MEMBER TOK MAT

Khamis, 24 April 2014

UPDATE BLOG GELIGABUNIAN-EZ

Tak dapat beli menjamu mata pun jadik lah tuan tuan












www.geligabunian-ez.blogspot.com

Rabu, 23 April 2014

ZAMRUD BRAZIL


SATU SAHAJA....


Ini ialah Zamrud Brazil Asli, sekecil ini sebenarnya iala sekitar hampir RM 200 tuan tuan, ia bukan zamrud burma atau zamrud india mahupun china sekalipun.... Ia brazil iaitu jenis terbaik di dalam permata Zamrud/emerald

Insyallah dengan kekuasaan Allah menciptakan zamrud sebagai medium :

Penarik kerezekian
Kemakmuran hidup di dunia 

Ia berlandaskan di atas kalimah " INSYA ALLAH "

Kod Produk : ZAMRUD BRAZIL 2104-90
Bentuk : permata cutting
MAHAR : RM 90 ( Fix )

P.PUTERI LAILA TASEK BANDING


Bentuk : Cutting 4 segi 

Sesuai sebagai cincin, loket

Kod Produk : PERMATA PUTERI LAILA 2104-90 1A
Bentuk : Permata cutting
MAHAR : RM 90

Jenis Batu : White Topaz 








Bentuk : Cobochon Cutting 

Sesuai sebagai : cincin , loket, gelang


Kod Produk : PERMATA PUTERI LAILA 2104-100 2A
Bentuk : Cutting 
MAHAR : RM 100

Permata Kod 2A ini asalnya cantik, tadi masa nak snap jatuh pulak ke simen, ada crack sikiiiiiit je kat tepinya, maka jatuh le regenye sikit... khasiat tetap sama sahaja

RM 40


Khasiat kedua di atas sama sahaja iaitu :

Penyejuk
Penenang diri
Penstabil dan menaikkan aura menampakkan seri lebih mengancam 





BUNGA



Siapa yang seangkatan dengan TMGB, sila tampil boleh kita mengeratkan silaturrahim walaupun Pak Long sudah meninggalkan kita buat selamanya, perjuangannya tetap kita teruskan dari jiwa ke jiwa setiap insan yang pernah memasuki perjuangan ini.

Semua Buah Pak Long Hj Ismail Langgar kedah ajar masih segar dalam ingatan setiapnya satu persatu

Bersemadi di dalam Diri semua Anak Muridnya Semenjak Tahun 1969

Perjuangan yang tidak akan pernah selesai



AKIK PARA SAHABAT TOK MAT GB


Video Ini Tok Tujukan Buat mereka di sana
=============================



Akik Limau manis






Akik Telor Cicak
( Pengasehan dan pelekat cinta, perlu di aktifkan...susah sgt malam ni tok buat lunsum )





Akik Cendawan 
( Perubatan Zahir dan bathin, penaik semangat bagi budak kecil )





Akik Junjung derajat 
( Kemuliaan Di dunia dan di pandang Tinggi )








Akik Seri Bulan 
( Penaik seri wajah ketika bulan purnama, molekul di dalamnya memainkan peranan )








 Akik karma Mulia 
( Penghadang sihir dan Pukulan jauh musuh, jika mau kena mintak tok aktifkan )







Akik ..... i dun know what akik is hahaha








Akik Gerhana
( Penaik aura, menyah dan stabilkan isim , mesti di pakai sebai kalung )







Akik Kepala Mani Gajah 
( ehem ehem )






Akik kepala mani gajah
( ni pun korang tau gak apa khasiatnya , nilai rm 450 kalau tok jual asing ) 





Akik Bulan 
( Penaik seri wajah ketika bulan purnama, molekul di dalamnya memainkan peranan )






Akik Darah Puteri
@
Akik Bunga Mawar
( Penaik seri wajah ampuh , perubatan tradisional ) 





Akik Belah Bumi
( Sama khasiat dengan Akik Bulan ) 






Akik Mani Gajah biasa
( tahu kot apa khasiatnya ) 






Akik lapis bulan
( Penyejuk, penstabil aura permata lainnya, penaik aura )






Akik Bulan
( Membantu permata lain memulihkan aura sendiri , di letakkan sekali )







Akik Lapis Pagi
( Perubatan Gangguan, saka dan Jin  penyejuk baran )







Akik Sri cahaya
( Penaik seri wajah, nama ini ialah gelaran **** staff kita )






Akik Limau Manis
( Penaik seri wajah, perubatan tradisional, wibawa diri )







Akik Junjung Derajat
( Kemuliaan Di dunia dan di pandang Tinggi )







Akik Kecubung ( Painted Agate )
( Penyejuk, Penenang dan penyegar minda )






Akik Madu
( Pemais diri dan penaik aura diri, perubatan tradisional )






Akik Lapis Susu
( Perubatan tradisional gastrik, migrain, penak aura diri dan seri )



Awalnya tak saling kenal
Namun Tuhan memberi kesempatan
Untuk berjumpa, saling kenal dan bersahabat
Terasa indah untuk dilalui dan dirasakan

Karena kamu, hari kemarin sangat indah untuk dijadikan kenangan

Kamu telah mengukir sebuah kenangan
Kenangan yang begitu sulit untuk ku hapus
Sahabat....

Hari esok sangat kunantikan
Karena aku tahu, kita akan bertemu, tertawa lepas dan bercerita
Yang akan membuat kita lupa akan masalah masing-masing

Dalam setiap Doa, kumemohon agar rinduku akan terobati
Kebahagiaan hari esok ku harap seperti hari kemarin
Jangan pernah lupakan hari ini sahabat....


Kod Produk : Ikut Gambar
Bentuk : Permata
MAHAR : RM 30 


Setiap akik ini mempunyai namanya tersendiri dan di dalam kategori berbeza, nasib jika siapa dapat yang terbaik dan baik, namun semuanya adalah terbaik... untuk para sahabat yang nama mereka ada di setiap permata ini , ini ialah titipan Tok buat mereka bahawa setiap akik ini ada nilainya tersendiri sehingga ada yang mampu di maharkan RM 200-300 sebiji, namun di sini .... di Jelebu ini ingin Tok katakan, bisnes is bisnes, Namun persahabatan itu tetap tidak ternilai dengan wang ringgit dan ia adalah pengorbanan Tok selain keuntungan , keuntungan terpenting ialah persahabatan kita. 

Ada kamu di dalam  setiap doaku

Ada kamu di dalam setiap bicaraku

Ada kamu di dalam setiap sel ingatan akalku

Semoga ia kekal begini selamanya...

NEXT : 9.00PM