Isnin, 26 Januari 2015

CENDERAWASEH KURSANI






Besh woo item ni.....

Cer kita ingat balik fakta fakta ni.....

Bumi tidak menghasilkan besi... 

So agak agak cenderawaseh ni mai dari mana?.... haaaa. baru ada akai.. hehehe... kaji dan kena kaji.... sebab tok kata item ni besh , ia pietersite dan melekat magnet, so.. mai mana pietersite tu meteor?... pietersite bukan meteor, ia keluarga jasper... tapi atas ni corak pietersite tapi lekat magnet.... Ops ops jap... bila tok kata kena test pakai magnet, TOLONG jangan pakai magnet speaker, magnet Cover Hp tu ok, sila pakai jenis NEODYMIUM MAGNET atau orang panggil RARE EARTH MAGNET , tu meme nama komersial dia, pergh. magnet pun rare beb..sebab apa... hehehe, sebab jenis tu boleh buat generator elektrik..kuasa magnetnya memang kuat gila... kalo lekat di pintu kete, alamatnya tukau je la pintu tu huhuu.... 


Pengasehan 

Kekebalan darurat

==========================

Ok bab kebal ni meh tok ajaq 1 benda yang org x nak ajaq dan org x nak anda tahu pun.... sebab apa?...sebab kepelbagaian produk la...

Telitikan Firman di bawah...ni firman tau..bukan hadis, firman ni apa yang di perkatakan Allah itu untuk kita melalui Al-Quran :

” Sesungguhnya Kami telah mengutus rasul-rasul Kami dengan membawa bukti-bukti yang nyata dan telah Kami turunkan bersama mereka al-Kitab dan neraca (keadilan) supaya manusia dapat melaksanakan keadilan. Dan Kami ciptakan/turunkan besi yang padanya terdapat kekuatan yang hebat dan berbagai manfaat bagi manusia (supaya mereka mempergunakan besi itu), dan supaya Allah mengetahui siapa yang menolong (agama)-Nya dan rasul-rasul-Nya padahal Allah tidak dilihatnya. Sesungguhnya Allah Maha kuat lagi Maha Perkasa.” (al-Hadid 57: 25).
 
Nampak?......
 
Dan ini :
 
"Tuhanku, tambahkanlah kepadaku ilmu pengetahuan."
('Thaahaa: 114)
 
Samaada ayat Surah Al-Hadid di atas menyatakan untuk buat senjata , parang atau senapang atau bagaimana?

Berkaitan ilmu pula, Allah menyuruh kita belajar dan belajar

Dan dia akan berikan seperti di bawah ini :


"Allah akan meninggikan orang-orang yang beriman di antaramu dan orang-orang yang 
diberi ilmu pengetahuan beberapa derajat. Dan Allah mengetahui apa yang kamu kerjakan" 
(al-Mujaadilah: 11)

Masyaallah, hebat Bohhh......beberapa derajat tu, Allah bagi..bukan manusia yang bagi.....

Berbalik kepada besi di atas... Semua besi yang turun melalui hentaman asteroid ke muka bumi dulunya semuanya boleh di guna , namun ada jenis jenis dan caranya nak buat ia aktif, selalunya di pasakkan dengan ayat ayat Al-Quran juga seperti ini :

‘Dia-lah yang menghidupkan dan mematikan, maka apabila Dia menetapkan sesuatu urusan, Dia hanya bekata kepadanya: "Jadilah", maka jadilah ia.” . (Ghofir: 68.)
‘Dan perintah Kami hanyalah satu perkataan seperti kejapan mata.’  (Al-Qamar: 50.)

Bagaimana nak pasakkan?.......

Bagaimana??????

INI JAWAPANNYA BUAT ANDA :


Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi, pertukaran siang dan malam, bahtera yang belayar di laut membawa sesuatu yang memberi manfa’at kepada manusia, air yang diturunkan oleh Allah dari langit lantas Allah hidupkan dengannya bumi yang telah mati dan Dia sebarkan di atas muka bumi ini dari segala jenis binatang dan pengisaran angin dan awan yang dikendalikan di antara langit dan bumi sesungguhnya itu semua adalah tanda-tanda bagi kaum yang berakal.

Ayat di atas antara lain menegaskan peranan akal iaitu menjadikan kejadian langit dan bumi, pertukaran siang dan malam dan lain-lain yang disebutkan di dalam ayat ini sebagai tanda-tanda kekuasaan, kebesaran dan ketauhidan Allah.

(al-Baqarah, 2: 164)

* Rujukan : http://alistiqamahsgmerab.blogspot.com/p/ustaz-udah-mohsin-masjid-al-istiqamah.html

Selalu Tok cakap di dalam Blog Dan FB... Allah bukan ciptakan semua alam semesta ini termasuk yang ada di dalamnya yang sudah tentu Allah yang jadikan untuk sia sia, untuk hiasan, untuk di jadikan sampah, untuk di nilai dengan Hukum membabi buta... manusia yang tak punya akal sahaja tidak mampu berfikir.....

Masyallah.... Mungkin ada yang akan menitiskan air mata baca ayat ayat atas , kerana selama ni Allah tu kasih ke kita , sayang ke kita.. bawah kaki kita berpijak pun ada something untuk kita, tapi kita lupa... kita suka menghukum dan menyalahkan... itulah kita...ISLAM SEKULER......

Kaji dan kaji lah.... guna akal... bukan nafsu
 
Ilmu tu penting, jika anda mengikut nafsu, makin ramai guru guru yang frust dan tarik diri dari membimbing.... 

12 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN