Isnin, 28 Disember 2015

PERMATA PANCHAR DEWA








Ehemmmmmmmm... panjang sikit... kenai?... ingat ?.....

Item Di atas Ialah Geliga Panchar Dewa. Tu nama GB, Nama Asal Ialah Geligo Tok su Pin.... Buke Barang sekutu Kelantan, Bukan Barang syeikh Baba, Tapi Barang Guru Tok di Kg Tok Siam Narathiwat ..., ( depan madrasah Syeikh baba Je ). Dah alang lalu... singgah sekejap , wife dan Mr Baz tak pernah jumpa Pakcik berusia lebih 100 Tahun ini. Nak amik gambar.. dia tak mahu... bukan semua orang tua mahu bergambar lah.. bukan macam tok neh yang gila glamer bhahaha... 

Geliga Tok su Pin Ini pelik sikit tuan tuan... bila di suluh dari bawah tu, pancaran yang naik agak pelik, susah nak cakap macam mana lah... Jap jap.. Tok belum cerita macam mana Geliga ni di perolehi. Tok Su Pin ni Bomo ( salah 1 ) kawasan Narathiwat... ilmu yang di gunakan kebanyakan langka, di gunakan di dalam perubatan, pertahanan. Geliga di atas di berikan Beliau dengan mencabutnya dari batang pisang. depan kami semua... Tok Su Pin Cabut dari sebatang Pokok Pisang yang masih utuh berdiri tanpa merosakkan batangnya. Lalu di berikan kepada Tok sambil tersenyum. Nah amik g jual... katanya. Tok pulak tambah .. 1 ja ka?.... dia balas ... Kalau oghe lain jual boleh beli motor sebiji cash. Tak tahu mu nak jual berapa... Katanya sambil terus tersenyum... orangnya kurus kering, berpakaian kain pelikat menutup pusat sahaja, berjalan perlahan dan terbongkok sedikit 90Darjah.

Kegunaan item ini sebagai :

Penglimunan

Penimbul , Orang pukul x sakit

Mudah menarik Orang bagi duit ke kita melalui jalan percakapan.. ( berniaga, meminta, )

Di simpan di dalam Botol Minyak yang mampu merendamkan ia. bila nak guna, ambil, bersihkan pakai tisu/kain dan simpan dalam kain kuning serta terus bawa. Kami tak bekalkan minyak dan kainnya. 



Kod Produk : PPDEWA 261215
Bentuk: Permata
MAHAR : RM 8000

RM 600

18 ulasan:

  1. Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Tuan lykan... Kalo nak lepaskan, bg kpd saya ye...

      Padam
    4. tahniah tuan ayah. saya satu pun xda rezeki lg memilikinya.

      Padam
    5. Apa kah tuan Lykan sudi melepaskan untuk saya..huhu...

      Padam
    6. Barang baik tkyah pikir byk kali..nanti tk sempat..kalau ayah ker memang sukar nk lepaskan..kecuali khasiatnya sama atau kurang baru ayah lepaskan kepada sesiapa yg ingin memiliki..kipidap!!

      Padam
    7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    8. Assalam tok.. payment done.. detail sy dah wassap tuan baz.. terima kasih tok.. ;)

      Padam
  2. Sabar sabar....jgn berebut. Ada lg tuh nanti. Syabas tn lykan. Tak per nanti aku blh tlg tarik dr pokok pisang blakang rumah aku....kalau dpt, kita kongsi2 lah....hahaha gurau aje di pagi yg hebat ni

    BalasPadam
  3. Terima kasih tuan2 semua.. setakat ni sy belum fikir nak lepaskan lg.. tggu la kedepan nnt macam mana ye.. ;)

    BalasPadam
  4. Grab menunggu kalau Tuan Lykan sudih melepaskan ☺

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN