Isnin, 5 Oktober 2015

BERYL BUNIAN









































Beryl Bunian, Tok tatau kenapa post post sebelum ini ia x berapa menjadi daya tarikan, walhal batu ni agak special dari segi kategorinya.

Beryl...mana mana pun dalam dunia , atau kedai akan menyatakan ia adalah Zamrud Muda atau adik beradik kepada zamrud.. Rasanya jika orang yang memberikan nama kepadanya dulu memberikan nama ia sebagai zamrud , sah sah laku dan harganya melambung tinggi. See.... orang yang bagi nama dan org yang meletakkan nilainya. 

Kekerasannya sama dengan zamrud sekitar 3-4 MoH sahaja. tidak seperti delima dan Yakuk boleh mencapai 9 Skala MoH.. perlu diingat bukan semua batu keras. 

Dan urat di dalamnya ialah urat, tok tahu sebelum ni mungkin anda terdedah dengan batu yang xda urat, nampak clear ja, batu jenis tu banyak ada di jual di pasar malam.. dalam rm 40-110 sahaja . ianya sintetik, batu buatan, sebab tu takda urat... batu asli wajib ada urat walau sedikit. ia bukan retak, kalau retak ni lain tuan tuan. So pilihan di tangan anda lah, nak yang batu ori dari bumi atau batu sintetik dari makmal, pilihan masing masing dan keduanya ada nilai, cuma yang membezakan adakah ia laku atau x laku untuk di jual semula. 

Main batu ni macam pelaburan. jika anda pandai, ambil ia dan buat cincin cantik, harga anda mampu push sampai Rm beribu pun, sebab cincin tiada harga standard, tidak di kawal mcm beras dan tiada ukuran harga antarabangsa dan tiada juga mana mana jabatan yang kawal harga dia. Jika kena dengan pembeli anda boleh dapat pulangan yang tinggi. Jika anda kerja marketing , anda lihat pelanggan anda pakai cincin dan kaya pula. anda sudah tahu anda sudah ada pelanggan di depan mata. 


Kelebihan beryl perolehan penarikan ini ialah :

Kerezekian
( Kalau boleh jual mahal, besar la rezeki anda )

Penstabil aura dan mood diri

Cantik di jari, bagi yang x kenal batu mereka akan tanya adakah ia zamrud


Kod Produk : BB31015
Bentuk : Beryl Asli
MAHAR : RM 50

2 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. as'kum tok sya unlock 3a ..ada masalah keuwangan terima kasih tok

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN