Khamis, 11 Februari 2016

AKIK SULAIMAN







Hurmmmmmmmmmmmmmmm...........Salah nama tu... takpa..tok terangkan

Akik Sulaiman dari jenis keluarga akik dan bervariasi dari kalangan Jasper. Alhamdulillah pengetahuan tok di dalam pengkelasan akik semakin meningkat.. nak belajar pasal akik ni saja bertahun tahun. Kerana ia ada sekitar 12,000 jenis akik. 

Akik Sulaiman asli , silakan ignore nama tajuknya kerana Mr Baz sudah tersalah mengkelaskannya, jenis Panglima Selendang Merah sudah di maharkan kepada rakan sekutu yang berniaga di lokasi lain dan usah risau.. yang ni lawa lagi yang tu hehehe... Takkan tok nak maharkan semua yang lawa kepada sekutu dan masukkan yang tak lawo dalam GB, jahanem hey la blog aku hahaha.. 

Akik Sulaiman jika di kenali melalui pengamatan org lama lama, bukan org zaman la ni... ia bewarna dan bercorak corak seperti di atas... ops.. bagi yang newbie, ingin tok jelaskan.. itu bukan retak tapi itu yang di panggil urat batu, batu yang asli ada urat , baik kecil atau kasar. jika retak dah lama dah patah dalam tangan Mr Baz masa ambik gambar tu. 

Akik Sulaiman fahaman lama ini.... kenapa di panggil fahaman lama, kerana fahaman baru menamakan item lain sebagai akik sulaiman , bagaimana pula di namakan kepada item lain, mungkin kerana permintaan tinggi, barang tak ada, jadi di ambil barang yang hampir sama dan di letakkan nama sebagai akik Sulaiman. itu yang tok tahu.. selebihnya terpulang. 

Kelebihan akik sulaiman... hurmmmm.. sejujurnya tok tahu, tapi tok konfus sebab banyak sangat klaim keindahannya. tapi jika menurut pengetahuan tok yang cetek ini ia berguna di dalam :

Penunduk sekampung

Pelaris niaga

Penunduk dan org tunduk dan patuh

Dan banyak lagi rahsianya

Dari Segi aura dan energi ia dengan izin Allah mampu menyahkan sifat dan sikap tidak elok dari diri kita yang bukan hadir kerana jiwa dan hati, contohnya mudah terpengaruh... mungkin bagi cerdik pandai di luar sana ... sikap mudah terpengaruh adalah datang dari diri kita, tapi jangan lupa di dalam bidang psikologi.... jika ada orang memarahi kita di hadapan atau cuba mempengaruhi, tindakan kita menyilangkan tangan di dada akan membuatkan kita menjadi orang yang tidak mudah di pengaruhi.. itu ada di ajarkan di dalam ilmu psikologi di mana mana U sekalipun dan mungkin mereka perlu mengkaji kenapa dengan prilaku demikian mampu menghindarkan perkara negatif mempengaruhi diri kita.... mungkin mereka perlu mempelajari pula tentang aura dan pembuktian bahawa aura itu ada dan ia adalah salah satu aksesori yang Allah kurniakan kepada manusia semenjak lahir ke atas bumi dan aura bukan sahaja bertindak terhadap emosi, malah segalanya termasuk membentuk perisai diri dari sihir dan bukan sekadar perisai dari dipengaruhi


Kod Produk : GPSM 10216
Bentuk : Akik Sulaiman Hak Asli Pahaman lama
MAHAR : RM 350


20 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Dah pokai nie, klu x ambik jugak... cepat2

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum
    Tok ini masih adakah batunya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. wslm.. ada 1 ni saje tuan..ia sudah dimaharkan.. insyaAllah tok cuba lagi ke depan..

      Padam
  6. Tok, kalau nk buat advance lock boleh x untuk item ni? Sy bg deposit dulu lpas tu bila dh ada blk stock sy byr full?

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh jika kemungkinan tuan sanggup menunggu selama 1 tahun :)

      Padam
  7. Asalkan dapat sy sanggup tunggu. X cekap la nak main lock2 ni. So klu advance book mcm ni berapa deposit ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. deposit ialah RM 150, tapi tok ingin ingatkan, keberangkalian nak dapat lagi dalam masa terdekat tu tidak di janjikan

      Padam
  8. OK boleh Tok. Tlg send PayPal payment request ke kriegkingg@gmail.com
    Sy buat byrn dlm 3 hari. Terima kasih.

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN