MEMBER TOK MAT

Sabtu, 23 Jun 2012

UBI KAYU

UBI KAYU JADI BATU




Dah lama ada benda ni, nak rebus buat makan kelapa parut dan gula keras la pulak... Ubi kayu jadi batu ni saya peroleh dari Wak musytari mahaguru tarik 40 tahun di Gunung Berlumut.... 

Sapa tah itu hari main order je nak sungguh2 ubi kayu jadi batu..usaha la tok cari benda ni sampai ke kg mawi nu Felda Taib Andak ... bila dah dapat barangnya... tok pun dah lupa dah sapa la yang order tu...

Dah pegi test, alhamdulillah...ianya bukan plastik... ianya asli....

Berguna dan ampuh Untuk KEREZEKIAN

ngeeeeeeeeeeeee

Itu depa yang kata...... sebenarnya benda ni ampuh untuk 2 perkara:

- Pengasehan ( Buat Minyak + mani gajah )
- Di Asah dan habuknya diberi minum org kena racun.... 

Itu saja


Aiii...memandai  mandai depa ni.... kan kan.... Tak semestinya benda ni asal barang makan, bila jadi batu ianya untuk kerezekian... tah hapa hapa..memalukan orang orang mistik...uiii.... wak musytari cakap sambil berseloroh... dorang tu semua umpama " bagai tikus mendapat labu "..... haaa.. tercengang tok dengar perumpamaan Wak... sebab tok dulu Fail sastera melayu hehehe

Kalau Seketol RAW Ni 

RM 356

Tok beli kat wak tu RM 300, bagi Tok duit minyak RM 50 sudey la.

Kalau nak buat Permata cincin:

Kod Produk : UKayuJB
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 56

17 ulasan:

  1. silvermaddness23 Jun 2012 10:16 PG

    pergh..ubi kayu pon jd batu..mmg rare nie..huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Barang n i memang rare tuan...bukan senang nak jumpa..... sapa yang ambik bentuk RAW.... memang untung besar tau

      Padam
  2. Hantaq kat kedai Unkle suruh depa mesin barang ni buat gigi palsu baguih ni?...

    BalasPadam
  3. tumpang lalu tok..
    ade ke lagi permata ubi kayu ni..

    BalasPadam
  4. Balasan
    1. salam...tumpang tanya mcm mana nk tahu ori ke x?

      Padam
    2. erm, mudah, yang tak ori tu adalah fibre, yang ori pulak batu tulen, berurat halus sangat.

      Bila pakai akan bertukar warna, itu yang tok tahu lah

      Padam
  5. salam tok.
    kalau wat permata cincin std bunga jawa tembus kuku , berape maharnya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Geliga ubi kayu Tok bagi Rm 56

      Cincinnya RM 130 sahaja Tuan

      Padam
  6. masa raya kn,pak lang den tunjuk bondo ni kt den,
    den bau...pergh mmg bau ubi,,dh macam potato chip
    amat unik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betui... lagi unik bila ia mampu bercorak warna coklat dan kehitaman...mmg lawa

      Padam
  7. salam tok,saya nak tanya betul ke ubi kayu jadi batu ni ubat yang mujarab utk resdung?sbb org rumah sy ade resdung..peringkat teruk jgk la..kdg2 tak selesa nk tido..ajatnya saya nak cari penawar utk hlgkan resdung tu..mohon tok bg pencerahan. tq

    BalasPadam
  8. kalau betul atau ade penawar yg lg baik,mohon tok sms kt no sy pn takpe..ni no sy..0169528486

    BalasPadam
  9. Salam tok..camne nk contact tok..brminat nk amik geliga ubi ni

    BalasPadam
  10. Salam tok..camne nk contact tok..brminat nk amik geliga ubi ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. 01117775251 ( call malam sahaja jam 11pm ke atas....

      01121709939 ( call petang selepas jam 4.00pm sebelum jam 8.00pm )

      Terima kasih

      Padam

Setiap komen anda di rekodkan di dalam sebuah sistem langganan kami beserta Peta GEO. Harap Maklum