Selasa, 3 September 2019

BERITA TERAKHIR DI INDONESIA

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera.

Alhamdulillah tok kini berada di Bandung dan di bawa oleh teman teman seguru ke ITC kebon Kalapa , Bandung dan di sini ada pelbagai batu permata dari jenis biasa, ekslusif sampai ke tahap biasa berisi dan ekslusif berisi. Mahar untuk 1 permata itu mengikut kualitinya dan untuk pengetahuan ia sama dengan kadar kos di Malaysia, Contoh delima atau opal yang berada di grade paling baik, Nilainya sama dan hampir sama, jika yang hampir sama, sebagai contoh Batu delima ya , Kalau di Malaysia Batu delima pada pembekal di timbang carat dan berkualiti dan sama berat ialah RM 8000, kalau di sini sekitar RM 7800 , kualitas sama, berat sama puncanya juga sama ( burma ) , Yang murah murah itu jelas batu sintetik kok dengan nilainya sekitar RM 7-8.00 perbiji dan kalau di Malaysia di jual pada nilai RM 30-120 ( batu serai ).

Tok menginap di sebuah rumah teman dan beristirehat di sini sehingga selesai urusan kami menangkap Khodam. Jika anda nak tahu yang sedang menunggu tu, dari Bogor cuma dapat 2 botol dan terus ke Bandung neh belum dapat apa apa, Kami sempat mahu ke Puncak tapi kerana tok terkena sakit urat di kaki ( sudah lama di deritai ) tok di bawa berjumpa 1 guru yang bernama Mbah Ocit , guru ini pandai mengubat penyakit apa pun dengan bathin dan herba, tok salute kalau bab herba ni sebab ia tak pakai sihir dan kemudian tuduh sana sini yang menyihir kita. Kaki tok ni sakit pun sebab masa muda selalu manjat bukit, gunung, dah datang berusia dah kurang, jadi mulai sakit.. alah macam org main bola la, kalau lama x main kan sakit badan juga. Berubat duluan dengan Mbah Ocit ini memakan masa 1 malam juga. Terus kami tidak lanjut ke Puncak dan dari rumahnya Mbah kami terus ke Bandung dan berehat di sini kini.

Ada beberapa batu bertuah tok dapatkan, yang pastinya semua berisi kok, kalau kosong bisa juga tok isi semula, tapi udahnya kita masih di sini, kenapa mahu diisi sendiri doang?, baik di beri kepada Master dan Grand Master isikan aja, Utuh, gagah dan kuat.

Dari teman master ini tok lihat banyak koleksi opalnya / kalimaya, namun hanya sedikit yang mempunyai jenis dewi / peri. dan tok ada ambil beberapa , cuma aduh.. gini aja, kualitasnya opal itu jika di jual di Malaysia berani keren pada nilai RM 4000 ke atas. batunya bagus. tiada cacat atau spot hitam. Punya isi pula berupa Peri yang berguna kepada manusia. Jadi hehehe, nanti dulu aja yach.... ini dari kalangan batu bermodal dan modalnya agak keras..

Kalau penarikan tok sendiri ya gampang berkualiti atau ga bisa aja kita maharkan secepatnya.

Owh lagi 1 yah... ada beberapa obat kuat... owh obat owh obat, mari beli obat, amboi.. kalau mahu beli secara MASS gak bisa kok nanti di imigresen Bandara Malaysia di rampas. jadi kalau mau . boleh order saja terus...beli dikit2 aja gpp.. ubat menarik ialah kalau isteri anda sudah ga ada berahi sama anda, atau sudah menjauh dengan anda, ya ada sejenisnya ubat langsuang di teteskan aja di dalam air tidak bersusu langsung naik berahi wow.

Bandung ini banyak juga item keren kerennya ya, tas tangan, kasut, barangan kulit... kalau barangan kulit itu berupa bag lelaki, tas tangan wanita dll.. murah murah banget kok.. ramai warga Malaysia ulang alik membeli di sini dan menjual semula di Malaysia. Murahnya Rm 80 bisa jual semula RM 450. untung bener.

Ini ialah catatan terakhir dari tok di Blog selama tok di Indonesia ini. KHODAM BOTOL in sha Allah ada. tapi nanti dulu, tok lagian mau istirehat. Sabar.. tak lari gunung di kejar.

Barangan pelik pelik juga ada, serupa toyol, jenglot .. tapi tok ga mahu item begini , lagi pula banyak kerenah untuk di bawa ke Malaysia. Jin juga ada di jual gampang di sini bentuk boneka ( gampang kalau udah tahu linenya tapi ga baik tuh, macam berhala ).

Dan semalam sudah ada org pertama yang di hipnosis tok hehehe, Alhamdulillah menjadi, terima kasih kepada Master Andi Faisal, tak sia sia perjalanan 11 jam bolak balik itu.

Tok di sini udah macam warga, bukan pelancong .. ada kartu Flazz sendiri , menggunakan aplikasi ovo di dalam grab dan di kedai kedai makan...Dan nomer HP sendiri..postpaid bro...bagi yang ada ic warga aja bisa postpaid.. atau visa bekerja.. 




Makannya juga ga di mall mall atau kedai makan kecuali di kaki lima, layaknya warga . Hahahaha.... Di kaki lima itu lebih enak dan murah berbanding di mall mall . Tapi di kaki lima juga mesti memilih tempat. Bukan sembarangan. 

Tok naik bas ke mana sahaja jika teman teman sibuk atau kalau mahu ke lokasi jauh naik keretapi sahaja. 

Kalau anda ke Indonesia ini ingin mengurangkan kos Pengangkutan, anda wajib ada kad ini atau kad E-Toll dan juga aplikasi OVO, aplikasi tu bagus , boleh di gunakan di mana sahaja berbelanja, ada point, dan ada dividen tahunan. Amat menguntungkan pengguna di sini . Kalau anda takut kena kelentong harga oleh pengusaha di sini maka penggunaan OVO amatlah berguna , cuma OVO ini boleh di gunakan oleh Warga Indonesia.. perlu ada KTP nya.. IC... anda ada?... hahaha... so yang ada OVO ni warga aja....1 Akaun OVO 1 IC / KTP nya, pulak dahhhhhhh, tok ni cakap pusing2 hahaha.. saja ngucing korang heheh.. so tok ada KTP?...ic sini?... heheheeeeeee.. tah ler. Soklan yang susah nak di jawab heheheee. 

Ini baru sekitar 15 hari di Sini tok dah mulai berkomunikasi dengan org sekeliling bahasa Indonesia , bukan apa, tok nih org yang mudah beradaptasi dengan suasana sekeliling, senang kalau pergi mana pun tidak jadi kekok.

Baiklah... sebelum tok undurkan diri, anda nak ke tok masukkan batu batu cun dan cincin dari Toko Teman Se Master tok ni?... kalau tak mau tak apa.. batunya bagus bagus bangett, dan ada Khodam Khodam Peringkat tinggi ( toko teman master ni selalu di datangi paranormal seluruh Indonesia yang berminat dgn cincin ada khodam ), jadi sebab tu di sediakan... anda rasa di indo ini kalau kedai cincinnya batu kosong aja?.. baik beli di Malaysia yach... haha

Ok Tok akan lanjutkan di komen bawah jika anda mahu lihat cincin yang tok dapatkan, In Sha Allah... Owh ya, Khodam Botol, harap sabar. tok lagian mau istirehat, capek gila. haha. 

*Awek bandung cun cun la, hangpa bila nak mai?







3 ulasan:

  1. Salam Tok,

    Untuk yg berminat bg mendapatkan khidmat hipnosis kasyaf bagaimana ya, perlu dtg ke rumah Tok ke ( jika perlu dtg begitu kene buat appointment camne). Jika akan diadakan kem bila tarikh yg mgkn Tok boleh adakan itu ye

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN