Isnin, 14 Disember 2015

GELIGA LIPAN (STOK RESCHEDULE 2)





















Semuanya Perolehan abg Megat

Apa kegunaan geliga lipan dan kenapa la banyak variasi warnanya?.. ada hitam, ada kekuningan, ada kemerahan malah yang hitam tu sebenarnya adalah kerana ia terlalu merah pekat pekat sehinggakan nampak macam gelap.

Anda tahu sejarah geliga Lipan?.... Seperti dahulu kefahaman tok tentangnya masih sama iaitu ia hasil dari sisa kumuhan samada najis, Bisa ataupun bendalir dari tubuh lipan yang paling besar. Ada sejarah lama menyatakan ( kata kata org melayu kuno ) geliga lipan berasal dari geliga semut, kemudian lipan merampasnya, setelah itu, ular merampasnya dari lipan, kemudian setelah ular itu besar , naga akan merampasnya pula, manakala saiznya akan bertambah dari kecil mengikut pembawanya sehinggalah ke besar, Dan kesemua binatang yang memiliki geliga ini mampu hidup lama dan membesar , lipan dengan saiz maksimanya , sebesar tangan manusia, ular saiz anakonda malah mungkin lebih lagi seperti ular besar di muara sungai Muar iaitu sebesar Kereta kancil dan akhirnya naga.. semua ini adalah mitos dan mitos adalah dari mulut ke mulut dari zaman ke zaman... mungkin Ada sesuatu yang sudah didik di dalam minda kita ( setiap dari Kita ) Iaitu:

Sistem pendidikan kita di pengaruhi agenda Freemason, mungkin ramai yang tidak mengetahui, namun agenda ini sebenarnya sudah lama terancang. Bukan itu sahaja, sistem pendidikan, pendidikan, pemakanan , budaya dan adat juga cuba di ubah mereka, sekecil kecil perkara yang kita nampak dengan jelas di sekolah untuk menidakkan mitos ialah:?????????? siapa tau?

Ya... Telefon buruk... pernahkah anda masuk sesebuah kem motivasi semasa di sekolah dulu?.... beratur 20 orang... abg fasi kita akan memberitahu 1 ayat kepada peserta pertama untuk di sampaikan kepada peserta seterusnya secara berbisik sehinggalah ke peserta terakhir... 

Sebagai contoh :

" Ayam pak leman di curi mak limah, mak limah masak kari untuk kenduri kahwin"

Apabila sampai ke peserta Terakhir.... ayat yang di sampaikan tidak sama sebagai contoh :

" Ayam Pak Leman Di curi Mak Timah, Mak Timah Masak Kari untuk kenduri"

Atau mungkin lebih teruk lagi.....

Sistem ini di praktikkan semenjak zaman 80-an sehingga KINI di sekolah sekolah dan kem motivasi pelajar... apa yang ingin di sampaikan di sini.. MOTIVASI bagaimanakah mampu di berikan kepada pelajar melainkan hanya bertujuan mendidik bahawa semua mitos , lagenda dan sejarah yang di sampaikan dari bibir ke bibir adalah tidak benar?.... 

Sama juga dengan cerita cerita filem barat.. seperti Pirate of da carribean, Iron man, Superman, dan lain lain... mereka melakonkan ia sebagai sebuah penganjingan kerana filem ini di lakonkan di dalam watak watak kartun yang di gemari kanak kanak... apabila kanak kanak ini membesar. Dan mereka berjumpa dengan perguruan perguruan ilmu kebatinan, apakah respons mereka?...... melainkan menyatakan ia karut dan pengaruh filem..

Mereka lupa dan tidak sedar bahawa ilmu ilmu begini sudah ada sebelum zaman Kegemilangan Melayu Melaka lagi, malah lebih jauh, ia wujud semenjak Zaman Nabi Sulaiman A.s ..... itu sebelumnya Wujud nenek moyang yang pandai membikin filem filem begini.

filem filem ini boleh kita tonton , namun ia sebagai hiburan..bukan sebagai pengubahsuaian cara hidup kita...

Seperti kata seorang ulama terkenal dunia.... 

Yakjud dan makjud tidak akan mati sebelum setiap dari mereka dapat mengklonkan 1000 manusia seperti diri mereka.... 

Jika anda menonton ceramah beliau, kita akan tertanya...kini adakah kita lah yakjud makjud?.... sedangkan di zaman ini kita sudah tidak dapat mebezakan mana yang salah dan mana yang betul.

fikirkan


Kod Produk : G.LIPAN 91215
Bentuk : Geliga
MAHAR : RM 70

41 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maaf tuan saiful, klau ikut time lock yg 5A ni, sy yg lock dlu, sebab ulasan tuan masa tu cuma lock saja.. sebenarnya sy perlukan item ni utk kaean saya.. macam mana ye? ;)

      Padam
    2. Pd pendapat sya tuan lykan yg mnang sbb lock berkod dan masa yg pantas.. Ape pon tgu tok, ne tau tok ad stok dapur, hehehe :)

      Padam
    3. Lock jika lebih item dari satu dianggap tksah dan perlu nyatakan kod 1a,2a,dan selebihnya..lock dianggap sah jika item tu ada satu sahaja walaupun berkod 1a atau 2a..itu adalah pengalaman ayah di blog gb.

      Padam
    4. Kalau tk faham meh cini ayah kasi siku 12..muhahahaha!!

      Padam
    5. Tanya baz bro mende byk lagi..tgk ayah senyum jer..pasal dh tahu byk stock dapur..hahahaha..nk kaler hitam ka,pink ka atau merah wasup ker baz..huhu

      Padam
    6. Tanya baz bro mende byk lagi..tgk ayah senyum jer..pasal dh tahu byk stock dapur..hahahaha..nk kaler hitam ka,pink ka atau merah wasup ker baz..huhu

      Padam
    7. Hahaha xpela sy lpaskan tuan lykan bkn rzki sy kot

      Padam
    8. Xdi mcj tok..tok cakap sape lock pertma dye dpat dlu.tpi xpela lpas kan tuan lykan la..

      Padam
    9. sabarrr, tok cek, ada 1 lagi post last akan muncul sehari dua ni... tu last g.lipan tau.. last utk bulan ni , insyallah, kat abg megat banyak g

      Padam
    10. Okey harap2 dapat la yang ni kalau ada rezeki la..

      Padam
    11. Hahaha!standby jer tok dh pecah lubang tu..buat masa ni sniper rifle ayah masih terbaik walaupun made in indonesia..kipidap!!

      Padam
    12. Hahaha!standby jer tok dh pecah lubang tu..buat masa ni sniper rifle ayah masih terbaik walaupun made in indonesia..kipidap!!

      Padam
  2. haahh..berkejar nampaknya tuan2..rasa nya y nie byk stok dapur dr tok... maaf,jikalau silap...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya, dekat abg megat ada sekitar 500 biji lebih , tapi x janji sebab peniaga lain pun ada amik dengan dia tuan tuan

      Padam
    2. Lock stock dapur kaler hitam pekat sebiji yer tok...nanti saya inform ke mr baz..

      Padam
  3. askum tok nk tanya geliga lipan yg warna pink tu dia masih muda ke mcm mne ya? sbb tgok dlm page geliga lipan tu satu je warna pink

    BalasPadam
    Balasan
    1. yap... kategori cecair dari tubuh badannya.. mengikut pengalaman tok la

      Padam
  4. Tahniah pd yang lock hitam..rugiler tak dapat yang hitam na...adui haha...masih menunggu lock 6a

    BalasPadam
  5. Ayah dh agak dh yg kaler hitam terbaik..

    BalasPadam
  6. ada lagi ke geliga lipan ni??lg nak tanye ape khasiat gelige lipan ni....dengar cerita pemilik gl ni boleh tembus pandang benar kah?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kami hanya dapat 3x setahun jenis ini... tembus pandang tu paling susah nak cari, biasa biasa utk bisa dan perubatan sahaja, tapi yang tembus pandang juga bermula dengan yang biasa2

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN