Selasa, 6 Ogos 2019

KALIMAYA NAKAWAN



















































Kalimaya Nakawan. Item ni pada mulanya nak di masukkan ke dalam Shopee namun tok bagitau pada bonda , Utamakan di blog dulu. Di shopee ni sebenarnya tok buat " rezeki tak di sangka sangka " maksudnya rezeki lebih lebih gitu. 

Kalimaya atau nama sainsnya Opal ringan , kalau nak berat ia namanya delima, yakuk atau berlian, makin berat, makin keras, makin keras makin padu kandungan organiknya dan makin banyak kandungan organiknya maka makin lama lah ia mengeram di dasar bumi itu. 

Jadi jika anda ada pembeli yang bertanya mengapa kalimaya ini ringan, anda perlu mengesyorkan ia batu delima atau berlian. 

Masih ramaikah yang belum faham bahawa setiap batu ada komposisi dan kepadatannya tersendiri?..

Kita ambil 1 batu mahal tapi lemah... expensive but weak.. ianya ialah Zamrud.. tok pun sampai hari ini tak fahamlah mengapa ia mahal sangat melainkan cuma dari zaman dulu ia di berikan kepada raja raja dan Queen2 sebagai hadiah?.. dan bermula sejak itulah ia mahal... kalau zaman dulu menjadikan Batu Kristal bukit sebagai hadiah , sudah tentu sekarang kristal di dalam gua itu di rebutkan orang kan?.. huhu, ya manusia meletakkan harga, Allah tak pernah meletakkan walau 1 sen pun bagi 1 oz oksigen yang kita sedut, 1 hari berapa banyak oksigen kita sedut?.. banyak kemudahan Allah beri, tapi dia minta sikit pun kita tak mampu beri, kita sibuk dengan hal urusan dunia yang sana sini kena bayar, bila kena bayar kita anggap bernilai ya?. jadi kalau Allah Taala hentikan oksigen, keringkan air... kita boleh hiduplah ya?. oksigen yang kita hirup, air yang kita minum tidak kena bayar, i mean air di telaga lah, di sungai lah..bukan air dari SAJ atau SYABAS dll tu. So.. adakah benda tak kena bayar takda kualiti?. Pelik cara manusia berfikir kan?,... anda tak rasakah ianya sebuah kepelikan yang amat dasyat?. Lagi mahal zamrud tu lagi lah orang teruja, lebih mahal lagi dan dapat di miliki rasa megah yang amat kan?. sedangkan oksigen yang bernilai tinggi kita hirup setiap nafas pernah kita berbangga?.. Ya... itulah manusia..mengukur dengan nilai. Sedangkan Allah tak pandang semua tu. 

Ini ialah Kalimaya Penarikan. Anda nak jual berapa terpulang..bukan lagi urusan tok. Tapi tok nasihatkan jangan ubah walau sedikit ayatnya di dalam penulisan copy paste anda kerana beberapa hal:

1. Takut org tanya anda dan anda tak dapat jawab, tok kenal orang yang mengguna hasil karya tok dan mereka mengubahnya, selalunya mereka akan bertanya tok tentang itu dan ini dan soalan itu datangnya dari pelanggan mereka, dan kalau anda nak tahu jawapan yang tok berikan semuanya adalah palsu, kenapa tok buat begitu?. sebenarnya tok nak anda belajar, bukan meniru. blog ini terbuka dan jelas adanya ilmu di dalamnya, bila anda baca 1 persatu anda sebenarnya sedang belajar ilmu mistik dan mengenai batu permata mistik. Jika anda meniru sahaja kerjanya, sampai ke mati pun anda tak tahu apa yang anda niagakan, malah bila anda di kenakan soalan yang ekstrim, anda akan off akaun anda dan buat id baharu. mengapa anda ingin buang masa ?. 

2. Hasil karya , penulisan tok di sini tidak boleh di ubah walau 1 perkataan walau ia salah spelling. Ia di lindungi di bawah undang undang siber dan Harta Intelektual 2012-2022 Tok Mat GBunian / Tok Mat Geligabunian dan ia di rekodkan melalui setiap halaman yang di tulis ( setiap halaman ada tarikh dan Jam ) , lewat 1 minit dari masa asal maka ia sah copy paste . sebagai contoh anda adalah Franchise CHICKEN RICE SHOP dan mottonya ialah " Bukan sekadar Nasi Ayam ", kemudian anda menjualnya semula menggunakan semua ayat di dalam brochure tapi mengubah mottonya menjadi lain. Maka anda berhak di saman. 

Jika anda tidak setuju maka sila guna gambar lain dan ayat anda sendiri. Cadangan tok ialah ambil 1 gambar dan tanyakan kepada beberapa pembeli dan kemudian anda maharkan di sini dan kemudian anda ambul gambar sendiri dan letak watermark sendiri dan catatan sendiri, itu sudah pasti milik anda mutlak.

Sila rujuk :

Akta Hak Cipta (Pindaan).
Akta ini memasukkan unsur-unsur yang berkaitan dengan hakcipta dalam Akta induk. Ini bermakna apa-apa hasil karya yang dilakukan di dalam dan melalui internet adalah terlindung di bawah Akta Hakcipta.

Rujukan : http://notarazi.blogspot.com/2012/01/undang-undang-siber-di-malaysia.html


Sebaiknya anda perlu ada perjanjian bertulis dengan Pihak Tok sendiri untuk keselamatan, Ya kan.. mana tahu hari ini kita berkawan, esok anda di hasut dan kita menjadi lawan, maka sudah pastinya segala copy paste anda itu akan tok jadikan point.

Di dalam Sejarah GBunian ini ramai dropship hujungnya apabila mereka menjadi kaya , mereka meninggalkan GB dan mulai tikam  belakang kita HANYA untuk mendapatkan NETWORKING ( Pelanggan ) GBunian ini sendiri dan sebagai sebuah entiti perniagaan yang sudah establish selama 7 tahun orang awam seharusnya tidak melihat kami di GBunian sebagai seller kampung yang hanya melakukan packaging di atas lantai dan peralatan murah, sedia maklum bahawa pihak kami di GBunian hanya memodenkan cara lama. Bertapa cara lama, ritual cara lama, tapi komunikasi dan penghantaran adalah melalui kaedah moden, setiap transaksi di rekodkan di dalam fail yang di jaga oleh bonda bonda ( sebab tu tok selalu suruh tanya bab stok kat bonda ) , malah website ini juga di lengkapi dengan sistem keselamatan agar ia tidak mudah di godam dan mampu mengesan setiap pergerakan semua pelawat, dari website mana datang kemudian jump ke laman mana , berapa minit stalker dalam satu satu halaman dan kemudian jump ke mana pula, Yang duduk lama di satu satu laman kami sudah tentu sedang copy paste ayat yang di tulis di sini, boleh bukan tak boleh, tapi jangan ubah 1 pun perkataan darinya.

Kami memberi kerjasama 200% kepada dropship kami dengan tidak menggunakan cop syarikat kami di slip pos laju dan hanya menulis alamat mereka, kerana itulah bisnes. Tapi jangan ubah walau 1 ayat di sini kerana ia bukanlah bisnes, ia namanya MELANUN. 

Mungkin orang akan berkata tok berkira...ini ialah pemikiran yang sempit dan tidak di luar kotak akal, sedangkan tok berfikir di luar kotak akal, sekiranya anda menjual barangan lain tapi menggunakan ayat ayat di sini...? Atau anda menggunakan ayat ayat kami di sini dan mengubah 1 ayat bukankah akan terjadi selisih faham di antara anda dan pelanggan dan jelas perniagaan anda tidak akan lama, contohi otai otai... mereka ambil barang lajen yang cuma ada 1-5 , mereka borong semua dan mereka jual semula, mereka tahu tok sudha habis stok. kalau pun org tanya .." ni barang tok mat ke ?".. anda tak perlu gusar kerana jika dia bertanya kepada tok sudah tentu tok akan menjawab SOLD OUT dan nak tak nak pembeli ini akan membeli dengan anda. Itulah baru namanya Bisnes, salah jika anda berkata " sy adalah dropship geligabunian"... dengan tok minta izin jadi dropship tapi dengan pembeli anda x mahu mengaku pula, jika begitu binalah perniagaan sendiri..... kemudian dapatkan pada nilai promo.. di nilai promo anda boleh jual semula pada harga bawah harga anda biasa jual pula iaitu sama dnegan nilai kita jual di sini tanpa promo. itulah kesempatan yg sengaja tok berikan. 


======================

Kalimaya Nakawan ini mempunyai pelbagai kelebihan dan ia cuma di berikan 3 biji sahaja dalam perolehan minggu lepas

Kerezekian

Wibawa

Pelarisan

Penggerun

Penunduk Musuh

Dengan Izin Allah SWT


Tok teruskan



Kod Produk : KLMYNKWN 4819
Bentuk : Kalimaya Nakawan
MAHAR : RM 250

Promo Iduladha
RM 100





Siap Kos Pos, dont worry be happy untuk semenanjung dan Borneo kini

Pantangan Membeli Item Mistik ialah JANGAN meminta kurang kecuali di beri promosi, berkurangnya Mahar maka berkuranglah Khasiat dan kelebihan, Ini lah peraturan dunia Mistik Semenjak Berabad lamanya



*we use FREE Shipping In Malaysia  
( No Postage cost will be charge )


Id " Tanpa Nama" @ " Anonymous", sila lakukan pengesahan id di no khusus yang kami sediakan yang berhubung dengan sistem canggih kami di +601111113044, Atau komen anda tidak akan di terbitkan

Hantarkan whatsapp nama anda dan komen GRAB yang anda lakukan di halaman tertentu

Bagi Pelanggan Baharu ( Id Baharu ) sila Whatsapp juga Nama anda ke Nombor ini Sebelum Komen anda di terbitkan

Kami ingin menggelakkan SPAM ID dari pesaing blogger lain yang meniagakan item yang sama bidang

Sekiranya ada peniruan ID , Pihak kami akan merujuk kepada pemilik asal ID dan memintanya melaporkan kepada pihak berkuasa di atas penyamaran yang di lakukan

GRAB Melebihi dari 1 di dalam 1 Halaman Perlu pengesahan ID di 01111113044 KECUALI bagi OTAI LAMA BLOG, Jika Tidak GRAB anda tidak akan di Pamerkan


Sila Tinggalkan ulasan GRAB anda dan semak semula dalam masa kurang 2 jam sebelum melakukan permaharan, sekiranya anda berjaya mendapatkannya, maka sila lakukan bayaran dalam tempoh 12 jam Ulasan GRAB di tulis


Maybank 551016691626 My Gemstone
RHB : 2012 9160 00660 3
Paypal : Mohdyasirahmadrozi@gmail.com

Atau Jika anda ingin menggunakan medium RHB atau PAYPAL, sila rujuk header blog di atas akan maklumatnya . 


Kemudian hantarkan detail bayaran anda ke Bonda JJ  ATAU BONDA SHA Blog ini yang menjadi admin anda dan pemudah cara anda di dalam permaharan bersama GB




BONDA JJ : 0178259540







BONDA SHA : 0127845231

14 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN