Selasa, 30 Disember 2014

GELIGA ULAR LIDI JENIS 2


Ular lidi merupakan Raja segala Ular Di Indonesia, Tok mendapat berita ini dari seorang pekerja di ladang sawit semasa tok bertugas di Mados Kelesa Hak Milik Sultan Johor ketika itu. 

Kata Beliau, Ular ini ( sambil menunjukkan ke arah ular lidi di dalam semak )  adalah raja ular, dan menurutnya kepercayaan orang kampung halamannnya di Indonesia, jika di patuk ular ini, insyallah hanya luka kecil dan sepanjang hidup orang yang di patuk tidak akan berani dipatuk ular lain walaupun jenis King Cobra. Ada beberapa pekerja hutan mereka mengamalkan petua ini di mana sebelum keluar kerja di dalam hutan, ibu bapa mereka akan menangkap ular ini untuk mematuk tangan anak mereka agar selamat dari gangguan ular di dalam hutan, dan ternyata ia berhasil apabila mereka menjumpai apa jua ular di dalam hutan, ular tidak akan mematuk mereka melainkan lari atau hanya memanggung kepalanya sahaja.

Geliga di atas ialah geliga ular lidi jenis no-2. Semua binatang ada 7 jenis geliga bersama mereka ( di dalam kelompok jenis binatang akan ada 1 yang di gelar raja / ketua dan seekor ini mempunyai keupayaan luar biasa ) , sama seperti buaya dan geliga geliga yang di kutip dan di telannya sepanjang penggembaraannya di dalam sungai. mahu kita anggap ia sengaja atau dalam dok berenang tertelan batu tidak lah dapat kita ketahui, untuk mengetahuinya mungkin kita perlukan lagoon yang dipenuhi buaya dan lengkap dengan ekosistemnya , Mungkin di masa hadapan akan ada pihak yang berminat mengkajinya, wallahualam.

Insyallah sebagai ikhtiar penunduk ular dan keselamatan di dalam hutan dan ia adalah sebagai 1 usaha.



Kod Produk : GB01 271214
Bentuk : Geliga Pure
MAHAR : RM 100

6 ulasan:

  1. Asalamualaikum.. Lock menunggu..
    Hehe.. mane tahu ada rezeki..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Asssalamualaikum.. maaf tok mat ,saya unlock item diatas utk tuan afiq.. mungkin belum rezeki saya.tq

      Padam
  2. Huh rezeki tuan afiq....saya pula lock menunggu kalau kalau ada rezeki...he he he

    BalasPadam
  3. Lock menunggu kalau Ada saya grab

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN