Ahad, 15 Mac 2015

KEJUTAN THAI FESTIVAL

Hasil carian imej untuk Thai festival terengganu 2015

Alhamdulilah selesai sudah Acara Persandingan Cik Teja menjadi Puan bersama pasangannya Tuan Fahrurazi Dari Shah Alam. 

Selesai apa semua acara , tok yang sekarang ni masih berbaju biru krew majlis masih belum berehat. 

Selepas acara Tok ajak wife Ke Thai Festival... makan masakan thai di sana dan menjamu mata. Kelihatan ada beberapa peniaga batu permata dan Tok berminat dengan salah satu Hamba Allah dari Pattani ini, beliau meniagakan Permata dan geliga Mistik, antaranya ialah Geliga Naga Siam, Geliga Teras Pisang, Blue sapphire yang memukau, Dan delima yang memukau mata.. Sekali tok jatuh cinta dengan sebentuk cincin Blue sapphire.. cuba la tanya harganya.. Jawapan yang di berikan adalah mengagumkan kerana ia sepadan dengan nilainya di pasaran iaitu RM 10,000, cincin  delima cindai pula RM 4000 sementara cincinnya cumalah Perak Burma.. bukan perak kita berkilat.. Sekurang kurangnya tok tahu harga pasaran bagi delima dan blue sapphire adalah begini...rupanya.... Hanya kita di GB yang masih bertahan pada nilai 3 tahun lepas.

Di dalam pengamatan mata Tok dan deria , ada beberapa yang boleh di buat " kira" hahaha.... dalam ratusan permata jualannya.. tok dan isteri memilih antara terbaik di dalam terbaik. 

Pada mulanya peniaga ini tidak mengendahkan kami berdua... kemudian baru dia sedari semasa kami memilih permata dan geliga, beliau berkata " Pandai boh pilih batu, hok ambik tu semua batu bagus ". Ramai orang ketika itu dok memerhatikan gelagat kami berdua x kurang juga seorang GM bernama Iqbal, kemaman. Beliau antara yang menyaksikan Tok mundar mandir memilih dan Grab Batu batu pilihan yang di dalam kategori terbaik. Dari depan, ke belakang, dari bawah ke atas, " Tu hok demo letak bawah meja tu bawak tobik mari sini " kata tok dengan muka excited.. peniaga ini sengih dan perlahan mengeluarkan 2 bentuk cincin dengan muka kehairanan kerana cincin tu di bawah meja dan tidak kelihatan umum, " haaa yang tu letak sini kawan amik "... dari orang dok memilih batu batu di gerainya, semua memandang ke arah tok dan isteri sahaja, mana batu yang tok pegang semua akan di pegang dan di belek mereka, tak kurang juga yang membelinya terus tanpa banyak soal. 

Alhamdulillah ada la beberapa jenis, Tu hari tok cakap nak ke golok mencari batu taat wali kan?.. alhamdulillah x perlu pegi sana la, tok dah amik di sini dah. Selama 1 jam 15 minit di gerai tu, boleh kata yang rare rare semua tok bolot habis macam singa kelaparan. hahah Ya la, betong tutup tu hari seminggu jugak..tapi dah bukak balik la.. namun di sebabkan hati x tahan melihat batu jualan Hamba Allah ni.. maka hamba baham semua yang mana boleh baham. 

Insyallah ia akan di masukkan ke dalam blog mulai Malam esok... tapi tok x nak berjanji...

Esok pagi , tengahari tiada produk, sebab tok amat amat amat letih dengan majlis ... skrg pun masih berbaju krew ni ( 12.07am ) haha ( ulang 1x lagi ) 

Nak mintak cuti 1 hari dri deme semua.... namun esok semua staff tok kembali bekerja macam biasa termasuk Baz PA Tok tu yang kini juga merangkap bhgn packaging huhu.....

Jadi Item baru dari THAI FESTIVAL akan memasuki blog insyallah seawal malam esok jam 9.00pm ya.....

* PESANAN

3 Besi Kursani tu dah sampai ke tok, ia ada 2 jenis , 2 jenis yang sama  dan 1 jenis yang berlainan. Yang jenis berlainan tu harga lain sikit ya. 2 lagi tu RM 300 sebiji .... lama tunggu item tu.. memang banyak songeh sungguh huhu

3 ulasan:

  1. Terbaik Tok.... Rugi x join td.. Ada org ngeteh di pantai batu buruk mlm ni hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hari ni tok g lagi kut, sebab hari last ada buat makan free, pilih je nak makan apa huhuhu.... nak beli batu lagi toksey la... modal habih hahaha

      Padam
  2. Thniah ck teja n cik somi.
    Selmt pengantin baru.

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN