Jumaat, 10 April 2015

BATU SARANG ULAR
































































































Cahaya ini hanyalah Menggunakan lampu meja selama 3 saat... kalau pakai Laser atau lampu UV...agak agak bagaimana?


Nah... Ini kali ialah dari terasnya yang kami sebelum ini sayang untuk meniagakannya. Jenis teras cahayanya lebih terang dan tahan lama.

Tok menjadikannya sebagai cincin perkahwinan kami suami isteri dan ibarat kiasan selagi mana ia bercahaya, maka selagi itulah cinta kami bersemi. Romantik bukan?

Maybe ramai yang nakkan cincin perkahwinan mereka dengan delima, zamrud, yakuk dan lain lain batu mahal. Namun ingat lah 1 perkara, manusia lah yang menaikkan nilainya. Dan sebagai contoh jika anda memakai zamrud sekalipun, berapa ramai yang tahu ia adalah zamrud yang mahal. Melainkan jika anda memakai sebentuk cincin yang di hiasi permata yang unik.. semestinya orang akan bertanya. Ya zamrud dan delima, x perlu mereka tanya, mereka sudah tentu tahu ia adalah zamrud atau delima. cuma.. adakah semua orang tahu dan tahu menilai akan harga mengikut kualitinya?... 

Erm bagi tok, bukan harga yang menjadikannya istimewa kerana membeli permata bukan seperti membeli ikan di pasar. 

Pemilihan permata berdasarkan dari sesebuah lambang yang sinonim dengan diri kita, sebuah lambang unik di dalam sesuatu hubungan dan kehidupan. Jika mulai kini anda mengangkat batu jenis ini sebagai sebuah permintaan tinggi, kurang 2 tahun pasaran akan meletakkan ia sama nilai dengan Delima dan zamrud... Bukankah itu yang di namakan perniagaan ?

Tok menjadikan ia sebagai sebuah permata permulaan sesebuah kehidupan berumah tangga simbolik kepada nilai kasih sayang dan percintaan, tambahan pula nilai mistiknya yang mahal sebagai pembawa kerezekian , pelindung dari sihir ketika tidur ( jin takut dengan cahaya, jika anda memakai batu ini dan tidur di dalam gelap tidak akan menjadi masalah ). Permudah Cara di dalam kehidupan, Penunduk. mungkin ...... baru baru ini, melawat pesakit di hospital adalah suatu yang menyenangkan apabila Orang lain memerlukan daftar pas masuk melawat ketika bukan waktu melawat, Alhamdulillah tok seorang di kecualikan dari memakai pas. Mungkin kebetulan.. namun jika dalam sehari banyak perkara di mudahkan, Maka Alhamdulillah.. semua kerja Allah belaka. 

Di atas ialah Batu sarang ular....erm.. u name it lah nama apa pun.. tok namakan begitu sebab permulaan perolehan tok dapat dari sarang ular di gunung ledang dan seterusnya dari sekutu tok... Ada yang namakan Batu Terang Bulan, Mata dewa, Geliga Ular...ahhh, kalau bab nama, macam macam lah, dan semua itu sohih selagi ada barangnya yang asli bukan ..... ?

Untuk pengetahuan, barang ini sudah semakin susah, walau pun ia bermusim, namun sekarang sudah sampai masanya ia mencapai klimaks musimnya. So tak lama Say Sayonara lah untuk batu ini sementara menunggu musim akan datang. 

Kod Produk : GSULAR 9415
Bentuk : Geliga Sarang Ular
MAHAR : RM 250

Selayaknya sebagai teras, maharnya ialah Rm 400-450...... tapi untuk Page ini SAHAJA...maka silakan..........Page seterusnya ialah RM 400... jangan cakap kita x pesan  ;)





=======================================================

INI IALAH MILIK TOK 
















Jenis yang tok pakai mempunyai teras bewarna coklat , dan di kelilingi oleh bahagian luara bewarna hijau. Produk di atas adalah dalam kategori sama jenis dengan batu tok miliki, iaitu dari teras , cahayanya tidak mudah malap dan mampu bertahan selama 3 hari di dalam gua yang tiada cahaya, malah masih ada sedikit cahaya sebagai MARK jika anda menggunakan kelebihannya semasa menjalankan kerja kerja di dalam Bukit atau gua.

AWAS PRODUK SINTETIK 

Yang di salut dengan habuk fosfur di bahagian atasnya sahaja, jenis ini ada di jual di pasar malam sekitar RM 20-60

Jenis Suntik kaler, ya semestinya sebut saja kaler apa... semua ada

Jenis yang di masak semula menjadi batu dan di campur dengan habuk fosfur.

Perolehan pertama Tok ialah dari Gunung Ledang dan perolehan Seterusnya ialah melalui sekutu tok di JB. Ia sudah di sahkan sebagai 1 perolehan dari Netherland di mana hanya lokasi ini sahaja mempunyai fosfur asli dan mentah. 




30 ulasan:

  1. Balasan
    1. Tok saya nak Tanya..itim Kali ni xde lamsam Dengan cincin sekali ke tok..hehehe

      Padam
  2. Balasan
    1. Betul tu tuan sham comel jer jari tok mat tu.....

      Padam
    2. Hehehe..camna nk bodek tok lepaskan barang sebentuk kt jari tu tuan sempurna..makin lama dok ushar makin geram ler..

      Padam
    3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    4. Minta jet kat tok....getenti tok lembut hati punya...baca hembus hembus sikit

      Padam
    5. cincin perkahwinan tu.. rasanya klu bertarung nyawa pun xkan dapat ler

      Padam
    6. Oh cincin perkahwinan.....besau gila....kalau tumbuk org tu ...benjol kepala..

      Padam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum..tok..saya lock deposit 5A yer..terima kasih

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum tok..saya lock 1A

    BalasPadam
  8. PAYMENT DONE UNTUK 1A. DETAIL DAH SENT DEKAT EVERNOTE. THANKS YOU

    BalasPadam
  9. ada ape2 yg tingal tak tok tok grab? tak nak lock

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN