Sabtu, 14 Oktober 2017

MUSTIKA TERATAI





















Mustika Teratai... 

Ayah selalu dan kerap menerima pertanyaan.. Tok Muda.. penjual ni kata , ini ialah batu sekian sekian.. Minta maaf sekiranya ayah nak kata, ayah bodo di dalam bab batu dan ayah bukan belajar bab batu sampai ke Universiti.. Pendidikan Terakhir ayah pun cuma BioTech..bukan Gemology.. Tapi sekurangnya BioTech ayah bukan beli di Hotel lah na. 

Apa yang anda saksikan di blog ini, nama blog ini pun dah nama org kampung...GELIGA BUNIAN.. mana lah VVIP atau VIP sekalipun berminat dengan blog begini , nama pun dah lapuk dah, terlajak kampung.. 1st impression org ke atas blog ini pun awal awal dah buruk.. tapi kalau dah baca insyallah jatuh cinta.

Ayah mudah... kalau batu akik ayah jumpa di celah banir Pokok Cenuai, maka itu ialah Batu Cenuai... Kalau jumpa Batu serai yang di berikan org bunian dan depa cakap ni batu Altantik, maka ayah accept..bukan ayah tak tahu tu batu apa.. tapi ibaratnya....... Jiran anda beri sesuatu yang anda tahu ia murah.,... anda tahu nilainya bukan setara mana... adakah anda nak mengkondemnya?.. adakah anda nak canang di jiran lain yang jiran anda ni bagi barang murah?... barang yang anda dah asa beratus dalam rumah?... di manakah nilai hormat anda kepada jiran?.. di manakah nilai menghargai kita?.... itu jawapannya. Kita meraikan... kalaupun ia batu tidak bernilai di alam kita, itu batu tepi jalan... batu yang di jual..bukan batu yang di berikan oleh Org bunian atau saudara semuslim kita di alam lain tu yang mempunyai karomah dan asbab yang mampu di gunakan manusia.. 

Kerana itulah blog ayah ini namanya Geliga Bunian. 

Barang ayah di dalam sini pun bukan 100% dari sana, kalau dari sana, matilah nak... berapa biji sahaja, kalau dia nak bagi banyak tu mati juga... banyak banyak macam tu,  SIAPA NAK BELI dan HABISKAN?... Setiap benda depa bagi ada syarat.. kena bagi 1000 biji dan mesti habis dalam 14 hari... nak jual ke mana..?.. siapa mau sampai 1000 biji.. kalau x habis maka tamatlah urusan dengan gerbang tersebut, dah kena bukak gerbang lain dan urusan dengan bunian lain.. bukan senang. Barang barang ayah di sini ada juga yang bermodal.. ayah nak perbanyakkan barang, ada juga dari sekutu kerana niat ayah nak membantu peniaga peniaga lainnya. Tapi sudah tentu apabila masuk ke tangan ayah, item item ini di perkuatkan kerana kita nak JAGA bisnes sendiri. Itu Sudah Pasti. 

Di atas ialah Mustika Teratai... Mustika ni nama Indonesia, Geliga Pula Nama zaman dulu dulu, Permata pula Nama Pertengahan Moden, Batu pula Nama org kampung dok sebut.. Semuanya benda yang sama. Jangan terkeliru hanya kerana bahasa. Kalau basikal itu di negeri lain, di Perlis orang panggil Gerek... Kalau Gerek itu di negeri lain , lain pula maksudnya.. Di Perlis Kopek Tu dompet atau beg duit, di Pantai Timur jangan sebut Kopek..kang terkopek muka hang hahaha. 

ASBAB kegunaan item ini dengan energy yang ada ia bagus untuk perjalanan kerezekian dengan izin Allah SWT. 

Mempermudahkan urusan hidup

Perubatan Gangguan

Pengasehan sederhana

Energynya juga mampu di terjemahkan sebagai penguat energy manusia



Kod Produk : GB1 27817
Bentuk : Mustika
MAHAR : RM 99.25



4 ulasan:

  1. Sekiranya beli batu n nak tempah sekali utk ikat loket simple boleh ke tok? Berapa caj utk ikat loket simple yer?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ikat tempahan kena buat kepada anak majlis tok tuan skrg ni

      0189064882 Din

      Batu dan loket bayar asing

      Padam
    2. Segala tempahan cincin sebagainya melalui Din ke, tok??

      -Syawal-

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN