Khamis, 17 Mei 2018

SALES

HARI INI BERMULA RAMADHAN


Promosi kita dah bermula.... ada yang bertanyakan tak adakah lagi BIDA pilihanraya... PM pun  dah naik parlimen ceq oii... maka Bida Pilihanraya dah habis lah. Kalau buat terus menerus dan anda tolong bayar gaji dan kebajikan Pekerja tok takpa la juga... Peniaga lain takpa, depa perah kepala dan keringat sendiri untuk pack barang, jawab sms dll .. tok tak boleh macam tu, kerana bagi tok rezeki tok dapat untuk orag lain juga dan tok tak mau anak bini tok merungut kurang kasih sayang seorang suami dan seorang ayah hahaha.. Gurau ja noh... tapi gurau2 pun... benda betul.

Rezeki yang kita dapat bukanlah hak kita... 

Katakan Gaji kita RM 2000

Dapat gaji, bayar itu bayar ini, beli itu beli ini... ini lah bukti rezeki kita bukan hak kita total.. Sementara hidup ni lah nak merasa itu dan ini. 

Ada yang berniaga kepung gila gila, kepung sana sini , buat grup bagai.. tapi dok macam tu juga..bukan pasai apa..tapi pasai dalam hati nak pikir bolot dia sorang. Kalau customer dia beli dengan org lain, dia removed, kalau cust dia sebut peniaga lain dia removed.. tu bukan peniaga profesional, dari awal lagi tok dah cakap Grup grup ni bagai sebenarnya no function, last last jadi gaduh, jadi putus silaturrahim, kutuk sana sini. Baik kita bebas.. Freedom mana mana pun orang datang kita layan, orang pergi dan datang itu perkara biasa. Jual ikan di pasar pun sama lah... Mana mana pun perniagaan sama saja. Dia punya adat istiadat berniaga ni sama sahaja. 

Jadi paling penting kita berserah pada Allah, Rezeki Allah bagi., kalau Allah tak nak bagi, usaha kepung macam mana pun , last last jadi taik juga ( org utara kata lagu tu la ) .. Kita kembali pada Allah in Sha Allah, Allah bela dan pelihara kita. Kunci tu bukan senang nak buat, dengar senang..buat susah.


Selamat Bersahur

4 ulasan:

  1. Salam tok...selamat myambut ramadhan al mubarak...maaf klu sy ada salah silap...

    BalasPadam
  2. As salam...selamat bersahur kepada tok sekeluarga,staff2 serta pembeli2 di GB..."Mulai malam ini maka bermula SST (SOLAT SUNAT TARAWEH) dan pada malam ini juga tiada lagi GST (GAGAL SOLAT TARAWEH)"...

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN