Ahad, 18 Oktober 2015

LOCK UNLOCK

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera kepada semua





Page ini tok wujudkan kerana di dalam pemerhatian pihak kami ada individu individu yang Lock barang dan terus lock sampai berbulan tanpa sebarang komen di bawahnya. 

Di sini kami tekankan berikutan keputusan sidang mesyuarat bersama Staf staf yang terlibat di dalam pemantauan aktiviti blog, maka mulai esok pihak kami akan menyemak mana mana lock yang masih berlock berbulan yang mana menggagalkan permaharan di blog GB ini, nama nama id mereka yang di kesan akan di simpan dalam simpanan data kami dan setiap lock mereka selepas ini akan terus di padamkan oleh admin atau author blog GB tanpa mempertimbangkan alasan alasan yang bakal kami terima.

Isu lock Unlock ini sudah di bangkitkan sebanyak 3x di blog GB , namun menjadi kebiasaan setiap blog sentiasa di kunjungi ahli ahli baru yang belum membaca undang undang Blog ( Law Blog ) yang telah kami pamirkan di sebelah kanan Blog ( jika melalui Pc ). 

Selain itu juga di dalam masa 1-2 bulan ini pihak kami akan memantau mana mana id yang main tembak jeee lock sana sini tanpa mematuhi peraturan yang di tetapkan dan kami akan Lockkan id mereka ke dalam sebuah server di mana di masa hadapan apabila mereka ingin memasuki Blog GB , mereka akan dapati blog ini sudah di halimunankan dari pandangan mereka, caranya mudah sahaja... jika mereka dapati jadi perkara seperti ini dan kemudian merasa insaf dan ingin kembali.... Silakan saja beli Pc/ Tab.Hp baru , insyallah anda akan dapat memasuki blog ini, kerana software ini akan lock id mac anda serta Ip Add anda sekaligus di dalam 1 Thread dan ia juga mengesan kedudukan anda di mana pun anda membawa device ini. Kerana itu ada sesetengah kes lepas mereka terkejut tok Boleh berada di depan rumah mereka tanpa menghubungi mereka atau mengahntar 1 sms kepada mereka. Ya..jika tok mampu mengesan anda, apatah kerajaan... 

Bagi individu yang Lock pagi, dan malamnya unlock, anda hanya ada 3x peluang melakukannya sebelum id Mac dan Ip Add anda di lock oleh pihak kami di sini melalui semakan kami akan datang. Setiap unlock perlulah ada alasan dari anda kenapa unlock agar tidak menimbulkan kecurigaan dari pihak kami, tidak semestinya anda sudah lock anda wajib beli. kami tidak MEMAKSA anda membeli, namun keputusan anda LOCK itu sudah memadai komitmen anda untuk memaharkannya dari kami. 

Polisi kami jelas dan lengkap :

Sila Baca Di sini : POLISI PERMAHARAN G.BUNIAN

82 ulasan:

  1. maafkan hamba tok andainya hamba tersilap dalam undang undang tok.hamba baru setahun jagung dalam group tok ni baru belajar bertatih kata orang tua.

    BalasPadam
  2. mak oi tok...sayaa lagi baby dari tuan firdaus mungkin pelanggan tegar bongsu...maka lock;;berkarat;;saya ada kot 2--3-4 kali tok..Maaf tok saya rayu di ringankan hukuman tok...saya janji insyaallah tak buat lagi...gurau2 jugak...hihi

    BalasPadam
  3. kasihanilah kat sahabat yang mmpu..dan betul2..berkehendakkan item tersebut..

    BalasPadam
  4. Setiap yg bersalah harus dihukum agar menjadi teladan pada yg lain.Ini hanya saranan saja.jangan marah hah.hehehehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baz akan senaraikan id id yang memain lock kemudian cabut lari. semakan ini di jalankan untuk 2 bulan yang lepas , nama yang di rekodkan akan di berikan ke tok , selepas ni nama nama ni lock, kami terus akan delete ulasannya..apa boleh buat

      Padam
    2. YA LA TOK MAN...SAYA TAU SAYA SALAH...HUHUHUUU

      Padam
    3. Salam tok..maaf ye bertanye..macam sy lock satu barang tu tp sy dah bagitau hjung bulan payment..id sy kena block juga ke tok?

      Padam
    4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    5. w.salam wbt tuan, kalau dah bagitau takpa... ni masalahnya ada yang x bagitau, tau tau diam ja terus huhu...

      Bagitau takpa tuan..

      Padam
  5. owh xpa, cuma memperingatkan saja. tok menjaga kebajikan staff tok, 3 tukang tok baru dpaat gaji mereka half bulan ni, ni dah masuk bulan 2 dah. bagi yang suka lock memain tu, ingatlah tukang tok ni ada anak bini nak kena sara... kalau nak main main , koman koman hantar la susu ke pampers ke agar meringankan beban mereka.. sedih tok mcm ni... bukan org lain... org kita juga

    BalasPadam
  6. Betul tu tok,bukannye per kekadang tu kerana sikap tamak yg tu nk lock yg ni nk lock,bila mai item yg lebih rare unlock semua..nk yg baru plak.kalau saya ada silap saya mohon maaf tok..bila tok tegaskan akan nampak prubahan kt sini..

    BalasPadam
  7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  8. jika allah dah bagi rezeki lebih pada yang allah pilih pas tu mamat tu minat batu permata dari GB...maka dia boleh lock apa dia mau...tak jadi masaalah.Jika intrnet slow pun kuasa allah...kita kena suci bersih dari prasangka buruk pada ong lain..jgn dengki iri hati.....keluar jalan allah utk jadi bersih insyaallah

    BalasPadam
    Balasan
    1. allah rumbum power makhluk power elek

      Padam
    2. Dulu saya ada belajar tuan nazir. Ustazah saya terangkan, jangan libatkan Allah kerana nafsu kita sendiri. Zina, tamak, minum arak dan sebagainya yg melibatkan perkara2 buruk dari manusia, adakah dengan izinNya? Walhal rasulullah dah ajar kita step by step.

      Wallahualam...

      Padam
    3. pada saya pulak tuan adil ikram shah segala pergerakan kita,segala galanya hatta kelip mata skali pun adalah kuasa allah.,,tiada pula rasanya saya babit kan maksiat dgn allah. kena baca elok2 tu komen saya..TAMAT

      Padam
    4. Tuan Adil sekadar berkongsi rasanya. Tak ditujukan kepada siapa2. Alhamdulillah ilmu baru bagi yg belum tahu..

      Padam
    5. ni mamat sham penang mula dari bid tongkat tak puas hati dgn hamba...''ini menunjukan sifat dia yg sebenar la,,,tamak la,lock semua la,,internet slow la....awat hang tak puas hati dengan mamu...cek oi...aku bg nombor phone hang tak kol,,nak bagi batu2 hang kata tak leh bwk kubur,,,yang hang pi tebus batu kat sini wat apa...hang tau tak aku tebus batu permata aku sedekah kat orang hang tau tak...ha ni terpaksa bongkar la,,,wei sham penang ,,aku ni bukan kaya,,,tapi aku jenis tak da hutang kreta,umah,motor hang tau dak. aku niaga nasi utk keperluan bayaq bil talipon,letrik,air je hang tau tak...dah aku suka ,minat batu,,murah,aku tebus la..yg hang tak puas hati ngan aku knapa...tu hari hang kata teras naga kalau boleh hang nak,,bila aku nak bagi hang kata aku macam macam...HANG NI BUDAK BERINGUIH LAGI WEI...amik hang...dah aku nak pi mandi swiming pool lagi baik,,,,TAMAT DAH,

      Padam
    6. MAAF TUAN2 SAHABAT2 KENGKAWAN YG LAIN,,,SAYA DAH GERAM BETUL MAMAT PENANG NI,,,TOBAT KALAU HANG ADA DEPAN AKU LA,,,AKU BUAT LAUK BARIANI JE HANG NI

      Padam
    7. sabar tuan tuanh, sabar...patut x lena tidoooq tok huhu

      Padam
    8. Wah..dlm tdr pun tok mimpi blog gb ker..haha

      Padam
    9. Aduihhh....termimpi2 Tok kang....

      Padam
    10. Salam tuan nazir. Jangan salah faham. Saya bkn tuju ke tuan nazir. Saya tuju ke org lain. Tapi apa yg salah insyallah saya betul kan. Saya minat batu hijau. Tu pasai mcm alamak itu hari dgn tuan. Tapi sebab tuan sanggup nak lepas ke saya batu tu, datang lah respect saya. (Ni dah kasi up blh la blanja nasik briyani) hehehe

      Padam
    11. anytime tuan adil..insyaallah.maaf,saya kurang kawal emosi tadi....tu la setan sronok la...sorry

      Padam
  9. As-salam, terbaik blog GELIGA BUNIAN Tok Mat GB. Semoga sentiasa harmoni...

    BalasPadam
  10. Terbaiklah tok ...tok memang legend tok kem hujung feb ni berjalan seperti.yg di rancangkan ke tok.

    BalasPadam
  11. saya dah fade up bila saya lock ada yg pertikai..saya bid ada yg pertikai,undang2 DAP penang kot di pakai,,salah saya ke kalau saya suka tuan2
    ok lah item2 saya pun dah banyak...boleh simpan anak cucu main2....saya bagi peluang kat yg lain je lah,,,,aslmkm..
    jika ada salah silap saya selama saya bergurau senda ni mintak di halal kan..di ampunkan.
    jika takat ni jodoh... maka ..berlapang dada la.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sabar tuan. Jgn gitu lak. Kita kt TMGB ni semua kengkawan. Nk kata sahabat pn dh blh. Semua Ni asam garam tuan. Di harapkn Tuan Nazir stay lg kt blok Tok Ni. X best la klu tuan x de.

      Padam
    2. Sabar bang Nazir.Allah brsama org2 yg sabar..insyaAllah

      Padam
  12. sabar tuan nazir jgn diikutkan perasaan ...ini semua cobaan .....cobaaan.

    BalasPadam
  13. Sabar tuan nazir.sabar jgan di ikutkan hati yg marah..tarik nafas panjang2 ye..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tuan suruh tarik nafas pjg2 tp tuan taj suruh lepas pun..parah tu...hehehe..

      Padam
  14. Sekali lupa daaaa.huhu.
    Trbaik lah tuan syah.

    BalasPadam
  15. apa la yg korang gaduh2 nih...haiyaaaa....cubala bawak bersabo....huhuhuh....susah sangat pegi terus wassap tok mat..tanya barang rare apa yg ada...kata org tu ikut pintu dapur...habis cerito...tak gitu tok mat???huhuhu....terbaekk...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tk pun kalau ada modal terus je Prepaid dgn tok mat,bagi ketul ke dua tiga,senang tk guru bro jim,huhuhuhuhu ada brg grab je..

      Padam
    2. tu dia, 2 otai lama Blog GB muncul diri dah... dah dah.. cukup. kita ni menaip di blog.. tulisan kita xda perasaan. kekadang kita menaip nada kat sini ok je, tapi org baca di sana nada keras, maka jadi lah keras... dah la.. benda kecik je ni. sempat x sempat lock tu rezeki Allah dah tentukan dah. kalau org mampu nak letak bid berapa pun tu kemampuan dia. Kita x boleh la nak kata apa. mungkin tindakannya sebab malas nak tgu depan pc lama lama, ya la kita memasing kan ada kerja lain juga nak kena buat.

      Item rare banyak lagi, usah risau.... kalo nak mudah stok dapor banyak cuma ketika tu ada atau tak la kalau item tu betul2 rare.

      Padam
    3. Maaf tok kalau saya bersalah..dan saya minta maaf kengkawan semua jika anda prasangka buruk terhadap saya..amiinn..

      Padam
    4. Asalamualaikum,, maaf menyelit disini.. Sya bersetuju dengan Tuan Jim dan Tuan Ceknik.. Bagus juga Tok Mat buat peringatan sebegini.. Sya pun pernah membeli stok dapur jika item di blog sudah di lock.. bukan apa..tidak semestinya item di blog sudah di lock maka kita masih tiada rezeki lagi.. rezeki di tangan Allah.. namun klau tiada juga.. ermm.. takde rezeki la nampaknya.. hehe.. apa- apa pun.. Klau nak lock , grab atau beli stok dapur jngan ikut nafsu,, tp ikut bajet diri.. Tok Mat memang terbaik..

      Padam
  16. Relax bro,tk elok gaduh2 dah tk meriah blog tok,dah tk mcm dua,tiga Tahun lepas da..apa nk jadi ni,melayu semuanya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. dia mcm 2-3 tahun lepas gak la, cuma meriahnya lain mcm sikit kali ni.... :)

      Padam
    2. Ambo msih ada lagi tok,tk membeli pun masih ikuti lagi blog tok ni,cuma nk berkunjung ke umoh tok upgrade level je belum berkesempatan tok..belum di rezekikan Allah nk singgah Umah tok.

      Padam
  17. tn,jim tu yg saya dok buat...dah bnyak dapat,kalau nak seribu daya..sbnarnya bnyk stok dapur,,scrol page lama,tengok mana yg minat,,tanya baz soh dia chek,,,klau ada dpt...tu lah yg saya dok buat slama ni...banyak lagi kat umah tok...hanya mr.baz n teja yg tau...ni bnyak komplain....lock nya tidak pun...salah kan internet slow...anyway peace y'all

    BalasPadam
    Balasan
    1. ek...laki bini pun gaduh..PM dgn TPM pun gadoh... AZMIN DGN KHALID PUN GADUH...ADIK BRADIK PUN GADOH

      Padam
    2. Welcome back. Haiyaaa...manyak best la tuan Nazir ini mcm. Wokey...see on 9 pm tonight.

      Padam
    3. Ayat tuan Nazir tu mcm citer terminator,hu,hu. Wokey tuan Firdaus,dh sampai masjid dh Ni. Jom,reramai.

      Padam
  18. bila bid lebih kata tak adil(undang2 mana dia pakai?) lock asyyik dapat kat saya kata saya tamak,,dah dapat banyak kata semua tak boleh bwk g kubur,...soh kita sedekah batu/geliga tok ke masjid,anak yatim...tuan...ni apa jenis nya statment ni...kengkawan tak ckp mcm ni...sahabat dia tumpang sronok...abis nak kelas sbagai apa tuan?ya la tak kena btg hidung sndiri...
    nak jugak ,,boleh g blog lain,,nak jugak,,,boleh tukar nama...mcm2 boleh buat...tapi sayang ke tok,sayang ke baz,sayang ke semua sahabat2 yg menyokong...maka sekurang2nya saya pijak semut kompom mati...atleast dah lega rasa dapat bagi tau sesiapa yg terasa akan hakikat sebenarnya,tu baru kata kata..kalau jumpa baru gadoh tuan
    ASLMKM TOK YG MULIA,,,SEBAGAI TETAMU KE RUMAH TOK SAYA MOHON AMPUN DAN MAAF ATAS KETERLANJURAN SIKAP SAYA...MOHON AMPUN TOK...sekurang kurang nya saya jujur pada diri saya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sabar Tuan Nazir. Jangan lah sebut nama saya. Segaaann..

      Padam
  19. Salam tok.Meriah sunggoh hari ni.Ramai adek beradek kat sini.
    Syabas tn.NAZIR.Meriahkanlah kembali blog TMGB.Ini kesempatan kita mengenal isi hati antara satu.BUANG YF KEROH AMBIL YG JERNEH.ISTIFAR lah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tima kasih tok man
      maaf adil..huhuhu

      Padam
    2. TOK MAN,,DGN NADA GARAU LAGU NYANYIAN P.RAMLI...buang yg keruh...ambil yg jernih...

      Padam
  20. Balasan
    1. besalh nie..gaduh2..keluarga GELIGABUNIAN....

      Padam
    2. kalau tak kang...tak meriahhh...pulak..huhuhu...

      Padam
    3. Mana ada gaduh. Cuma tgh compile nak buat novel. Hahaha..

      Padam
  21. Wahh meriahnya..siapa sponsor makan2 ni?

    hikhikhik

    BalasPadam
  22. tuan nazir ni, meriah meriah la jugak, perut lapo dh ni bace komen dri ats ke bawah.. nasik beriyani nye mane???? kikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu tuan el hidayat ...tn nazir teman dan sahabat yg lain dah kebulor ni hi hi hi ..

      Padam
    2. nanti saya hantar kot mimpi,,,bersedia,,,hahahaaa

      Padam
  23. Fikir habis2 cukup ke modal nk beli
    .. baru lock n payment, xnk beli jgn gatal lock..., duit lum ada bgtau bila boleh settle payment, ikut sistem sama2 xde masalah....

    BalasPadam
  24. ASSALAM....tringin nk mencelah skit. Maaf sekadar pandangan, sejak dok ushar blog GB ni dr th 2013 yg sy tau memang banyak item rare dimaharkan. Kalau rajin jenguk dan sabar menunggu pjg umur Insha Allah dpt item yg diidamkan ikut bajet n rezeki. Cth item terbaik yg sukar nk dpt kt blog lain, GUCMANI, GSQA, GSU, KUNINGAN, B.BUKIT NURI dan byk lagi ada kt Blog GB. Bergantung pd rezeki dan kekerapan serve n lock, grab. Kesempatan ni nk tanya TMGB bila plak nk wat geliga permohonan sdg menunggu ni, item xdijangka...best gak..horas jumpa lain waktu.

    BalasPadam
  25. Marilah kita saling maaf memaafkn.jgn simpan dlm hati.kita seagama,sebngsa,senegara.apa nk kalut2.jgn cipta musuh yg spatutnya jd sahabat kita.brbaik2lah kita.rapatkn lg ukhwah & silaturrahim sesama kita.wlau pn hati sakit,brlapang dadalah.maaf memaafkn.sdgkn lidah lgkn trgigit..mg Allah prmudahkn sgala urusan kita,baik dunia atau pn akhirat..insyaAllah..amin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ikutlah cara yg betul yg tok dah sarankn.supaya xjadi kalut di kmudian hari.pegang betul2.jgn trsadung lg..

      Padam
  26. Tuan Nazir seorang yg low profile dia mmg ahli sedekah Dan tak pernah mint a dibalas.saudara Nazir pernah sedekahkan saya Taat wali sbg ikhtiar perubatan.Saya doakan tuan Nazir diberi Allah kecukupan dunia akhirat.

    BalasPadam
  27. Assalam tok..saya pun kadang2 ada lock tapi disebabkan ada masalah kewangan sikit...saya lupa hendak unlock balik...harap tok dpt maafkan saya...
    :(

    BalasPadam
  28. Assalammualaikum...
    Kpada tok mat dan smua tuan2 pghuni blog GB..
    Sy mohon maaf jika ada dr sy ksilapan dlam blog ni.. sy hdir dlam blog ni dlam skitar thun 2013 slpas kes pncerobohan di lahad datu.. pmulaan dr sy msok ke blog ni smpi la ptngahan blan 9 2015 yg lpas sy hnya tgok item2 tok mat dan xpnah lock ape2 item sbab xbrani... sy xbrani dgn syrat dan polisi blog ni sbab tkot akn mnimbulkan kmarahan tuan rmah dan pghuni2 lain.. trus trang sy katakan dr mula sy msok ke blog ni smpi la skarang, bru 3 item yg sy lock dan slesaikan.. item ke 3 msih mnanti smpai ke rmah iaitu kuningan asli yg tok maharkan haru2 ni..
    Masih ada 3 item yg sy lock yg msh blom sy slesaikan tapi sy da maklumkan kpada tuan BAZ..
    Sy mohon jutaan maaf dr tok mat jika ada ksilpan yg sy mgkn tlpas pndang untk britahu smula kpada tok slama sy brada d blog ni.. Iklas dr hati sy mmg xpnah ada niat ktor dlm blog ni..
    Apa2 pun, sy sgt2 puas hati dgan item2 tok mat..
    Trima ksih byk2 tok mat.. Smoga d limpahkan rzki yg mncurah dan ksejahteraan hdup oleh ALLAH d ats kbaikan niat tok yg mbantu kami smua...

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN