MEMBER TOK MAT

Isnin, 2 Mac 2015

BERLIAN BUNIAN






Berlian Bunian atau nama sainsnya HERKIMER DIAMOND. Diamond tu berlian la kan.... huhu

Alhamdulillah khusus sebagai penarikan kekayaan dengan izin Allah swt, Penaik aura diri dan menstabilkan aura permata orang yang memakai....

Keberadaannya dalam Malaysia...?.. Kedai Gems Jual sebiji RM 250 beb, g cek....

Kod Produk : BBUNIAN 28215
Bentuk : Berlian
MAHAR : RM 120

IKAN TEMPEL












































Wat orang yang nak jodoh atau buat pengaseh, orang tua tua pesan pakai ia di dada kiri guna klip, pakai dalam baju la dan ia di bungkus dengan kain kuning atau hitam. 

Sebagaimana ikan tempel menempel dengan ikan yu dan paus, begitulah orang yang terkena penangannya.

Bagi tok ia amat bagus sebagai pelaris kedai runcit. sebab mama tok sendiri mencubanya , alhamdulillah setiap kali tok ke kedainya dapat la rokok free barang upah laku kedai mihahaha....

Insyallah ampu kalau letak dalam kedai nu, balut dengan kain putih ( ikut cara tok )  dan di letakkan di dalam laci atau mesin duit kedai..... lepas letak tu, wat x care je okay. jangan dok kisah benda tu nak tunjuk ke orang ke apa semua dengan gediksnye.. simpan dalam tu, terus abaikan sahaja.... Pesanan tu amat penting hahaa

Kor Produk : IKAN TEMPEL 28215
Bentuk : Ikang 
MAHAR : RM 86

Dok lagu tu mahar dia , dri dulu g... org tepi jalang pung juai rm 300 tau. dop caye g cek depang Public bank Kat CS yang bertentang ngan maybank tu.....300 bebbbbbbb....

MANI GAJAH TERUNA




















































 



















Silap Kod , jenis RMG na tuan tuan......

Di Maklumkan bahawa Saham Semasa Jenis jenis Mani Gajah Ni sudah naik berikutan kesukaran memperolehinya sekarang.... terlalu ramai yang berniagakan ia dan biasa... benda banyak mana pun lama lama habis juga, dan bila berkurangan maharnya akan naik baik di mana sekalipun. peniaga yang x ikut perkembangan semasa memang rugi lah , ibarat meniaga emas.. beli murah, jual murah... masa emas nak naik harga masih lagi jual harga biasa.. masa ia naik pun masih jual murah, kemudian last last stok dah takda sebab orang akan beli dari peniaga yang jual emas harga standard sebab percaya yang rege standard tu Tulin.. kita tulin juga, namun di sebabkan harga, maka orang x yakin nak membeli.. haaaaaaa. nampok..... Ni ilmu bisnes bro..bukan ilmu makang gaji. 

Dalam pasaran batu beberapa tahun lepas tok ada bagitau bahawa delima akan naik 30-40% harganya... masa tu ada siapa percaya dengan Tok..?.. kebanyakan cakap tok berlagak tahu...mihahaha.. tok bukan berlagak tahu melalui takrifat, tapi memang tok ada sorang member antara kepala tokey delima kat siam nu.. dia yang bagitau... dan masa tu hak mana tokey tokey cina kedai Gems semua cakap Delima habis... walhal ada dalam laci dorang, dorang simpan tunggu jual masa harga naik sekarang.... sekarang?... lihat... Harga RM 200 ke bawah kita hanya boleh dapat delima Sintetik, delima Kaca, delima plastik.... Who know....?.... orang awam bukan tahu apa apa pasal batu..dorang hanya tahu.. cantik dan beli ... ibarat memilih isteri lawa tapi lepas bukak baju rupanya badan penuh panau dan kayap... huhuhu... paham kan istilah ini ..... 

Sekarang memang tak dapat... susah dah, pagi tadi masa tok lihat di Ebay... delima.. yang benar asli memang x dapat duit kita RM 200 ke bawah... sedih betul... USD 2++ dah RM 900 kita... matawang mengalahkan Baht......

Dulu kalau anda ke siam... Baht 1000 tu menyamai RM 100 kan?.... sekarang kalau anda berbelanja duit anda di 7Eleven dan kedai depa Rm 100 kita cumalah 800Baht sahaja...... 20% turun.... jadik.. nasihat tok, usah beli barang luar negara, belilah barangan keluaran tempatan.....

Murah........ Pastikan Asli....... Pastikan Ada Nilai.... 

================================

Item di atas sebagai ikhtiar pengasehan... RMG mahar lama nya ialah RM 400 ya tuan tuan.  

Jenis RMG alhamdulillah ampuh di dalam ikhtiar berkasih sayang... bagi lelaki... kena ada dan wajib ada benda ni sebelum isteri curang di tempat kerja... jangan anda anggap bila dah kahwin ia total milik anda, ni zaman Najib, bukan zaman Nabi kita dulu. macam macam boleh berlaku.

Dalam 2 bulan ni puluhan kes isteri curang di tempat kerja.. Allah hu Rabb...lelaki di tempat kerja depa selalu pakai untuk memudahkan kerja dorang... kemudian mana mana pompuan di tempat kerja pun sangkut jugak lah sebab terkenankan barang yang depa pakai....ibarat disorongkan bantal la kan walau mula niat untuk memudahkan kerja di pejabat..... usah kata takda... tok hidup lama dah dari hangpa ( pengalaman laaa)... dalam 1 pejabat mesti ada yang pakai... ni kes dah tak larat nak terima, sampai tok malas nak berjawab...dan yang best tu, hak mana yang tentang Gila gila baik nyata mahupun diam bab bab mistik ni lah sebenarnya depa ADA PAKAI juga... bayangkan ada 2 rimau di pejabat atau semua nya rimau.... macam mana nak hidup??, tapi kalau dia sorang je rimau... amacam?... boleh pikir?, ni antara lojik ngan idak je...

Orang kita " dah tergantuk baru nak mengadah "..... dah terkena baru kalut sana sini nak p berubat.... 

Setau Tok Negara Singapore yang moden dan Maju tu ... bersepah sihir.... dop caye?. cer dok sana barang 3 bulan ke atas dan bergaul dengan org tempatan...

Orang Kaya nak jaga kedudukan terus kaya

Orang Miskin nak kaya

Orang sederhana dan selesa nak pertahankan kedudukan mereka

Style lain pulak... suami isteri kaya... di pecah belahkan , suami di amik pompuan lain, isteri di amik lelaki lain...sah sah berharta keduanya.... Singapore ni bukan macam Malaysia tau, kalau cerai WAJIB bagi harta sikit atau Ke dalam... Malaysia boleh la lari lari lagi...Haaaaaa..... tu la baguihnya jadi Malaysian hahaa. Tok kalau p singapore tengok pada Penganjur la, kalau pengajur jenis berdisiplin jaga masa tok, alhamdulillah ada la masa tok jejalan dan tidur jugak, kalau kena penganjur jenis melayankan kehadiran orang yang ingin berubat, kekadang x dan tidur di buatnya... dan Singapore ni warganya baguih... kita mati mati tolak duit upah pun... tetap nak sua masuk ke poket kita barang 100-200 SGD. Kekadang naik segan jugak. Apa pun pengalaman tok di Sana... U are the best Singaporean... 

Kod Produk : MGT 22215
Bentuk : Permata
MAHAR : RM 350