Khamis, 12 Mac 2015

BULU PERINDU GUNUNG TEBU

































Bulu perindu ini aslinya dari gunung tebu di dalam lawatan kami bersama tukang untuk ambil batu, kat sana memang banyak batu tapi agak jauh sikit dari rumah tok, x sikit la..jauh la jugak. Bulu perindu ini bewarna hitam dan lebih padu ketebalannyan dari Bulu perindu Yang biasa Tok maharkan, jenis ini selalu kalau di JB dulu org maharkan RM 120 sepasang ( bazar karat ), bila sebut bazar karat tok rasa kebanyakan anda tahu siapa yang di maksudkan tok, sekutu tok juga, kini nak amik dengan dia memang xda la, x kan nak amik bulu perindu atau brg lain Marang-JB huhu, sabo jela. memang tok gat nak p sana pun, kalau nak p , x kan p kosong kan, sudah tentu tok akan singgah jumpa sekutu sekutu tok di sana, dan nak memborong 1 sekutu tak cukup 2000. Orang tua tua cakap, alang alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal kepala kan... ( pangkal lengan )

Di atas pun ada 4 pasang sahaja yang kami masukkan ke sini, di stok dapor ada lagi dalam 4set kalau x silap, apa apa kena semak stok dengan Mr Baz juga, kalau stok yang tok dapat di ladang ayah tok tu manyak lagi.... tahap bersepah. Maklumlah 1 ekar memang khusus dengan benda ni saja, 1 pohon pun dah mampu hasilkan 2000 bulu sekali hidup. ni kan 1 ekar. Sampai ke tahap tatau nak buat apa dah. ( Gunung tebu punya stok ) 

Kegunaannya?

Entah la, ada yang cakap sebagai bahan minyak pengaseh, wallahualam.. tapi kalau kita lihat memang kebanyaka minyak pengaseh Malaysia ni Pakai benda alah ni la ( 70% )

Tok rasa tok dah ajarkan caranya kan dalam page lepas. Kalau rasa nak buat minyak juga tanpa ijazahnya, silakan lah, kalo dop jadi jangan marah tok pulok sebab tiap ilmu kena ada ijazahnya. Macam cop SIRIM tuuuuuuu huhu

Kod Produk : BPGTEBU 6315
Bentuk : Sepasang jantan betina B.Perindu
MAHAR : RM 86

3 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN