Ahad, 11 Januari 2015

G.QOLBU LAPIS

































Atau nama sains melayunya ialah Akik Lapis kuning. merupakan sejenis permata yang tok perolehi melalui usaha penarikan di Betong dan alhamdulillah dapat tak lah banyak mana, namun cukuplah kalau 20 org kut. 

Akik jenis ini kaya di bumi Indonesia, Malaysia, Dan seluruh dunia sebenarnya, cuma yang membezakan ialah kualiti, warnanya sahaja. Sementara Faedah akik ini sama sahaja walau dari mana pun ia datang.

Allah menjadikan semua benda itu mempunyai manfaat bagi manusia khususnya yang berugama islam dan tidaklah sesekali Allah itu berlaku zalim dengan menciptakan sesuatu itu tanpa kegunaannya. 

Akik jenis ini banyak Kegunaannya mengikut kepercayaan masyarakat setempat dan sesetengah kawasan kegunaannya berbeda. Namun mengikut pendapat Tok akik amat bagus di gunakan sebagai ikhtiar penawar dengan di rendam dan diminumkan sementara jika di jadikan pakaian kita merujuk pula kepada warna nya , kuning melambangkan kemakmuran dan penakhluk , malah kuning di sinonimkan dengan kedaulatan Raja atau Sultan, di mana pun di dalam dunia ia tetap kuning sebagai pakaian rasmi mereka 

Akik juga mempunyai keupayaan menaikkan aura sang pemakai, jika tidak kerana keberadaannya yang keterlaluan , tok boleh katakan mungkin nilainya mampu mencecah ratusan ringgit insyallah.

Kod Produk : GQLAPIS 191214
Bentuk : Permata
MAHAR : RM 40

8 ulasan:

  1. Balasan
    1. as salam tok mat, bukti pmbayaran kod produk: GQLAPIS191214 1a & 3a, sya telah msg ke tn baz, pada 12.1.15, 01117775251, terima kasih...

      Padam
  2. Balasan
    1. maaf tuan nazir..sbenarnye dlm koleksi sya tkd lgi item nie..walaupun ia cuma batu akik..tpi item2 dri tangan tok nie..bgi saya ia cukup bharge..dn auranya perrrgh..

      Padam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN