Khamis, 11 Julai 2013

MEMBURU EMAS SUDAH BERMULA DI JOHOR

Alhamdulillah petang tadi kami selamat melakukan pemantauan di salah satu lokasi tersimpannya emas dan harta karun peninggalan **** dahulu kala. 

Operasi menggali akan bermula pada awal pagi ahad ini di lokasi berkenaan dan jika membuahkan hasil ianya akan diuruskan mengikut panduan undang undang sedia ada tanpa menafikannya.

Walaupun peralatan canggih kami belum sampai, namun hati setiap kami melonjak lonjak untuk mencuba walau menggunakan teknik kuno yang dipanggil Dowsing, semasa tengah menilai kawasan dan menanda spot spot yang di kesan, kami juga mengesan ada beberapa pokok sudah di tandakan mengikut setiap spot yang kami jumpa, thats means, sebelum kami survey, sudah ada orang datang survey dulu. 

Kedalaman setiap spot tidak melebihi 5 meter dan ini memudahkan urusan kami dan mengurangkan kos JCB bagi meneroka kawasan berkenaan.

TEKNIK DOWSING 





=================================

GAMBAR SURVEY





Oiiiittt...puase la.... korek idung plak dia hahahahah :-p






















 



Kawasan ini bukan lah kawasan rekreasi, Tok dah lama dan pernah datang lokasi ini sekali ( dirahsiakan ), 6 taun lepas tok bersama 2 sahabat melakukan carigali emas di kawasan kawasan yang disahkan mempunyai emas , namun kumpulan kami berpecah akibat ketidak puasan hati dan tamak oleh salah seorang rakan kerana tidak mahu penglibatan orang baru di dalam kumpulan yang ingin menaja projek cari gali kami ini, funder tersebut meletakkan syarat setiap perolehan perlu diberikan kepadanya 50% dan sanggup mengeluarkan segala perbelanjaan kos, kerana pembahagian itu dirasakan sahabat tok berat sebelah, maka berlaku perselisihan faham dan kali akhirnya berpecah dan mewujudkan kumpulan baru masing masing.

Namun lokasi ini memang di simpan ketat sebagai satu rahsia kami bertiga, selepas berpecah lokasi ini diberikan kepada Tok sementara 2 lagi di lokasi yang berbeza, 3 lokasi kami ini boleh dikatakan .... kalau dapat memang makan tak habis 9 keturunan. Alhamdulillah

Nampak ada tangga kan, pasti anda ingat ia lokasi yang sering dikunjungi, tidak... ia dikunjungi setahun purata hanya 2x , itupun oleh pemikat burung, jika mahu ke sana tiada jalan tar atau jalan batu, memang kena pakai pacuan 4 roda.




9 ulasan:

  1. waaaa!!~~ ni lembaran baru ni tok... tn syuk pun ikut gak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya. dia kerja dgn tok skrg sebagai salah satu staff

      Padam
    2. Tn Am pun ada ikut Tok...best dpt adventure mcmni...

      Padam
    3. Saudara Am kita pun adalah mesti best adventure ramai2.

      Padam
  2. waaaa..bestnye....nk ikut gak tok..

    BalasPadam
  3. Baek punye shoot. Fami korek idungg.. Hahahahaha tok ushaa je. Hahha

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN