Ahad, 2 Oktober 2016

KECUBUNG MAHA DEWA (SEBIJI SHJ)








Kecubung ini Bernama Maha Dewa bersamaan dengan nama pemberinya seorang panglima di kerajaan sana, Ni semua nama samaran / gelaran sahaja... umpamanya Puteri Melor, cempaka sari, lagi apa lagi, cer sebut je la nama nama yang kononnya nama zaman tok nadok.. ni semua nama gelaran atau nama kod. Ingat 1 perkara , bunian ni 300 tahun lebih maju dari kita. Cuma mungkin pemikiran dan cara kita sendiri berfikir masih ketinggalan dan kuno, Jadi nama nama ini di berikan mengikut corak kepercayaan kita sendiri. Ada 1 nama PUteri Namanya Puteri Hidayah Liana.. walla.... canggih kan nama dia. dia ni Puteri Di kerajaan Kawasan Bandar Penawar.. dulu istananya di belakang pasar Lama Bandar Penawar.. ada 1 pokok besar tak boleh di tebang sampaikan kontraktor terpaksa memakukan Surat Arahan Sultan Agar berpindah.. Ni apa tok dengar la. tapi apa yang berlaku dorang jemput 1 Bomo dan bomo ni menabur garam di sekeliling pokok ini , esoknya baru lah boleh di tebang. Itu baru nama. Mungkin kerana corak imaginasi kita masih di pengaruhi cerita2 zaman P.Ramlee yang menunjukkan bunian dalam cerita tu masih berpakaian lama, Berbahasa BAKU... tapi kita juga lupa bahawa Filem P.Ramlee itu di bikin pada zaman bila?.. dan cerita / filemnya pula dari cerita orang orang tua yang dah 2 generasi meninggal dunia.. 2 generasi kita amiklah dalam 1 generasi 80 tahun, 2 generasi sudah 160 tahun punya cerita. Dan kepercayaan ini masih kita terapkan dalam minda kita bahawa mereka tak moden, mereka kuno.. kita lupa... sebenarnya pemikiran kita yang kuno.... 

Baik , berbalik kepada Tajuk asal page ini hehehe... Kecubung di gunakan di dalam ikhtiar :

Penyejuk diri

Penstabil aura dan mood Pemakai serta kawasan sekitar

Warna  hitam di dalamnya pula lebih kepada pemagar dari sihir dan gangguan Jin 



Kod Produk : KMHD 29916
Bentuk : Kecubung Dewa
MAHAR : RM 80

4 ulasan:

  1. Tapi tok saya dok tanya ustaz alam kita lagi bgus pada alam bunian kan tok?sbb kita khalifa..dan kalau bole pon bunian pon nak masuk alam manusia dorang tak nak dok alam dorang.tok bole terjemahkan?itu apa yg ustaz cakap la tok tak tau la kalau ustaz tu salah ker.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tuan..Tok pun xnak duk sana, tapi tok pelik ramai org nk duk sana..

      Padam

Komen anda Di Trace melalui Pengimejan satelit langganan kami