Khamis, 12 Mac 2015

GELIGA ULAR SAWA















Alhamdulillah Geliga Ular Sawa ini aslinya dari ular sawa sendiri, bukan di perolehi oleh Tok namun ia adalah hasil penjejakan 3 tukang tok sendiri melalui celahan lubang, Beberpaa hari lepas kami mencari buluh di Kawasan sungai tok bawa dorang ke Gerdong , iaitu kawasan yang hampir dengan Kenyir, di salah sebuah kawasan ada kawasan terpencil yang mempunyai sungai cantik yang mengalirkan air yang jerneh. 

Tok bergurau dengan dorang lubang tepi sungai tu ada batu, kalau nak amik cer korek... Jadi sementara hashim menebang buloh, Khairan pulak dengan tiang benderanya, Tiba tiba Pok Long pula ( tukang paling tua ) mengambil serius kata kata tok ni mengorek salah satu lubang yang agak besar ( sebesar peha ), time tu tok dah menyusuri sungai bersama isteri menuju ke Puncak sungai di atas bukit. Sekembalinya dari puncak sungai ( penamat sungai adalah air mata ) beberapa butir Raw aneh kelihatan di dalam saiz sebesar dua ibu jari . So dorang canai lah dan ini hasilnya , alhamdulillah. 

Semalam g lagi ke sana tok suruh dia korek bawah buluh pula untuk mencari batu taat wali, kebetulan skop dan cangkul pulak tak bawah, erm xde la. 

Geliga ular sawa jenis ini amat baik untuk pelarisan, kerezekian  dengan izin Allah swt. Insyallah amat ampuh dengan ciptan Allah ini

Kod Produk : GUSAWA 6315
Bentuk : Geliga
MAHAR : RM 150

2 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN