillah...banyak pengetahuan dan info menarik serta nasihat yang berguna dalam GB neh...
    Tidak dapat di nafikan dengan adanya blog GB...adalah "ADD ON" kepada perubahan hidup seseorang di dalam warga GB, sebagai contoh: mendapat rezeki terpijak, kesihatan bertambah baik, mendapat jodoh yang cepat dah sebagainya...."hanya yang melaluinya,...akan mengetahuinya".... :) ianya dengan ketentuan Illahi....VALUE ADDED SERVICE yang di berikan oleh tok mat dan puan alisya juga adalah tip top dan paling terbaik...service paling cepat, hari ni mahar...esok dah sampai....customer service terbaik...dan mutu qualiti batu batu yang terbaik dari alam sana...Ini yang menyebabkan kepercayaan 100% secara dua hala....saya bagi 9 bintang untuk tok mat dan puan alisya taw... :)tahniah!
    okeylah rasanya banyak yang dah saya celoteh,jadi kepada tok mat dan puan alisya...tahniah dan teruskan perjuangan anda berlandaskan jalan ALLAH....dan kepada mereka yang baru sahaja mengenali blog GB dan baru baru berjinak...tahniah dan selamat datang..anda sampai dan tiba ke tempat yang betul dan kepada warga lama GB dan yang baru..tahniah kepada semua...kerana kehadiran ANDA juga..."GB hidup" secara meriah dan berharmoni.... :) alhamdulillah...moga ALLAH merahmati kita semua..amin...
    sebagai penutup ada serangkap pantun:


    tuai padi antara masak,
    esok jangan layu layuan,
    intai batu permata antara nampak,
    esok jangan rindu-rinduan...

    kalau tuan mudik ke hulu,
    carikan saya batu permata,
    original dan kualiti pastikan dahulu,
    pastinya ku tahu blog GB asal tempatnya....

    teheheeee.....salam semua... :)

    BalasPadam
  64. Secara ringkas... Memang servis terbaik. Bermula dgn mencari batu cincin secara on9 sekian lama (pernah teripu bagai), akhirnya tersinggah kat blog nie.. Waktu tu sblm raya thn lepas rasanya, tgk siap ada 'sale' pulak barangan dlm blog nie.. Akhirnya terlekat terus atas sbb nilai/ harga ditawarkan rendah kalau tuan2 bandingkan dgn blog lain

    Dari awal percubaan berurusan hingga skrg, perkhidmatan dan kebolehpercayaan kepada Tok Mat sy letak pada tahap terbaik... Termasuk kualiti item mmg puas hati stakat nie(sy lebih kpd permata cincin)..

    Bab kelebihan setiap item sy xnak komen.. Semua y berlaku atas kuasa Allah Taala... Sy sendiri xpenah nak letakkan perkara nie sbg asas utama pembelian barang dlm blog nie... Cuma bagi sahabat2 y dah lama memiliki barangan nie, mungkin depa lebih tau... Tuan2 miliki, tuan sahaja y tau... Biarlah ia menjadi rahsia kuasa Allah Taala...

    Terima Kasih tok, dan terima kasih sahabat2 y byk membantu w/pon secara xsengaja hehehe...

    Rumusan: Harga rendah, bayar duit kompem dapat barang, mudah berurusan, PR bagus, kualiti barang baik... TQ

    BalasPadam
  65. Salam semua...pertama skali syukur pd Allah s.w.t mnperjodohkn sya dgn blok GB yg trbaekkk nie..sdah beberapa item yg tlah sya maharkn dri tok.trnyata sya amat2 brpuas ati sbb apa yg tok perjelaskn tntng khasiat item2 trsebut mmg mnjadi..skg nie sgala urusan mnjadi lancar,org2,jiran,kawan2 dan jgk bos amat2 mnghormati dri sya ni,asa pelik jgk dgn pa yg dh brlaku.rezeki wang RM,rezeki mkn minum amat mudah sya perolehi,rezeki dperolehi tnpa disngka2..tima ksih tok..mgkn sya brpegang pd kta2 tok,jgn prcaya pd permata/geliga nie.hati mesti ttap pd Allah yg satu.tiap2 kejadian pasti ada asbabnya yg trsndiri...pkai ja buat x taw..skg nie dgn izin Allah rzeki sya ok,urusan dunia akhirat pn ok jgk.
    Nie antara item yg sya mahar dr tok dan msih sya pkai smpai hari ni:
    1)delima bunian
    2)geliga dasar tasik
    3)fairuz sulaiman
    4)geliga puteri alisya
    5)permata jarum hitam
    6)besi kursani
    7)jed darah
    8)geliga ular cinta mani
    Skali lgi brbnyk thank u utk tok dn smua warga kerja GB...

    BalasPadam
  66. Akum..barang2 nya memang yang berkualiti...asli...murah..yang terutamanya...tok mat tak kedekut ilmu...

    BalasPadam
  67. Assalamualaikum. ...

    Terima kasih yg tak terhingga buat tok mat dan puan alisha yg sentiasa terbuka hati untuk berkongsi perolehan2 yg dikurniakan kepada mereka dengan warga2 pelanggan yg bermastautin di bawah naungan payung GB.....serta sanggup mengadakan keraian ini untuk pelanggan2 GB

    Saya dipertemukan dengan GB melalui carian google...dan dari saat itu terus setia dengan GB...blog item mistik yg pertama saya layari seumur
    hidup ini....sebelum ni memang tak pernah....huhuhu....apasal lewat dapat gerak hati ni...hihihi. ...dan atas saranan tok mat juga...berkesempatan untuk mendapatkan item yg juga blog naungan GB yg dimaharkan oleh saudara Sida Buana.....

    Sepanjang menyusuri blog ini....diberikan rezeki untuk memiliki item2 yg insya Allah...ada khasiat dan keindahannya yg tersendiri....

    Dan kadang2...item yg dimaharkan tersebut, mempunyai khasiat dan keindahan bonus yg tidak dinyatakan oleh tok mat....ianya berasimilasi dengan diri mengikut kesesuaian pemiliknya....

    Item pertama saya miliki dari GB adalah dengan menghubungi tok mat melalui telefon....lantaran kelu/gagap IT bukan buta IT na...Sssyyyy.....jangan bagitahu orang ya...hihihik. ....

    Servis pertama yg diberi oleh GB...telah membuatkan hati terus terlekat dengan GB....rock ooo....tak kenal secara berdepan, hanya secara talian....tapi tak ada istilah 'kencing' dari pihak GB...baik dari segi servis, item, pemaharan dan sebagainya....walaupun kekadang ada kekeliruan...insya Allah...ianya akan diselesaikan dengan baik...tiada tepung yang berselerak...

    Pengalaman memiliki item2 yg dimaharkan di GB sangat indah dan unik....kerana item2 yg dimaharkan tersebut mampu memancarkan khasiat2 yg tersendiri dengan izin Allah....mengajar diri tentang betapa hebatnya kekuasaan Allah....

    Sahabat-sahabat di GB juga....sama2 berusaha menjaga keharmonian didalam blog ini....kadang2 tergelak sorang2 bila melihat keletah rakan2 yg suka menyakat....ada juga yg tak lokek berkongsi ilmu...merendah hati melepaskan lock...semuanya menjadi rencah aroma yang sangat memberahikan di dalam blog GB.....

    Saat yang sangat saya hargai...tok mat siap keluar rumah duk tengah panas bila kali pertama berkunjung ke rumahnya....tunggu kat pintu pagar, takut saya sesat....ingatkan tok mat tahu bebel dalam video aje...rupa2nya seorang prihatin juga....hihihi....maaf ya tok...gurau2 je...:)

    Hmmm....apa lagi ya?

    Banyak sebenarnya.....tak terdaya nak luahkan semua di sini.....tapi yang pasti....GB sentiasa cuba menyediakan sesuatu yang terbaik buat pelanggan2nya......

    Insya Allah....kewibawaan GB takkan lekang dan longkah dek perasaan hasad yang dilemparkan oleh mereka yang tidak puas hati dengan kejayaan GB....semoga GB sentiasa LESTARI....

    Dirgahayu GB...sempena 1J hits...



    BalasPadam
  68. Assalammualaikum..pertama sekali sy nk ucapkan trima ksih pada tok mat dan puan alisya...walaupun sy msih baru dlam blog g.b..sy amat berpuas hati..dgan stiap item yg telah sy beli di g.b....stiap item yg dibelu..berkualiti dan rare....malah ramai kwan2..sy telah tanya...di mna sy membeli item2...yg sy ada ini....bukan itu shaja....stiap item yg sy bli di blog g.b.dihantar ..menepati masa..alhamdulillah..kini sy dpt menghayati kebesaran Allah..dimana smua ciptaan Allah..mempunyai kelebihannya tersendiri..

    BalasPadam
  69. Alhamdulillah, ribuan terima kasih saya layang kan pada Tok Mat selaku pemaharan yang paling sejati, selembar warkah tahniah yang tidak dapat diungkap dengan permata permata dan buntat yang saya miliki dari Tok. Saya amat menghargai Usaha Tok selaku guru dan tenaga kerja GB. Akhir sekali dengan limpah rahmat dari yang esa semoga Tok Mat menjadi yang terbaik insyaallah.. sy sangat terharu..;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Indah Gemala Alam Kayangan,
      Permata GB Unik dan Kencang,
      Tok Mat lah Guru Tok Mat lah Kawan,
      Semoga Blog GB Sentiasa Menang..;)

      Padam
  70. Assalamualaikum dan salam sejahtera....

    di sini berpeluang jugak sy menceritakn pengalaman sy bersama tok mat yg tak sebeberapa ini..

    sy mula mengenali tok mat di forum carigold.com. di sana tok mat ada membuka Thread menjual permata... dari sana sy mula meminati batu geliga, dengan penerangan dari tok mat alhamdulillah baru sy paham mengenai batu. dan sejak tok mat membuka blog Geligabunian ini sy telah mengikuti perkembangan blog ini.. alhamdulillah...

    pada hari ini ramai yg telah menceritakn tentang kualiti batu, harga batu dll yg terjual disini.
    tapi sy ingin menceritakn bab keiklasan dan sifat pemurah tok mat...

    dlm dua atau tiga bulan sy mengikuti blog tok mat. tok mat telah datang ke KL untuk berjumpa dgn bembeli2. bukan untuk menjual batu2, tapi bertanya khabar dan mahu lebih mengenali pembeli2 agar kami tahu siapa yg akan kami berurusan.. pada masa tu sy pn berfikir... ada ke penjual blog2 lain yg sanggup buat mcm nie?? mingkin jarang sekali kita berjumpa dgn penjual yg sejujur tok mat...

    dan lagi satu yg tak mungkin sy lupa sampai mati... sy ada membeli satu barang dari tok mat, tapi lock berbayar, nak dijadikn cerita, sy amat memerlukn barang tersebut dan tok mat memberi pada sy dan sy berjanji akan membayar setiap bulan sehingga selesai, alhamdulillah, allah telah memberi dugaan kepada sy, dan sy tak dapat nak melangsaikn hutang tersebut, sy dgn rasa rendah diri terpaksa meminta maaf pada tok mat dan menerangkn masalah sy. dan dgn berat hati mahu memulangkn kembali barang tersebut tampa minta di kembalikn duit yg sy dh bayar. dan perkara yg tak sy sangka, tok mat telah menghalalkn hutang dan minta sy menyimpan sahaja barang tersebut... subahanallah... tak pernah terfikir sy ada penjual seperti ini.. hutang tersebut bukan sedikit, klu sedikit dh tentu sy mampu bayar...

    jadi sekarang sy tak hairan kenapa blog GeligaBunian menjadi sungguh terkenal dlm penjualan batu di dalam blog... kerana penjual mengutamakan KEJUJURAN dan sifat PEMURAH dlm segi ilmu(bab harga tak yah sy cerita la, korang banding sendiri la harga dgn blog lain ye)

    sekian terima kasih

    alhamdulillah...


    BalasPadam
  71. Assalamualaikum semua…Saya boleh dikatakan baru dalam bidang mengenali batu permata ni walaupun tahu khasiat serta sebahagian batu permata dan digunakan sebagai terapi. Alhamdulillah tergerak hati memilih blog GB sebagai tempat bukan sahaja sebagai pelanggan,malah sebagai tempat menimba ilmu yang selama ini saya cari. Yalah, ilmu berkaitan alam ghaib ni kebanyakan guru berkias dalam menyampaikan ilmu. Tetapi dengan tuan punya blog GB ni telus tanpa kiasan. Mudah dan terus terang, terutama berkaitan alam bunian dan hubungannya dengan manusia.

    Berkaitan dengan batu permata, yang paling terasa auranya adalah loket geliga buluh perindu dan geliga mani gajah. Memang terasa lain asbab dari pemakaian barangan ini. Insy’Allah semuanya dari Allah jua.

    Dari segi perkhidmatan, memang tak dapat dinafikan. Memang GB bagi perkhidmatan terbaik. Jarang nak dapat perkhidmatan yang hormat kepada pelanggan walau berbagai pertanyaan diajukan (Tapi agak2 la dh bagitau banyak kali tak faham juga penat la nak menjawab).

    Semoga blog GB semakin maju dan dikenali seantero dunia, Insy’Allah ~ Azwandi Bangi.

    BalasPadam
  72. Assalamualaikum...warga geliga bunian dan alam bunian.....
    Saya mengucapkan taniah kepada gemstones geliga bunian kerana telah mencapai hit blog 1juta diantara blog-blog mistik nusantara.....
    Barangan yang telah saya mahar kan adalah kayu penunduk...alhamdulillah dgn izin allah aura daripada barangan ini sangat berkesan kepada diri saya..diantara barangan-barangan yg telah saya maharkan adalah...
    Geliga cinta ular mani
    Batu petir
    Geliga rezeki
    Alhamdulillah barangan yang telah saya maharkan semua nya pure original aura nya memang terasa....
    Buat warga barangan mistik yang baru terjumpa blog geliga bunian ini....anda memang berada di blog gemstones pure dari alam bunian....
    Wasalam......warga barangan mistik......


    BalasPadam
  73. AHAD: 03 MAC 2013
    AKU DAN GELIGA BUNIAN TOK MAT

    Al-kisah Blog GB empunya nama,
    Di sini memiliki khazanah lama,
    Tok dan Alisya hidup bersama,
    Semoga rukun damai selama-lama.

    Ilmu diperoleh janji bersumpah,
    Asalnya cerita sebuah hikayat,
    Rezeki turun melimpah-limpah,
    Hidup sejahtera ke akhir hayat.

    Permata nyata sudah terbukti,
    Geliga tulin mudah dicari,
    Tok Mat ke laut hingga ke bukit,
    Menyara keluarga bersama isteri.

    Geliga Bunian Tok Mat dan Alisya,
    Berjiwa lama dan juga baru,
    Teguh berdiri bersalasilah,
    Orang lama tempat berguru.

    Keris Ular hitam bersepuh baru,
    Berkhodam “Pendekar si bonggok tua”,
    Berlok 11 dalam dan teguh,
    Hasilan penarikan rakan seguru.

    Mencari-cari entah ke mana,
    Di blog bunian sering bertanya,
    Keris Kerajaan Bunian diberi nama,
    Pemilik terakhir pengikut zamannya.

    Dalam Blog Tok Mat , bidaan pertama,
    Delima Darah Merpati milik bertuah,
    G- Puncak Gunung Ledang juga bersama,
    Menjadi idaman si muda dan tua.

    Geliga dan permata menjadi koleksi,
    Mahar "Batu Nuri" ansuran berkala,
    Dalam blog Tok Mat ilmu berkongsi,
    Hidup dan mati kerana Allah.


    Blog ini telah mengisi sebahagian pencarian sebagai manusia yang serba kekurangan. Rakan-rakan sebagai pemudah-cara dalam kehidupan, kerana jurang yg tidak terduga dan terjangka sebagai hamba Allah.

    Item geliga, batu permata dan keris telah dimiliki sekadar sahaja perlu berusaha untuk menterjemaahkannya ke dalam bentuk yang lebih bermakna dan realiti. Mudah-mudahan dapat mencapainya bersama rakan-rakan dalam blog GB ini. InsyaAllah…

    Arwah nenda pernah berkata; “Ilmu itu sebenarnya tidak jauh, ibarat mata putih dan mata hitam, tetapi jaraknya ibarat putih dan hitam itu tidak bercampur”. Jika anda ada seribu pencarian dan persoalan, maka kunjungilah blog GB Tok Mat dan Alisya ini bersama kami. Anda mendapat jawapannya di sini, kerana blog GB ini “SENTIASA TERBAIK BUAT PELANGGAN”.

    SEKIAN DAN TERIMA KASIH.

    BalasPadam
  74. Assalamualaikum wbt kpd Tok Mat dan On Alisya, rakan2 GB serta semua yg membaca..testimoni sy berkaitan GELIGA BRUNEI.. dlm bnyk2 barangan yg sy mahar dri Tok, GELIGA BRUNEI lah yg pling best dan hensem sekali "perfomance" dia hehehe... sbb apa? mari sy cerit dan kongsikan serba sedikit karohmah dan anugerah yg ALLAH SWT berikan pada batu yg bergeklar Geliga Brunei ini..

    utk pengetahuan, sy neh smpai skrg masih tiada lesen menunggang motorsikal.. berulang alik dri johor ke negeri sembilan tiap bulan kosong2 mcmtuh jew,,, yalah naik highway apa nk takut kn,, tpi kadang2 tuh jumpa gak roadblock JPJ dan trafik, cuma dorg xkacau motor.. tpi bila masuk ke johor nak balik ke hostel (senai) tuh, mcm2 simpang dan jln kena masuk, termasuklah "PLAZA TOL KEMPAS" sapa2 yg rajin berulang alik naik motor lalu tol kempas tuh, tahu laa yg selalu ada roadblock kt blkng tol laluan motor tuu.. boleh kata selalu jumpa dan hari2 ada.. sy klu nk berulang dri hostel ke kolej di Bandar Dato Onn, MESTI dan WAJIB kena lalu Tol Kempas tuh sbb tu ja satu2nya jln yg ada.. klu nk lalu ikut seelong amatlah jauh dan berisiko.. maka no choice lah saya kn.. jdi ceritanya sy sering berjumpa roadblock kt blkng tuh dan seringkali juga "lepas dgn mudah dan nyaman" hahaha.. sungguh neh.. sejak pakai GELIGA BRUNEI neh, rasa mcm segala urusan dipermudahkan,, tiap kali lalu roadblock polis akan tahan motor2 yg lalu utk cek lesen dan roadtax,, tpi bila turn motor saya lalu, dia kan bgi lepas, mcm kita neh org besar2 pulak bagi lepas cmgitu aje dan xtahan langsung tanya2 ke apa ke.. mmg btul kata Tok, khasiat dia, LESEN AGONG huhuhu... begitulah karohmah GELIGA BRUNEI yg dirasai dan dinikmati oleh sy sndiri hingga skrg,, sungguh neh,, mmg barangan dri Tok adlh ASLI dan KERAMAT,, dengan izinNya jua,, Alhamdulillah...

    sekian testimoni sy,, nk tulis pnjg2 pun bukannya pandai sgt, tpi gini2 pun dh pnjg gak neh hehehe...
    terima kasih dan salam muhibbah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. maaf Tok bnyk typing error..adoii sy betulkn kt bawah..

      * Pn Alisya
      ** cerita
      *** bergelar

      Padam
    2. Habeh lah... ada cust di sini trafik kawasan tu, sure lepas ni dia try cari dan tahan tuan huhuhu

      Padam
    3. ishh Tok neh menakutkan btul lar..jgn ckp cenggitu Tok habeh lar sy nnti hahaha..
      kpd Tuan Trafik kwsn situ ; err Tuan, kita sama2 cust Tok Mat kn? kn? kira kita geng lerr kn..? hehehe..please dont find me klu tdak sure rabak poket sy nk byr saman huhuhu ;( mohon maaf andai terbca testimoni sy, xda niat nk mncabar, tpi sungguh kuasa dan anugerah Allah itu nyata pd sebiji batu geliga..sy sndri dh buktikn :)

      Padam
  75. Tahniah kepada Tok Mat dan GeligaBunian kerana telah mencecah 1,000,000. Semuga berterusan kerana mutu barangan yang ditawarkan dan maharnya sangat berbaloi.

    Nasihat yang diberikan juga banyak mengajar pengunjung tentang ilmu batu dan geliga. Semuga ilmu kekal sepanjang zaman dan diperturunkan kepada pewaris kita semuga meraka dapat menikmati keindahan ciptaan Allah.

    Mutu perkhidmata yang Tok Mat berikan memang world class, kalau hilang barang digantikan kalau tak puas hati boleh pulangkan.

    Tahniah Tok Mat & Alisha

    BalasPadam
  76. Balasan
    1. nntikan keputusan dr pihak penganjur...

      Padam
    2. Alhamdulillah...tamat sudah masa yg Tok tetapkan.. bnyk perkongsian yg menarik dan bermanfaat... tahniah kpd semua sahabat2 GB:)

      Padam
  77. Assalamualaikum . Bismillahirahmannirahim sepanjang Lebih 20tahun saya barmain dgn barangan mistik Dan mengikuti banyak blog menial barang mistik TIDAK lah dapat menandingi Blog GB Kerana blog Dan pemiliknya adalah CEKAP, JUJUR, AMANAH,IKLAS,CEPAT,SABAR,Dan layanan yg TERBAIK. Barang semuanya asli Dan rare.MURAH Dan jauh beta Nya dengan barangan di Blog yg lain. Saya bershukor Kerana menemui blog ini Saya me doakan agar tuan rumah mendapat rahmat Dan maju jaya dalam perniagaan serta menabahkan lagi jutawan melayu di dalam dunia perniagaan. Akhir kata Wassalam.

    BalasPadam
  78. Maaf terlambat Internet problem selalu line bermasaalah

    BalasPadam
  79. Bismillah pembuka bicara, selawat & salam pd junjungan mulia baginda nabi muhammad saw beserta ahli bait serta para sahabat2 baginda serta seluruh umat islam hdknyer,pertama kali dn selamanyer syukur pdNYA rahmat sekalian alam, alhamdulillah pertemuan sy dgn blog tokmat dpt ilmu yg baru yg penuh mistik dgn ilmu ghoib agar keimanan kita sentiasa btambah dgn kebesaran serta keagungan penciptaan milikNYA, alhamdulillah spjg sy berurusan dn brmahar geligabunian tertarik keaslian ciptaan batu2 permata yg indah milikNYA, begitu luas penciptaanNYA tidak terhitung nikmat yg dberikn pd kita semua, agar keimanan kita semakin konsisten serta kbergantungan pdNYa kekal selamanyer, alhamdulillah sy dberi kelapangan utk mgikuti kem mistik d ats dorongan utk mgenali tokmat n group2 GB secara lbh akrab, tunjuk ajar serta keikhlasan ilmu yg tok curahkn utk d kongsi dn manfaat bersama utk ummah sejagat, sy mdoakan agar ukhwah persahabatan group GB dpt bkekalan hdknyer insyallah...

    BalasPadam
  80. Tahniah semua. Dah tamat akhir. Sy xnk hadiah pown. Bia lah hati ini menjadi rahsia sy. Cume 1 je sy nk ckp. Sy bertuah sgt2 dpt berkenalan dgn tok guru. Bkn tok guru nik aziz k. Hehehe. Hati sy merasa sayu bila seseorg tetamu dtg ke umh tok mat. Alangkah bahagia nya sy apa bila dilayan dgn baik sekali. Siap ada siakap 3 rasa tuh. Hihi. Susah nk cari org yg macam tok mat. Apabila dier telah mempercayai seseorg dier akn tros percaya seperti adik beradik. Xperlu nk ulas panjang jika ada yg penah berjumpa dgn tok maka dier taw la mcmana. Mana nk cari tmpt permaharan yg murah dan btol2 asli?? Mmg xde nyer. Diharap semua warga gb akan teros bersama gb walau susah dan senang sekali pown. Insyaallah selagi hayat di kandung badan sy akan support group gb dr belakang. Walaupown siapa la sy nie. Hanya insan yg hina. Maaf kan saya jika sy pernah buat silap dgn semua. Maaf sekali lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah yang kita rasakan skrg tn. Yang lain tolak tepi. Ikatan silaturahim yang sedang dijalinkan lebih berharga. Sempena diberi peluang utk testimoni. Pulun habis nk luahkan. hee, Kami akan sentiasa support produk GB kerana kami tahu ianya Asli. Tok dan Alisya jg berniaga dgn ikhlas. Moga perniagaan tok dan alisya sentiasa maju. Moga Rahmat dan Redha Allah s.w.t milik kita.
      Terima Kasih tok kerna tak kedekut melimpahkan nasihat dan bimbingan.
      ALhamdulillah terima kasih Allah s.w.t

      Padam
  81. Assalamualaikum...Sepanjang saya membeli batu-batu geliga disini,apa yang saya boleh katakan ialah kesemua geliga-geliga yang dimaharkan oleh Tok Mat GB,adalah ASLI serta Harga yang BERPATUTAN!!!

    BalasPadam
  82. Salam, tiada kata yang dapat digambarkan melainkan kesyukuran dipanjatkan ke hadrat ilahi kerana dipertemukan dengan Blog Gb melalui sahabat untuk perubatan. Alhamdulillah sekali gus buat pertama kali nya saya berminat terhadap batu permata dan di blog GB inilah saya jatuh hati dengan produknya yang berkualiti, tulen, aura nya yang mantap dan HOT dari Alam Bunian. Pengurusan yang mudah, bertoleransi penuh dgn amanah dan telus. Selain dari membimbing para pemakai supaya sentiasa percaya pada anugerah Allah s.w.t. Saya, suami dan keluarga terpikat untuk terus membeli dengan pihak GB. Dimana Produk yg dikeluarkan semua nya RARE dan mempunyai frekuensi yang MANTAP. MEMBANTU kami dalam perubatan. Harga yang berpatutan dan MAMPU milik. Terbaik dari GB untuk semua di Alam Nyata.

    Ikhlas dari saya Nadeeya&Fahmy

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kami tidak dikira dlm ptandingan ni ya tok. Kami ikhlas & ini tanda sokongan kami. :)

      Padam
    2. Nad nak adiah 2 tok. Hahaha. Jgn marah naa.

      Padam
    3. Haha..takpa...tok tahu semuanya bukan nak hadiah pown, dan tok tahu ada yang menaip sambil mata bergenang dan ada juga yang menangis sambil menaip.....

      Insyallah.... Pemenangnya sudah dipilih...cuma sekarang ... dalam 3 org ni.... yang kerap membeli...pening juga nak pilih,...mungkin akan dipilih melalui testimonial mereka pula....

      Masa tak dikira dah..gempak je tuh... Page ni tamat testi bila Ulasan sudah di Lock, iaitu sekarang............

      Terima kaseh semua.... Insyallah Semoga perjuangan ini berterusan..semoga Allah memberikan kekuatan kepada Pihak kami bagi meneruskannya... Insyallah

      Padam
  83. Assalamualaikum wrh wbt.
    Sekadar berkongsi walaupun dah tamat masa, terlepas peluang nak kongsi awal kerena kerja dan amanah yg perlu dilaksanakan. Walaubagaimana pun sy ingin mengucapkan syabas dan tahniah serta selamat maju jaya kepada Tok Mat dan group GB dalam perjuangan di dalam Blog GB dengan penuh keikhlasan dan kesabaran yang tinggi.

    Secara peribadi sy sangat2 berpuas hati dalam permaharan batu permata bersama Tok Mat & Group GB, telah banyak jenis batu permata yang telah dimaharkan pd saya, semuanya berkualiti tinggi dan terbaik, asli dan rare. Pengurusan GB yg cekap dan cepat, telus dan ikhlas. Layanan yang benar2 terbaik, perkongsian ilmu yg benar yg jarang didapati didalam era baru ini, ilmu2 langka yg tidak menyalahi ajaran islam atau merosakkan akidah. Semuanya terdapat dalam GB. Tahniah sekali lagi dan semoga perjuangan ini sentiasa dirahmati Allah dan mendapat pertolongan-NYA. amin ya rob...

    BalasPadam
  84. ULASAN DI BUKA SEMULA , mana tau kot ada ucapan dari pemenang..insyallah

    BalasPadam
    Balasan
    1. btol tu tok.. sy pown xsbr2 jgk nak dgr ucapan sepatah dua dri tuan marzuki tu.. hehex3.. apew2pown.. sy ucapkn berbyk tahniah pg tok mat&alisha,tuan marzuki dan warga g.b semue..

      Padam
    2. Assalamualaikum....tok mat dan puan alisha....

      Subhanallah. ...Alhamdulillah. ...Allahu Akbar. ....

      Syukur ke hadrat ilahi yang mengurniakan kita semua dengan nikmat iman dan islam...kerana dengan limpah kurniaNYA jugalah...diberi peluang untuk merasai nikmat yang tidak terjangka ini....

      Terkelu lidah...terpana mata dan hati bila melihat nama pemenang yang terpapar....hanya terdetik doa supaya tidak dicampakkan perasaan ujub dan takabbur di hati ini dengan pemilihan ini....

      Cukup2 terharu tok....hanya kalungan ucapan terima kasih yg tak terhingga sahaja yang mampu saya hulurkan buat tok dan puan alisha dengan pemilihan ini....saya cukup2 menghargainya.....

      Buat sahabat2 yang lain yang turut mencatatkan testimoni di ruangan ini....tahniah juga untuk anda, kerana bakal menerima sesuatu dari pihak GB sempena keraian ini.....

      Sekali lagi...syukur....dan terima kasih tok....


      **ada sesuatu terkenang difikiran saat berbual2 dengan tok dan tuan jethro berkenaan keris tersebut tempoh hari....

      Padam
    3. Tahniah Tuan Zack.... hehhehe.

      Padam
    4. Patut ler den terjaga tido tadi, badan den panas-panas jer, rupanya member den dapat sesuatu yang luar biasa....

      Padam
    5. As-salam, tahniah tn Zack Nick. Tn hamba rupanya yg bersemayam nun di situ. Nak kita bahagi2 lagi keris ni??? huhuuu...

      Bertuah sungguh hati tn, terima kasih, terima kasih, terima kasih. Kerana tn antara mereka yg menjadikan blog GB ini bertambah harmoni, heheheee...

      Padam
    6. Mmg dah nampak keserasian tu.... siap bley peluk macam bantal peluk.... kalau dah jodoh tuan zack, ianya takkan kemana..... ahaks... tak caya tanya tok mat, saya pun heran kenapa tuan zack tak amik hari tu..... hihihihihihi.......
      ni bukan duk sebelah drebar dah ni... ni kira bawak bas dah..... hahahahaha Tahniah wahai sahabat saya tumpang bangga dengan kejayaan anda apatah lagi dengan pilihan Tok Mat dalam penilaian kali ni...... Kita tgu hits ke 5 juta lak!!!! Kan tok!!!!! Assalamualaikum.....
      P/S : tuan zack, kalau keris raja bali...... ish ish ish ish...... hihihihi

      Padam
    7. Alhamdulillah.. Dan tahniah Tn Zack dan sahabat2 lain ...

      Padam
    8. Tahniah Tn Zack Nick..keris Tok Bali tuu...bkn calang2 org neh rupanya hehehe..

      Padam
  85. Alhamdulillah terbaik semua......and tahniah kpd Tn2 yg dapat hadiah tu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tuan Osman x sempat errrkk... tu lahhh, sibuk ngan asam garam jer...

      Padam
  86. Alhamdulillah..tahniah kepada pemenang..tidak ada org yg sanggup buat mcm ni selain tok mat G.B.terbaekkkkk......

    BalasPadam
  87. Alhamdulillah..tahnia kepada pemenang dan pemberi testimoni..maju GB untuk semua

    BalasPadam
  88. Assalamualaikum...
    Maafkan sy yer walaupun dah tamat waktu untuk berikan testimoni..sy cuma ingin menceritakan apa yg istimewa dgn tokmat ini adalah kerana sy cukup berpuas hati dengan khidmat servis blog gb...hampir setiap hari sy akan menunggu update yg terbaru dari tokmat gb dan melihat gelagat kawan2 didalam blog ini yg berebut untuk lock barang tokmat..mmg la barang tokmat ASLI dan RARE dan ini nyata kerana sy telah memaharkan mintak 1011 dan sy dapat merasai keindahan minyak itu dengan izin Allah S.w.t...akhir sekali sy ingin mengucapkan terima kasih kerana dengan adanya tokmat gb kita semua tidak akan tertipu lg dengan barang2 ada dijual diluar sana kerana tokmat banyak memberi kita banyak ilmu ttg dunia mistik...terima kasih tokmat...sy doakan tokmat sekeluarga dan kawan2 diblog gb ini berjaya didunia dan akhirat...

    BalasPadam
  89. Assalam..maaf lmbt bg testimoni..hrp2 tok mat bleh trima lg...hehehe..
    saya pelik..kenapa tok mat maharkan barang2 tok mat dengan begitu murah....klo ikut bloq lain..brg yg sma.hrga yg mlmpau tgi hrganya..apa bza dgn brg tok mat.. adakah brg2 tok mat tiruan.rupa2nya..tok mat bkn skdr mjual brg mistik..ttpi lbih kpd prshabtan,ukhwah,keluargaan,prkgsin ilmu.tnpa memikirkan wang ringgit semata2..trima ksih tok mat ats sgla yg tlh dibrikan tnpa menilai sesuatu itu dgn wang ringgit..smoga perniagaan tok mat maju dn brjya serta dilimpahi rahmat dan berkat dari ALLAH swt..

    BalasPadam
  90. tahniah tn Zack, tahniah wat smua yang menyertai testimoni kerna anda pn dpt gk hadiah hehehehehe...smuanya menang x da yang kalah..terima kasih tok mat & puan alisya..alhamdullilah.

    BalasPadam
  91. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  92. Salam'tuan Marzuki tahniah! Muga sumber pedoman Utk sahabt 2.

    BalasPadam
  93. salam. tahniah pada pemenang bertuah. melalui blog gb tok ni kita telah dapat memiki sekurang2nya sebutir permata idaman yg asli masing2(walaupun ramai yg memiliki lebih). Harap tok mat dan alisya dapat mengekalkan dan meneruskan blog ni.

    BalasPadam
  94. fuiyoooo...keris Tok Bali tue... keris lipan idaman/idola ku...hihi

    BalasPadam

CARA BERURUSAN