Isnin, 9 Disember 2019

G.DARAH NAGA






































































































































Di atas ialah Geliga Darah Naga dari jenis akik... 

Tok nak sebut bab akik ni semula sebab lihat ramai newbie, dan tok tak mau para newbie ni di sempitkan pikiran oleh mereka yang inginkan keuntungan diri semata mata.

Apa yang tok ingin terangkan ialah sebuah ilmu yang anda bisa rujuk di mana mana media dan buku mengenai batu permata. dan ia bukan lah ayat " main hembos saja " seperti mereka yang tidak punya ilmu. 


Di dalam dunia ini ( bumi ) ada 2 Keluarga Besar Batu permata yang menghasilkan pelbagai ranting2 kategori dan jenis.

Pertama ialah Keluarga AKIK

Kedua Ialah Keluarga Kristal


Apa jenis akik?.... salah satunya di atas lah

Apa Jenis Kristal?......Salah satunya ialah Zamrud


Zamrud tu kristal, anda bangga pakai?... sebab apa?.. mahal?.... mahal di atas sebab apa, sedangkan zamrud tu kalau di lemparkan di lantai pecah bersepai kerana kekerasannya cuma 5 Skala MoH, HARGA?.......... siapa yang memberi harga?.....Alien?... Allah?.... Atau manusia itu sendiri?

Berbalik kepada akik..


Mungkin hari ini anda spend di Blog Ini RM 300 kemudian esok anda ke kedai cincin dan tukang cincin cakap " laaaaa. ni akik je "........... Sesungguhnya jika dia berkata sedemikian maka dia adalah seorang hamba Allah yang Bodoh Sombong.......kenapa tok berkata demikian"?.. dia dah jadi tukang cincin berapa lama?.... dan selama itu kenapa dia tak mau nak mengaji tentang batu permata?

Akik ni nama Keluarga... bukan nama jenis...... 

Di Bawah Keluarga akik ada 21,000 Jenis akik.. WOWWWW

Meh tok sebutkan dengan Perkataan 

" Dua Puluh Satu ribu jenis akik "

Jenis batu permata dari keluarga Akik.

Batu Bacan?.... Wah mahal kan kalau dulunya?...... sampai Jangkau RM 3000 sebentuk?.... Batu Bacan tu bukan akik ?.... 

Kalau Sekarang ni sedang gila gila jenis OPAL, Opal tu dari Jenis Mineraloid dari jenis sistem Amorphous........ kalau tok bandingkan dengan kecubung?... kecubung murah kan?... kenapa opal di jual mahal pula?... sedangkan opal juga dari keluarga kristal?.... Nah.....persoalannya......SIAPA YANG MEMBERI NILAI?

Kembali kepada akik.......

Sebenarnya seorang peniaga perlu ada ilmu mengenai batu permata, bukan main jual sahaja, bukan main tengok dan kemudian membuat nilai... " Ini batu akik"... wah senangnya... cuba di tanya lagi, "jenis apa Pak"........kalau dia bilank, " Jenis Akik lah"... Kasitau sama dia ...... " Akik tu nama famili " .ini Akik Apa maksud saya ?".... lho liaat sendiri kayak mukanya gimana loh.. pastinya tukang itu akan segan sama kamu kerana di lihat dari soalan anda bahawa anda punya ilmu yang lebih dari dia....... Maka layakkah kamu bertanya kepada dia atau menjadikan dia sebagai rujukan kamu?... Layak?... its better kamu hantar saja batu itu kepadanya... yang kamu inginkan ialah batu itu di jadikan cincin bukan?... maka buatkan aja cincinnya... ga usah cakap banyak. mau di tanya mengenai batu permata tanyalah Doktor Gemology di Universitas bertauliah dan bukan yang di beli tanpa belajar , ngerti?.. 

Tapi bila di tanya kepada para prof adakah jawapan mereka adakah jawapan mistis sedangkan apa yang anda cari ialah perkara mistis?... maka jika jawapan sainstology yang kamu inginkan. maka lebih baik membeli batu permata di kedai Gemstone aja dong sayang. 

Jadi di sini tok bilank ini ialah Geliga darah Naga..ini ialah situs media kita, tidak terikat dengan mana mana pihak lainnya dan ia dari perolehan mistis melalui teknik mistis yang saintifik tidak pernah dapat merungkaikannya.....Apa kaedah Sainstifik itu mampu menunjukkan di mana Allah?... di mana Malaikat?.. di mana kedudukan sebenar bumi ini di alam semesta... bukankah kamu membanggakan sains itu ... ia cuma sedikit ilmu Allah yang tidak bisa kamu banggakan, namun kamu boleh gunakan sebagai medium pengetahuan sahaja. 

Di alam sains para pengkaji tahu adanya Angin , tahu akan angin itu dari jenis gas atau medium apanya.

Di alam mistis juga pengkaji seperti tok ini tahu adanya angin tapi kami mengetahui bahawa angin itu adalah sebuah makhluk yang Allah jadikan untuk kegunaan manusia..dan kita mampu berinteraksi dengannya , malah in Sha Allah mampu memanggilnya saat tatkala badan ini panas dan berpeluh, pastinya juga atas Izin Allah SWT...sains?.. manggil dengan apa?..kipas?


Mana yang lebih dekat dengan ketuhanan, sains atau mistis?. Ga perlu pusing memikirkan oksigen hidrogen, dan unsur lain dalam saintifik mengenai udara kerana Allah sudah pun memperjelaskan mengenai udara di dalam Al-Quran.


Allah memperjelaskan mengenai bangsa Jin di dalam Surat Al- Jin Kenapa masih di zaman ini manusia ingin menafikan keberadaan jin?

Allah memperjelaskan bahawa jin dan manusia itu di jadikan untuk beribadah kepada Allah , mengapa masih ada manusia yang Jahil, kufur menyatakan bahawa Jin itu semuanya Jahat?. Gila. 

Allah menyatakan bahawa jin dan manusia itu di ciptakan untuk beribadah kepadaNya...... tapi ada manusia yang kata jin itu semuanya Jahat..... ini maksudnya manusia juga semuanya Jahat?... tidak boleh di samakan jin dan manusia, ya benar , tentang kejadian, tentang rupa fisiknya, tapi amalannya, ibadahnya SAMA di kira oleh Allah SWT. 

Maka di Padang masyar nanti... apa berbedakan kamu manusia dan mereka Pula Jin... beda di mana ?... Ya bedanya ialah jika jin itu berbuat kebaikan lebih banyak, sedangkan kamu pula wahai manusia berbuat kemungkaran itu lebih... maka kamu akan bersaksikan Sang Jin itu di masukkan ke syurga, sedangkan kamu di masukkan ke Neraka... Bezanya di Padang Masyar kelak ialah Ibadahmu., Tidak kira pun Kamu Manusia Atau Kamu JIN. Jadi sebagai seorang manusia, kesombongan kamu di ciptakan sebagai manusia itu adalah terhad, tidak mencakupi sehingga ke Hari pembalasan. 

Ada yang bertanya kepada tok...

" tok barang ni ada khodam tak?"

Jawapan tok ialah YA... dan ramai yang bila dengar ada khodam mereka tidak mahu..... Apa?... kenapa?

HINA KHODAM ITU....itu bukan khoam tok dan kamu...

KHODAM beerti HAMBA KEPADA ALLAH SWT.

Nabi Muhammad SAW sudah melupuskan Istilah KHODAM ( HAMBA ) Di zamannya, dan istilah Khodam yang ada di zaman ini bermaksud Khodam Kepada Allah SWT

Jika Khodam itu seorang yang taat kepada Allah SWT dan menjaga batu ini sebagaimana yang di utuskan kepadanya. Maka Khodam batu ini lebih mulia dari Kamu. Bhahahahhahahhahahah ( Gelak Jahat )..... KENAPA?.........kerana kamu TAKUT kepada Khodam ini lebih dari Kamu takut kepada Allah SWT.... kamu takut Khodam ini memberi kesan negatif kepada kamu sedangkan yang mampu berbuat apa apa kepada kamu cuma 1, iaitu Allah SWT. Kamu sebenarnya sudah di bolak balikkan oleh bomoh bomoh dari kalangan kamu sendiri yang ilmunya baru sejengkal tapi mau di tunjukkan mereka ada sehasta... Bomoh bomoh itu yang menyatakan bahawa geliga ini semua ada Khodam yang boleh memudaratkan kamu........ dari mana dia tahu?... wahhhh hebat benar ya bomoh itu, nah jika sudah hebat kenapa tidak di cari tahu apa agenda musuh islam esoknya?.... suruh mereka cari tahu.... kenapa mereka tidak tahu jika mereka sudah pandai dan hebat melainkan SEBENARNYA jin yang ada dengan mereka sebenarnya ialah Jin KAFIR, JIN IFRIT yang tidak mahu kita di dekatkan dengan Jin Muslim untuk di dampingi, untuk duduk sama sama , saling melindungi antara satu sama lain di jalan Ugama bersilaturrahim sehingga ke Syurga yang kekal abadi. Nah....... sekarang kamu percaya kepada bomoh dan tukang tukang karut Ifrit itu?... yang berlakon wayang memakai jubah serban, bersopan baik namun sebenarnya Hanya Allah yang Maha Tahu maksud dan tujuan mereka.Ini ialah Akhirun Zaman.... kita seharusnya berwaspada , makin ke akhir , maka makin kita perlu waspada... bekalan kita Allah sudah pun beri... AKAL... itulah bekalan paling berharga untuk kamu kenal......MANA KACA MANA INTAN

Berbalik kepada Geliga Darah Naga ini. Item ini di lengkapkan dengan medium alam dan di letakkan khodam berupa Naga yang bengis....bila bengis ni bukan maksudnya kafir, korang janganlah terpengaruh filem cina, aduii laaa.....filem cina panglima dan Puteranya cute cute.... nak ganas kena buat muka manja ke?, dan muka manja ni maksudnya baik la ye, eh korang ni macam bersifat gay lesbian je aku tengok... hahaha.. muka tok yang handsome dan baby face ni pun kalau marah jadi bengis macam harimau tau... Meh tok jelaskan sikit

Baik warna

Hijau, kuning dan merah 

Waima

Hitam ada di dalam islam.

Pemutihan bagai ni apa dia ni, gila ka apa?... dalam islam tidak ada putih sahaja, dalam islam ada merah, ada hitam... ada peace, ada war, ada havoc..... tapi ikut keadaan semasa lah. itu yang pemutihan bagai tu siapa yang anjurkan tu?... businessman mana pula yang memakai panji hitam konon konon nak buat pemutihan kemudian dapat merangkul kesemua networking ... boleh jual table, boleh jual key chain, boleh jual TShirt... so thats pemutihannya, itu agendanya?.. adudududududu saleha... apa nak jadi... putih tu bagus, tapi kalau berjiwa putih dan sesekali masukkan merah, ia tak jadi merah bang,. ia Jadi PINK pink awwww awww gitow... lepas ni jadi apa... pink colour pink colour where are you macam budak budak tadika dok nyanyi tu yer... akhir akhir zaman macam ni lah masuk puak puak penjahanam putih ler, pink ler, kejadahnya yang selama ni berkurun org dok bawak elok je tetiba di akhir zaman yang memerlukan ni lah nak di jadikan puteh, ada merah sikit jadinya PINK.... Ya Allah selamatkan lah 

Bengis tak semestinya takda toleransi, lihat Saidina Hamzah Singa Allah, Lihat Saidina Ali Pedang Allah, adakah depa ni di medan perang bermanja manja?... bersenyum sinis manja di depan musuh?.... tolonglah singkirkan bisnes bisnesman yang nak meniaga ni dari tujuan asal... grup jutawan , grup bisnes online, grup bisnes mak mak bawang kan masih ada, bisnes dalam tu saja lah... nak makan?... kaya sungguh dengan makanan, kutip duit p bagi anak yatim makan.. kan bagus.... tapi sapa lah kan nak buat kerja macam tu berterusan?.... 

Bangun.... terkadang kita kena jadi naga, terkadang kita kena jadi kucing... 

Ada masa kita berseronok seronok, ada masa kita serius , teladani pejuang islam terdahulu.

Mereka tidak pernah bawa bendera putih di medan perang tau, pemutihan kejadahnya ?..gila..ni masalahnya bila naik pemimpin yang tak layak.... 

Kenal ISIS?... di Syria...... dulu ISIS ni di hormati...... sekarang di keji, di cemuh, di hina, kerana pemimpinnya adalah zionis yang menyamar jadi islam.... 

Sekarang di tempat kita Pemimpin warna warna ni sebenarnya bukan pemimpin.. awal awal dah angkat bendera putih, Syabas, Syabas bete... ( lirik hindustan )

Oklah, tok malas nak bebel panjang... Nanti orang kata tok pandai cakap saja, kenapa tak realisasikan saja.... ni cakap orang bodoh... tok ni macam ni lah... anggap tok ni cendekiawan yang mengeluarkan pendapat2 yang bernas.... pendapat mengenai strategi dan sebagainya, Negara Bodoh mana nak letak seorang cendekiawannya di tengah medan perang pegang senjata?...... Dato panglima lah yang kena dok tengah medan perang kot.... Dato Panglima kalau ada idea bernas dan bijak dia takkan duduk di tengah perang, Dato panglima ni cuma ikut arahan atasan dan dia cuma tahu batalion dia ikut arahan dan pastikan menang..... Kalau seorang cendekiawan yang bijak ni dia lah Raja, dialah Panglima, dia lah bendahara..........buat apa nak wujudkan sebuah kumpulan atau sebuah negara?....buat apa nak wujudkan organisasi?.... sebab tu tok cakap... bila tok bagi idea orang cakap, tok pandai cakap saja... nah, aku nak tanya.,. korang pulak ada idea apa apa ke?... aku cakap korang lah General panglima perang ni kena laksanakan... kalau cendekiawan mati di medan perang.... yang susun strategi dah mati, apa guna lagi General di medan perang, Raja Ketua negara pun pening kepala ..... habis melingkoplah sebuah negara kerana tak ada strategi. Nampak?..... kalau x nampak, pergi masuk sekolah balik hehehe. 

Ok.......

Geliga ni untuk siapa yang nak jadi panglima perang sahaja... ada siapa nak maka silakan... kalau nak jadi Raja, nak jadi bendahara atau cendekiawan macam tok, tak perlu pakai benda ni, ada barang lain kena pakai...

Orang kata


" meletakkan sesuatu biar kena pada tempatnya "


Berbalik kepada khodam tadi........

Kereta nak bergerak pun pakai enjin


Manusia Hidup pun pakai jantung

Rumah yang kukuh pun adanya tiang


Inikan barang mistik?


Semua barang mistik ada khodamnya...... cuma baik atau jahat saja.....nak tau baik atau jahat anda kena tengok siapa pengeluarnya, tok ler... tok ni jahat ke baik?.... haaaaa..so dari nilai korang ni, korang tahu ler khodamnya baik ke jahat. 

Kalau bomoh jahat adakah khodamnya baik?... Dan kalau bomoh baik adakah khodamnya jahat?


Kalau bagi tok... kalau khodam tok yang berbillion billion tu ada salah satunya yang tok kenal secara rapat dan dia jahat, tok akan halau dia keluar dari hidup tok.. pergilah cari manusia lain yang sama jahat dengan dia. Sebab apa?

Sebab tok orang yang jenis....

" Apa aku buat, biar aku mampu jawab kenapa dan mengapa di masyar kelak........... jangan sampai aku tak boleh berjawab di mahkamah Allah".......

Ada yang menghukum tok di dunia dan kata macam macam.... agak agak.... segala pemutusan silaturrahim yang mereka lakukan selama ini apa mereka nak jawab, segala permusuhan yang mereka wujudkan selama ini apa mereka nak jawab?... 

So. tok tak nak ada walau sikit pun benda sangkut... mungkin hutang darah, mungkin hutang maruah, mungkin hutang nyawa.... hutang duit?... sorry... duit yang kita guna di zaman ini tidak diiktiraf pun di dalam islam, WHY?.... kerana ia tidak menggunakan pertukaran dengan emas..sedangkan dalam islam wang mestilah di lakukan pertukaran dengan emas dan perak baru sah... kalau tak ikut cara islam adakah ia sah, adakah wang itu sah, adakah di kira di masyar kelak?.... Sah?...so kalau tak pakai hudud... maka undang2 selain hudud itu sah?......kalau tak pakai cara bernikah islam...maka itu sah?.... orang kata..kita tak boleh buat apa sebab kita tidak ada pilihan.... siapa kata?.... kita punya kuasa... kita punya bangsa.. kita punya negara... siapa kata kita tidak punya pilihan.... sedangkan kaum india dan cina sokong Hudud...... dan selepas itu kita boleh buat matawang Kita sendiri yang sah di sisi islam?... emas dan perak.. kalau di beri hutang wajib bayar semula, ia di kira sampai di mahkamah Allah, kalau sekarang ni cuma kertas yang sama nilai dengan tisu tandas, apa itu di bawa sampai ke mahkamah Allah?... yang tidak ikut undang2 langit adakah di kira di sana?.... seorang wali yang sepanjang hayatnya islam.... namun menjadi kafir di hujung hayatnya masuk ke neraka... adakah perkara yang tidak sebesar IMAN dan TAQWA berpuluh tahun itu di kira Allah?... Sedangkan yang berIMAN dan BerTAQWA puluhan tahun sekelip mata hujungnya di campak ke neraka..... ini kan hal dunia.

Kita manusia sering tertipu kan?... kerana kurangnya ilmu hukum langit di dada... tidak lama lagi kita akan menjadi penduduk di sana, semoga kita semua tergolong di kalangan orang orang yang selamat. Amin.


Kod Produk : GDN 131119
Bentuk : Geliga Darah Naga
MAHAR : RM 120

PROMO CUTI SEKOLAH
RM 60


========================

CARA PAYMENT BARU

Jika anda menggunakan MAYBANK APPS anda boleh terus scan QR code di bawah dan terus melakukan pembayaran dengan mudah sekali

Klik QR Scan Di bawah Apps dan lakukan verifikasi

Kini Anda Boleh Melakukan Pembayaran Melalui TnG E-Wallet Dengan Scan QR di Bawah

DUIT NOW ( MAYBANK ) 
0178259540

========================


Siap Kos Pos, dont worry be happy untuk semenanjung dan Borneo kini

Pantangan Membeli Item Mistik ialah JANGAN meminta kurang kecuali di beri promosi, berkurangnya Mahar maka berkuranglah Khasiat dan kelebihan, Ini lah peraturan dunia Mistik Semenjak Berabad lamanya



*we use FREE Shipping In Malaysia  
( No Postage cost will be charge )


Id " Tanpa Nama" @ " Anonymous", sila lakukan pengesahan id di no khusus yang kami sediakan yang berhubung dengan sistem canggih kami di +601111113044, Atau komen anda tidak akan di terbitkan

Hantarkan whatsapp nama anda dan komen GRAB yang anda lakukan di halaman tertentu

Bagi Pelanggan Baharu ( Id Baharu ) sila Whatsapp juga Nama anda ke Nombor ini Sebelum Komen anda di terbitkan

Kami ingin menggelakkan SPAM ID dari pesaing blogger lain yang meniagakan item yang sama bidang

Sekiranya ada peniruan ID , Pihak kami akan merujuk kepada pemilik asal ID dan memintanya melaporkan kepada pihak berkuasa di atas penyamaran yang di lakukan

GRAB Melebihi dari 1 di dalam 1 Halaman Perlu pengesahan ID di 01111113044 KECUALI bagi OTAI LAMA BLOG, Jika Tidak GRAB anda tidak akan di Pamerkan


Sila Tinggalkan ulasan GRAB anda dan semak semula dalam masa kurang 2 jam sebelum melakukan permaharan, sekiranya anda berjaya mendapatkannya, maka sila lakukan bayaran dalam tempoh 12 jam, kemudian buat Ulasan PAYMENT DONE atau PD atau sudah bayar di bawah ulasan GRAB anda itu tadi. Langkah ini sangat penting kerana ia akan memudahkan semua pihak. Harap maklum.

Setiap permaharan atau bayaran hendaklah dimasukkan ke: 


MAYBANK E-WALLET



Maybank 551016691626 My Gemstone
ATAU
RHB : 2012 9160 00660 3
ATAU
Paypal : Mohdyasirahmadrozi@gmail.com

Touch N Go EWallet



Atau Jika anda ingin menggunakan medium RHB atau PAYPAL, sila rujuk header blog di atas akan maklumatnya . 


Kemudian hantarkan detail bayaran anda ke Bonda JJ  ATAU BONDA SHA Blog ini yang menjadi admin anda dan pemudah cara anda di dalam permaharan bersama GB




BONDA JJ : 0178259540







PUAN EKA : 0127845231

 cahayamata )

3 ulasan:

  1. Salam tok..maaf tyn apo kelebihan geliga darah naga ni..klo wat cincin tk kne kulit ker tok..

    BalasPadam
    Balasan
    1. w.salam wbt , banyak. lebih kjepada kekuatan diri dan dalaman, tak wajib

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN