Sabtu, 24 Mac 2018

GELIGA MUTIARA




































Alhamdulillah.. Mutiara terbahagi kepada 2 jenis, mutiara air masin atau dipanggil juga air laut dan 1 lagi mutiara air tawar. Mutiara di atas adalah tergolong dalam mutiara air tawar. 

Mutiara air laut memerlukan masa dalam 3 tahun untuk menghasilkan 1 biji mutiara sedangkan mutiara air tawar hanya memerlukan 6 bulan saja untuk menghasilkannya; kekadang terdapat 6-15 biji di dalam 1 kerang.

Kegunaan Ibu Mutiara ini sejak dari dulu lagi sebagai Medium Penganyer laut dan darat. Namun ada yang pakai x menjadi dan ada juga yang pakai ramaii yang menjadi dengan izin Allah... Ada yang dah jadi nelayan sepenuh masa pun ada ... haaa sejarah Ibu Mutiara ni memang banyak sekali semenjak ia di lancarkan dan di perkenalkan di blog GB. 

Ada yang memasukkan ke dalam kocek, ada yang memasukkan ke dalam joran. bermacam cara dan ragam, yang pasti..ia mesti ada bersama ketika memancing , buat lah atau olahkan lah ia bagaimana pun.. insyallah, selain itu , air kena lah tengok juga jangan main sembrono saja belasah campak mata kail ya haaa... tok dah lama tak memancing...bila laaaa ada masa nak memancing neh


Kod Produk : GM 8318
Bentuk : G.Ibu Mutiara
Stok Dapor : ada
MAHAR : RM 60

7 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN